Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Z2N schreef:Nou ja, vraag 1,2 en 3 zijn in Frankrijk simpel: er is een fabriek genationaliseerd die ze nu maakt voor de bevolking, vanaf 4 mei zijn ze gratis op te halen bij de apotheek en in de supermarkt. 4 en 5 zijn overheidscampagnewerk, maar ik zit niet in de marketing.
Dat maakt het Franse experiment in ieder geval onderzoekbaar. Ben wel benieuwd of we er nog wat van horen als het niet blijkt te werken...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Begin mei zal de provincie Zeeland het overnachtingsverbod een stukje terugdraaien en eigenaren van vakantieverblijven mogen weer komen. *O*
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

En ik ben ondertussen mijn stem zo goed als kwijt en ben al bekaf als ik 2x de trap op en af loop. *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Waarom zou je dat doen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Soms is het net of je tegen een muur praat.
🍉
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Als je je stem kwijt bent, praat je dan eigenlijk nog, of is dat meer een soort mime? (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

trolly schreef: Dat maakt het Franse experiment in ieder geval onderzoekbaar. Ben wel benieuwd of we er nog wat van horen als het niet blijkt te werken...
Voor wat betreft een mogelijke maskerplicht in het OV blijkt het eerder dan 4 mei: Roger Van Boxtel zei net in het NOS-journaal 'we zullen ook moeten nadenken over mondkapjes' (NOS).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6063
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Chrysa schreef:En ik ben ondertussen mijn stem zo goed als kwijt en ben al bekaf als ik 2x de trap op en af loop. *O*
Heb je nog steeds koorts? En je weer contact gezocht met je huisarts? Je kunt maar zo een longontsteking te pakken hebben en daar moet je echt niet te lang mee door willen lopen...
Goh.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vroeg mij wel af waarom Van Boxtel op station Gorinchem stond :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ronaldussen schreef: Heb je nog steeds koorts? En je weer contact gezocht met je huisarts? Je kunt maar zo een longontsteking te pakken hebben en daar moet je echt niet te lang mee door willen lopen...
Nog steeds koorts, gisteren piekte het op 38.8C, vandaag bijft het steken op 38.1C.
Het voelt aan alsof ik aangeschoten ben, heel licht in mijn hoofd, en mijn hand-oogcoordinatie en evenwicht zijn aanzienlijk slechter. Ook heb ik hele erge pijn in mijn nek, alsof iemand die constant dichtknijpt. Ik ga vanavond maar naar de huisartsenpost in het ziekenhuis, de huisarts bij mij in het dorp is compleet waardeloos en vermijd ik wanneer ik kan.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Suus schreef:Ik vroeg mij wel af waarom Van Boxtel op station Gorinchem stond :?
Daar woont ie. Nou ja, niet op het station, neem ik aan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:
Tom024 schreef:Op het gevaar af dat het wel erg tuttig wordt: ik overweeg om iets van een maarmasker te bestellen. Shampoo en conditioner heb ik al, maar het is gewoon droog.

Heuj, firstworldproblems!

Ik weet niet wat voor soort haar je hebt, maar ik zweer bij "Me, My Curl & I" van de Curl Crush lijn van The Insiders. Met avocado-olie, jojobaolie en katoenzaadolie *O*
Om hier nog even op terug te komen: na een keer wassen al merkbaar beter. :pos: Voortaan toch maar geen Lidl-shanpoo meer.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Chrysa schreef: Ik ga vanavond maar naar de huisartsenpost in het ziekenhuis, de huisarts bij mij in het dorp is compleet waardeloos en vermijd ik wanneer ik kan.
Zojuist de huisartsenpost gebeld, alleen zijn manier van praten is al 100x fijner. :) Om 22:00 moet ik er zijn, en hoewel ze voor corona niet kunnen testen kan ik wel uitsluitsel krijgen voor een mogelijke longontsteking.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Sterkte!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6063
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Verstandig. En beterschap uiteraard :pos:
Goh.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Nou, daar ben ik niet heel veel wijzer van geworden, maar ik heb in ieder geval geen longontsteking.

Dan maar afwachten tot de rest ook weggaat.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Heb je wel drank? *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:Nou, daar ben ik niet heel veel wijzer van geworden, maar ik heb in ieder geval geen longontsteking.

Dan maar afwachten tot de rest ook weggaat.
Ben je inmiddels al getest op Corona?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Ben je inmiddels al getest op Corona?
Even goed lezen pop. Afbeelding
Chrysa schreef:en hoewel ze voor corona niet kunnen testen
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Tom024 schreef:
Suus schreef:
Tom024 schreef:Op het gevaar af dat het wel erg tuttig wordt: ik overweeg om iets van een maarmasker te bestellen. Shampoo en conditioner heb ik al, maar het is gewoon droog.

Heuj, firstworldproblems!

Ik weet niet wat voor soort haar je hebt, maar ik zweer bij "Me, My Curl & I" van de Curl Crush lijn van The Insiders. Met avocado-olie, jojobaolie en katoenzaadolie *O*
Om hier nog even op terug te komen: na een keer wassen al merkbaar beter. :pos: Voortaan toch maar geen Lidl-shanpoo meer.
Afbeelding
Deze zag ik vanochtend voorbijkomen en ik moest er opeens weer aan denken.
Durashift
Berichten: 5722
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

trolly schreef:(..) en wel door ongetrainden, waarvan je niet weet of ze die dingen wel na vier uur dragen wegtiefen. (..)
Dat schijnt wel te gebeuren.. niet op de juiste plek dan, maar toch. :wink:
Tevens wordt opgeroepen afval niet door het toilet te spoelen. Rioolbedrijven komen steeds vaker doorgespoelde mondkapjes, doekjes en handschoenen tegen in het riool.
https://www.dvhn.nl/binnenland/Afvalbed ... 02635.html

Ik kwam vanmiddag weer ff door Wageningen. Daar zie je de Aziatische studenten toch vooral met mondbedekking over straat gaan.


In het Belgische OV ook mondbedekkingsplicht vanaf 4 mei.
(..) In België is het vanaf 4 mei verplicht om in het openbaar vervoer een mondmasker te dragen, heeft de overheid bekendgemaakt. De verplichting geldt voor alle reizigers vanaf 12 jaar.

De federale overheid verstrekt aan elke inwoner één stoffen mondkapje voor in het ov. Ook krijgen ze twee filters voor mondkapjes die ze al hebben.

Niet alleen met een mondkapje kan worden voldaan aan de verplichting. Het mondmasker mag ook bestaan uit bijvoorbeeld een sjaal of een bandana. (..) l
https://nos.nl/liveblog/2331530-bonden- ... in-ov.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Belgen houden ‘s avonds zeer laat een persconferentie met een PowerPoint van dit niveau:

Afbeelding

(Serieus, bekijk hem hier: https://www.vrt.be/content/dam/vrtnieuw ... AL%20.pptx)

Elke Belg ontvangt één masker, moet deze op bijzonder veel momenten dragen en elke dag wassen (zoals onderbroeken, aldus een minister). Ik zie nog niet precies hoe dit goed gaaf werken, maar het zijn Belgen dus ze zullen er wel goed over nagedacht hebben.

Ondertussen kon ik gisterenavond nog even een man terecht wijzen die met zijn blote handen zijn masker corrigeerde en daarna gewoon weer vrolijk verder ging met het aanpakken van groente en fruit. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat is het mooie van die mondkapjes: kan niet verkeerd gaan.

Pandemie?

Panacee!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Na de Fransen vervoeren nu ook de Spanjaarden patiënten per hogesnelheidstrein.

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 6/page-218
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Misschien mis ik iets, maar wat kan daar het voordeel van zijn?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten