Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef:
Daantje schreef:Ik heb sinds zaterdag koorts en omdat ik in de zorg werk, wil mijn leidinggevende graag dat ik getest wordt maar na een dag bellen, weet ik nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Als het goed is heeft elke GGD een drive-in. Je werk belt naar de GGD van het gebied om je aan te melden voor een test en dan rijdt je in je auto naar de drive-in. Tenminste, dat is de procedure die aan mijn moeder (ook werkzaam in de zorg) is uitgelegd indien ze klachten krijgt.
Ik werk in een ziekenhuis, die zou zelf moeten testen en niet via de GGD. Ik moet morgen de microbioloog mailen.
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ronaldussen schreef:Welke kosten worden dan nu niet gemaakt?
Wat ik zo even kan bedenken:
- brandstof
- loonkosten uitzendkrachten
- verzekering & wegenbelasting (neem aan dat er wel een aantal voertuigen geschorst zijn of worden)
- slijtage

Voor de rest loopt alles gewoon door qua kosten, dus dat weegt zeker niet op tegen de gekelderde inkomsten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Hugo de Jonge is vanavond niet welkom op de persconferentie. Die heeft teveel schade opgelopen met zijn app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8948
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Iets zegt mij dat dit niet uit de lucht komt vallen. Het NUjij-forum staat ook vol met reacties dat traceren via de app niet gaat werken. Ik vrees dat De Jonge de volgende persco('s) er ook niet bij is, omdat het vertrouwen in hem is geslonken. Wel zou ik dan opteren om Martin van Rijn naast Rutte te zetten voor de medische vragen.
Wat is je bron eigenlijk?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Na al die jaren op het forum nog niet door dat Suus alles weet?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Suus schreef:Hugo de Jonge is vanavond niet welkom op de persconferentie. Die heeft teveel schade opgelopen met zijn app.
Of hij er nu wel of niet bij is, het zal hoe dan ook over de app gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Zoals al gelekt was, basisscholen en kinderopvang weer open vanaf 11 mei, rest van de maatregelen tot 20 mei. Vergunningsplichtige evenementen vervallen tot 1 september...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

VIRM schreef:Of hij er nu wel of niet bij is, het zal hoe dan ook over de app gaan.
Het woord "app" is nog niet eens gevallen. :shock: :o

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat de GGZ weer open gaat, dat is het enige wat ik momenteel echt mis.
🍉
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

marvinkok schreef:Vergunningsplichtige evenementen vervallen tot 1 september...
Hots! weg festivalzomer -o-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Hoewel ik de maatregelen begrijpelijk vind, begin ik het reizen met het openbaar vervoer eigenlijk best wel te missen. Natuurlijk ga ik geregeld op de fiets door Almere en fotograferen, maar werken doe ik nu ook veelal thuis.

Door mijn slechtziendheid heb ik helaas al geen rijbewijs in welke vorm dan ook en daarom had ik stiekem wat meer openstellen van het openbaar vervoer gehoopt, al was het maar bij de bus. Niet dat ik noodzakelijke reizen maak, hooguit naar mijn werk soms als dat moet, maar ik vind het niet mogen reizen toch jammer. :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aking schreef:
marvinkok schreef:Vergunningsplichtige evenementen vervallen tot 1 september...
Hots! weg festivalzomer -o-
Je hield nog rekening met een festivalzomer? Als de rijksoverheid dit niet had gedaan hadden diverse veiligheidsregio's het besluit wel genomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Persoonlijk vind ik het vervelend dat de kappers gesloten blijven. Ik heb sowieso lang haar, maar het wordt nu toch wel erg veel. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Als je al lang haar hebt kan ik daar wel wat bij voorstellen... ik heb (of nouja, had eigenlijk) een vrij kort kapsel en was toevallig net voor de kappers half maart dicht moesten nog geweest, dan is het nog wel enigszins te doen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Tom024 schreef:Persoonlijk vind ik het vervelend dat de kappers gesloten blijven. Ik heb sowieso lang haar, maar het wordt nu toch wel erg veel. :D
Er zijn tondeuses te koop hoor :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Niet dat ik enige ervaring in de haarverzorging heb, maar een tondeuse lijkt me niet het meest geschikte werktuig voor een lang kapsel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik baal vooral dat ik nog niet naar de fysio mag, niet mag roeien met mijn vriendinnen en de woningbouw mijn toilet voorlopig ook nog niet komt repareren.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

trolly schreef:Niet dat ik enige ervaring in de haarverzorging heb, maar een tondeuse lijkt me niet het meest geschikte werktuig voor een lang kapsel.
Dit. :pos:
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef:
Aking schreef:
Vergunningsplichtige evenementen vervallen tot 1 september...
Hots! weg festivalzomer -o-
Je hield nog rekening met een festivalzomer? Als de rijksoverheid dit niet had gedaan hadden diverse veiligheidsregio's het besluit wel genomen.
Hoop doet leven zeggen ze toch? En als ik ga sluit ik niet uit dat ik niet alleen ga, dus probeer ik maar redenen te vinden om dat te voorkomen... *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

trolly schreef:Niet dat ik enige ervaring in de haarverzorging heb, maar een tondeuse lijkt me niet het meest geschikte werktuig voor een lang kapsel.
Ik kan shampoo, conditioner en een borstel aanbevelen. Vraag anders aan je kapper welke borstel kunnen aanbevelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Op het gevaar af dat het wel erg tuttig wordt: ik overweeg om iets van een maarmasker te bestellen. Shampoo en conditioner heb ik al, maar het is gewoon droog.

Heuj, firstworldproblems!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik ga maar met YouTube leren het in te vechten denk ik.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Milco schreef:Hoewel ik de maatregelen begrijpelijk vind, begin ik het reizen met het openbaar vervoer eigenlijk best wel te missen. Natuurlijk ga ik geregeld op de fiets door Almere en fotograferen, maar werken doe ik nu ook veelal thuis.

Door mijn slechtziendheid heb ik helaas al geen rijbewijs in welke vorm dan ook en daarom had ik stiekem wat meer openstellen van het openbaar vervoer gehoopt, al was het maar bij de bus. Niet dat ik noodzakelijke reizen maak, hooguit naar mijn werk soms als dat moet, maar ik vind het niet mogen reizen toch jammer. :(
Er is geen reisverbod.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Er mag dan misschien geen reisverbod zijn, met een beetje goed fatsoen blijf je gewoon weg uit het OV wanneer je dit enkel gebruikt voor plezierritjes. Dus kun je het in zekere zin wel als dusdanig zien.
Laatst gewijzigd door Hainje op di 21 apr 2020, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daantje schreef:Ik ga maar met YouTube leren het in te vechten denk ik.
:N

Vechten is niet de oplossing voor alles.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten