Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Mikos »

Okay, hier komen mijn ambities:

- Ik wil directeur van de Spoorwegen worden.
- Alle treinen worden dan rood.
- Alle stoelen worden vervangen door directeursstoelen, zodat iedereen prettig met de trein kan reizen.
- Op iedere trein komen 2 conducteurs, om zowel te controleren als service te verlenen.
- Op ieder groot station komt een groep schoonmakers die kerende treinen schoonmaken en doorgaande treinen vluchtig reinigen tijdens langere stationnementen.
- Het Groepsretour wordt per direct afgeschaft.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Aking »

Vanwaar die laatste?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Hainje »

Volgens mij vanwege fraude, wat ik begrepen heb spreken wildvreemden met elkaar af via Facebook/andere social media om dit product te gebruiken. Volgens mij is het product vooral bedoeld voor mensen die bij elkaar in de buurt wonen en naar één centraal punt gaan. Niet voor mensen uit Groningen, Tilburg, Maastricht en Vlissingen om naar Amsterdam te reizen, alwaar zij elkaar nooit zullen ontmoeten.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Mikos »

Dat is de hel. Daar hebben we als controlerend personeel wel zoveel gezeik mee. Niet uitgeprint, niet op het juiste traject, geen identiteitsbewijs erbij... En er wordt volop mee gefraudeerd.

Maar, dat terzijde.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
PatrickM
Berichten: 1982
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door PatrickM »

Ik heb in NL trouwens nog nooit een conducteur gehad die naar m'n ID vroeg wanneer ik met een E-ticket reisde. In de ICE heb ik het van de vakantie een keer gehad.

Met het groepsretour heb je in mijn ogen op deze manier inderdaad wel de mensen die het minste met de trein reizen, googelen op "goedkoop treinkaartje", bij die Facebookgroepen uitkomen en zo een prachtig idee naar de knoppen helpen. Zou het jammer vinden als het wordt afgeschaft, voor mij zouden bijvoorbeeld de kosten om een vergadering van de Reizigersvereniging bij te wonen stijgen van €17 naar meer dan €50...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Mikos »

Oh, dan schaffen we het niet af, als jij er last van hebt. :') Gelukkig hebben we allerlei verschillende goedkope dagkaarten en desnoods abonnementen waarmee je ook goedkoop kunt reizen, dus er bestaan alternatieven :wink:
En voor wat betreft het vragen naar een identiteitsbewijs: Dat moeten we ook niet hoeven doen. Die moet je bij controle namelijk verplicht tonen (A)
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door JWM »

Mikos schreef:Dat is de hel. Daar hebben we als controlerend personeel wel zoveel gezeik mee. Niet uitgeprint, niet op het juiste traject, geen identiteitsbewijs erbij... En er wordt volop mee gefraudeerd.

Maar, dat terzijde.
Maar waarom wordt er dan niet gehandhaafd door het personeel? Ik zat laatst in de trein toen een of ander geel leger de trein uitkamde en ook heel nadrukkelijk foto's bekeek op de chipkaarten. Was er ook iemand die een e-ticket op z'n telefoon liet zien en zich niet kon legitimeren. Als NS graag wil dat E-tickets geprint worden (waarom eigenlijk?) en die regels worden duidelijk gecommuniceerd moet je toch gewoon schrijven?
PatrickM
Berichten: 1982
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door PatrickM »

Dat kan tegenwoordig volgens mij ook deels, enkele reizen en retouren kunnen via de app gekocht worden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door JWM »

Mikos schreef:
JWM schreef:Waarom spreek je niet gewoon je eigen ambities eens uit?
Alsof er iemand is die dáár op zit te wachten...
Begin eerst eens bij je zelf. Het feit dat er naar een nieuwe beheerder wordt gezocht houdt je bezig. Het valt moeilijk bij je te peilen of je je al aangemeld hebt of niet maar je blijft er op door gaan dus volgensmij ben je best wel geïnteresseerd. Denk gewoon eens goed na of forumbeheerder iets is wat je graag doet en wat het je brengt, je hebt de ervaring inmiddels al. Dit is in iedergeval een levendig forum dat aangeeft behoefte te hebben aan vers bloed en graag wat hervormingen wil doorvoeren. Ja, je moet hiervoor uit je comfortzone komen maar soms is dat gewoon nodig om dingen te bereiken die je graag doet.
PatrickM
Berichten: 1982
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door PatrickM »

Mikos schreef:Oh, dan schaffen we het niet af, als jij er last van hebt. :') Gelukkig hebben we allerlei verschillende goedkope dagkaarten en desnoods abonnementen waarmee je ook goedkoop kunt reizen, dus er bestaan alternatieven :wink:
Een abonnement voor iets dat vier keer per jaar plaatsvindt? Dat gaat een dure hobby worden denk ik zo... Alhoewel, als weekend vrij ook per maand gekocht kan worden heeft het nog wel zin.
Dat van mij was slechts een voorbeeld, er zijn zeker nog meer groepen die er op deze manier de dupe van worden. Zeker wanneer het gaat om instanties met een bepaald budget; de "normale" treindagkaartacties zijn twee keer zo duur, en dat hakt er toch behoorlijk in.
En voor wat betreft het vragen naar een identiteitsbewijs: Dat moeten we ook niet hoeven doen. Die moet je bij controle namelijk verplicht tonen (A)
Daar heb ik anders nog nooit iets van gemerkt... Heeft misschien iets met m'n leeftijd te maken, maar dan nog. Als er een identificatieplicht geldt dan moet dat ook gewoon duidelijk zijn en moet er ook gewoon altijd om gevraagd worden, of gelijk helemaal afschaffen.
MarkNL
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door MarkNL »

Mikos schreef:- Alle treinen worden dan rood.
Lievelingskleurtje?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6063
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door AppleMoose »

Jammer dat er blijkbaar zoveel misbruik wordt gemaakt van de groepsretour. Op stage (mbo-school) maken we ook gebruik van de groepsretour voor relatief korte afstanden bij excursies, stuk goedkoper dan met de bus en handig wanneer ze er al vroeg moeten zijn, dan hoeven ze niet eerst naar school te gaan maar kunnen ze gelijk vanaf hun dichtstbijzijnde station naar de bestemming.
JWM schreef:Het feit dat er naar een nieuwe beheerder wordt gezocht houdt je bezig.
Jou anders ook :wink: Dus kom op, trek dat schapenpakje uit en meld je nu aan!
Goh.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door trolly »

:shock: Een bloot schaap als forumbeheerder zie ik niet zo zitten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Mikos »

JWM schreef:Als NS graag wil dat E-tickets geprint worden (waarom eigenlijk?) en die regels worden duidelijk gecommuniceerd moet je toch gewoon schrijven?
Er zit een echtheidskenmerk op dat we bij twijfel af kunnen lezen. En digitaal valt alles met Photoshop te bewerken. Er is intern al een hele discussie over gaande wat we er mee moeten en kunnen. En over de toekomst ervan.
henk1234 schreef: Een abonnement voor iets dat vier keer per jaar plaatsvindt? Dat gaat een dure hobby worden denk ik zo...
Begrijp ik nu goed dat je lid bent van een reizigersvereniging, maar nauwelijks met het OV reist? :wink: Met al die goedkope dagkaarten zul je je dan toch wel kunnen redden? En anders heb je nu een goede reden om een abonnement te kopen!
Daar heb ik anders nog nooit iets van gemerkt... Heeft misschien iets met m'n leeftijd te maken, maar dan nog. Als er een identificatieplicht geldt dan moet dat ook gewoon duidelijk zijn en moet er ook gewoon altijd om gevraagd worden, of gelijk helemaal afschaffen.
Kijk eens wat er op het E-ticket staat?
MarkNL schreef:
Mikos schreef:- Alle treinen worden dan rood.
Lievelingskleurtje?
:Y

En JWM: ik loop je te stangen, niet zo de gebeten hond uithangen. Dat siert een toekomstige forumbeheerder niet (A)
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6063
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door AppleMoose »

M'n werk (waar ik invaller ben) vraagt nu al wanneer ik in de zomervakantie kan komen werken :')
Goh.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Suus »

Ik wil de oranje treinen terug, dat zijn tenminste treinen die nationale trots uitstralen 8-)

En als we toch bezig zijn, wil ik ook een regenboogtrein, GVB heeft niet het alleenrecht op regenboogvoertuigen toch :P

Oh, en Brussel heeft een regenboogbus gehad, dus nu moeten wij dat in Nederland ook toch: http://zizo-online.be/article/9259 *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door JWM »

Ik liep laatst bij Sloterdijk en toen trof ik dit aan:

Afbeelding

Volgensmij heb je dan geen regenboogtreinen meer nodig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Suus »

Ik fiets ook dagelijks langs een regenboogtramoversteek, maar dat maakt de trams nog geen regenboogtrams :P

Wat is er trouwens gebeurt met het puntje van de J in de letters op de achtergrond?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6063
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door AppleMoose »

JWM kreeg creatieve inspiratie van het regenboogpad en heeft het puntje van de J een ietwat andere plaats gegeven :Y
Goh.
PatrickM
Berichten: 1982
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door PatrickM »

Mikos schreef:
henk1234 schreef: Een abonnement voor iets dat vier keer per jaar plaatsvindt? Dat gaat een dure hobby worden denk ik zo...
Begrijp ik nu goed dat je lid bent van een reizigersvereniging, maar nauwelijks met het OV reist? :wink: Met al die goedkope dagkaarten zul je je dan toch wel kunnen redden? En anders heb je nu een goede reden om een abonnement te kopen!
Dat zei ik niet, bij gebrek aan treinen hier reis ik eigenlijk alleen maar met de bus, en zelfs die is langzamer dan met een elektrische fiets. Dus alleen eens per week Bruinisse-Rotterdam Zuidplein, en dan vanaf daar verder per OV-fiets. Er is helaas geen netabonnement voor €80,-, dus ik reis op saldo.
Daar heb ik anders nog nooit iets van gemerkt... Heeft misschien iets met m'n leeftijd te maken, maar dan nog. Als er een identificatieplicht geldt dan moet dat ook gewoon duidelijk zijn en moet er ook gewoon altijd om gevraagd worden, of gelijk helemaal afschaffen.
Kijk eens wat er op het E-ticket staat?
Ik heb het even opgezocht (haal jij de incongruentiefout er even voor me uit?):
NS international E-ticket schreef:"Dit vervoerbewijs is alleen geldig als het in goede kwaliteit, duidelijk leesbaar en ongewijzigd is afgedrukt (kleur of zwart-wit) op blanco, wit A4 papier. En samen met een geldig identiteitsdocument (paspoort, identiteitskaart) wordt gebruikt."
NS E-ticket schreef:"Tonen van geldig identificatiebewijs is verplicht."
De Belgen zijn overigens soepeler:
B-europe E-ticket schreef:"Dit vervoerbewijs is persoonlijk en niet overdraagbaar. Bij controle moet een geldig identiteitsdocument met foto worden voorgelegd: identiteitskaart of paspoort.
Voor dit vervoerbewijs geldt een identificatieplicht vanaf 12 jaar."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Suus »

De Belgen hebben de afdrukregel inderdaad afgeschaft, ook voor de nationale e-tickets. Zie bijvoorbeeld de fiche voor het Shoppingbiljet:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Zugführer »

Mikos schreef:Kijk eens wat er op het E-ticket staat?
Ik liet mijn ID altijd braaf zien bij mijn e-ticket, maar nagenoeg alle conducteurs gaven aan dat ze dat wel geloofden. Niet één heeft mijn ID ooit gelezen. Nu doe ik dat dus niet meer automatisch :')

Jammer dat het groepsretour zo misbruikt wordt. Ik reis regelmatig met een groep mensen en het is echt een uitkomst. Misschien toch als voorwaarde invoeren dat de groep bij elkaar moet blijven.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5820
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door Mikos »

henk1234 schreef:
NS E-ticket schreef:"Tonen van geldig identificatiebewijs is verplicht."
Dus waarom moet het controlerend personeel dan vragen naar een identiteitsbewijs? Die moet je bij controle al direct tonen. :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
PatrickM
Berichten: 1982
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door PatrickM »

Mikos schreef:
henk1234 schreef:
NS E-ticket schreef:"Tonen van geldig identificatiebewijs is verplicht."
Dus waarom moet het controlerend personeel dan vragen naar een identiteitsbewijs? Die moet je bij controle al direct tonen. :pos:
Ja oke, maar dan moeten alle controleurs ook hetzelfde beleid hanteren, dus gewoon altijd meedelen dat een ID getoond moet worden, en niet meer "ik geloof het wel", zoals bij Zugfüher. Bij mij precies dezelfde reden dat ik hem niet meer standaard geef :Y
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:JWM kreeg creatieve inspiratie van het regenboogpad en heeft het puntje van de J een ietwat andere plaats gegeven :Y
Nee, ik was vergeefs op zoek gegaan naar de pot goud. Alhoewel, dit pad ligt op de looproute tussen het UWV en de belastingdienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 98 gasten