Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
- Donateur
Re: Mag ik even kwijt
Wat ik nu rijd is bekend - maar bij mijn ouwe thuis staat nog een Alpine A110 in de garage, bouwjaar 1970 (of '72 - dat vergeet ik altijd).
Bepaald geen rammelbak, en ook nu nog een snelle auto, zeker voor het betere bochtenwerk. Maar goed, dat je toch nog vrij veel 2CV's en DS'en ziet rondrijden geeft niet alleen aan wat voor vaste schare liefhebbers die auto's (terecht) nog hebben, maar ook dat het vanuit Duitsland de wereld in geholpen verhaaltje over het gebrek aan Franse betrouwbaarheid met een busladinkje zout genomen mag worden.
En ja, veercomfort. Als kind heb ik op de achterbank en later de passagiersstoel van BX'en, een CX en diverse XM's gezeten. Stuk voor stuk auto's die geen moeite met oneffen wegen hadden. Maar de rit naar Oostenrijk ging nooit voorbij zonder dat moeders kotsend over de vangrail hing...
Bepaald geen rammelbak, en ook nu nog een snelle auto, zeker voor het betere bochtenwerk. Maar goed, dat je toch nog vrij veel 2CV's en DS'en ziet rondrijden geeft niet alleen aan wat voor vaste schare liefhebbers die auto's (terecht) nog hebben, maar ook dat het vanuit Duitsland de wereld in geholpen verhaaltje over het gebrek aan Franse betrouwbaarheid met een busladinkje zout genomen mag worden.
En ja, veercomfort. Als kind heb ik op de achterbank en later de passagiersstoel van BX'en, een CX en diverse XM's gezeten. Stuk voor stuk auto's die geen moeite met oneffen wegen hadden. Maar de rit naar Oostenrijk ging nooit voorbij zonder dat moeders kotsend over de vangrail hing...
- Ivan
-
Ik had een C1 uit 2009, tegenwoordig rij ik van mijn eigen laadpaal naar mijn eigen laadpaal met tussenpozen van zo'n 1,5-2 weken. Elders laden doe ik echt maar zelden, in de afgelopen 10 maanden een keer of 3.
- dylanwild94
- Donateur
Ford fiesta uit 2019?
Al rijd tegenwoordig mijn aanstaande man er meer mee dan ik.
Al rijd tegenwoordig mijn aanstaande man er meer mee dan ik.

Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Wat mij betreft zeker, al is hij dan alsnog 16 jaar jonger dan onze Visa...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- trolly
Ik kom ook weinig uit huis

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Ivan
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik heb nog steeds mijn felblauwe Peugeot 206 uit 2008 (dus een van de laatste voor het een 206+ met de lelijke voorkant van de 207 werd) in bezit en houd hem zo strak mogelijk ondanks mijn hoge jaarkilometrage. Ik heb er inmiddels al twee meerdaagse reizen naar Verweggistan mee gemaakt!

Maar ik ga bij een eventuele nieuwe auto op de middellange termijn waarschijnlijk nog steeds niet stekkeren, vanwege dat soort roadtrips.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- ICE11
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Blijkbaar vindt Rijkswaterstaat het heel tof om de A4/A58 tussen knooppunten Markiezaat en Zoomland net aan het einde van een week waar Zeeland vanwege lang weekeind en meivakantie bomvol zat voor drie dagen helemaal af te sluiten. En de geadviseerde omleiding voor automobilisten in richting Brabant, namelijk via Antwerpen, is dan juist op hetzelfde weekeind op het belgisch gedeelte ook nog gedeeltelijk enkelsporig. 

-
- Donateur
Ook een omleiding via dubbelspoor, hoe sterk geadviseerd ook, zou ik als automobilist mijden.
Maar ja, Duitse automobilisten...die rijden ook gewoon fietsenstallingen in:

- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb een Opel Corsa uit 2006. Hij ziet er niet meer zo mooi uit sinds ik er vorig jaar een ongeluk mee gehad heb maar extra dankbaar dat ik niet in een koekblik reed.
- Hainje
"Ich bringe das Fahrrad deines Großvaters zurück"
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Samma ey du!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Mijn Aygootje komt uit 2005 en heeft een slordige 240.000 op de teller. Betrouwbare en wendbare wagentjes, maar nou issie toch wel echt uitgeleefd en ik ga een nieuwe uitzoeken, zeker nu ik van de zomer naar een andere plaats ga verhuizen en ik meer zal moeten rijden voor het werk.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Een Hyuandai Getz uit 2008 hier met net geen 199.000 op de teller, in 2014 gekocht met 16.000 km op de teller (letterlijk van een oud vrouwtje geweest). Sinds ik een lief heb in Oost-Vlaanderen, vliegen de kilometers eraan.
Tot 5 jaar terug nooit grote schade aan gehad (behalve een mooie kras door een gefrustreerde buurvrouw), maar nadat ik verhuisd ben de ene deuk naar de andere kras (inmiddels 19) veroorzaakt door vaak toeristen in mijn woonplaats. En helaas maar al te weinig nadien een briefje onder de vooruit.

Tot 5 jaar terug nooit grote schade aan gehad (behalve een mooie kras door een gefrustreerde buurvrouw), maar nadat ik verhuisd ben de ene deuk naar de andere kras (inmiddels 19) veroorzaakt door vaak toeristen in mijn woonplaats. En helaas maar al te weinig nadien een briefje onder de vooruit.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
-
Die is echt van een oud vrouwtje geweest 

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Contacteer:
Citroën C3 uit 2006 met inmiddels 220.000km op de teller. In het voorjaar van 2020 overleed onze vorige auto, precies tijdens het begin van corona. Toen was het criterium vooral: wat staat er te koop op fietsafstand, want het OV was toen natuurlijk wel een beetje eng
Sindsdien heel blij met deze spoedaankoop, want hij heeft ons nooit in de steek gelaten en rolt elk jaar zonder grote problemen door de apk

Sindsdien heel blij met deze spoedaankoop, want hij heeft ons nooit in de steek gelaten en rolt elk jaar zonder grote problemen door de apk

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- isadora
Hoort al die automeuk niet in het Asfalt- en autotopic thuis?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- isadora
~isadora waardeert bovenstaand bericht
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Donateur
-
- Donateur
TffpaA waardeert bovenstaand bericht
-
- OVNL-beheerder
-
- Donateur
- nvdw
- Donateur
Na twee Citroëns sinds drie jaar terug op het oude nest: Volvo. Het is een V50 van de laatste lichting met alle toeters en bellen erop en de saaiste auto die ik ooit heb gehad, maar hij DOET het tenminste.
Feed the childrens