Eurovisie songfestival 2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7685
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door waldo79 »

Das weer iets anders dan de verklaring van AvroTros.
en-es
Berichten: 4541
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

En van Cornald Maas. Maar goed we horen en lezen zoveel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50976
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Suus »

Zweden en de EBU hebben echt een shitshow van deze editie gemaakt. Ongeacht wat er nu gebeurd is, ze hebben het diskwalificatieproces slordig aangepakt, ook lijken andere ingediende bezwaren niet opgepakt te zijn. Bij de toegangscontrole blijken non-binaire en Europese vlaggen afgepakt te zijn, waardoor nu zelfs de Europese Commissie over de zeik is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5375
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door umbusko »

Ik heb donderdagavond een heel klein stukje van het einde van de halve finale gezien en het viel me ook al op dat ze in hun toespraken en “grappige” liedjes zo’n beetje ieder land schoffeerden. Inclusief de Denen, wat op zich geen verrassing is, maar wel ontzettend kinderachtig. En dat op een evenement dat verbroederend zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6483
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Daantje »

Ik vind het echt zo stom dat door deze beslissing je echt een heel land aan fans teleurstelt. Ik ben echt teleurgesteld want ik vind het nu eigenlijk echt niet leuk meer om te kijken terwijl ik er mijn weekend omheen gepland had.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21452
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Meltrain »

Ik ben het wel met je eens: ik kijk wel, maar met minder plezier.
En tuurlijk, Nederland haalde vorig jaar ook de finale niet, maar toen lag het echt aan het nummer, waardoor het toch heel anders is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Herjanuitoverijssel »

En Zwitserland gaat er met de winst vandoor
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50976
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Suus »

Zwitserland heeft gewonnen. Dat was dan ook zonder enige twijfel het beste nummer vanavond. Krachtige boodschap, geweldige presentatie, foutloos gezongen. Doen weinigen hen na *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door isadora »

*O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MaartenD
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door MaartenD »

Durashift schreef: za 11 mei 2024, 19:10 Hij heeft dus, indirect, aan haar gezeten. :!:
Ja en? Zijn we ondertussen zo versoft dat als je na herhaaldelijk zeggen dat je iets niet wil (en dat blijkbaar ook niet mag) je de persoon niet meer mag verhinderen zoiets te doen? Moet je alles maar lijdzaam ondergaan "omdat je een ander niet mag aanraken"?
en-es
Berichten: 4541
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

"Wilt u mij alstublieft niet meer filmen want anders ben ik genoodzaakt om gepaste maatregelen te treffen!"
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8894
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ArrivaBas »

Laten we hopen dat de cameravrouw die zelf eerst al de regels overtrad nu een beetje beseft wat voor gevolgen haar acties hebben gehad. Heel het Songfestival heeft er een nare bijsmaak van gekregen als ik de berichtgeving lees.

Ik heb omdat ik zelf nu in Duitsland zit niet gekeken, maar wel het nodige gelezen waarvan mijn haren overeind gaan staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10644
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: zo 12 mei 2024, 08:35 Laten we hopen dat de cameravrouw die zelf eerst al de regels overtrad nu een beetje beseft wat voor gevolgen haar acties hebben gehad.
Afgaand op het optreden van de dame in kwestie tot nog toe, vrees ik dat je weleens teleurgesteld zou kunnen worden in haar vermogen tot zelfreflecfie en -relativering.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4541
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

Ze wilde zelfs geen verzoeningsgesprek met Joost.
TffpaA
Berichten: 3412
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Wel een non-binaire winnaar *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21452
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Meltrain »

Ik vind Zwitserland een terechte winnaar, maar hetzelfde vond ik van Kroatië.
Finland zou nooit winnen, maar ik had wel verwacht dat ze wat meer punten zouden krijgen, net zoals het VK.
ArrivaBas schreef: zo 12 mei 2024, 08:35 Ik heb omdat ik zelf nu in Duitsland zit niet gekeken, maar wel het nodige gelezen waarvan mijn haren overeind gaan staan.
In Duitsland wordt het ESF ook gewoon uitgezonden hoor. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6049
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

Ja, laten we met z'n allen degene die aangifte deed, 'aanvallen', terwijl wij de feiten niet kennen :') Ik snap best de teleurstelling, maar aangifte doen is een hele stap, ook in Zweden; dat doe je dus niet zomaar. Dat de hele procedure beter en vooral sneller had gekund, ben ik het dan wel mee eens. Maar ja, Zweden zijn nogal conflictvermijdend en niet zo goed in snelle beslissingen nemen, dus dat werkt nogal vertragend.

umbusko schreef: za 11 mei 2024, 23:23 Ik heb donderdagavond een heel klein stukje van het einde van de halve finale gezien en het viel me ook al op dat ze in hun toespraken en “grappige” liedjes zo’n beetje ieder land schoffeerden. Inclusief de Denen, wat op zich geen verrassing is, maar wel ontzettend kinderachtig. En dat op een evenement dat verbroederend zou moeten zijn.
Iedereen op de hak nemen, (niet op de laatste plaats zichzelf) is onderdeel van de Zweedse humor. Niet (te) serieus nemen dus. Tijdens de nationale voorrondes deden ze dat ook constant. Soms een beetje flauw, dat geef ik toe.
Goh.
umbusko
Donateur
Berichten: 5375
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door umbusko »

Wellicht een wat matige uitvoering dan, of een verschil in interpretatie, want ik vond het vooral lomp tegenover andere landen terwijl Zweden de hemel ingeprezen werd. Als je een ander op de hak neemt en het ‘leuk’ wilt houden op een manier dat iedereen het leuk blijft vinden, zul je daar toch iets tegenover moeten zetten en dat zag ik hier niet. ‘Dit is Zweedse humor’ is dan wel een heel goedkope uitweg.
AppleMoose schreef: zo 12 mei 2024, 11:50 Zweden zijn nogal conflictvermijdend
Oh, dus daarom besluiten ze even 5 landen belachelijk maken in evenzoveel minuten… :')
TffpaA
Berichten: 3412
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Ik kan dat uit zelfverdediging geopperde 'het is maar een grapjeuhhh!' als vermeend onderdeel van de Zweedse cultuur inderdaad ook maar moeilijk rijmen met het zeer hoog opvatten van Kleins 'dreigende gebaar' door een cameravrouw/journaliste als pendant van diezelfde cultuur.

Maar ook dat zal vast wel weer iets typisch Zweeds zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21452
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: zo 12 mei 2024, 12:44 Wellicht een wat matige uitvoering dan, of een verschil in interpretatie, want ik vond het vooral lomp tegenover andere landen terwijl Zweden de hemel ingeprezen werd. Als je een ander op de hak neemt en het ‘leuk’ wilt houden op een manier dat iedereen het leuk blijft vinden, zul je daar toch iets tegenover moeten zetten en dat zag ik hier niet. ‘Dit is Zweedse humor’ is dan wel een heel goedkope uitweg.
AppleMoose schreef: zo 12 mei 2024, 11:50 Zweden zijn nogal conflictvermijdend
Oh, dus daarom besluiten ze even 5 landen belachelijk maken in evenzoveel minuten… :')
Volgens mij namen ze zichzelf ook geregeld op de hak, maar als je maar een deel bekijkt, mis je dat natuurlijk. ;)
Het "ophemelen" nam ik ook met een flinke korrel zout.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6049
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

Dus dat.

Met humor kun je soms de plank misslaan, maar dat gelijkstellen aan/ vergelijken met een gebeurtenis wat niets met humor te maken heeft, is natuurlijk onzin.
Goh.
VIRM
Berichten: 7702
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door VIRM »

AppleMoose schreef: zo 12 mei 2024, 11:50 Ja, laten we met z'n allen degene die aangifte deed, 'aanvallen', terwijl wij de feiten niet kennen :') Ik snap best de teleurstelling, maar aangifte doen is een hele stap, ook in Zweden; dat doe je dus niet zomaar. Dat de hele procedure beter en vooral sneller had gekund, ben ik het dan wel mee eens. Maar ja, Zweden zijn nogal conflictvermijdend en niet zo goed in snelle beslissingen nemen, dus dat werkt nogal vertragend.
Tja. Het is opvallend dat AVROTROS zegt dat het slechts om een dreigende beweging ging, terwijl de EBU zegt dat er wel wat meer aan de hand was... Het had inderdaad sneller gekund.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

MaartenD schreef: zo 12 mei 2024, 08:13
Durashift schreef: za 11 mei 2024, 19:10 Hij heeft dus, indirect, aan haar gezeten. :!:
Ja en? (..)
.dat er kennelijk 'licht' zit tussen dat wat AVROTROS verklaard heeft en wat er, wellicht, werkelijk gebeurd is.

Wat VIRM min of meer ook aangeeft.

~~`

Ik vind het eigenlijk wel soft van Joost! dat ie niet gefilmd wilt worden, na de act. Je gaat toch naar een media event van de televisie..je wilt aandacht voor je show.. dus tja..

~~~

De 12 punten van het NL.publiek voor Israël begrijp ik niet. Of..het zegt misschien wel veel hoe (een deel van) het volk erin staat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12880
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Mja, het nummer gaat uiteindelijk ook over zijn vader, welke hij als kind is verloren. Ik kan me voorstellen dat je dan backstage(!) even op jezelf wilt zijn met alle emoties en geen zin hebt in een camera op oe bakkes.

~~~

Ik denk dat een heel groot deel nog heel erg met de pro-Israelische blik naar het conflict kijkt. Immers Geert Wilders is niet voor niets zo grote factor in de Nederlandse politiek, dus dat zegt maar mijn mening wel iets over hoe er überhaupt naar mensen in de Arabische wereld wordt gekeken.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6049
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

VIRM schreef: zo 12 mei 2024, 15:39Tja. Het is opvallend dat AVROTROS zegt dat het slechts om een dreigende beweging ging, terwijl de EBU zegt dat er wel wat meer aan de hand was... Het had inderdaad sneller gekund.
Ik vind het woordje 'slechts' al vrij frappant. Alsof zo'n beweging doodnormaal is.

Durashift schreef: zo 12 mei 2024, 18:30De 12 punten van het NL.publiek voor Israël begrijp ik niet. Of..het zegt misschien wel veel hoe (een deel van) het volk erin staat.
Tja, Israël krijgt wel vaker veel punten vanuit Nederland. Er zal vast wel iets van politiek achter zitten, maar het nummer vond ik best wel aardig (geen twaalf punten, maar nul punten ook zeer zeker niet) en was ook gewoon goed en zuiver gezongen. Maar dat mag je op dit moment niet vinden, want Israël.
Durashift schreef: zo 12 mei 2024, 18:30Ik vind het eigenlijk wel soft van Joost! dat ie niet gefilmd wilt worden, na de act. Je gaat toch naar een media event van de televisie..je wilt aandacht voor je show.. dus tja..
Cornald Maas legde uit, zoals Hainje ook zegt, dat het nummer nog altijd emotioneel is voor hem en dat hij het verdriet iedere keer opnieuw beleeft en daarom na het nummer even niet gefilmd wilde worden. Begrijpelijk, maar aan de andere kant moet je inderdaad ook zo professioneel zijn om niet uit je plaat te gaan als dat wel gebeurt op zo'n evenement.
Goh.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten