Mag ik even kwijt
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #203
Ik was 27 toen ik mijn rijbewijs haalde (een auto hadden we toen al) en ik ben wel super blij dat ik het had toen ik ernstig ziek werd. Zorgde er toch voor dat mijn wereld iets groter was want reizen met OV is toch behoorlijk intensief als je amper energie hebt.
- isadora
Ben ik met je eens, zou mijn energie ook liever nuttiger besteden.
Maar ik heb zulke strakke medicijnen, dat ik beter niet in een auto rond rijd.
Maar ik heb zulke strakke medicijnen, dat ik beter niet in een auto rond rijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Ik neem regelmatig het OV, maar op sommige trajecten (en zeker 's avonds en in het weekend) is dat eigenlijk geen optie. Vanavond ga ik bijvoorbeeld naar Gouda. Met de auto doe ik daar 55 minuten over. Met het OV 2:15 uur. Op één avond 4:30 uur reizen (i.p.v. nog geen 2:00 uur) vind ik wel erg veel van het goede. Trouwens: ik kan pas na 22:00 uur weer naar huis. Dan ben ik (door alle aansluitingen) pas 1:15 uur vannacht thuis, terwijl ik met de auto even na 23:00 uur thuis ben.
Lang leve het OV, maar de auto is toch wel heel erg handig!
Lang leve het OV, maar de auto is toch wel heel erg handig!
-
Behalve het verschil in reistijd, is overstappen voor mij ook nog wel een issue. Als ik een half uur langer onderweg ben in één trein dan met de auto, soit, dan werk ik in de trein; maar als ik drie keer moet overstappen, dan is het plezier snel verdwenen om met de trein te reizen.
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Hier nog een autoloze, rijbewijs heb ik overigens dan weer wel. En zoals anderen hier al schreven is het op zich prima te doen hoor, al hangt het wel af van waar je woont natuurlijk. Heb zelf de meest bizarre dingen op de fiets vervoert, zoals een keer een dusdanig grote plantenbak voor op het balkon dat ik vanaf de winkel eerst lopend naar het dichtstbijzijnde hek moest voor ik ook op de fiets kon stappen
Verder zijn bezorgservices inderdaad best handig en vaak een oplossing en mocht dat niet gaan dan komt 't met een huurauto of busje ook wel goed. Scheelt bij mij allicht dat ik opgegroeid ben met ouders zonder auto en de alternatieve opties dus al van jongs af aan ken.

Verder zijn bezorgservices inderdaad best handig en vaak een oplossing en mocht dat niet gaan dan komt 't met een huurauto of busje ook wel goed. Scheelt bij mij allicht dat ik opgegroeid ben met ouders zonder auto en de alternatieve opties dus al van jongs af aan ken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik heb bij mijn verhuizing vorig jaar eigenlijk alleen voor de tv-tafel en de slaapbank mijn buurman gevraagd want die heeft een aanhanger. Ik ben ook maar 600 meter verderop gaan wonen dus elke keer als ik weer even ging klussen gingen er weer een paar volle tassen mee. Grote potten verf op de fiets meekrijgen is even behelpen maar prima te doen :)
Same here. Altijd alles met de fiets en de trein gedaan. Alleen bij slecht weer denk ik wel eens 'had ik nou maar een auto'.Daniel schreef:Scheelt bij mij allicht dat ik opgegroeid ben met ouders zonder auto en de alternatieve opties dus al van jongs af aan ken.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tja, dat laatste denk ik ook weleens maar dan realiseer ik me ook al vrij snel dat dat nog weinig opschiet. Parkeren gaat niet voor de deur (vergunningzone) dus moet 'n stukje verderop in de straat. Daar zou je dan alsnog door de regen heen lopen.
Zit weliswaar een parkeergarage onder het appartementencomplex maar alleen een parkeerplek is al duurder dan m'n treinabonnement. Makkelijk kiezen nietwaar?
Zit weliswaar een parkeergarage onder het appartementencomplex maar alleen een parkeerplek is al duurder dan m'n treinabonnement. Makkelijk kiezen nietwaar?
Schapekop in de Keistad
-
Ik heb (uiteraard) geen auto, maar er staan er wel twee voor de deur. Nu kan je hier ook bijna niet zonder (dorp is 4 km verderop), maar ik red me wel zonder auto. Met een elektrische fiets kom je een heel eind, en dan nog een afdankertje voor naar de bushalte.
Morgen is trouwens de laatste dag dat ik bij de oosterburen goedkoop kan reizen. Vaarwel goede oude tijden -o-
Morgen is trouwens de laatste dag dat ik bij de oosterburen goedkoop kan reizen. Vaarwel goede oude tijden -o-
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Tja, ik kan door mijn visuele beperking geen rijbewijs halen. Soms vind ik het wel eens jammer (een auto is zeker sneller en als klein jochie riep ik altijd dat ik "later" buschauffeur wilde worden...), maar ik ben wat dat betreft blij dat het OV mijn hobby is. :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
-
Ik heb wel een auto ter beschikking, maar het is bij mij ook geen vergunningzone. Maar afgezien van het cateren van een vereniging waarvoor ik met een zware krat rondrijd is er geen grote noodzaak om een auto te hebben.
Woon-werkverkeer gaat met het OV en het meeste is per OV en fiets ook bereisbaar. Zeker als het station maar 6 minuten fietsen is.
Maar, ik heb geen baanzekerheid en de auto maakt me net wat flexibeler. Bovendien kun je er spontaan naar relatief afgelegen plekken reizen in binnen- en buitenland :)
Woon-werkverkeer gaat met het OV en het meeste is per OV en fiets ook bereisbaar. Zeker als het station maar 6 minuten fietsen is.
Maar, ik heb geen baanzekerheid en de auto maakt me net wat flexibeler. Bovendien kun je er spontaan naar relatief afgelegen plekken reizen in binnen- en buitenland :)
- Mikos
- Contacteer:
Ik denk dat het vooral de combinatie van beide is die het interessant maakt. Zo heb ik de beschikking over een Trein Vrij-abonnement en dat mag ik graag gebruiken als ik wat verder weg moet zijn in Nederland, op Schiphol of ergens in een stadscentrum, voor de kortere ritjes ben ik erg blij met de auto, evenals wanneer ik naar een verafgelegen oord in het buitenland wil. Maar ook in het buitenland mag ik graag per trein reizen.
Dat is ook een beetje de kant die 'men' in dit land op wil; niet enkel en alleen voor de auto óf voor de trein kiezen, maar van beide een beetje. Ik ben daar wel voorstander van. Net wat me uitkomt.
Dat is ook een beetje de kant die 'men' in dit land op wil; niet enkel en alleen voor de auto óf voor de trein kiezen, maar van beide een beetje. Ik ben daar wel voorstander van. Net wat me uitkomt.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- isadora
Behalve voor de luchtfiets van Keolis zie ik nog een gouden toekomst voor de autotrein. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- isadora
Oh jee, wat heb ik nu geroepen:

-
Zegt mevrouw die zelf 200 km/h heeft gereden op de A59.Chrysa schreef:Tja, op de A16 was dan misschien wel gestrooid, daar reden mensen toch ook ruim 160.
Ik heb onderweg naar school vandaag meerdere ongelukken gezien, dus ik heb zelf maar rustig aan gedaan.
-
- Vinny
Voor haar is 159 rijden "rustig aan doen", snap dat dan, Erno :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
He leuk, nieuwe banners *O*
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- dylanwild94
- Donateur
Ik heb nu werk dankzij mijn rijbewijs. *O*
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ze spelen af en toe nog wel wat verstoppertje, soms is random toch niet zo random blijkbaarWubbo schreef:He leuk, nieuwe banners *O*

Schapekop in de Keistad
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik mis Arriva Limburg eigenlijk nog tussen al die 56 banners
. Eens kijken of ik nog eens wat in Zuid-Limburg kan schieten als ik daar weer een keer ben.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tja, zowel een foto die ik aangeleverd kreeg als diverse die ik zelf gemaakt had in Limburg pasten er nog niet echt goed in. Dus vandaar.
Schapekop in de Keistad
-
Toen was het toch wel een stuk beter weer, en veel rustiger...Erno-BE schreef: Zegt mevrouw die zelf 200 km/h heeft gereden op de A59.
Ha, was het maar zo. Ben altijd redelijk gestrest op de snelweg.Vinny schreef:Voor haar is 159 rijden "rustig aan doen", snap dat dan, Erno :)

Denk trouwens niet dat die auto uberhaupt die 160 gaat halen... 120 ging al erg moeilijk.
Laatst gewijzigd door Chrysa op do 19 jan 2017, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Was toch iets groter, strooiwagen op 't spoor.isadora schreef:Oh jee, wat heb ik nu geroepen:
http://i67.tinypic.com/2mrcne1.png
Schapekop in de Keistad
- isadora
Is dat ding tegen de overweg-boom-installatie (of hoe heet dat in het jargon?) aangereden?
- ODRAIL
Vroeger heb ik altijd gedroomd van een rijbewijs en een auto. Maar door mijn handicap is het behalen er van helaas niet mogelijk (theorie zou nog wel gaan). Dus reis ik maar met ov.