Nee ... hier in Nederland gaat dit via de GGD.
Coronavirus
-
Re: Coronavirus
In de eerste reeks prikken, in 2020, werd er door de huisartsen bij geprikt.
- isadora
En ook ziekenhuizen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
- ODRAIL
Gisteren weer de jaarlijkse prik gehaald. Vandaag niet helemaal fit.
-
Vijf jaar geleden alweer.
-
Voor mij is 5 april het 5 jaar punt. Ik zal nooit vergeten hoe ik mijn vader naar het ziekenhuis bracht en na een paar uur toen hij eindelijk naar een kamer gebracht werd min of meer achteloos wat woorden van sterkte zei en tot morgen en daarna nooit meer gesproken heb en een week later was het dat. 

-
Dat gaat niet in de koude kleren zitten.
- ODRAIL
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik mis de tijd van de lockdowns als kiespijn, maar het is voor mij wel een tijd van zelfreflectie en ontwikkeling geweest.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Die avondklok had wel wat. Heerlijk rustig op straat.
-
Helaas is er op macroniveau weinig van geleerd: het aantal IC-bedden is onder de 1.000 (iets met voorbereiding op een nieuwe pandemie), er wordt nog te weinig gedaan aan preventie/gezonde levensstijl, en we behandelen de aarde nog steeds als een vuilnisbelt (lees: te veel rommelen met dieren en je krijgt ziekten van hen, maar ook dat de natuur herstelde toen tijdens de lockdowns menselijke activiteit afnam). Vanaf Corona zag ik op Facebook Je zag het al vóór Corona, maar de tegenpolen op Facebook/sociale media roepen het hardst en er is weinig begrip voor elkaar, en nuance is niet sexy.
Beul van de blindegeleidelijn
- Suus
- Contacteer:
De financiering van dat soort spoedzorg moet anders geregeld gaan worden op basis van beschikbaarheid in plaats van gebruik, maar er wordt al een tijd vooral onderzoek gedaan maar nog niet concreet beleid gemaakt. Daardoor blijft de vraag naar IC-zorg lijdend en die is al jaren, met een onderbreking tijdens de pandemie, dalend. Bovendien is door het zwabberbeleid de werkzin bij het IC-personeel ook behoorlijk op de proef gesteld, dus die zijn wat anders gaan doen waarvoor niet ‘s nachts gewerkt hoeft te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ICE11
- Meltrain
- Donateur
Tot dit punt volg ik je en ben ik het ook grotendeels met je eens, maar hierna raak ik de draad een beetje kwijt.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
-
Oh, er komt ongetwijfeld in de toekomst een pandemie aan, als je kijkt hoe er met de aarde wordt omgegaan, met hoeveel mensen wij zijn en hoe snel mensen zich kunnen verplaatsen.
Kijk eens op reacties op sociale media onder nieuwsberichten. Alles is tegenwoordig een complot, dat soort dingen. Er is geen discussie, alleen geroep zonder onderbouwing.
Beul van de blindegeleidelijn
-
De NOS had een klein video-overzicht gemaakt wat er allemaal zo gebeurde in die jaren. https://nos.nl/video/2557459-vijf-jaar- ... -nederland
Ik denk dat ik met name de onbekendheid in het begin beangstigend vond. Maar 5 jaar later kijk je natuurlijk heel anders tegen dit alles aan. Vgs mij is het wel een van de meest geregistreerde gebeurtenissen ter wereld tot dusver geweest, een feest voor veel wetenschappers.
Ik denk dat ik met name de onbekendheid in het begin beangstigend vond. Maar 5 jaar later kijk je natuurlijk heel anders tegen dit alles aan. Vgs mij is het wel een van de meest geregistreerde gebeurtenissen ter wereld tot dusver geweest, een feest voor veel wetenschappers.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.