Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik ben gisteren dus gevaccineerd maar met wat? Geen idee, in tegenstelling tot de eerste twee vaccinaties kreeg ik geen papier mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50979
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je in de CoronaCheck-app je vaccinatiebewijs ophaalt (met het plusje rechtsboven), kan je het terugvinden in het internationale bewijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39261
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Inloggen bij Mijn RIVM werkt ook. Of even opletten welke barcode ze scannen bij de registratie voor je naar de prikstraat gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13045
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Bedankt dat je over dat plusje zei Suus. Ik dacht eigenlijk dat de app vanzelf zou bijwerken maar nu heb ik dus mijn booster zelf in de app gezet en klopt het weer :pos:
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4309
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Wat modern allemaal, ik ben vandaag even naar de apotheek geweest op Duisburg Hbf en heb even mijn gele boekje laten digitaliseren. :') In het prikcentrum bij de 1e en 2e prik, heb ik netjes direct dat blaadje gekregen, deze 3e keer, in het ziekenhuis, dus niet.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dennenboom
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

NS geeft inmiddels aan dat het tot en met 16 januari druk in de treinen naar Antwerpen is. Weten ze meer over de verlenging van de lockdown dan wij?
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Nee hoor, ik denk dat ze willekeurig de eerstvolgende zaterdag hebben gekozen. Dit kan later weer aangepast worden. Maar het zou zomaar kunnen dat op 16 januari we nog steeds een lockdown hebben in Nederland. ;)
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: vr 07 jan 2022, 11:57 Aan coronamelders doe ik ook niet, maar het gaat nu om een positief geteste directe collega. Dus puur maar even voor de zekerheid.
Als iemand in de directe omgeving positief test, dan test ik me ook.

Vrijdag testte ik bij de GGD ook negatief, maar ik was wel redelijk van de kaart. Klachten waren veel heviger dan van een verkoudheid, veel slijmvorming, hoofdpijn, vermoeidheid en spierpijn.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Misschien was de uitslag niet correct.
Is het niet het overwegen waard, een second-opinion-test te doen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Mogelijk nieuwe variant ontdekt in Cyprus:
svt.se schreef:zo 09 jan 2022, 20:16 Forskare på Cypern meddelade i helgen att de upptäckt en ny variant av coronaviruset som liknar delta men har flera av omikrons mutationer.

25 personer ska ha smittats av ”deltakron”, uppger forskarna som har utlovat mer information efter helgen.

Anders Sönnerborg, professor i virologi, tvivlar dock på uppgifterna. Han säger till Dagens Nyheter att det troligen rör sig om att spår av delta och omikron blandats i laboratoriet.

De sekvenser som publicerats i databasen GISAID tyder på det, säger han.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39261
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik denk dat weinig mensen hier Zweeds kunnen lezen, maar de laatste zin geeft aan dat de gepubliceerde sequenties aangeven dat het gaat om sporen van omikron en delta die in het lab vermengd zijn geraakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1973
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Coronavirus

Bericht door Anne »

Even door de vertaal machine:
Onderzoekers in Cyprus maakten dit weekend bekend dat ze een nieuwe variant van het coronavirus hebben ontdekt die lijkt op delta maar meerdere van de ommicron-mutaties heeft.

25 mensen moeten besmet zijn met "deltakronen", zeggen de onderzoekers die na het weekend meer informatie beloofden.

Anders Sönnerborg, hoogleraar virologie, twijfelt echter aan de informatie. Hij vertelt Dagens Nyheter dat het waarschijnlijk een kwestie is van sporen van delta en omicron die in het laboratorium zijn gemengd.

De sequenties die in de GISAID-database zijn gepubliceerd, geven dat aan, zegt hij.
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

@isadora: het gaat alweer stukken beter, maar nog steeds erg verkouden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Nou gelukkig dan maar, beterschap. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

isadora schreef: wo 05 jan 2022, 15:12
isadora schreef: di 04 jan 2022, 12:34 Pak je dat wappie-gespuis eens een beetje aan, hangt de VN weer aan je deurbel:
Nils Melzer, de speciale VN-rapporteur op gebied van marteling, is zeer kritisch over het optreden van de ME tijdens het coronaprotest op het Malieveld in Den Haag op 14 maart vorig jaar.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2411876-vn-rappo ... -malieveld
Maar............Nils is nog niet klaar met zijn kritische uitlatingen, want nu gaan de Nederlandse politiebonden even de mouwen opstropen.
Dit spannende feuilleton is live te volgen bij NOS:
https://nos.nl/liveblog/2411969-rechtba ... niet-nodig
Nils is niet rustig te krijgen, alhoewel een beetje nuance hier en daar:
Nils Melzer, de speciale VN-rapporteur op het gebied van marteling, blijft bij zijn felle kritiek van vorige week op het politieoptreden tijdens een aantal coronademonstraties in Nederland. "Ik was oprecht bang dat het geweld in Nederland zou escaleren, dus ik reageerde snel en stevig", zegt hij tegen de NOS.

Wel erkent de hoogleraar dat hij misschien "genuanceerdere" woorden had kunnen gebruiken. "Dan was het misschien anders ontvangen. Maar met grote woorden krijg je wel de aandacht."
En het feuilleton blijft uiteraard te volgen bij de NOS:
https://nos.nl/artikel/2412538-vn-gezan ... descalatie
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: vr 07 jan 2022, 11:19 Ik heb nu drie-op-een-rij met Pfizer. Deze keer kon ik niet worden geprikt op de locatie bij mij in Zeist, maar kon ik terecht in de Jaarbeurs in Utrecht. En als je de kleinschaligheid van Zeist gewent bent is dat wel even anders: 32 incheckbalies, tientallen medewerkers, honderden bezoekers, maar toch een extreem efficiënte operatie: na 30 minuten stond ik alweer buiten, met stempel in het gele boekje. :)
Hier ook drie-op-een-rij met Pfizer, gisteren geprikt. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: ma 10 jan 2022, 09:49 Alsof we nog niet genoeg maatregelen hebben: OMT adviseert forse uitbreiding van de mondkapjesplicht.

Kort gezegd wil het OMT mondkapjes in binnenruimten ook verplichten als mensen zitten, behalve als bij eten of drinken of sporten. Daarnaast wil het OMT ook mondkapjes in drukke buitenruimten, zoals in winkelstraten en bij evenementen. Ook zouden voortaan chirurgische mondkapjes of FFP-2-mondkapjes verplicht worden :')
Het zou eens een keer tijd worden, als Nederland lopen we daarmee echt flink achter bij landen als Duitsland of Frankrijk. De vraag is echter of 'de gemiddelde Nederlander' hier wel mee in wil stemmen, Nederlanders lijken al allergisch voor het goed dragen van mondkapjes en het op meer plekken verplichten van mondkapjes werkt dan natuurlijk niet zoals beoogd.

En FFP2-mondkapjes zou voor mij niets uitmaken, die droeg ik toch al. :p
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

isadora schreef: vr 31 dec 2021, 18:36 Weet niet, hoe dit in de zomer ervaren zal worden, maar voor wie het toch graag allemaal een beetje safe wil houden:
https://covidisor.com/
Toch nog maar even herintroduceren. (heb geen aandelen hoor, ben ik niet slim genoeg voor)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Leuk hoor die extra maatregelen met mondkapjes. Maar met 0,0 handhaving moet ik het nog maar zien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8900
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het is de taak van het kabinet om deze ingrijpende maatregelen te wegen ten opzichte van het (bijna volledig verdwenen) draagvlak, maar ook het OMT zou moeten beseffen dat dit soort maatregelen de onrust die er al geruime tijd is alleen maar verder oppoken.
Omdat het de Alpenlanden met FFP2-mondmaskers ook niet lukt om de besmettingen laag te houden is deze maatregel dan ook volledig van de pot gerukt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

PHS schreef: ma 10 jan 2022, 09:49 Alsof we nog niet genoeg maatregelen hebben: OMT adviseert forse uitbreiding van de mondkapjesplicht.

Kort gezegd wil het OMT mondkapjes in binnenruimten ook verplichten als mensen zitten, behalve als bij eten of drinken of sporten. Daarnaast wil het OMT ook mondkapjes in drukke buitenruimten, zoals in winkelstraten en bij evenementen. Ook zouden voortaan chirurgische mondkapjes of FFP-2-mondkapjes verplicht worden :')
Ook fijn dat we buiten nu ook dadelijk mondkapjes dragen. -0-

Wat ik begrepen heb is dat er in de buitenlucht nauwelijks besmettingen zich voordoen. Ik kan me herinneren dat tijdens de demonstratie op de Dam vorig jaar geen besmettingen waren(?)
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op ma 10 jan 2022, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Exact, compleet losgeslagen van de werkelijkheid. Zeker in buitenruimtes heeft het dragen van maskers geen zin. Dat zo'n maatregel hier door enkelen wordt toegejuicht zie ik met stijgende verbazing aan :N
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50979
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als de wereld vergaat, zal dat in Nederland anderhalf jaar later zijn dan de rest van de wereld :roll:

De achterlijke weerstand van Jaap van Dissel heeft ervoor gezorgd dat er nog steeds veel Nederlanders zijn die denken dat mondkapjes geen nut hebben en ze hooguit als moetje dragen en met een beetje geluk nog over de mond. De rest van de wereld is allang overtuigd van het nut, ook in sommige buitenomstandigheden, en weet wel hoe ze gedragen moeten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten