Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Iedereen kan hierover nadenken alvorens voor de zoveelste keer naar de GGD te vliegen. Samen tegen corona enzo.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Het zuurste is misschien wel dat vooralsnog alleen Moderna en Pfizer tegen omikron lijken te beschermen en dat die vaccins niet bereikbaar zijn voor armere landen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Het zou al een hoop helpen als de patenten vrijgegeven zouden worden, maar ook daar steken de Europese landen voorlopig een stokje voor. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Aan de andere kant lees je dan weer dat Nigeria vaccins vernietigd omdat ze houdbaarheidsdatum overschreden is. Goed, ik snap dat het heel vervelend is als je vaccins gedoneerd krijgt die misschien maar meer een week houdbaar zijn, maar ga dan zo snel mogelijk prikken. Hoe moeilijk kan het zijn om in een week een miljoen prikken te zetten in een land met alleen al 14 miljoen inwoners in één stad (Lagos)? Er zijn in heel het land überhaupt nog maar 4 miljoen mensen volledig gevaccineerd, je had ze daar dus best allemaal kwijt gekund.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe beroerd de infrastructuur daar is in vergelijking met de onze. Dat kan echt veel schelen. We grappen wel over België, maar dat is in grote delen van Afrika nog wel een tandje erger. Zelfs in steden.
🍉
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Mijn betoog is dan ook dat ze daar wat aan moeten gaan doen ipv klagen dat de gedoneerde vaccins niet lang genoeg houdbaar zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om in zo'n miljoenenstad 2000 werklozen te vinden, die een week een prikcursus te geven en ze dan vijf dagen per week 100 mensen per dag te laten vaccineren?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Als na die cursusweek de vaccins over hun houdbaarheidsdatum heen zijn heeft dat weinig zin meer. En wie selecteert en leidt die mensen op? Waarmee prikken ze eigenlijk? De GGD's doen hier al weken over het zetten van een paar prikken, terwijl het materiaal hier gewoon voorhanden is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
teun
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

dennistd schreef: do 23 dec 2021, 01:14 Mijn betoog is dan ook dat ze daar wat aan moeten gaan doen ipv klagen dat de gedoneerde vaccins niet lang genoeg houdbaar zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om in zo'n miljoenenstad 2000 werklozen te vinden, die een week een prikcursus te geven en ze dan vijf dagen per week 100 mensen per dag te laten vaccineren?
Misschien kunnen ze jou even inhuren om het allemaal zo mooi te regelen. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik heb mij net een bloedneus gezelftest. Mag ik nu een sticker?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Een zakdoekje lijkt me efficiënter, maargoed...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik krijg altijd bloedneuzen van zelftests maar bij de GGD niet.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het zetten van boosterprikken gaat vrolijk door. Ik ken iemand die zijn booster laat zetten op eerste kerstdag, en iemand die dat op tweede kerstdag laat doen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

jjasloot schreef: ma 20 dec 2021, 18:25 Einreiseanmeldung is toch pas als je er langer dan 24 uur blijft?
Klopt, sorry. Maar de inreisregels zijn nu al zo vaak veranderd dat ik het doorkijk kwijt ben.... ;)

Overigens laten eerste onderzoeken vermoeden dat Omikron minder "goed" de long ingaat als Delta: https://www.focus.de/gesundheit/news/di ... 22386.html
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

trolly schreef: do 23 dec 2021, 06:43 Als na die cursusweek de vaccins over hun houdbaarheidsdatum heen zijn heeft dat weinig zin meer. En wie selecteert en leidt die mensen op? Waarmee prikken ze eigenlijk? De GGD's doen hier al weken over het zetten van een paar prikken, terwijl het materiaal hier gewoon voorhanden is.
Misschien hadden ze zich daar al vanaf afgelopen voorjaar op kunnen richten? Dat je geen geld hebt om vaccins te kunnen kopen kan ik nog in komen, maar dit lijkt wel erg op het ouderwets handje ophouden waar ze in dat soort landen heel erg goed in zijn. Voor een volgende lading gedoneerde vaccins maar groot het gezegde "een gegeven paard moet je niet in de bek kijken" in het Hausa, Igbo en Yoruba op de verpakking plaatsen denk ik.

Het was niks, het is niks en het zal ook nooit wat worden daar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Het is daar niets omdat onze Europese voorouders daar alles leeggeroofd hebben tijdens de kolonisatie, niet omdat de mensen daar niet willen.
🍉
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

teun schreef: do 23 dec 2021, 08:21
dennistd schreef: do 23 dec 2021, 01:14 Mijn betoog is dan ook dat ze daar wat aan moeten gaan doen ipv klagen dat de gedoneerde vaccins niet lang genoeg houdbaar zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om in zo'n miljoenenstad 2000 werklozen te vinden, die een week een prikcursus te geven en ze dan vijf dagen per week 100 mensen per dag te laten vaccineren?
Misschien kunnen ze jou even inhuren om het allemaal zo mooi te regelen. :Y
Met een jaarlijks budget van 9,3 miljard lijkt me dat meer een klusje voor meneer Gabberjezus en de WHO.
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Hainje schreef: do 23 dec 2021, 12:23 Het is daar niets omdat onze Europese voorouders daar alles leeggeroofd hebben tijdens de kolonisatie, niet omdat de mensen daar niet willen.
Ze willen zelf ook niet beter. Het is een corrupt zooitje daar, met mensen die alles voor zichzelf willen ipv het land vooruit te helpen. Nederland was ook leeggeroofd na de Tweede Wereldoorlog. Nou is daar de nodige Marshallhulp bij komen kijken, maar hoeveel geld sinds die tijd wel niet naar Afrikaanse landen gevloeid?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Gezondheidsraad adviseert om voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn de keuzemogelijkheid open te stellen met Novavax gevaccineerd te worden. Vanaf eind februari zou hiervoor de campagne kunnen beginnen. Maar de voorkeur blijft bij het geven van mRNA-vaccins.

https://nos.nl/l/2410660
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Goed zo, maar.......citaat: "Wel maakt de raad de kanttekening dat het onderzoek naar de effectiviteit van het vaccin is gedaan toen de alfa- en betavariant van het virus dominant waren. De nieuwe varianten, zoals de omikronvariant, zijn een stuk besmettelijker, maar hoe het vaccin van Novavax daartegen werkt, onderzoekt de fabrikant nog"

En wat is nu het verschil tegenover de mRNA-vaccins? Deze zijn immers ook op basis van de alfavariant ontwikkeld en er zijn wat de werking tegen Omikron betreft tot nu toe ook maar meer vermoedingen dan resultaten.
Volgens de Duitse pers zal de bescherming van Novavax tegen Omikron voldoende zijn: https://www.merkur.de/welt/novavax-coro ... 97497.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

dennistd schreef: do 23 dec 2021, 12:26 Ze willen zelf ook niet beter. Het is een corrupt zooitje daar, met mensen die alles voor zichzelf willen ipv het land vooruit te helpen. Nederland was ook leeggeroofd na de Tweede Wereldoorlog. Nou is daar de nodige Marshallhulp bij komen kijken, maar hoeveel geld sinds die tijd wel niet naar Afrikaanse landen gevloeid?
Je vergelijkt nu appels met peren.

Wij kregen inderdaad hulp vanuit de VS omdat ze ons als goede afnemers van hun producten zagen, echter bedenk wel dat de Tweede Wereldoorlog slechts vijf jaar duurde. De kolonisatie van Afrikaans grondgebied heeft enkele eeuwen geduurd en de kolonisators hebben alles op alles gezet om de lokale bevolking zoveel mogelijk te assimileren naar onze maatstaven. Met als gevolg dat er heel veel kennis over de regio en culturele gebruiken (nagenoeg) verloren zijn gegaan. De ellende in Afrika vergelijken met de wederopbouw in Europa is tegen een persoon die een half jaar is gemarteld dat hij na een paar weken na de martelingen niet meer zo moet zeuren en gewoon moet gaan lopen. Het resultaat van WO2 is in dat licht hooguit te vergelijken met een gebroken kaak.

Grote bedrijven in westerse landen hebben er belang bij dat Afrikaanse overheden corrupt zijn, op die manier kunnen ze goedkoop aan grondstoffen komen (voor bijvoorbeeld onze mobieltjes). Het zijn ónze bedrijven die er belang bij hebben dat de overheden zwak zijn om zo te voorkomen dat arbeids- en mensenrechten daar nageleefd worden. Zoiets zie je bijvoorbeeld bij Shell, welke recent door de rechter zijn opgedragen hun rotzooi in West-Afrika op te ruimen. In zekere zin duurt de kolonisatie van Afrika nog altijd voort, zij het in andere vorm.

Het is goed dat er ontwikkelingshulp bestaat, maar het is een druppel op een gloeiende plaat als westerse landen hun eigen belangen forceren boven die van de lokale bevolking. Dat de bevolking daar niet wil is puur holle retoriek van westerse bedrijven (en overheden) om smerige praktijken onder het tapijt te vegen. Het kan geen kwaad om je eens te verdiepen in de geschiedenis van kolonisatie en hoe dat achter de schermen allemaal werkt. Want de onwetendheid die je nu uitkraamt is wel een klein beetje gênant.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

dennistd schreef: do 23 dec 2021, 12:26 Ze willen zelf ook niet beter.
Ze zijn in Afrika gek op hongersnoden, kindersterfte en epidemieën, en vinden een levensverwachting van rond de veertig he-le-maal fantastisch *O* :Y *O*

Dat dus. Maar het zou ook kunnen zijn dat empathie niet zo je ding is, en dat je je slecht kan verplaatsen in dat het verliezen van weer een familielid — ditmaal aan corona — nooit echt went.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Morgen gaat het eerste deel van de boosterprikstraat in Ahoy open. Uiteindelijk worden twee zalen van Ahoy samen een van de grootste vaccinatielocaties van Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

In strijd tegen het omikronvariant van het coronavirus verzwaart RIVM de quarantaineregels. -0-

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -contacten
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Heel begrijpelijk. Als je niet overtuigd bent van de werking van de bestaande vaccinatiedoses tegen de nieuwe dominante variant kun je maar beter uit voorzorg de quarantaineregels voor gevaccineerden aanscherpen. Als het mee lijkt te vallen kun je (eventueel voor geboosterde mensen) de regels weer versoepelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En voor alle duidelijkheid; het betreft een advies.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten