Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Ik vind het heel raar. Kennelijk houdt samen tegen corona op bij de grenzen van de rijke landen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Op die manier wordt het inderdaad niet veel.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

WSM schreef: ma 13 dec 2021, 17:07 Ik vind het heel raar. Kennelijk houdt samen tegen corona op bij de grenzen van de rijke landen.
Jij had volgens mij sowieso al geen enkel vertrouwen in de werking van vaccins, dus waarom zou je de derde wereld dan met die troep moeten lastigvallen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

trolly schreef: ma 13 dec 2021, 12:34 De vraag is wie er baat heeft bij deze smakeloze vergelijking, die kennelijk automatisch aan 1933 doet denken. Eigenlijk schiet me maar één groep te binnen die meent te profiteren van dergelijke associaties.
Als we nou al de wappies een enkele reis naar het oosten geven, dan profiteert iedereen van WW-2praktijken. :pos:

De kampen laten we weg, zo goed ben ik dan ook wel weer.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12888
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Maar wat moeten ze zonder kampen dan doen in het oosten? :|
Het is niet dat ze nou echt zitten te wachten op wappies daaro.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

PHS schreef: ma 13 dec 2021, 08:57 Ik ontving vannacht een prachtige e-mail op mijn (helaas openbare) werkmail:

[mail]
Meine Fresse, hebben ze bij Zon en Schild ook openbare computers? :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Lieve Hainje, lieve Chrysa, we hadden afgesproken dat we het W-woord niet meer zouden gebruiken voor visusontkenners, antivaxxers, complotdenkers en andere malloten, omdat ze enorm lange tenen hebben, en het W-woord erg gevoelig ligt :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Het zijn geen malloten, trolly, ze hebben gewoon een andere mening.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12888
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

trolly schreef: ma 13 dec 2021, 18:47 Lieve Hainje, lieve Chrysa, we hadden afgesproken dat we het W-woord niet meer zouden gebruiken voor visusontkenners, antivaxxers, complotdenkers en andere malloten, omdat ze enorm lange tenen hebben, en het W-woord erg gevoelig ligt :Y
Sorry tante trolly, ik zal weer terug naar de feesboek gaan. :Y
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Wat hebben wij nu al voor termijnen voor de derde prik gehad? Zes maanden na de tweede, vijf maanden na de tweede......en in NRW mag het nu al vier weken na de tweede: https://www.wa.de/nordrhein-westfalen/b ... 76787.html Natuurlijk weet echter niemand of er ook genoeg vaccins op vooraad zijn, als nu nog meer mensen de kans op de derde prik hebben en ik vrees dat diegene die het echt nodig hebben omdat hun tweede prik al lang geleden was nu nog langer moeten wachten.... :X
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: ma 13 dec 2021, 19:17 Natuurlijk weet echter niemand of er ook genoeg vaccins op vooraad zijn, als nu nog meer mensen de kans op de derde prik hebben en ik vrees dat diegene die het echt nodig hebben omdat hun tweede prik al lang geleden was nu nog langer moeten wachten.... :X
Het eerste zou ik graag met enig bewijs onderbouwd willen zien, het tweede is pure speculatie op grond van de eerste slag in de lucht. Voor zover ik kan nagaan is de voorraad vaccin nergens in de EU een probleem. Het lastigste is momenteel de priklogistiek, maar dat lijkt ook niet onoverkomelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb mijn booster gehad *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: ma 13 dec 2021, 22:42 Het eerste zou ik graag met enig bewijs onderbouwd willen zien, het tweede is pure speculatie op grond van de eerste slag in de lucht. Voor zover ik kan nagaan is de voorraad vaccin nergens in de EU een probleem. Het lastigste is momenteel de priklogistiek, maar dat lijkt ook niet onoverkomelijk.
In Duitsland is momenteel een tekort an Pfizer en Moderna: https://www.handelsblatt.com/politik/de ... xample.org

Wat de door de NRW-politiek aangekondigde mogelijkheid betreft dat al naar vier weken de derde prik mogelijk is komt er nu felle kritiek door immunulogen. Volgens hen zorgt het korte interval ervoor dat de derde dosis niet goed kan werken, omdat na vier weken de tweede dosis nog niet volledig in het lichaam is verwerkt. Dus de derde dosis moet eerst worden gebruikt voor degenen die meer dan zes maanden geleden zijn gevaccineerd (precies wat ik hierboven schreef). Minister-president Wüst kalmeerde natuurlijk meteen - typisch politici - en zei dat het een misverstand was en de vier weken alleen bedoeld waren als een absolute ondergrens voor het interval tussen de tweede en derde vaccinatie en niet als een algemene aanbeveling ... :roll: https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... d-64624447
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8898
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Bij ons is die zes maanden juist de ondergrens. Tot zover het uitgangspunt van de EU om maatregelen per lidstaat zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De EMA geeft tussen de tweede en derde vaccinatie met een mRNA-vaccin een minimumtermijn van 3 maanden aan, eerder heeft hooguit voor een groep met een aangetast immuunsysteem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Bij ons op werk was het eerst zes maanden maar omdat veel collega's dan net buiten de boot vielen wat betreft de houdbaarheidsdatum van de vaccins, hebben ze dat bijgesteld naar vijf maanden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En mijn vader hebben ze enkele weken geleden bij de prikbus naar thuis gestuurd omdat hij juist een dag onder de zes maanden was..... _O-
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef: di 14 dec 2021, 18:39 Bij ons op werk was het eerst zes maanden maar omdat veel collega's dan net buiten de boot vielen wat betreft de houdbaarheidsdatum van de vaccins, hebben ze dat bijgesteld naar vijf maanden.
Dat wordt volgens de overheid 3 maanden in plaats van 6
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Nieuwe minister Lauterbach heeft de inventaris opgemaakt en constateert nu, dat er een tekort an vaccins is omdat zijn voorganger te weinig besteld heeft: https://www.n-tv.de/politik/Lauterbach- ... 99737.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik dacht even dat De Jonge de griepprikgroep was vergeten, maar vanaf 23 december mogen we een oproep verwachten vanuit de GGD. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Volgens het RIVM mocht ik me aanmelden voor een booster.
Eerst een hele trits vragen doorlopen, om te ontdekken, dat ik nog wel een maandje of vier kan wachten, want mijn derde vaccinatie is van afgelopen oktober.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

ICE11 schreef: di 14 dec 2021, 19:16 En mijn vader hebben ze enkele weken geleden bij de prikbus naar thuis gestuurd omdat hij juist een dag onder de zes maanden was..... _O-
Ik mocht eigenlijk pas na 21 december maar ik kon tot en met 16 december dus dat scheelde ook niet zoveel.
huibf
Donateur
Berichten: 4116
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Ik wacht nog wel een paar maandjes met de booster.
Scholen dicht. Pfff. Waanzin. Buurman en Buurman weer lekker op dreef in de persco.

Ze moeten een beginnen met een qr code voor de supermarkt en andere zaken waar het krioelt van de mensen. En per direct de restaurants openen !

Zijn er mensen die zich nu aan max 4 gasten uitnodigen gaat houden?

Ik niet iig.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

isadora schreef: di 14 dec 2021, 19:34 Volgens het RIVM mocht ik me aanmelden voor een booster.
Eerst een hele trits vragen doorlopen, om te ontdekken, dat ik nog wel een maandje of vier kan wachten, want mijn derde vaccinatie is van afgelopen oktober.
Ik lees net dat de poliek heeft besloten dat de werkingsduur van de Nederlandse vaccinvariant is gereduceerd van zes tot drie maanden.
Oktober geprikt is dus januari booster.

https://www.nu.nl/coronavirus/6173160/k ... odigd.html

Prik ze!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

huibf schreef: di 14 dec 2021, 19:55 Ik wacht nog wel een paar maandjes met de booster.
Als iedereen nu gelijk naar de GGD vliegt voor die booster krijgen we misschien wel prik voor prik onze vrijheid terug (A) .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 121 gasten