Volgens de ANWB zijn alcoholtesters niet meer verplicht om bij te hebben.nvdw schreef: ↑zo 25 mei 2025, 10:03 Ah, Frankrijk.
Bij elke motorhelm krijg je een velletje van vier ovale reflectiestickers geleverd. Waarom? Omdat je in stokbroodland verplicht bent die stickers op je helm te hebben, en alleen daar.
De enige motorrijders in Frankrijk die ik die stickers heb zien dragen, reden op de Périph met een motorscooter. Zullen wel ambtenaren zijn geweest.
Wat ook niet mag is tussen de files doorrijden met de motor. Desondanks gaat iedere automobilist ongevraagd ruim voor je opzij. Dat doen ze ook op andere wegen: rijd je al 90 op een route départementale, gaan ze nog zowat de berm in. Je rijdt motor, dus je zal er wel voorbij willen, is waarschijnlijk de gedachte. Niet helemaal onterecht, natuurlijk![]()
Iemand nog alcoholtesters in de auto? Moet dat daar eigenlijk nog?![]()
Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Min of meer gelijk aan de dode hoek stickers die daar verplicht zijn, op bussen, vrachtwagens, grotere bestelbussen, in binnenstedelijk gebied. Op de snelweg is het niet verplicht.. dus als Hollandse transit vervoerder zou men zónder stickers kunnen rijden. Doet haast niemand natuurlijk want je zal maar met een onaangekondigde omleiding door stedelijk gebied worden geconfronteerd. Dan ben je een makkelijke prooi natuurlijk.
Ik vond het daarom wel opvallend toen onlangs, voor de schoolreis van mijn dochter, twee touringcars in de vroege ochtend verschenen. Het duurde ff maar toen viel mij op dat de bus naar Praag, voor de Mavo, geen enkele dode hoek sticker had. Terwijl het toch al een bus met de nodige jaren ervaring was dus leek het mij wel aannemelijk dat die wel een keer in de binnensteden van Frankrijk zou zijn geweest. Nu ja, misschien kiest de vervoerder uit Bunnik voor de stickers op magneten.
De andere bus, met een toekan op de zijkant, had de stickers dus wel geplakt en die was voor de havisten welke naar Parijs gingen.