Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4596
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik heb mezelf een reisverbod opgelegd. Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om in die omstandigheden in de trein te zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Op het gevaar af dat het wel erg tuttig wordt: ik overweeg om iets van een maarmasker te bestellen. Shampoo en conditioner heb ik al, maar het is gewoon droog.

Heuj, firstworldproblems!
Ik weet niet wat voor soort haar je hebt, maar ik zweer bij "Me, My Curl & I" van de Curl Crush lijn van The Insiders. Met avocado-olie, jojobaolie en katoenzaadolie *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

en-es schreef:Ik heb mezelf een reisverbod opgelegd. Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om in die omstandigheden in de trein te zitten.
Precies dat dus. Ik vind het zelf onder deze omstandigheden ook niet bepaald handig om buiten het noodzakelijke woon-werkverkeer om in het OV te zitten. En gelukkig zijn er genoeg mensen die er net zo over denken, waardoor het nog altijd prima mogelijk is om op voldoende afstand van medereizigers te zitten.

Het enige wat ik wel wat onpraktisch vindt is het late starttijdstip nu er een zaterdagse dienst wordt gereden. Dat is dan juist weer totaal niet op noodzakelijke woon-werkverplaatsingen gericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Hainje schreef:
VIRM schreef:Of hij er nu wel of niet bij is, het zal hoe dan ook over de app gaan.
Het woord "app" is nog niet eens gevallen. :shock: :o
Het kwam helemaal niet voor, ook niet bij het gedeelte waar journalisten vragen mochten stellen (al zond de NOS dat deel niet in z'n geheel uit). Vreemd.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

NPO Nieuws zond wel de hele vragenronde uit.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ik zat op Nederland 1 te kijken. :) Heb jij iets over de app gehoord?
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En daar kwam het wel voorbij :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Er werden wel vragen over gesteld. De wens voor een app is er nog steeds, want contactonderzoek op de normale manier is nu niet te doen. Maar een datum waarop de app er zou zijn is niet genoemd, ook het proces daar naar toe is niet langsgekomen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Sowieso lijkt het mij, dat wanneer ze die app op korte termijn hadden willen lanceren, er dan in het begin van de toespraak al wel over gesproken zou zijn.
🍉
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Gistermiddag zijn op station Heerhugowaard drie jonge vandalen opgepakt die uit verveling de trein hadden genomen en vernielingen hebben aangericht op station Schagen.

https://www.heerhugowaardcentraal.nl/ni ... rhugowaard
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Sowieso lijkt het mij, dat wanneer ze die app op korte termijn hadden willen lanceren, er dan in het begin van de toespraak al wel over gesproken zou zijn.
Ik geloof dat die app dit weekend iets heeft meegemaakt wat vergelijkbaar is met de ontploffing van de spaceshuttle aan het begin van dit millennium.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

VIRM schreef:Gistermiddag zijn op station Heerhugowaard drie jonge vandalen opgepakt die uit verveling de trein hadden genomen en vernielingen hebben aangericht op station Schagen.

https://www.heerhugowaardcentraal.nl/ni ... rhugowaard
Oud nieuws (A)
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Hainje schreef:Sowieso lijkt het mij, dat wanneer ze die app op korte termijn hadden willen lanceren, er dan in het begin van de toespraak al wel over gesproken zou zijn.
Dat wilden ze natuurlijk wel, vandaar ook de enorme haast. Nu de Onze Geliefde Leiders ook deze kans weer professioneel hebben verknald is het natuurlijk beter om het er maar even niet meer over te hebben.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:en de woningbouw mijn toilet voorlopig ook nog niet komt repareren.
Dat is wel vervelend, ja. -o- Bij Suus hebben ze wel de douche gemaakt, dus raar dat ze bij jou het toilet niet komen repareren. :?
Kun je het toilet nog wel gebruiken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Volgens mij verschilt het per bedrijf. De woningbouw hier doet alleen spoedreparaties in de woning en alle reparaties buiten de woning maar het bedrijf dat mijn vloer gelegd heeft, komt weer wel voor de restpunten.

Mijn toilet spoelt niet krachtig genoeg door waardoor alles in het begin van de afvoer achter blijft en telkens verstopt zit. De ontstoppingsdienst komt gelukkig wel maar daar was ik ook een beetje klaar mee dus ik doe nu net of ik in Griekenland woon en gooi toiletpapier maar in de prullenbak. :?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

En dan te bedenken dat corona zich ook via poep(resten) verspreidt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Dat toiletpapier spoel ik dan wel door ;) en ik woon toch alleen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het zijn vooral de druppeltjes die bij het doortrekken toch wel vrijkomen die bijdragen aan mogelijke verspreiding. Daarom wordt aangeraden om de pot maar dicht te doen als je de boel het riool in stuurt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:
Tom024 schreef:Op het gevaar af dat het wel erg tuttig wordt: ik overweeg om iets van een maarmasker te bestellen. Shampoo en conditioner heb ik al, maar het is gewoon droog.

Heuj, firstworldproblems!
Ik weet niet wat voor soort haar je hebt, maar ik zweer bij "Me, My Curl & I" van de Curl Crush lijn van The Insiders. Met avocado-olie, jojobaolie en katoenzaadolie *O*
Ik heb weliswaar geen krullen, maar ga even kijken. Dank voor de tip.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ook een optie inderdaad, goedkoper sowieso.
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Mooi tandvlees ook.
dennistd
Berichten: 5580
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Vanaf maandag geldt ook in Niedersachsen en NRW de verplichting om een masker te dragen in winkels en het OV. Het mag ook een sjaal zijn.... :')

https://www.land.nrw/de/pressemitteilun ... nd-fuehren
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Bij de NS-werkplaats in haarlem is een deel van het personeel nu bezig met het in elkaar zetten van onderdelen voor beademingsapparaten. :pos:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/266021/g ... s-prachtig
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 114 gasten