Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
ODRAIL

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

erjeebee schreef: di 17 sep 2024, 06:04 Kun je 'm niet op aanvraag bij je huisarts krijgen?
Nee ... hier in Nederland gaat dit via de GGD.
waldo79

Bericht door waldo79 »

In de eerste reeks prikken, in 2020, werd er door de huisartsen bij geprikt.
isadora

Bericht door isadora »

En ook ziekenhuizen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

erjeebee schreef: di 17 sep 2024, 06:04 Kun je 'm niet op aanvraag bij je huisarts krijgen?
Volgens mij niet, het is dacht ik weer uitbesteed aan de ggd.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Gisteren weer de jaarlijkse prik gehaald. Vandaag niet helemaal fit.
en-es

Bericht door en-es »

Vijf jaar geleden alweer.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Voor mij is 5 april het 5 jaar punt. Ik zal nooit vergeten hoe ik mijn vader naar het ziekenhuis bracht en na een paar uur toen hij eindelijk naar een kamer gebracht werd min of meer achteloos wat woorden van sterkte zei en tot morgen en daarna nooit meer gesproken heb en een week later was het dat. :cry:
waldo79

Bericht door waldo79 »

Dat gaat niet in de koude kleren zitten.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

en-es schreef: do 27 feb 2025, 18:08 Vijf jaar geleden alweer.
Ja ... en eigenlijk was het coronavirus al vanaf december 2019 in ons land. Maar dat wisten we niet.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik mis de tijd van de lockdowns als kiespijn, maar het is voor mij wel een tijd van zelfreflectie en ontwikkeling geweest.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es

Bericht door en-es »

Die avondklok had wel wat. Heerlijk rustig op straat.
VIRM

Bericht door VIRM »

Helaas is er op macroniveau weinig van geleerd: het aantal IC-bedden is onder de 1.000 (iets met voorbereiding op een nieuwe pandemie), er wordt nog te weinig gedaan aan preventie/gezonde levensstijl, en we behandelen de aarde nog steeds als een vuilnisbelt (lees: te veel rommelen met dieren en je krijgt ziekten van hen, maar ook dat de natuur herstelde toen tijdens de lockdowns menselijke activiteit afnam). Vanaf Corona zag ik op Facebook Je zag het al vóór Corona, maar de tegenpolen op Facebook/sociale media roepen het hardst en er is weinig begrip voor elkaar, en nuance is niet sexy.
Beul van de blindegeleidelijn
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De financiering van dat soort spoedzorg moet anders geregeld gaan worden op basis van beschikbaarheid in plaats van gebruik, maar er wordt al een tijd vooral onderzoek gedaan maar nog niet concreet beleid gemaakt. Daardoor blijft de vraag naar IC-zorg lijdend en die is al jaren, met een onderbreking tijdens de pandemie, dalend. Bovendien is door het zwabberbeleid de werkzin bij het IC-personeel ook behoorlijk op de proef gesteld, dus die zijn wat anders gaan doen waarvoor niet ‘s nachts gewerkt hoeft te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ICE11

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: vr 28 feb 2025, 11:57 Die avondklok had wel wat. Heerlijk rustig op straat.
En een oud en nieuw zonder vuurwerk! :Y Maar voor de rest, dat moet echt niet nog een keer.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: vr 28 feb 2025, 14:18 Vanaf Corona zag ik op Facebook Je zag het al vóór Corona, maar de tegenpolen op Facebook/sociale media roepen het hardst en er is weinig begrip voor elkaar, en nuance is niet sexy.
Tot dit punt volg ik je en ben ik het ook grotendeels met je eens, maar hierna raak ik de draad een beetje kwijt. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

en-es schreef: vr 28 feb 2025, 11:57 Die avondklok had wel wat. Heerlijk rustig op straat.
Nou, dat viel ook wel mee. Vooral rond half 11 was het honden-uitlaat-spitsuur. Voor corona nooit opgevallen dat er zoveel honden zijn..
Verder heb ik het nut van die avondklok nooit begrepen.
VIRM

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: vr 28 feb 2025, 17:07 Maar voor de rest, dat moet echt niet nog een keer.
Oh, er komt ongetwijfeld in de toekomst een pandemie aan, als je kijkt hoe er met de aarde wordt omgegaan, met hoeveel mensen wij zijn en hoe snel mensen zich kunnen verplaatsen.
Meltrain schreef: vr 28 feb 2025, 20:34
VIRM schreef: vr 28 feb 2025, 14:18 Vanaf Corona zag ik op Facebook Je zag het al vóór Corona, maar de tegenpolen op Facebook/sociale media roepen het hardst en er is weinig begrip voor elkaar, en nuance is niet sexy.
Tot dit punt volg ik je en ben ik het ook grotendeels met je eens, maar hierna raak ik de draad een beetje kwijt. :oops:
Kijk eens op reacties op sociale media onder nieuwsberichten. Alles is tegenwoordig een complot, dat soort dingen. Er is geen discussie, alleen geroep zonder onderbouwing.
Beul van de blindegeleidelijn
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

De NOS had een klein video-overzicht gemaakt wat er allemaal zo gebeurde in die jaren. https://nos.nl/video/2557459-vijf-jaar- ... -nederland

Ik denk dat ik met name de onbekendheid in het begin beangstigend vond. Maar 5 jaar later kijk je natuurlijk heel anders tegen dit alles aan. Vgs mij is het wel een van de meest geregistreerde gebeurtenissen ter wereld tot dusver geweest, een feest voor veel wetenschappers.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Plaats reactie