Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Daantje schreef: za 18 dec 2021, 19:23 Ligt het aan mij of praten ze allemaal zo snel en Jaap in zulke bewoordingen dat het nauwelijks te volgen is voor de normale bevolking?
Het ligt niet aan jou maar toch kon ik het vrij volgen. _O_

De tolkvrouw heeft het misschien wel een beetje zwaar. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

dennistd schreef: za 18 dec 2021, 19:18
dennistd schreef: za 18 dec 2021, 14:31 Ik hoop toch dat ze de mondkapjesplicht ook aan gaan scherpen eigenlijk: alleen nog FFP2/KN95 en voor iedereen vanaf 6 jaar. En ja, in Duitsland kan het ook, dus waarom bij ons niet?
Weer niks geen aanscherpingen op dit gebied... -0-
Is het zaligmakend of zo? Nee, alsjeblieft niet meer mondkapjes ten opzichte van nu.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4596
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Als je ziet hoe er gehandhaafd wordt in Nederland dan hebben extra regels voor mondkapjes sowieso geen zin.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

katholieke kerken hebben al aangegeven met de kerstdagen hus deuren gesloten te houden.

Overigens heb ik niet gehoord over de mensen jonger dan 60 jaar die in de griepprik groep vallen.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

PHS schreef: za 18 dec 2021, 19:43
Daantje schreef: za 18 dec 2021, 19:23 Ligt het aan mij of praten ze allemaal zo snel en Jaap in zulke bewoordingen dat het nauwelijks te volgen is voor de normale bevolking?
Ik vond Jaap van Dissel juist een verádeming, eindelijk eens iemand die op niveau praat :X
Kalil Nieuw schreef: za 18 dec 2021, 19:23 Zo te zien gaan moskeeën en kerken niet dicht. *O*
Die zijn nog nooit gesloten tijdens een lockdown. Het sluiten van gebedshuizen zou mogelijk in strijd kunnen komen met de vrijheid van godsdienst.
Dan hoef ik daar nooit bang voor te zijn dus. _O_
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

ODRAIL schreef: za 18 dec 2021, 19:47 Overigens heb ik niet gehoord over de mensen jonger dan 60 jaar die in de griepprik groep vallen.
Die krijgen volgens de webpagina over de boosters vanaf 23 december een oproep per SMS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Daar ging het dinsdag al over, die zouden ze een keer gaan SMS’en ofzoiets. Geen idee wanneer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Mensen met een verhoogd medisch risico
Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.
Bron
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Bestaat SMS’en naar een vast nummer nog, anders zie ik bij sommigen nog wel een probleem opduiken naast dat niet iedereen blijkbaar kan worden uitgenodigd volgens die tekst :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nou snap ik dat deze persconferentie minder voorbereidingstijd had, maar ik merk heel wat scheefheden in het discours:
- We moeten zoveel mogelijk thuisblijven, dus het hoger onderwijs gaat dicht. Maar de tentamens mogen wel door, terwijl dat al maanden de enige grote samenkomsten zijn van studenten in het hoger onderwijs.
- Nederland gaat in Lockdown tijdens de kerstperiode, maar op vakantie gaan in die tijd kan gewoon, in binnen- en buitenland.
- Boosteren is erg belangrijk, maar dat weten we pas sinds kort. Dat Israël dat al bijna een half jaar weet wordt dan weer genegeerd.
- Er zijn voldoende vaccins beschikbaar voor de boostercampagne, De Jonge somt het zelfs even op: Pfizer, Moderna,... en Janssen. Huh? :o

Het is maar goed dat de 'nationale dokter' het allemaal uit kon leggen vanavond. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

ODRAIL schreef: za 18 dec 2021, 19:47

Overigens heb ik niet gehoord over de mensen jonger dan 60 jaar die in de griepprik groep vallen.
Die ontvangen donderdag een sms. Dat is van de week al gezegd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 18 dec 2021, 19:54 Bestaat SMS’en naar een vast nummer nog, anders zie ik bij sommigen nog wel een probleem opduiken naast dat niet iedereen blijkbaar kan worden uitgenodigd volgens die tekst :')
Dat zullen diegenen die een vast nummer hebben opgegeven zijn, die geen SMS krijgen ;) Maargoed, erg veel voorrang krijg je ook niet meer als iedere 18-plusser voor half januari een booster gehad zou moeten hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: za 18 dec 2021, 19:55 - Nederland gaat in Lockdown tijdens de kerstperiode, maar op vakantie gaan in die tijd kan gewoon, in binnen- en buitenland.
Zo lang je (ook) op vakantie (grotendeels) binnen je eigen bubbel blijft, maakt het toch niet zo veel uit waar je bent?
Het is toch hetzelfde of ik nu in Rotterdam, in Surhuisterveen of in Montpellier niemand tegenkom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Straks, als we weer vrij zijn, lekker veel koopjes in al die bijna failliete winkels.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Voorlopig dagdag voor mijn revalidatie als de sportscholen weer dicht zijn -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: za 18 dec 2021, 20:02
Z2N schreef: za 18 dec 2021, 19:55 - Nederland gaat in Lockdown tijdens de kerstperiode, maar op vakantie gaan in die tijd kan gewoon, in binnen- en buitenland.
Zo lang je (ook) op vakantie (grotendeels) binnen je eigen bubbel blijft, maakt het toch niet zo veel uit waar je bent?
Het is toch hetzelfde of ik nu in Rotterdam, in Surhuisterveen of in Montpellier niemand tegenkom?
Sociale Netwerktheorie zegt dat de gemiddelde afstand tussen mensen al veel kleiner wordt, als enkele mensen banden hebben met mensen van buiten de directe omgeving. Als je dat vertaalt naar virusbestrijding betekent dat mensen toelaten om anderen van ver buiten de eigen bubbel te ontmoeten de verspreiding van een virus disproportioneel groter maakt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Wat vervolgens het "bubble-up"-effect teweeg brengt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef: za 18 dec 2021, 19:49
ODRAIL schreef: za 18 dec 2021, 19:47 Overigens heb ik niet gehoord over de mensen jonger dan 60 jaar die in de griepprik groep vallen.
Die krijgen volgens de webpagina over de boosters vanaf 23 december een oproep per SMS.
Krijgen mensen ook een papieren uitnodiging? Wat ik de vorige keer ook kreeg.
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: za 18 dec 2021, 19:54 Bestaat SMS’en naar een vast nummer nog, anders zie ik bij sommigen nog wel een probleem opduiken naast dat niet iedereen blijkbaar kan worden uitgenodigd volgens die tekst :')
Dat bestaat zeker nog merkte mijn moeder vorige maand toen ze bij haar testafspraak het vaste nummer invulde. Vijf minuten later ging de telefoon (om 23u of zo) waar ze een halve hartverzakking van kreeg (een telefoontje op zo'n tijdstip is normaal geen goed bericht). Maar dat was dus een computer die voorlas dat ze een afspraak heeft :')
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: za 18 dec 2021, 20:17
Meltrain schreef: za 18 dec 2021, 20:02
Z2N schreef: za 18 dec 2021, 19:55 - Nederland gaat in Lockdown tijdens de kerstperiode, maar op vakantie gaan in die tijd kan gewoon, in binnen- en buitenland.
Zo lang je (ook) op vakantie (grotendeels) binnen je eigen bubbel blijft, maakt het toch niet zo veel uit waar je bent?
Het is toch hetzelfde of ik nu in Rotterdam, in Surhuisterveen of in Montpellier niemand tegenkom?
Sociale Netwerktheorie zegt dat de gemiddelde afstand tussen mensen al veel kleiner wordt, als enkele mensen banden hebben met mensen van buiten de directe omgeving. Als je dat vertaalt naar virusbestrijding betekent dat mensen toelaten om anderen van ver buiten de eigen bubbel te ontmoeten de verspreiding van een virus disproportioneel groter maakt.
Ik kan je deels volgen, maar ik heb het over een situatie waarbij ik in beide gevallen "niemand" van buiten mijn eigen kring ontmoet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat is wel knap lastig. Op vakantie moet je ook eten, en meestal betekent dat een bezoek aan de supermarkt of zoiets. Bovendien was de oproep van De Jonge vanavond 'hou je aan de regels van de vakantiebestemming', in Frankrijk kan je gewoon op restaurant gaan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je naar Oostenrijk gaat moet je vanaf maandag een 2G+-bewijs (gevaccineerd of genezen EN recente PCR-test) hebben, en daarna nog 10 dagen in thuisquarantaine met eventueel een ontsnappingstest op dag 5. Dat zal wel wat wintersportvakanties in de war schoppen, want Oostenrijkers houden heel erg van controleren :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6063
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Fijn dat ze op zaterdag even beslissen dat de scholen toch vanaf maandag dicht moeten, nadat ze dit idee al twee maanden keihard afwijzen :N :N
Goh.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten