Is er nog post?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Z2N
Donateur

Re: Is er nog post?

Bericht door Z2N »

Mijn ervaringen met de PostNL-postzegelcodes :trein: zijn heel goed, maar ik heb nog een velletje postzegels met een "1" erop liggen die daarom niet verlopen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rikthoff

Bericht door rikthoff »

't Is toch niet zo dat postzegels ongeldig worden, maar dat ze te weinig waarde vertegenwoordigen (a.k.a. er gaat strafport op als je het poststuk zo op de bus gooit)?

Ontopic: 95% van de post die ik verstuur heb is naar een antwoordnummer, dus daar hoef ik geen postzegels voor te hebben. Dat ene poststukje waar wel porto op moest heb ik meegenomen naar een PostNL-punt hier in 't durp. Vroegâh kocht ik altijd een velletje zegels van de kinderpostzegels, maar de kinderen zijn de laatste jaren al niet meer aan de deur geweest. Ansichtkaarten zijn digitaal geworden (app-groepje), en ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een fysieke brief schreef of ontving. Moet ergens midden jaren '90 geweest zijn 8-)
Laatst gewijzigd door rikthoff op za 29 mar 2025, 07:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Bericht door Post »

Ik heb laatst nog iets geprint voor mijn vader en naar hem toe verstuurd met de post.

Postzegels heb ik niet, dus gebruik gewoon postzegelcodes.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Hah, je bent er dus nog _O-

Bericht door Post »

Oh ja helemaal vergeten om antwoord te geven op de topic titel, ja ik ben er nog kinders *O* :trein: *bus*
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Uiteraard wel een dagje later door het shopseizoen (dat is op dit moment de reden dat post te laat komt, aldus de post) *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

Ik heb ook wel de indruk dat de kwaliteit van de postbezorging flink achteruit is gegaan de laatste jaren.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

trolly schreef: vr 28 mar 2025, 07:23
TomSteyl schreef: vr 28 mar 2025, 07:04 Verder ben ik ook van de verjaardagstaarten sturen, al zijn de postzegelprijzen flink geëxplodeerd.
Aan hele taarten ben ik nooit begonnen. Hooguit een taartpuntje zo af en toe, en ook dat gaf al veel gedoe bij het verpakken (A)
Daar heb ik me flink vergist :mrgreen: :mrgreen: moet natuurlijk Kaarten zijn. _O_ mea culpa!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

rikthoff schreef: za 29 mar 2025, 07:41 't Is toch niet zo dat postzegels ongeldig worden, maar dat ze te weinig waarde vertegenwoordigen (a.k.a. er gaat strafport op als je het poststuk zo op de bus gooit)?
Sinds PostNL gestopt is met geldbedragen op de zegels printen en alleen nog maar de categorieën 1, 2 en XL hanteert vergaan de waardes van de postzegels niet meer. Een postzegel 1 uit 2017 is ook nu gewoon bruikbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Alle postzegels die uitgegeven zijn vanaf 1 juli 2001 zijn frankeer geldig mits ze de juiste waarde vertegenwoordigen.

Er geldt een uitzondering: vanaf 1 mei 2014 zijn de postzegels met de beeltenis van koningin Beatrix niet meer frankeer geldig. Dit omdat ze geen staatshoofd meer is.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Dat lijkt me onwaarschijnlijk: oude postzegels met een waarde in euro zijn geldig. Hiervoor moet worden bijgeplakt tot het huidige tarief. Zegels met Beatrix erop van na 2001 zijn nog bruikbaar aldus postnl.nl.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

ODRAIL schreef: za 29 mar 2025, 22:44 Er geldt een uitzondering: vanaf 1 mei 2014 zijn de postzegels met de beeltenis van koningin Beatrix niet meer frankeer geldig. Dit omdat ze geen staatshoofd meer is.
Mij lijkt dat ook onwaarschijnlijk (en zeker met die redenatie), mede aangezien:
waldo79

Bericht door waldo79 »

Pssst, ik schreef gisteravond laat al hetzelfde (A)
Lijn D(aan)

Bericht door Lijn D(aan) »

Na het lezen van alle reacties wil ik dit nog even zeggen.

Ik stuur erg veel post, er gaan wel een tiental brieven of kaarten per week op de bus. Ik werk al jaren bij de post naast mijn studie en heb het daar ontzettend naar mijn zin maar ik moet zeggen dat ik ook wel baal soms van de dienstverlening die steeds verder wordt afgeschaald.

Ik verstuur vooral kaartjes naar het buitenland via Postcrossing (als je het niet kent zeker even opzoeken als je van kaartjes krijgen houdt!), en daarmee heb ik eigenlijk vooral goede ervaringen, het is echt heel zeldzaam als post niet aankomt. Soms duurt het even voor je kaartje wordt bezorgt in een klein dorpje in China maar het komt eigenlijk altijd wel goed.

Wat betreft de verwijdering van diverse brievenbussen en de eerdere lichtingstijden vind ik dit echter bijzonder vervelend. Ik neem vrijwel elk weekend de trein naar mijn schoonfamilie en het was super fijn om dan op vrijdagmiddag nog even de laatste post in de bus te doen bij station Alexander maar die verdwijnt helaas.

Ik blijf nog steeds wel kaartjes sturen maar het wordt ook erg prijzig, ik ben altijd blij als ik met de trein op vakantie in een land ben waar het aanzienlijk goedkoper is dan in Nederland, al is dat ook steeds zeldzamer. Ik snap wel dat mensen daardoor minder post versturen, ook tijdens mijn werk schrik ik soms hoeveel het in de laatste 6 jaar alleen al is afgenomen.

Al met al merk ik ook wel dat de post voor veel mensen een gedateerd medium is maar ik blijf erbij dat het juist iets is waarin heel veel aandacht en liefde kan zitten, iets wat met een appje of belletje toch anders is. Het kopen van een mooie kaart, met de hand het adres en de boodschap erop schrijven, een postzegel erop en dan ook nog een brievenbus opzoeken is een hoop werk maar dat maakt het voor mij ook weer super speciaal.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ik vind een prijsstijging dan ook nog tot daar aan toe, als de opbrengst dan ook maar naar de lonen van de bezorgers gaat. Maar ja...
Verder heb ik ook post bezorgd (2000-2011) en buslichting/collectie (2009-2011) en als ik weer geconfronteerd wordt met wat voor een schim het bedrijf tegenwoordig is zucht ik ook maar weer een keer.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Die enkele keer per jaar dat ik iets bestel kan ik gelijk weer een boek over schrijven... Afgelopen vrijdag hebben mijn oordopjes het begeven door waarschijnlijk een draadbreuk (ja, ik luister nog muziek via bedrade oordopjes), dus ik heb gelijk een paar goede van Samsung besteld bij bol.com. Levertijd zou uiterlijk 22 april zijn, en gisteren komt het pakket via de brievenbus binnen, maar vandaag krijg ik pas de Track&Trace. :s
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie