Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Chrysa »

Als ik in je berichten zoek op CBR is dat uit begin 2015. Duurt het allemaal zo lang? :shock:

Ik slikte tijdens mijn examen ook medicijnen, maar op die eigenverklaring gewoon nee ingevuld. Heb ik nu een probleem?
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Als ik in je berichten zoek op CBR is dat uit begin 2015. Duurt het allemaal zo lang? :shock:

Ik slikte tijdens mijn examen ook medicijnen, maar op die eigenverklaring gewoon nee ingevuld. Heb ik nu een probleem?
Dat is een ander verhaal. Zelfde situatie maar dan vanwege de verlenging van mijn B rijbewijs.

Ik weet niet of je die medicijnen nu nog slikt? En wat voor medicijnen zijn/waren het? Als ze de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden moet je volgens mij ja invullen. Mocht je nee invullen en je krijgt een ongeluk en het blijkt dat die medicijnen er invloed op hebben gehad zou je best een flink probleem kunnen hebben ja. Bij bewust foutief invullen van de eigen verklaring ben je namelijk strafbaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51026
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Suus »

Dat verhaal uit 2015 was voor rijbewijs B, ik las laatst dat Michael nu ook rijbewijs D heeft gehaald dus dan zal bij het CBR wel weer hetzelfde alarmbelletje zijn afgegaan. Is het CBR goed in, alarmbelletjes.

En het ene medicijn is het ander niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Michael »

Suus schreef:ik las laatst dat Michael nu ook rijbewijs D heeft gehaald
Kleine correctie. Ik wil mijn D rijbewijs gaan halen. Daardoor zijn inderdaad de alarmbelletjes weer afgegaan.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door JWM »

Mij lijkt dat Michael nog geen rijbewijs D heeft gehaald, want het CBS doet doorgaans moeilijk vooraf, niet als je het papiertje al hebt. Ik weet ook niet of je dit moet afdoen als 'het CBS doet even moeilijk', want er zal ongetwijfeld wel een goede reden voor zijn. En bij een D-rijbewijs zijn er ook nog passagiers die moeten vertrouwen op een chauffeur die capabel is het voertuig te besturen.
Laatst gewijzigd door JWM op di 15 nov 2016, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door ODRAIL »

Het CBS :? ?

Het CBR zal je bedoelen :wink: .
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Michael »

JWM schreef:Mij lijkt dat Michael nog geen rijbewijs D heeft gehaald, want het CBS doet doorgaans moeilijk vooraf, niet als je het papiertje al hebt.
Ook als je je rijbewijs hebt doen ze nog "moeilijk" door er een termijnbeperking op te zetten. Ik ben tot 2015 4 of 5 keer medisch gekeurd. In 2015 is de termijnbeperking van mijn B rijbewijs afgehaald en hoef ik daarvoor niet meer gekeurd te worden. Bij het D rijbewijs zal het wel precies hetzelfde gaan vermoed ik.

Moeilijk even tussen haakjes omdat ik het best kan begrijpen maar er even geen ander woord voor kan verzinnen.
Laatst gewijzigd door Michael op di 15 nov 2016, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:
Ik weet niet of je die medicijnen nu nog slikt? En wat voor medicijnen zijn/waren het? Als ze de rijvaardigheid kunnen beïnvloeden moet je volgens mij ja invullen. Mocht je nee invullen en je krijgt een ongeluk en het blijkt dat die medicijnen er invloed op hebben gehad zou je best een flink probleem kunnen hebben ja. Bij bewust foutief invullen van de eigen verklaring ben je namelijk strafbaar.
Antidepressiva. Inmiddels slik ik ze niet meer dus zal het niet zo'n probleem zijn hoop ik.
Hoe zit het eigenlijk als iemand het rijbewijs haalt en daarna pas begint met medicijnen? Ik zit er aan te denken om weer naar een doktor te gaan hiervoor namelijk.

En ja, het CBR doet erg moeilijk. Een kennis van me had ook zijn eigen verklaring ingevuld, maar tijdens het examen merkte de examinator op de een of andere manier op dat hij autisme had, en hij was meteen gezakt hierdoor + hij mocht 2 maanden lang geen nieuw examen aanvragen.
JWM schreef: want het CBS doet doorgaans moeilijk vooraf
Volgens mij is letterlijk alles wat het CBS doet achteraf. :p
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door JWM »

Bij het D-rijbewijs zijn ze strenger, daar moet iedereen sowieso om het te verlengen om de 5 (of 10?) jaar gekeurd worden.

@KM46, Owja gigantische blunder, afkortingen zijn heilig op dit forum.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door trolly »

Michael schreef:
Suus schreef:ik las laatst dat Michael nu ook rijbewijs D heeft gehaald
Kleine correctie. Ik wil mijn D rijbewijs gaan halen. Daardoor zijn inderdaad de alarmbelletjes weer afgegaan.
...en bij het CBR is het allarmbelletje tevens het belletje van de kassalade. Handig monopolistisch verdienmodel onder de noemer "verkeersveiligheid".
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Hoe zit het eigenlijk als iemand het rijbewijs haalt en daarna pas begint met medicijnen? Ik zit er aan te denken om weer naar een doktor te gaan hiervoor namelijk.
Dan moet je weer een eigen verklaring invullen als ik het goed heb. Aan de hand daarvan zal het CBR een beslissing gaan nemen over je rijgeschiktheid. Waarschijnlijk zullen ze je oproepen voor een rijbewijskeuring. En eventueel daarna nog een rijtest met een lesvoertuig zoals bij mij het geval is.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Michael »

JWM schreef:Bij het D-rijbewijs zijn ze strenger, daar moet iedereen sowieso om het te verlengen om de 5 (of 10?) jaar gekeurd worden.
het was altijd 10 jaar. recentelijk is dat gewijzigd naar 5 jaar.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Chrysa »

Laat maar dan. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51026
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Suus »

JWM schreef:Bij het D-rijbewijs zijn ze strenger, daar moet iedereen sowieso om het te verlengen om de 5 (of 10?) jaar gekeurd worden.

@KM46, Owja gigantische blunder, afkortingen zijn heilig op dit forum.
Rijbewijs C en D moeten elke vijf jaar vernieuwd worden, bij elke verlenging is medische keuring verplicht. Daarnaast moeten alle beroepschauffeurs sinds oktober verplicht code 95 hebben, daarvoor moet elke vijf jaar 35 uur nascholing (theorie en praktijk) gevolgd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door webguy »

Overigens hoeft antidepressiva niet erg te zijn: die keuring is erg duur en onhandig (maar 1x in de twee maanden in een stad in NL ergens), maar m'n vrouw heeft haar rijbewijs gewoon gehaald.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Michael »

Ik mocht zelf een keuringsarts kiezen van een lijstje dat op de CBR site te vinden. 4 dagen nadat ik belde om een afspraak te maken kon ik al terecht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:Met Kerst moet je gewoon thuis zijn hoor. Dat is traditie.
En wat nou als je moet werken? Ik neem toch aan dat je blij bent dat die mensen er zijn als je zorg nodig hebt tijdens de feestdagen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door ODRAIL »

Daar heb ik even niet aan gedacht. Sorry :oops: .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Daantje »

Als je medicijnen gaat slikken als je al je rijbewijs hebt is het denk ik je eigen verantwoording. Er hoort een gele of rode sticker op het doosje te zitten + melding door de apotheek als je het ophaalt. Op http://rijveiligmetmedicijnen.nl/ kan je je medicijnen checken al vind ik die site niet altijd even duidelijk.
Karl
Berichten: 4138
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Karl »

KM46 schreef:Met Kerst moet je gewoon thuis zijn hoor. Dat is traditie.
En ik maar denken dat het kerstverhaal begon met een weekendje weg...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door trolly »

:lol:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6063
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door AppleMoose »

Sowieso dat anderen even gaan bepalen wat je moet doen met die dagen :')
Goh.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Chrysa »

Komt redelijk overeen met de rest van het christendom dan.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Sowieso dat anderen even gaan bepalen wat je moet doen met die dagen :')
Wat doe jij met Kerst?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik (nog) niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten