Eurovisie songfestival 2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Nitein-Repart
Berichten: 3612
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Nitein-Repart »

ThatPCDude schreef: vr 10 mei 2024, 19:59 Als ik ook nog even een duit in het zakje mag doen met betrekking tot uitsluiten of niet wil ik het volgende, heel simpele voorstellen:
Als je als land in een oorlogssituatie bevindt, zij het als agressor zij het als verdediger, heb je niets te zoeken op het ESF. Zo hou je enerzijds iedereen tevreden en verhinder je anderzijds edities zoals 2022, waar Oekraïne toch wel uit solidariteit won. Zo hou je het écht eerlijk en ook nog eens apolitisch, door alles wat ook maar een beetje naar politiek ruikt achter een dichte deur te houden. Dan zouden zowel Rusland als Oekraïne als Israël alle 3 niet meedoen dit jaar en hou je alle politiek lekker buiten.
Vergeet niet dat er voor 2022 al gedoe was tussen Rusland en Oekraïne op diverse edities van het Songfestival. Eigenlijk hadden beide landen al soms 2014 niet meer mee mogen doen aan het Songfestival.

Daarnaast doen aartsrivalen Armenië en Azerbeidzjan ook gezellig ieder jaar samen mee aan het Songfestival, terwijl deze landen ook actief met wapens conflicten proberen uit te vechten.

Ik snap ook niet waarom er allerlei landen die zowat aan de rand van Europa of er gedeeltelijk of volledig buiten liggen mee mogen doen aan het Songfestival, want het meeste gedoe op de diverse edities van het Songfestival is afkomstig van landen die geen lid zijn van de Europese Unie en/of NAVO en aan de rand van Europa of er zelfs gedeeltelijk of volledig buiten liggen.

Het scheelt nog dat Kosovo niet mee mag doen aan het Songfestival, anders wordt dat ook weer een recept van ellende met buurland Servië en allerlei landen die Kosovo niet als soevereine staat erkennen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
DDietzen
Berichten: 1346
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door DDietzen »

Zeg dat nou niet te hard... :twisted:

Kosovo: RTK Will Apply for Eurovision Participation “Soon” (artikel van gisteren)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10644
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door trolly »

Suus schreef: vr 10 mei 2024, 20:35 Joost Klein schijnt van het programma van de juryshow vanavond gehaald te zijn…
Volgens mijn informant ter plaatse duurde het boegeroep in de zaal vijf minuten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DDietzen
Berichten: 1346
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door DDietzen »

Om middernacht had het virtuele stembureau moeten openen voor 'Rest of the World' (publiek uit niet-deelnemende landen), dat is uitgesteld naar 2:00 uur vannacht. Lijkt me dat ze nog steeds bezig zijn met de Joostsituatie. En wie weet of het bij 2 uur uitstel blijft...?
Overigens berichten meerdere media nu dat de Zweedse politie erbij is gekomen, hoewel er nog geen expliciete verdenking van een misdaad zou zijn.

Ondertussen zijn er wat beelden van de socials van Israëlisch delegatielid Keren Peles die enkele artiesten van andere landen (waaronder: Joost!) eerder lastigviel en achtervolgde, met statements als "Geen antisemiet heeft het recht om naast ons te zingen of te ademen". :X
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Er is een klacht ingediend tegen Klein door een vrouwelijke tv-medewerker:

https://nos.nl/artikel/2520034-joost-kl ... nduidelijk

Zou ons Joost dan toch een viezerik zijn? Iets tekort komen? Nomen est omen?
en-es
Berichten: 4543
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

Ik lees de gekste verhalen over Joost op diverse (sociale) media. Hoe hoog het waarheidsgehalte is van die verhalen weet ik niet. :s
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Als ik met mijn kaplaarzen zo eens door de walmende drek van de socials waad, krijg ik de indruk dat het Songfestival - en vooral dit incident - slechts als proxy voor de virtuele oorlog tussen pro-Palestijnen en pro-Israëliërs dient -0-
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Geen woorden voor.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
en-es
Berichten: 4543
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

Dat was het dan voor Joost.
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Nu ja, lichtpuntjes: naast de misdaad tegen de muziekelijkheid blijft ons komend jaar ook het in de media breed uitgemeten geneuzel over zaalhoogtes bespaard.

Tenzij Israël natuurlijk wint en ons kabinet Wilders Keijzer aanbiedt het dan maar hier te organiseren (A)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6049
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

Wilders' droom komt uit: een Europese Nexit (A)
Goh.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Meltrain »

I want Joostice!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

AppleMoose schreef: za 11 mei 2024, 13:14 Wilders' droom komt uit: een Europese Nexit (A)
Met een liedje dat Europapa heet zal-ie daar vast ook niet rouwig om zijn, nee :Y
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

Denk dat het handig is als AvroTros de inhoud van het incident bekend maakt. Kunnen wij ons eigen oordeel eraan geven. Want ze weten het wel, als ik zo de berichten van Cornald Maas lees.
en-es
Berichten: 4543
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

Ze zeggen dat het incident niks voorstelt. Maar er is wel politie en justitie bij betrokken. Dus wat is het nou.
huibf
Donateur
Berichten: 4116
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door huibf »

We worden met zijn alle steeds 'woke'-er. om te kotsen :X
Ik ga ervanuit de Nikki vanavond geen punten uitdeelt en dat gewoon om het allerlaatste moment gewoon zelf beslist.
Opkomen en gewoon niets zeggen. _O_

Waar zijn de digitale Russen als je ze nodig hebt.
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

huibf schreef: za 11 mei 2024, 13:42 We worden met zijn alle steeds 'woke'-er. om te kotsen
Hopelijk red je het tot de wc.

Wat er ook geroepen wordt en wat er verder ook gebeurd is: ik trek dit dan maar tot de meest logische conclusie en ga ervanuit dat de politie er niet bijgehaald wordt, noch de EBU tot dit ingrijpende besluit komt als het om iets kleins (no pun) ging. Ook degene die zo'n klacht indient zal dat niet lichtvaardig doen, wetende wat voor consequenties zoiets kan hebben.

Of het dan ook de juiste keuze is hem te diskwalificeren? Ik denk dat er hierin geen juiste keuzes te maken zijn. Weliswaar is daar het 'onschuldig tot schuld bewezen is'-argument, maar daar hoeft niet automatisch uit voort te vloeien dat er helemaal geen consequenties zijn. Ook in het bedrijfsleven is het gebruikelijk dat iemand geschorst wordt hangende een onderzoek. In dat opzicht valt het besluit hem hier ook te schorsen wel te begrijpen.

Anderzijds zet dit de toch al gespannen verhoudingen natuurlijk alleen maar verder op scherp, vooral omdat op de (door de extremen gedomineerde) socials dit alles de vooroordelen alleen maar weer bevestigt. Het ene extreme was er als de kippen bij Israël hierbij te betrekken (wat het zal blijven doen, ook al lijkt Israëlische betrokkenheid vrijwel uitgesloten); het andere extreme roert zich nu met de geciteerde hierboven als exponent door weer heel hard 'woke!!!1!!' te schreeuwen.

Dus ja: hier zijn geen juiste keuzes te maken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6049
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

En bedenk daarbij dat er toch een behoorlijk cultuurverschil is tussen Nederland en Zweden. Bepaalde direct- hard- en lompheid zoals we hier in Nederland gewend zijn en afdoen als 'iets kleins', zijn ze daar niet gewend en kunnen ze als bedreigend opvatten.
Goh.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21455
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Meltrain »

Ik dacht altijd dat Zweden van die stoere Vikingen waren die wel tegen een stootje kunnen (en zo mogelijk nog harder een stoot teruggeven).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Ook allemaal male fragility dus (A)
en-es
Berichten: 4543
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

Joost heeft dreigende bewegingen gemaakt nadat hij tegen zijn zin gefilmd werd aldus de AVRO.
TffpaA
Berichten: 3414
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

en-es schreef: za 11 mei 2024, 17:44 dreigende bewegingen
Afbeelding

?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Het ligt genuanceerder. Joost heeft herhaaldelijk aangegeven niet gefilmd te willen worden na zijn performance. Maar dit werd toch gedaan, dus maakte hij ""dreigende gebaren"" naar de cameravrouw van dienst, wat hem de kop kostte.

Als ik heel eerlijk ben heeft de EBU hier echt schandalig gehandeld.

Bron: https://www.instagram.com/p/C61VHqdIlb6 ... Q3eWFoN256
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

^^ Ik hoor zojuist, op radio 1 in het programma Scherp slijpers (Powned) dat Joost de telefoon van de betreffende cameravrouw, waarmee zij hem dus filmde, naar beneden heeft geduwd. Hij heeft dus, indirect, aan haar gezeten. :!:

De bron is Cornald Maas, verteller van dit nieuws was Lammert de Bruin, van 1Vandaag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten