Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Durashift »

In het VK magazine van vorige week zaterdag staat.een artikel (wetenswaardigheden) over Toledo, van een Nederlander die er al 19.jaar woont, met tips en trucs.

Stad met karakter, inderdaad, zoals ik het begreep.
Qua eten zou je ook heel goed op een industrieterrein terecht kunnen. Daar schijnen prima restaurants te zitten die een dagschotel serveren voor de mensen die tussen de middag hun pauze van het werk maken.

Online zal het artikel wel terug te vinden zijn.
Veel plezier daar.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Toledo.

Da's toch een model van Seat?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Durashift schreef: zo 19 mei 2024, 13:50 In het VK magazine van vorige week zaterdag staat.een artikel (wetenswaardigheden) over Toledo, van een Nederlander die er al 19.jaar woont, met tips en trucs.

Stad met karakter, inderdaad, zoals ik het begreep.
Qua eten zou je ook heel goed op een industrieterrein terecht kunnen. Daar schijnen prima restaurants te zitten die een dagschotel serveren voor de mensen die tussen de middag hun pauze van het werk maken.

Online zal het artikel wel terug te vinden zijn.
Veel plezier daar.
Oh dank voor de tip. Ik ga zeker nog een keer terug tijdens mijn interrail volgend jaar, dus dan komen die tips vast van pas.
TffpaA schreef: zo 19 mei 2024, 13:58 Toledo.

Da's toch een model van Seat?
:mrgreen:
🍉
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: zo 19 mei 2024, 13:58 Toledo.

Da's toch een model van Seat?
Zeker. Leon ook.
Marbella

Fura. Maar dat is volgens mij geen plaatsnaam in Spanje.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door en-es »

Zonnig en aangenaam in Praag. Af en toe ook beetje motregen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Het is hier al sinds een uur of 14 aan het onweren, met af en aan stevige buien of juist zon. Gek dat zo'n bui zo lang blijft hangen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door AppleMoose »

Hier hetzelfde. Op buienradar is te zien dat het een langgerekte 'bui' is met hevige en minder hevige stukken erin. Het beweegt langzaam naar het zuiden, dus het blijft niet hangen. Maar als je precies in de baan van deze bui zit, lijkt het wel alsof ie blijft hangen ;)

Het is hier nu eindelijk weer ff droog na een half uurtje echt stevige onweer. Ik zie op buienradar dat er nog twee plukjes aankomen, maar het lijkt erop alsof die net langs mijn woonplaats gaan.
Goh.
rooddolfijn
Berichten: 806
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door rooddolfijn »

Hier in Bilthoven vanmiddag alleen wat miezer gehad, verder de gehele dag al droog.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

umbusko schreef: zo 19 mei 2024, 11:57 Hoe moeten we nou straks onze updates krijgen over het weer in Rotterdam Nesselande als ODRAIL er binnenkort weggaat? -0-
Die updates uit Rotterdam Nesselande gaan inderdaad verdwijnen.

Maar daarvoor in de plaats gaan er updates over het weer komen van een andere mooie plaats in Zuid-Holland (Je mag zelf een beetje puzzelen op het forum om uit te vinden waar ik ongeveer heen ga).
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

"Mooie plaats" en "Zuid-Holland" in één en dezelfde zin vind ik al wat merkwaardig, maar we gaan het wel merken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Als je mijn berichten op dit forum (niet in dit topic) in de maanden maart en april goed gelezen hebt kun je zelf ontdekken waar ik heen ga :idea: ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

TffpaA schreef: zo 19 mei 2024, 22:35 "Mooie plaats" en "Zuid-Holland" in één en dezelfde zin vind ik al wat merkwaardig, maar we gaan het wel merken.
:evil:

Er zijn meer dan genoeg mooie plaatsen in Zuid-Holland, maar ik denk dat Gorinchem en Schoonhoven de mooiste zijn :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Suus gaat niet voor de koelkast.

De plaats waar ik naartoe verhuis ligt aan de spoorlijn Utrecht - Rotterdam en heeft twee stations.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 20 mei 2024, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ThatPCDude »

dat moet dan wel de plaats zijn waar onze kaas oorspronkelijk vandaan komt, iets met een gouden klinker enzo? :P
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

@ThatPCDude: Je hebt het goed geraden :pos: ;) .

Ik kom dicht bij het station te wonen waar alleen sprinters stoppen.

On topic: Vanochtend werd ik rond 08:00 uur wakker door hevig onweer boven Rotterdam Nesselande :s .
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

ODRAIL schreef: ma 20 mei 2024, 11:08 Vanochtend werd ik rond 08:00 uur wakker door hevig onweer boven Rotterdam Nesselande :s .
Hoe kan dat nou? Hier in Arnhem slechts een paar lichte druppels :s .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Nog steeds in Madrid en hoewel het nu slechts 15°C is, voelt het nu een stuk warmer aan. De weerapp leert mij dat er nu windkracht 1 staat, waar dat voorgaande dagen windkracht 2 was. Bizar hoe zo'n klein verschil qua wind, zoveel verschil kan maken.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

Tussen 16.45 en 17.00 uur was er hier echt een wolkbreuk. De straat stond zelfs blank, dat heb ik in de tien jaar die ik hier woon nog niet gezien.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door en-es »

Flinke regenbui in Baarn nu.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door AppleMoose »

Aan het einde van de middag een flinke hoosbui met onweer in Nijmegen gehad. Was echt niet grappig in de auto. Nu zie ik een hele donkere lucht mijn woonplaats naderen, terwijl buienradar aangeeft dat het vanavond laat pas hier zou gaan regenen :X
Goh.
TffpaA
Berichten: 3452
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Goh.
Michael
Berichten: 11796
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Michael »

Gisteren rond 17:45 kwam het in Utrecht met bakken naar beneden in combinatie met een flinke onweersbui. De voorruitverwarming van de bus die ik bij had kon het niet bijhouden want ondanks dat hij volop aan het blazen was besloeg toch nog de rechterkant van de voorruit waardoor ik bijna geen zicht had in mijn rechterspiegel :shock:
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door VIRM »

Heerlijk stukje service: gedurende mijn busritje vanavond ging het ineens keihard hozen. De chauffeur zette vervolgens bij de haltes de bus zo neer dat reizigers zonder gedoe de abri in konden vluchten na het uitstappen. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door dennistd »

Zo hoort het toch ook? Zelf doe ik het ook altijd zo (als dat mogelijk is uiteraard).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Zit nu in Sevilla met 32 graden op een terras. Hoewel het erg warm is in de zon, kan ik het prima uithouden in de schaduw. Ik denk dat ik mijn verblijf ga verlengen hierzo. Geen zin om te verzuipen in Hollandistan.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten