Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

*O* *O* *O*

Een belangrijke, goede dag voor de vrijheid in dit land!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef: do 07 apr 2022, 11:44
Suus schreef: wo 06 apr 2022, 20:48 Nou, vandaag was het zover: ik kreeg een waarschuwing van de CoronaMelder :(
WSM schreef: wo 06 apr 2022, 23:04 Op naar de teststraat! -0-
Nee ... eerst de zelftest.

@Chrysa: Beterschap :pos: ;) .
Nee, de teststraat. Al voldoe ik aan de voorwaarden dat je niet in isolatie hoeft.

Maar de uitslag van de test is gelukkig negatief, want FFP2-maskers werken :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik heb ook de vele week met ffp2 gelopen, zelfs in huis. Maakt weinig uit als het eenmaal in huis is.
teun
Berichten: 1528
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Dat was mijn ervaring ook. Bij ons is het heel lang buitengehouden, (gezien mijn ouders beide in de zorg en mij zus bij de Albert Heijn en de GGD werken) maar na een vrij bont carnavalsfeestje zijn we uiteindelijk één voor één aan de beurt gekomen. Gelukkig heeft niemand er langdurige klachten van overgehouden, ik hoop voor je dat jij er straks niet weer zo belabberd aan toe bent als in 2020.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Sterkte Chrysa. :(
Suus schreef: do 07 apr 2022, 14:59 Maar de uitslag van de test is gelukkig negatief, want FFP2-maskers werken :Y
Ik dacht dat maskers alleen helpen tegen het overdragen van het virus en niet tegen het virus zelf krijgen. M.a.w. je draagt het masker voor een ander en niet voor jezelf.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

FFP2 maskers beschermen ook de drager.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik was gisteren voor het eerst in drie jaar (min één dag) weer bij een concert, maar heb toch maar als een van de weinigen het hele concert een FFP2-masker gedragen.

Vooral omdat ik binnenkort bij mijn 77- en 70-jarige oom en tante verblijf. De winkel en rustige treinen doe ik wel gewoon zonder, maar een uitverkochte Melkweg is dan toch wat meer risico.
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Daantje schreef: do 07 apr 2022, 17:34 FFP2 maskers beschermen ook de drager.
Alle maskers beschermen de drager minimaal in enige mate (mits correct gedragen) en geen masker beschermt volledig. FFP2 is wel echt beter dan de meeste andere maskers.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik begrijp mensen die een mondkapje willen dragen. Ik begrijp mensen die geen mondkapje willen dragen. Maar waarom zou je nu nog met een kinkapje door Hoog Catharijne lopen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Heb nergens gelezen, dat het advies omtrent het dragen van het kinkapje is opgeheven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Was er dan een advies over kinkapjes?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Geen idee.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zeker wel. Dat die geen zin hebben (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3456
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

Wel voor mensen die geen kin hebben.

(Ik had eerst nog willen schrijven "nou dan maken ze maar zin!!!1! :evil: " maar vond dit taalgrapje toch leuker en ook veiliger)
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vorige week in het winkelgebied van Gronau ook veel mensen met kinkapjes gezien. Handig als je winkel in en uit loopt.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Maar... dus ook op een doordeweekse dag gemiddeld nog maar 20% minder reizigers. Het voorbeeld voor afgelopen donderdag vergeleken met de laatste donderdag voor de lockdown komt trouwens al uit op 86% van de reizigers pré-corona (3,8 miljoen van de 4,4 miljoen).

Dat gaat ook vlot dus en past ook wel bij de ervaringen die ik sinds het einde van de mondkapjesplicht in ander OV heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1528
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Het is naar mijn gevoel ook steeds meer ouderwets druk inderdaad, in de InterCity naar Heerlen van 16:14 gisteren in Utrecht waren gewoon alle stoelen op de bovenste verdieping achterin bezet. Dat had ik al even niet meer gezien.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Met andere woorden: de britse premier en de minister van justitie hebben de wet overtreden, en daarover gelogen tegen het parlement. In elke west-europese democratie zou dat voor de betrokkenen reden zijn de eer aan zichzelf te houden en op te stappen. Maar dit gaat over het Verenigd Koninkrijk, dus het zal me benieuwen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Inmiddels is het voor mij de voorlaatste hele dag in het Spaanse Sevilla. Het land zegt corona als griep te willen behandelen, maar daar is op een aantal vlakken minder van te merken als in Nederland. Het is in openbare ruimtes nog altijd verplicht mondkapjes te dragen en personeel ziet er ook streng op toe. Daarnaast zijn er veel mensen die op straat met kapjes lopen. Afstand houden is daarentegen een illusie. Met Semana Santa in de week voor Pasen leiden de processies van dat katholieke feest tot grote drukte, want voor veel Spanjaarden, en vooral in Andalusië is deze week een belangrijke week in voorbereiding op Pasen. Er komen tienduizenden mensen op deze processies af.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Per 14 april worden in Tsjechië de coronamaatregelen voor zover ik kan overzien compleet afgeschaft. In het OV is per die datum een mondkapje ook niet meer verplicht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik zie in NRW in de winkels nog zo veel mensen met mondkapjes lopen, het grootste deel van de klanten en al het personeel. Ik vroeg me serieus af of ik dat nou wel goed had gelezen dat de mondkapjesplicht grotendeels was afgeschaft...
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Gisteren bij de Tankstelle in elk geval niets te horen gekregen dat ik zonder liep, ook geen briefje meer op de deur met verplichting.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten