Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Deze zomer ook een Interrail gedaan, maar voor de rest niet veel gereisd.
Noord: Ryparken St. (Kopenhagen)
Oost: Zagreb Glavni Kolodvor
Zuid: Rome Airport Fiumicino
West: Brussel-Centraal
Landen: Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Zweden, Tsjechië, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Italië, Zwitserland, en Griekenland (niet met OV)
En dan nog wat toppunten:
Langste zit: Villach-Mannheim, 7:39 gepland (en in de praktijk nog langer, maar weet niet meer hoeveel vertraging ik had)
Topsnelheid: 299 km/h, tussen Bologna en Milaan
Snelste trip: Bologna Centrale - Milano Centrale, 200 km (vogelvlucht) in 1:02, ~200 km/h
Langzaamste trip: Postojna - Rijeka, 52 km (vogelvlucht) in 2:00, ~26 km/h (in de praktijk iets van 2:30, maar dit is al erg genoeg)
'Eervolle' vermelding voor Rijeka - Zagreb Glavni Kolodvor, 131 km in 4:31, ~29 km/h tussen twee van de grootste steden van het land.
Hoogste punt: Tauernbahn, 1226m
Laagste punt: in de tunnel van de Øresundsbrug, denk ik. -22m?
Noord: Ryparken St. (Kopenhagen)
Oost: Zagreb Glavni Kolodvor
Zuid: Rome Airport Fiumicino
West: Brussel-Centraal
Landen: Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Zweden, Tsjechië, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Italië, Zwitserland, en Griekenland (niet met OV)
En dan nog wat toppunten:
Langste zit: Villach-Mannheim, 7:39 gepland (en in de praktijk nog langer, maar weet niet meer hoeveel vertraging ik had)
Topsnelheid: 299 km/h, tussen Bologna en Milaan
Snelste trip: Bologna Centrale - Milano Centrale, 200 km (vogelvlucht) in 1:02, ~200 km/h
Langzaamste trip: Postojna - Rijeka, 52 km (vogelvlucht) in 2:00, ~26 km/h (in de praktijk iets van 2:30, maar dit is al erg genoeg)
'Eervolle' vermelding voor Rijeka - Zagreb Glavni Kolodvor, 131 km in 4:31, ~29 km/h tussen twee van de grootste steden van het land.
Hoogste punt: Tauernbahn, 1226m
Laagste punt: in de tunnel van de Øresundsbrug, denk ik. -22m?
請勿靠近車門
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Vakanties per auto tellen eigenlijk niet meer, dus ik splits de cijfertjes in tweeën.
OV-statistieken:
Noord: Zwolle
Oost: Almelo
Zuid: Uden Busstation
West: Schiedam Centrum
Algemeen:
Noord: Zwolle, nog steeds
Oost: Cochem a/d Mosel
Zuid: P+R Boullion, Luxemburg
West: Paddington Station
Diepste punt onder NAP: Kanaaltunnel
Diepste punt onder maaiveld: Kaiser-Wilhelm-Tunnel tussen Ediger-Eller en Cochem
Hoogste punt: omgeving van Lichtenborn / Noord-Eifel, Rheinland-Palts
Aantal landen: 6 (Nederland, België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Luxemburg)
Volgend jaar: records verbreken met eerste Interrail reis
OV-statistieken:
Noord: Zwolle
Oost: Almelo
Zuid: Uden Busstation
West: Schiedam Centrum
Algemeen:
Noord: Zwolle, nog steeds
Oost: Cochem a/d Mosel
Zuid: P+R Boullion, Luxemburg
West: Paddington Station
Diepste punt onder NAP: Kanaaltunnel
Diepste punt onder maaiveld: Kaiser-Wilhelm-Tunnel tussen Ediger-Eller en Cochem
Hoogste punt: omgeving van Lichtenborn / Noord-Eifel, Rheinland-Palts
Aantal landen: 6 (Nederland, België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Luxemburg)
Volgend jaar: records verbreken met eerste Interrail reis
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Laat ik dit jaar ook weer eens meedoen
Volgens mijn Polarsteps heb ik dit jaar tot nu toe 26315 kilometer afgelegd. Volgens datzelfde Polarsteps heb ik één keer het vliegtuig gepakt, maar in werkelijkheid begaf ik mij in Funklochhagen in trein 143. Dit jaar zijn mijn extremen voor het noordelijkste en oostelijkste punt eraan gegaan.
De (OV-)extremen:
Noordelijkste punt: Bugøynes (NO)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST) of Helsinki Katajanokan terminaali (FIN) als we veerboten meetellen
Westelijkste punt en station: Den Haag CS
Zuidelijkste punt: Freiburg im Breisgau (DE)
Zuidelijkste station: Stuttgart Hbf (DE)
Oostelijkste punt: Narva (EST) (al ben ik volgens m'n Polarsteps in Ivangorod/Ивангород (RUS) geweest )
Oostelijkste station: Tartu (EST)
Bezochte landen: 9 of 10 (Nederland, België, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen en Frankrijk (geen voet aan de grond gezet in Frankrijk echter))
Meest bereden treintraject: Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Meest bereden buslijn: C3 Ede-Wageningen - Wageningen Campus of Lijn 6 Tartu Näitused - Lai
Vergelijking met vorig jaar:
Ik ben benieuwd wat volgend jaar brengt, waarschijnlijk zal het wel iets minder zijn dan dit jaar.
Volgens mijn Polarsteps heb ik dit jaar tot nu toe 26315 kilometer afgelegd. Volgens datzelfde Polarsteps heb ik één keer het vliegtuig gepakt, maar in werkelijkheid begaf ik mij in Funklochhagen in trein 143. Dit jaar zijn mijn extremen voor het noordelijkste en oostelijkste punt eraan gegaan.
De (OV-)extremen:
Noordelijkste punt: Bugøynes (NO)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST) of Helsinki Katajanokan terminaali (FIN) als we veerboten meetellen
Westelijkste punt en station: Den Haag CS
Zuidelijkste punt: Freiburg im Breisgau (DE)
Zuidelijkste station: Stuttgart Hbf (DE)
Oostelijkste punt: Narva (EST) (al ben ik volgens m'n Polarsteps in Ivangorod/Ивангород (RUS) geweest )
Oostelijkste station: Tartu (EST)
Bezochte landen: 9 of 10 (Nederland, België, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen en Frankrijk (geen voet aan de grond gezet in Frankrijk echter))
Meest bereden treintraject: Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Meest bereden buslijn: C3 Ede-Wageningen - Wageningen Campus of Lijn 6 Tartu Näitused - Lai
Vergelijking met vorig jaar:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Ik ben benieuwd wat volgend jaar brengt, waarschijnlijk zal het wel iets minder zijn dan dit jaar.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Na twee ietwat teleurstellende jaren vanwege dat welbekende virus, heb ik dit jaar een topjaar gehad qua reizen en afgelegde kilometers.
Na een voorjaar dat net zo teleurstellend was als 2020 en 2021 door de nasleep van de laatste lockdown, begon de lente met een letterlijk vliegende start. In april heb ik namelijk middels een studiereis naar Sevilla voor twee van de vier windrichtingen het uiterste punt verbeterd in mijn all-time statistieken. Later zorgde een aantal excursies voor het ontdekken van nog meer nieuwe locaties, en het verder aanwakkeren van 'Wanderlust' voor 2023 en verder. Ik heb zeker nog een bucketlist waar je u tegen zegt aan leuke plaatsen en landen af te werken, en die lijst beslaat dan nog alleen bestemmingen op het Europese continent. Maar daar heb ik gelukkig/hopelijk nog lang de tijd voor. Ik ben immers pas 21 lentes jong.
Mijn opbrengst qua fotografie valt voor een OV-hobbyist tegen. Zoals ik in een ander topic al aangaf ben ik in september 2022 min of meer gestopt met het fotograferen van openbaar vervoer, omdat de interesse voor het OV enigszins wegvalt door onder meer persoonlijke omstandigheden. Fotografie blijft nog wel een van mijn hobby's, maar de dingen die ik op de foto zet schuiven een beetje mee met mijn andere interesses, te weten natuur, steden en cultuur. Het meerdaagse bezoek aan Sevilla heeft mij nog wel wat obscure merken en types opgeleverd. Ik ben benieuwd hoeveel mensen net als ik kunnen zeggen dat ze in een Sunsundegui Astral gezeten hebben.
Uiterste punten 2022/all-time:
Noord: Almere (Nederland)/De Cocksdorp (Nederland)
Oost: Essen (Duitsland)/Athina (Griekenland)
Zuid: Sevilla (Spanje)/Nieuw record, verslaat Nauplion (Griekenland)
West: Santiponce (Spanje)/Nieuw record, verslaat Vlissingen (Nederland)
Bezochte landen: 4 (Nederland, België, Duitsland en Spanje), waarvan ik Spanje in 2022 voor het eerst bezocht. In totaal staat de teller nu op negen. (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië, Griekenland en Spanje)
Reiskilometers volgens Google Maps locatiegeschiedenis:
OV: 10525 km (besloten vervoer met touringcars meegeteld)
Auto: 10193 km (zowel bestuurder als passagier)
Vliegtuig: 3592 km
Na een voorjaar dat net zo teleurstellend was als 2020 en 2021 door de nasleep van de laatste lockdown, begon de lente met een letterlijk vliegende start. In april heb ik namelijk middels een studiereis naar Sevilla voor twee van de vier windrichtingen het uiterste punt verbeterd in mijn all-time statistieken. Later zorgde een aantal excursies voor het ontdekken van nog meer nieuwe locaties, en het verder aanwakkeren van 'Wanderlust' voor 2023 en verder. Ik heb zeker nog een bucketlist waar je u tegen zegt aan leuke plaatsen en landen af te werken, en die lijst beslaat dan nog alleen bestemmingen op het Europese continent. Maar daar heb ik gelukkig/hopelijk nog lang de tijd voor. Ik ben immers pas 21 lentes jong.
Mijn opbrengst qua fotografie valt voor een OV-hobbyist tegen. Zoals ik in een ander topic al aangaf ben ik in september 2022 min of meer gestopt met het fotograferen van openbaar vervoer, omdat de interesse voor het OV enigszins wegvalt door onder meer persoonlijke omstandigheden. Fotografie blijft nog wel een van mijn hobby's, maar de dingen die ik op de foto zet schuiven een beetje mee met mijn andere interesses, te weten natuur, steden en cultuur. Het meerdaagse bezoek aan Sevilla heeft mij nog wel wat obscure merken en types opgeleverd. Ik ben benieuwd hoeveel mensen net als ik kunnen zeggen dat ze in een Sunsundegui Astral gezeten hebben.
Uiterste punten 2022/all-time:
Noord: Almere (Nederland)/De Cocksdorp (Nederland)
Oost: Essen (Duitsland)/Athina (Griekenland)
Zuid: Sevilla (Spanje)/Nieuw record, verslaat Nauplion (Griekenland)
West: Santiponce (Spanje)/Nieuw record, verslaat Vlissingen (Nederland)
Bezochte landen: 4 (Nederland, België, Duitsland en Spanje), waarvan ik Spanje in 2022 voor het eerst bezocht. In totaal staat de teller nu op negen. (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië, Griekenland en Spanje)
Reiskilometers volgens Google Maps locatiegeschiedenis:
OV: 10525 km (besloten vervoer met touringcars meegeteld)
Auto: 10193 km (zowel bestuurder als passagier)
Vliegtuig: 3592 km
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het is eigenlijk best pathetic, we hebben op Passeig de Garcia twee liften geprobeerd en die leidden allebei naar het verkeerde perron, dus we hebben het opgegeven.
Dorpsmensen die al hun hele leven met de auto gaan en OV in een grote stad gaan niet heel goed samen
zij/haar/hen/hun
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ook maar even terugkijken:
Noord: Schiermonnikoog, ergens op het eiland (met OV: Torenvlakte)
Oost: Oldenzaal ( )
Zuid: La Macarena, Colombia (met OV: Bogotá, Teleférico Montserrate
West: Medellín, La Aurora
Het is dat er wat bruiloften in het buitenland waren dit jaar, anders was het toch wel triest geweest :-)
Noord: Schiermonnikoog, ergens op het eiland (met OV: Torenvlakte)
Oost: Oldenzaal ( )
Zuid: La Macarena, Colombia (met OV: Bogotá, Teleférico Montserrate
West: Medellín, La Aurora
Het is dat er wat bruiloften in het buitenland waren dit jaar, anders was het toch wel triest geweest :-)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Meerdere buitenlandse bruiloften in een jaar vind ik al vrij opmerkelijk.
Ik heb volgens google maps 100.000km afgelegd dit jaar. De extremen laat ik even voor wat het is, komt vanzelf wel voorbij in een toekomstig reisverslag.
Ik heb volgens google maps 100.000km afgelegd dit jaar. De extremen laat ik even voor wat het is, komt vanzelf wel voorbij in een toekomstig reisverslag.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn uitersten van 2022:
Noord: Spean Bridge
Oost: Zgorzelec
Zuid: Leissigen (tussen Spiez en Interlaken)
West: Corran (nabij Fort William)
Hoogste punt: Brünigpas; 1008m
Laagste punt: Kanaaltunnel; 115m
Mijn bezoeken aan alle Nederlandse stations is dit jaar ook doorgegaan, alleen de drie Noordelijkste provincies mag ik nog met een bezoek vereren:
Noord: Spean Bridge
Oost: Zgorzelec
Zuid: Leissigen (tussen Spiez en Interlaken)
West: Corran (nabij Fort William)
Hoogste punt: Brünigpas; 1008m
Laagste punt: Kanaaltunnel; 115m
Mijn bezoeken aan alle Nederlandse stations is dit jaar ook doorgegaan, alleen de drie Noordelijkste provincies mag ik nog met een bezoek vereren:
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Best wat reisjes naar Duitsland dit jaar, iets met een €9 ticket..
Extrema dit jaar:
Noord: Omgeleide bus 20 in Bergen auf Rügen (Duitsland)
Oost: RB71 net buiten Sebnitz (Duitsland)
Zuid: Bus 720 net buiten Traben-Trarbach (Duitsland)
West: Bus 5 net buiten Oostburg Ziekenhuis (Nederland)
Trein 33215 km
Bus 4181 km
Rail (tram/metro etc) 1645 km
Boot 9 km
Kabeltrein 6 km
Extrema dit jaar:
Noord: Omgeleide bus 20 in Bergen auf Rügen (Duitsland)
Oost: RB71 net buiten Sebnitz (Duitsland)
Zuid: Bus 720 net buiten Traben-Trarbach (Duitsland)
West: Bus 5 net buiten Oostburg Ziekenhuis (Nederland)
Trein 33215 km
Bus 4181 km
Rail (tram/metro etc) 1645 km
Boot 9 km
Kabeltrein 6 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn statistieken van vorig jaar:
Uitersten:
Noord: ik vermoed Zwolle
Oost: Krakau
Zuid: Madrid
West: Madrid
Landen: Nederland, België, Duitsland, Polen, Frankrijk, Spanje
Uitersten:
Noord: ik vermoed Zwolle
Oost: Krakau
Zuid: Madrid
West: Madrid
Landen: Nederland, België, Duitsland, Polen, Frankrijk, Spanje
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn gegevens van 2022:
Noord: Blackpool
Zuid: Lugano
Oost: Scuol Tarasp
West: New York
Verder nog te vermelden dat ik mijn allergrootste vertraging ooit meemaakte. Ik kwam maar liefst 17 uur later aan in New York.
Noord: Blackpool
Zuid: Lugano
Oost: Scuol Tarasp
West: New York
Verder nog te vermelden dat ik mijn allergrootste vertraging ooit meemaakte. Ik kwam maar liefst 17 uur later aan in New York.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Die vertraging was neem ik aan met het vliegtuig?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik doe ook nog even mee:
- Aantal treinkilometers: 15.097 (waarvan ongeveer 3.000 in de laatste week)
- Aantal landen bezocht: 9, geen nieuwe
- Aantal landen gezien vanuit een ander land zonder er voet te hebben gezet: 1 (Oekraïne)
- Meest gebruikte grenspunt met de trein: Unterretzbach(Gr), 5 keer
- Noord: er gaat niets boven....
- Oost: Radruż, Polen
- Zuid: Međugorje, Bosnië-Herzegovina
- West: Haarlem
- Langste fietstocht op één dag: Troisvierges-Arnhem, 310 km
- Meest volle 9-Euro-Ticket trein: gelijkspel tussen Zeitz-Leipzig en Düsseldorf-Arnhem
- Aantal treinkilometers: 15.097 (waarvan ongeveer 3.000 in de laatste week)
- Aantal landen bezocht: 9, geen nieuwe
- Aantal landen gezien vanuit een ander land zonder er voet te hebben gezet: 1 (Oekraïne)
- Meest gebruikte grenspunt met de trein: Unterretzbach(Gr), 5 keer
- Noord: er gaat niets boven....
- Oost: Radruż, Polen
- Zuid: Međugorje, Bosnië-Herzegovina
- West: Haarlem
- Langste fietstocht op één dag: Troisvierges-Arnhem, 310 km
- Meest volle 9-Euro-Ticket trein: gelijkspel tussen Zeitz-Leipzig en Düsseldorf-Arnhem
Mijn Flickr account.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De meest volle 9-euro ticket trein is ook wel een mooie. Ik twijfel tussen de RE van Siegen naar Hagen die er in Letmathe mee ophield en de RB waarmee ik anderhalf later alsnog naar Hagen kon. Allemaal op de eerste juni-zaterdag waarop het ticket geldig was.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik moest nog even de ritjes van gisteren berekenen, maar mijn statistieken voor 2022 zijn inmiddels ook binnen.
Noord: Kopenhagen. Maar binnen Nederland ben ik niet noordelijker gekomen dan Amsterdam.
Oost: Esztergom, Hongarije.
Zuid: Riomaggiore, Italia.
West: Scheveningen.
Landen dit jaar - maar liefst 13: Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Hongarije, Italië, Kroatië (nieuw), Liechtenstein (op doorreis; nieuw), Oostenrijk, Slovenië (nieuw), Slowakije, Tsjechië, Zwitserland. Verder heb ik Zweden nog zien liggen.
Het aantal kilometers was voor mijn doen lekker hoog dit jaar. Ten opzichte van 2021 is alleen het aantal trolleybuskilometers gedaald.
Trein 20697.67 km
Bus 1046.83 km
Metro 327.29 km
Tram 258.17 km
Veerboot 105.29 km
Trolleybus 22.52 km
Funiculaire 3.29 km
Ook interessant: een grensoverschrijdende veerboot gebruikt die maar liefst drie landen aandeed.
----
Aan het lijstje "of all time" is qua extremen niets veranderd; wel zijn er drie landen bijgekomen:
Noord: Kopenhagen. Maar binnen Nederland ben ik niet noordelijker gekomen dan Amsterdam.
Oost: Esztergom, Hongarije.
Zuid: Riomaggiore, Italia.
West: Scheveningen.
Landen dit jaar - maar liefst 13: Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Hongarije, Italië, Kroatië (nieuw), Liechtenstein (op doorreis; nieuw), Oostenrijk, Slovenië (nieuw), Slowakije, Tsjechië, Zwitserland. Verder heb ik Zweden nog zien liggen.
Het aantal kilometers was voor mijn doen lekker hoog dit jaar. Ten opzichte van 2021 is alleen het aantal trolleybuskilometers gedaald.
Trein 20697.67 km
Bus 1046.83 km
Metro 327.29 km
Tram 258.17 km
Veerboot 105.29 km
Trolleybus 22.52 km
Funiculaire 3.29 km
Ook interessant: een grensoverschrijdende veerboot gebruikt die maar liefst drie landen aandeed.
----
Aan het lijstje "of all time" is qua extremen niets veranderd; wel zijn er drie landen bijgekomen:
- Spoiler: show
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Aangezien er dit jaar niks meer bij gaat komen, tijd om deze topique weer eens af te stoffen
Volgens mijn Polarsteps heb ik dit jaar tot nu toe 34001 kilometer afgelegd, tegenover 26348 kilometer vorig jaar. Dat terwijl ik vorig jaar nog zei waarschijnlijk minder kilometers te maken
De (OV-)extremen:
Noordelijkste punt: Helsinki-Vantaa (FIN)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST)
Westelijkste en zuidelijkste punt en station: Angers St Laud (FR)
Oostelijkste punt: Alatskivi (EST)
Oostelijkste station: Een of andere bushalte in Alatskivi (EST)
Bezochte landen: 9 (Nederland, België, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland en Frankrijk)
Meest bereden treintraject: Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Meest bereden buslijn: C3 Ede-Wageningen - Wageningen Campus
Aantal keren schuldig gemaakt aan het gebruik van metalen druksigaar: 5 (Eindhoven - Vilnius, Tallinn - Riga - Amsterdam, Düsseldorf - Helsinki - Tallinn)
Vergelijking met vorig jaar:
Volgens mijn Polarsteps heb ik dit jaar tot nu toe 34001 kilometer afgelegd, tegenover 26348 kilometer vorig jaar. Dat terwijl ik vorig jaar nog zei waarschijnlijk minder kilometers te maken
De (OV-)extremen:
Noordelijkste punt: Helsinki-Vantaa (FIN)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST)
Westelijkste en zuidelijkste punt en station: Angers St Laud (FR)
Oostelijkste punt: Alatskivi (EST)
Oostelijkste station: Een of andere bushalte in Alatskivi (EST)
Bezochte landen: 9 (Nederland, België, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland en Frankrijk)
Meest bereden treintraject: Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Meest bereden buslijn: C3 Ede-Wageningen - Wageningen Campus
Aantal keren schuldig gemaakt aan het gebruik van metalen druksigaar: 5 (Eindhoven - Vilnius, Tallinn - Riga - Amsterdam, Düsseldorf - Helsinki - Tallinn)
Vergelijking met vorig jaar:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Die van mij stonden ook al in m'n jaaroverzicht, maar ook hier maar even:
OV-extremen:
Noord: Groningen (NL)
Oost: Sankt-Margreten (CH)
West: Paris Gare du Nord (F)
Zuid: Martigny (CH) en Domodossola (I); liggen beide op 46,1° NB
Bezochte landen: 6 (Nederland, België, Frankrijk, Zwitserland, Italië en Duitsland)
Meest bereden treintraject: moet haast wel Amersfoort Centraal - Utrecht Centraal zijn.
Meest bereden buslijn: 80 Amersfoort - De Klomp
Kilometers houd ik niet bij, maar volgens Google 23.731 km per OV.
Meest bezochte land: Duitsland
En sinds dit jaar kan ik na afstrepen van Bad Nieuweschans - Weener en Blauwkapel Oost - Utrecht Maliebaan ook zeggen dat ik alle spoorlijnen in Nederland bereisd heb.
OV-extremen:
Noord: Groningen (NL)
Oost: Sankt-Margreten (CH)
West: Paris Gare du Nord (F)
Zuid: Martigny (CH) en Domodossola (I); liggen beide op 46,1° NB
Bezochte landen: 6 (Nederland, België, Frankrijk, Zwitserland, Italië en Duitsland)
Meest bereden treintraject: moet haast wel Amersfoort Centraal - Utrecht Centraal zijn.
Meest bereden buslijn: 80 Amersfoort - De Klomp
Kilometers houd ik niet bij, maar volgens Google 23.731 km per OV.
Meest bezochte land: Duitsland
En sinds dit jaar kan ik na afstrepen van Bad Nieuweschans - Weener en Blauwkapel Oost - Utrecht Maliebaan ook zeggen dat ik alle spoorlijnen in Nederland bereisd heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Wie bij het lezen van dit topic ook nog een stukje terugleest, ziet dat ik vorig jaar een topjaar noemde qua reizen. 2023 heeft wat mij betreft het voorgaande jaar cum laude overtroffen ondanks een valse start die dit keer niet door corona kwam.
In het voorjaar kwam het een en ander zoals gezegd weer moeizaam van start. Ik ben serieus bezig geweest met afstuderen van mijn HBO-bachelor Ruimtelijke Ontwikkeling en om het een en ander financieel rond te breien beunde ik nog bij als bezorger bij de lokale PLUS. Mijn afstudeerstage heb ik bij een klein verkeersbureau eveneens in mijn woonplaats Dordrecht gelopen. Het beperkte reizen in de eerste maanden van het jaar is voor een goed doel geweest, want ik ben met een nette 7 voor mijn afstudeeronderzoek over parkeren in de Dordrechtse binnenstad geslaagd. Daarnaast lag ik kennelijk zo goed in de markt dat ik op het hoogtepunt gemiddeld wekelijks door diverse recruiters benaderd werd op LinkedIn. In juni had ik zodoende drie concrete aanbiedingen liggen, waarbij ik gekozen heb voor een uitzendbureau dat mij bij de Gemeente Tilburg heeft geplaatst op de afdeling Bereikbaarheid en daarnaast een pakket aan interessante cursussen over Duurzame Ontwikkeling geeft. Dat circus startte precies 44 uur nadat ik hoorde dat ik afgestudeerd was. Hoewel ik er bijna twee jaar met veel plezier heb gewerkt, laat ik mijn bijbaan bij de PLUS sinds afgelopen zaterdag voor wat het is, omdat het hele jaar lang zes dagen per week werken, zelfs tot ongenoegen van mijn omgeving, een stevige tol heeft geëist van mijn vrije tijd en sociale leven, en ik het financieel gezien niet meer nodig heb.
Bovenstaande persoonlijke ontwikkelingen laten onverlet dat ik nog best veel bijzondere reisjes heb gemaakt, zowel per OV als per auto. In april heb ik een weekendje besteed in Köln en omgeving, en vanaf juli heb ik maandelijks wel wat van het buitenland gezien. Voor een uiterst geslaagde Interrail door Centraal-Europa uit was ik met de familie in Midden-Limburg, waarbij we af en toe een stukje Duitsland meepakte.
In het najaar maakte ik ook elke maand een buitenlands tripje, maar net als de zomervakantie met de familie eigenlijk altijd met de auto. Min of meer om en om was ik in België of Duitsland. Bezocht werden Nationaal Park De Hoge Kempen, Monschau, Brugge en de kerstmarkten van Köln.
Gelet op bovenstaande ontwikkelingen en het feit dat ik het reizen naar het buitenland tot mijn grootste hobby heb gemaakt (ten koste van openbaar vervoer) verwacht ik van 2024 dat ik nog meer zal gaan reizen, maar dat dit voor een substantieel gedeelte ten goede gaat komen aan de autokilometers. Ook als ambtenaar is het nog best een druk leven waarbij mijn interesses en tempo waarin ik dingen wil zien tijdens het reizen zich niet lenen voor kilometers vreten per trein in de weekenden. Er ligt in ieder geval genoeg inspiratie klaar voor weekendjes weg.
Uiterste punten 2023/all-time:
Noord: Amsterdam (Nederland)/De Cocksdorp (Nederland)
Oost: Hohenau an der March (Oostenrijk)/Athina (Griekenland)
Zuid: Jungfraujoch (Zwitserland)/Sevilla (Spanje)
West: Brugge (België)/Santiponce (Spanje)
Bezochte landen: 7 (Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Liechtenstein en Zwitserland), waarvan ik Tsjechië, Liechtenstein en Zwitserland in 2023 voor het eerst bezocht. In totaal staat de teller nu op twaalf. (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Tsjechië, Zwitserland, Oostenrijk, Liechtenstein, Italië, Slovenië, Griekenland en Spanje) Als je het zien van een land vanuit een ander land ook meetelt, kan ik ook Frankrijk en Slowakije dit jaar bijschrijven. Voor Hongarije was het weer net niet helder genoeg toen ik op de Stephansdom in Wien stond.
Reiskilometers volgens Google Maps locatiegeschiedenis:
OV: 10636 km (Dit jaar heb ik niet met touringcars gereisd en is deze statistiek niet vervuild door besloten ritjes, maar gezien mijn Interrail valt dit alsnog tegen )
Auto: 10286 km (zowel bestuurder als passagier)
Vliegtuig: 0 km
Dit jaar keert de categorie Claims weer terug, aangezien ik voor mijn vaste baan doorgaans drie keer per week naar kantoor reis (90 kilometer per dag), wat neerkomt op 800 kilometer per maand met de trein. Dat heeft met name in het najaar de nodige ellende gegeven, waardoor ik in totaal voor €36,72 aan claims toegekend heb gekregen.
In het voorjaar kwam het een en ander zoals gezegd weer moeizaam van start. Ik ben serieus bezig geweest met afstuderen van mijn HBO-bachelor Ruimtelijke Ontwikkeling en om het een en ander financieel rond te breien beunde ik nog bij als bezorger bij de lokale PLUS. Mijn afstudeerstage heb ik bij een klein verkeersbureau eveneens in mijn woonplaats Dordrecht gelopen. Het beperkte reizen in de eerste maanden van het jaar is voor een goed doel geweest, want ik ben met een nette 7 voor mijn afstudeeronderzoek over parkeren in de Dordrechtse binnenstad geslaagd. Daarnaast lag ik kennelijk zo goed in de markt dat ik op het hoogtepunt gemiddeld wekelijks door diverse recruiters benaderd werd op LinkedIn. In juni had ik zodoende drie concrete aanbiedingen liggen, waarbij ik gekozen heb voor een uitzendbureau dat mij bij de Gemeente Tilburg heeft geplaatst op de afdeling Bereikbaarheid en daarnaast een pakket aan interessante cursussen over Duurzame Ontwikkeling geeft. Dat circus startte precies 44 uur nadat ik hoorde dat ik afgestudeerd was. Hoewel ik er bijna twee jaar met veel plezier heb gewerkt, laat ik mijn bijbaan bij de PLUS sinds afgelopen zaterdag voor wat het is, omdat het hele jaar lang zes dagen per week werken, zelfs tot ongenoegen van mijn omgeving, een stevige tol heeft geëist van mijn vrije tijd en sociale leven, en ik het financieel gezien niet meer nodig heb.
Bovenstaande persoonlijke ontwikkelingen laten onverlet dat ik nog best veel bijzondere reisjes heb gemaakt, zowel per OV als per auto. In april heb ik een weekendje besteed in Köln en omgeving, en vanaf juli heb ik maandelijks wel wat van het buitenland gezien. Voor een uiterst geslaagde Interrail door Centraal-Europa uit was ik met de familie in Midden-Limburg, waarbij we af en toe een stukje Duitsland meepakte.
In het najaar maakte ik ook elke maand een buitenlands tripje, maar net als de zomervakantie met de familie eigenlijk altijd met de auto. Min of meer om en om was ik in België of Duitsland. Bezocht werden Nationaal Park De Hoge Kempen, Monschau, Brugge en de kerstmarkten van Köln.
Gelet op bovenstaande ontwikkelingen en het feit dat ik het reizen naar het buitenland tot mijn grootste hobby heb gemaakt (ten koste van openbaar vervoer) verwacht ik van 2024 dat ik nog meer zal gaan reizen, maar dat dit voor een substantieel gedeelte ten goede gaat komen aan de autokilometers. Ook als ambtenaar is het nog best een druk leven waarbij mijn interesses en tempo waarin ik dingen wil zien tijdens het reizen zich niet lenen voor kilometers vreten per trein in de weekenden. Er ligt in ieder geval genoeg inspiratie klaar voor weekendjes weg.
Uiterste punten 2023/all-time:
Noord: Amsterdam (Nederland)/De Cocksdorp (Nederland)
Oost: Hohenau an der March (Oostenrijk)/Athina (Griekenland)
Zuid: Jungfraujoch (Zwitserland)/Sevilla (Spanje)
West: Brugge (België)/Santiponce (Spanje)
Bezochte landen: 7 (Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Liechtenstein en Zwitserland), waarvan ik Tsjechië, Liechtenstein en Zwitserland in 2023 voor het eerst bezocht. In totaal staat de teller nu op twaalf. (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Tsjechië, Zwitserland, Oostenrijk, Liechtenstein, Italië, Slovenië, Griekenland en Spanje) Als je het zien van een land vanuit een ander land ook meetelt, kan ik ook Frankrijk en Slowakije dit jaar bijschrijven. Voor Hongarije was het weer net niet helder genoeg toen ik op de Stephansdom in Wien stond.
Reiskilometers volgens Google Maps locatiegeschiedenis:
OV: 10636 km (Dit jaar heb ik niet met touringcars gereisd en is deze statistiek niet vervuild door besloten ritjes, maar gezien mijn Interrail valt dit alsnog tegen )
Auto: 10286 km (zowel bestuurder als passagier)
Vliegtuig: 0 km
Dit jaar keert de categorie Claims weer terug, aangezien ik voor mijn vaste baan doorgaans drie keer per week naar kantoor reis (90 kilometer per dag), wat neerkomt op 800 kilometer per maand met de trein. Dat heeft met name in het najaar de nodige ellende gegeven, waardoor ik in totaal voor €36,72 aan claims toegekend heb gekregen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Leuk bezig
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik kom op 13 claims met een totaalbedrag van € 89,68. Daarvan zijn er 7 claims van dit najaar, in lijn met de prestaties van de NS.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn 36,72 euro komt uit vier claims, waarvan ruim 34 euro uit twee storingen die drie claims opleverden. De eerste storing was een tegentrein die een aanhanger schepte bij Breda-Prinsenbeek waardoor ik bij de HSL-aansluiting van Zevenbergschen Hoek strandde. Onverrichter zake keerde ik terug naar mijn vaste opstapstation Dordrecht Zuid, maar er werd wel doodleuk 20 euro afgeschreven. Bij de andere storing had een vrachtwagen de bovenleiding kapotgereden en ben ik in plaats van op Dordrecht Zuid, in Dordrecht opgestapt en via Rotterdam Centraal naar Tilburg gereisd (drie kwartier extra reistijd). Terug kon ik gebruik maken van een later op de dag opgetrommelde bus vanaf Lage Zwaluwe, maar ik kon niet meer uitchecken omdat de bus mij aan de voorkant afzette in plaats van de gebruikelijke achterkant van station Dordrecht, en er zodoende een 'vergeten check-out' ontstond.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik heb op dit moment al €95,75 teruggekregen voor GtbV's in 2023, maar er komt nog een claim aan, dus ik ga zeker over de €100 heen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik heb mijn laatste OV-ritje van dit jaar gemaakt, dus kan ook eens de balans opmaken. Het is een erg goed jaar geworden, waarin ik eigenlijk maar weinig thuis ben geweest.
Ik heb dit jaar 1018 reizen met op rails (trein/metro/tram) gemaakt voor een totaal van 74.955km. Daarnaast heb ik ook nog 20 vluchten gemaakt voor een totaal van 29.995km. Bus heb ik niet bijgehouden.
De uiterste punten dit jaar per OV:
Noord: Bjerkvik (Bij Narvik)
Oost: Lviv/Львів
Zuid: Peguera (Mallorca)
West: Ottawa
Mijn meest gebruikte spoorwegmaatschappijen zijn:
1. NS (16.846km)
2. DB (15.876km)
3. SNCF (9557km)
4. Vy (7634km)
5. SBB (4554km)
Dit jaar heb ik 17 landen bezocht, waarvan 4 nieuw. (Noord-Ierland, Cyprus, Oekraine en Canada.) De langste periode dat ik in hetzelfde land ben geweest (incl Nederland) is 15 dagen.
Al met al had het een heel stuk erger gekund.
Ik heb dit jaar 1018 reizen met op rails (trein/metro/tram) gemaakt voor een totaal van 74.955km. Daarnaast heb ik ook nog 20 vluchten gemaakt voor een totaal van 29.995km. Bus heb ik niet bijgehouden.
De uiterste punten dit jaar per OV:
Noord: Bjerkvik (Bij Narvik)
Oost: Lviv/Львів
Zuid: Peguera (Mallorca)
West: Ottawa
Mijn meest gebruikte spoorwegmaatschappijen zijn:
1. NS (16.846km)
2. DB (15.876km)
3. SNCF (9557km)
4. Vy (7634km)
5. SBB (4554km)
Dit jaar heb ik 17 landen bezocht, waarvan 4 nieuw. (Noord-Ierland, Cyprus, Oekraine en Canada.) De langste periode dat ik in hetzelfde land ben geweest (incl Nederland) is 15 dagen.
Al met al had het een heel stuk erger gekund.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik ging al vaak naar Duitsland, maar sinds mijn vriend en ik in augustus een Deutschlandticket aanschaften gaan we echt voor elk wissewasje. In het begin dachten we het nog weer af te schaffen in de herfst maar we gaan stiekem toch gewoon er mee door
Uitersten dit jaar, geen van allen een verbetering:
Noord: luchthaven Oslo-Gardermoen, Noorwegen
Oost: Brevik op Lidingö bij Stockholm, Zweden
West, ik schrik er van: Antwerpen, België
Zuid: op de A19 nabij Catania, Italië
Bezochte landen: 8. Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Zweden, Noorwegen (nieuw), Italië (nieuw, ja echt), Vaticaanstad (nieuw).
Bereden metronetten of Stadtbahnen: Amsterdam, Berlijn, Stockholm, Rome, Wuppertal, Hannover, Bielefeld, Köln, Bonn, Düsseldorf, Dortmund, Essen, Bochum, Duisburg, Frankfurt/Main, Antwerpen.
Uitersten dit jaar, geen van allen een verbetering:
Noord: luchthaven Oslo-Gardermoen, Noorwegen
Oost: Brevik op Lidingö bij Stockholm, Zweden
West, ik schrik er van: Antwerpen, België
Zuid: op de A19 nabij Catania, Italië
Bezochte landen: 8. Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Zweden, Noorwegen (nieuw), Italië (nieuw, ja echt), Vaticaanstad (nieuw).
Bereden metronetten of Stadtbahnen: Amsterdam, Berlijn, Stockholm, Rome, Wuppertal, Hannover, Bielefeld, Köln, Bonn, Düsseldorf, Dortmund, Essen, Bochum, Duisburg, Frankfurt/Main, Antwerpen.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten