Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Groeten uit Praag. (A)
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Wejooow wejooow wejooow, kom meeten dan !! (Of interpreteer ik je bericht verkeerd en ben je er niet?)
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

umbusko schreef: zo 19 mei 2024, 00:19 Groeten uit Praag. (A)
Idem dito!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

De buschauffeur heeft Bonnie St. Claire opstaan. En zingt mee. -0-
TffpaA
Berichten: 3454
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

...jij herkent dat ook :shock: :o
tsov
Berichten: 4087
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Dr. Bernhard *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Bonnie kom je buiten spelen.

Ik moest wel even googlen wie het ook weer was.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 617
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik ben weer terug in Nederland na drie dagen solo citytrip in Praag. Heb enorm genoten van niet in Nederland zijn en van het Praagse vervoersaanbod.

Het IPB'en (standby reizen tegen grote korting) is altijd kut met stress. Hierbij een verhaal voor diegene die er geinteresseerd in zijn.
Spoiler: show
Oud-collega's werkzaam bij de Blauwe waarschuwden mij (op aankomst in Praag :oops: al) dat mijn geplande vlucht zowel in Economy als Business overboekt raakte waarna ik hun vroeg de andere Blauwe vluchten in de middag en avond te raadplegen: alles overboekt en sommige vluchten hadden al standby-staff met hogere prioriteit dan dat ik heb om mee te mogen.

Shit.

Dus gisterochtend heb ik dit voorbereid (alles voor een simpele vlucht van welgeteld 01:15H en om te voorkomen dat ik 's nachts op de luchthaven of in een hostel moest doorbrengen :') )

Afbeelding

De kleuren Groen/Geel/Rood staan voor de stoplicht-achtige indicatie van MyIDtravel, de ticketsite voor luchtvaartpersoneel. De indicatie is op basis van het aantal verkochte tickets in verhouding met de stoelcapaciteit en deze zie je bij elke vlucht die je kan boeken.

Groen = Lekker doen
Geel = Het kan maar kijk uit/Kiele kiele
Rood = Zoek maar een alternatief want dit wordt hem hoogstwaarschijnlijk niet

Het "hilarische" is dat ik geen enkele vlucht van dit lijstje heb genomen, hoezo niet?

* Main - Oveboekte boeking in alle klassen met daar bovenop vier andere staff al op standby.
* Backup #1 - Overboekt in alle klassen en was de laatste vlucht naar huis, te riskant.
* Backup #2 - Na het raadplegen van een andere oud-collega die in hun systeem kon kijken bleek het dat alle twee de vluchten waren overboekt met minimaal 3 personen in alle reisklassen.
* Backup #3 - Deze was uiteindelijk de meest reële, de OS0377 bleek achteraf overboekt te zijn met 6 mensen in totaal. Ik heb niet gekeken of nagevraagd of de KL zou lukken.
* Backup #4 - De AF naar Schiphol is uiteindelijk geannuleerd.

Welke vlucht heb ik genomen?
Een Blauwe vlucht die in de vroege middag ging. Deze had spontaan 20 stoelen open, wellicht dat het toestel last-minute is gewijzigd.

-

FAQ-time
Wat gebeurt er als je niet mee mag?
Dan moet je je bagage ophalen en wordt het betaalde geld teruggestort.
Kun je met elke luchtvaartmaatschappij reizen?
Nee, het ligt er aan met welke maatschappijen en afspraken zijn gemaakt. Deze kunnen willekeurig zijn hoor, ik mag bijvoorbeeld reizen met onze grootste concurrent.
Waarom ben je niet via Duitsland gegaan?
Dit had gekund maar mijn airline heeft toevallig geen afspraken met een Duitse luchtvaartmaatschappij, geen afspraak is geen mogelijkheid om erop te mogen reizen.
Hoe werken IPB-prijzen?
Elke bestemming heeft een vaste prijs, enkele maatschappijen hebben een onderlinge prijsverschil maar dat is vaak minimaal. Ik ben bijvoorbeeld voor 170USD enkele reis naar China gegaan. Dat is echt niks.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Interessant dat ik in de OVinfo-app reclame krijg voor taxibedrijven. En dan taxibedrijven in Zeist en Rotterdam...
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3454
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ondertussen in Duivendrecht, waar ik eind 2016 mijn in 2007 voor 172.500 euro aangeschafte appartement voor iets meer dan 185.000 euro weer verkocht, zie ik datzelfde appartement nu voor ... 450.000 euro te koop staan. Er zitten een nieuwe keuken, badkamer en plee in (zo te zien allemaal heel basic) en ook de vloer lijkt nieuw. Voor de rest allemaal nog dezelfde oude meuk, inclusief de hoge servicekosten van meer dan 300 euro in de maand.

Indertijd kocht ik het appartement samen met mijn toenmalige vriendin, die het zich in haar eentje net kon veroorloven qua hypotheek (ik had op dat moment nog geen vast inkomen). Toen we een paar jaar later uit elkaar gingen en ik er wilde blijven wonen, kon ik er op mijn inkomen op dat moment nèt aan een hypotheek voor ritselen. Zou ik dat nu willen doen met mijn huidige inkomen (wat bruto ongeveer verdubbeld is ten opzichte van toen), dan kan ik het wel shaken, tenzij ik een enorme bak met spaargeld meeneem.

De absurditeit van de Nederlandse woningmarkt en de totale ontoegankelijkheid ervan voor starters in een notendop.
MaartenD
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MaartenD »

Wat een plaatje! Wat een prijs :cry: En dan ook nog energielabel F met dubbel glas?
TffpaA
Berichten: 3454
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ja - en ik kan wel redelijk verklaren waarom, met die oude kozijnen die er al jaren inzaten toen ik het kocht, en de op gas gestookte gezamenlijke ketels van het appartementenblok. Tel daarbij op de niet van isolatiemateriaal voorziene gevel en de ligging op de bovenste verdieping, open aan drie kanten (en deels de vierde kant), en dan weet je het wel.

Net zo goed als ik wel weet dat de uiteindelijke koper hier waarschijnlijk meer voor gaat betalen...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

TffpaA schreef: wo 22 mei 2024, 14:07 [...]
De absurditeit van de Nederlandse woningmarkt en de totale ontoegankelijkheid ervan voor starters in een notendop.
Een leuk verslag :pos: ;) .

Maar inderdaad: een huis waar je met hooguit twee personen kan wonen (lijkt niet overdreven ruim in ieder geval) en waarvoor je eigenlijk twee modale inkomens nodig hebt om het te kunnen betalen.
Ik keek ook nog weleens rond, maar heb de hoop wel opgegeven.
TffpaA
Berichten: 3454
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

En zelfs dan denk ik dat je met twee keer modaal alleen het hier niet gaat redden. Drie keer modaal en we beginnen al ergens over te praten, maar liefst verdien je nóg meer om de lasten niet al te zwaar op je te laten drukken (vergeet die servicekosten niet!) en neem je ook nog een flinke zak spaargeld mee.

Zeer goede inkomens, veel eigen spaargeld of andere middelen die je snel beschikbaar kunt maken, liefst nog flink wat overwaarde uit je bestaande woning... en zo niet: doei!
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Gezien de absurde staat van de woningmarkt begin ik serieus na te denken over emigreren naar België na mijn afstuderen, want hoe moet ik in vredesnaam iets zien te krijgen wanneer mijn werkplek waarschijnlijk in Amsterdam of Utrecht zal zijn?

Dan maar een baantje zoeken bij de NMBS...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het is voor mij al een jaar of zes een serieuze overweging om in de omgeving van Venlo aan de Duitse kant van de grens een mooi stulpje te kopen of op te bouwen. Als het zelfs in Brabant een hels karwei is om fatsoenlijke woonruimte te vinden als jonge alleenstaande heb ik bijna geen andere optie meer om op de middellange termijn beneden de rivieren mijn geluk te zoeken. Boven de rivieren is het al helemaal schier onmogelijk als je in een gebied wil wonen dat niet letterlijk naar beneden zakt... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Die prijzen in Duivendrecht zijn wel heel extreem ja, voor wat je ervoor krijgt.
TffpaA schreef: wo 22 mei 2024, 14:07 Zou ik dat nu willen doen met mijn huidige inkomen (wat bruto ongeveer verdubbeld is ten opzichte van toen), dan kan ik het wel shaken, tenzij ik een enorme bak met spaargeld meeneem.

De absurditeit van de Nederlandse woningmarkt en de totale ontoegankelijkheid ervan voor starters in een notendop.
Ja, de relatie tussen prijsstijgingen op de woningmarkt, inkomensstijgingen en hypotheeknormen is echt compleet de weg kwijt.
Mijn inkomen is grofweg 2,5 keer wat het in 2010 was toen ik m'n eerste huis kocht, maar met wat ik daarvoor aan hypotheek kon krijgen had ik net aan m'n oude huis weer opnieuw kunnen kopen.
Het is dat ik een bak spaargeld had ondertussen, want zelfs aan overwaarde heb je tegenwoordig weinig meer als je eerst wil kopen en dan pas wil verkopen (ik had € 85.000 overwaarde, maar de normen lieten maar een overbruggingslening van € 25.000 toe)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Nu is de verhouding tussen vraag en aanbod op de woningmarkt best wel heel erg scheef. Maar op een gegeven moment zijn de mensen die dergelijke torenhoge prijzen kunnen en willen betalen toch gewoon op?
Beul van de blindegeleidelijn
erjeebee
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

DDietzen schreef: wo 22 mei 2024, 15:15 emigreren naar België
België ?????
Kom lekker hier joh.

Het huis wat ik hier na aankomst in 2016 kocht (860m2 grond, 4 slaapkamers, 2 badkamers, dubbele garage) kostte me toen AUD 260K (EUR 160K).
Niet in Brisbane maar erbuiten: 20 minuten rijden en 40 minuten treinen om in hartje Brisbane te komen.

Dat huis is ondertussen wel in waarde verdubdeld: het is nu plm AUD 520K = EUR 320K, maar nog steeds goed waar voor je geld.
erjeebee
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

TffpaA schreef: wo 22 mei 2024, 14:07 waar ik eind 2016 mijn ...... appartement ...... weer verkocht,
Huizenmarkt was toen niet op z'n hoogtepunt (understatement of the year)... niet het beste moment om te verkopen.
Ik had mn huis in NL te koop staan toen terwijl ik al hier zat. Geen koper voor te vinden ondanks zeeeeeeeer schappelijke prijs.
Pas toen de markt weer wat aantrok in 2018 werd 't verkocht.
erjeebee
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

VIRM schreef: wo 22 mei 2024, 16:53 Nu is de verhouding tussen vraag en aanbod op de woningmarkt best wel heel erg scheef. Maar op een gegeven moment zijn de mensen die dergelijke torenhoge prijzen kunnen en willen betalen toch gewoon op?
Zolang men heengaat en zich vermenigvuldigt en het resultaat daarvan opgeleid wordt, goede banen scoort en bereid is zich in de schulden te steken.... nee dus.
erjeebee
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

umbusko schreef: zo 19 mei 2024, 00:19 Groeten uit Praag. (A)
Had ik voor dit soort mededelingen niet een apart toppik geopend :?:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

erjeebee schreef: do 23 mei 2024, 09:45
DDietzen schreef: wo 22 mei 2024, 15:15 emigreren naar België
België ?????
Kom lekker hier joh.
Met al die enge beesten en een eiland dat elke zomer in de fik staat? Dan ga ik toch liever naar Aotearoa. Zit je wel met een massive gat in de ozonlaag, maar dat nemen we dan maar even op de koop toe. :D
🍉
erjeebee
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

't is maar een klein stukje dat in de fik staat hoor :)

Het land van de grote witte wolk is inderdaad zeer goed vertoefbaar BEHALVE dat we het hier hebben over huizenprijzen als emigratiedrijfveer en laten die nu aan "the other side of the ditch" (as we call it here) absoluut torenhoog en onveroorloofbaar zijn.
TffpaA
Berichten: 3454
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

erjeebee schreef: do 23 mei 2024, 09:49 Huizenmarkt was toen niet op z'n hoogtepunt (understatement of the year)... niet het beste moment om te verkopen.
Het is een beetje als met aandelen inderdaad: je moet ze kopen als ze laag staan, en weer verkopen als ze hoog staan.

Goed om te horen dat jij met die eenvoudige wetenschap rijk genoeg bent geworden om al bussend te kunnen rentenieren down under.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten