Coronavirus
-
Re: Coronavirus
En het zal je verbazen, maar ook de museumpendel gaat er uit totdat het museum weer open is.
Overigens kwam Herr Mikos hier net over de grens net gewoon langs voor die Fahrscheine, en hij pakte gewoon alles beet.
Dus als de Duitsers eerder de pijp uit gaan dan ons, dan weet je misschien waarom *O*
Overigens kwam Herr Mikos hier net over de grens net gewoon langs voor die Fahrscheine, en hij pakte gewoon alles beet.
Dus als de Duitsers eerder de pijp uit gaan dan ons, dan weet je misschien waarom *O*
- Suus
- Contacteer:
In de regio Heinsberg met 257.000 inwoners, net over de grens bij Sittard, zijn 483 geïnfecteerden. Dan valt de situatie in Nederland best mee, maar dan moet dus wel iedereen zijn best doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Je kunt het virus bij je dragen zonder (nu al) ziek te zijn. Je kunt anderen dan wel besmetten. Dus op reis gaan is onverstandig. Verder is het advies nu aan sociale onthouding te doen. Als jij dat niet doet moet je niet verwachten op kosten van de gemeenschap teruggehaald te worden.Aking schreef:Mjah ik vond al dat gezeik allemaal prima, maar nu krijg ik er zelf last van, optyfuh gauw! -o-Durashift schreef:Bezopen vind ik het allemaal.
99,99% van de mensen gaat maar één keer dood in het leven, en de kans dat dat aankomende week gebeurt acht ik niet heel hoog.Statler Rail schreef:"Living on the edge..."Aking schreef:Dan maar de laatste week van m'n Interrail nog even goed gebruiken *O*
Daarbij heb ik geen reis- of andere verzekering buiten mijn zorgverzekering, dus m'n Interrail krijg ik van niemand vergoed. Als ik ergens in quarantaine beland of de staat besluit me te repatriëren krijg ik dat wel vergoed *O*
- Hainje
Ik las "eind maart" als "het gaat dicht tot na de zomer". Totdat ik mij realiseerde dat we alweer halverwege maart leven en twee weken dus helemaal niet zo vreemd is. :')Aking schreef:Nou, het zal jullie verbazen maar On traxs is afgelast. Daarnaast blijft het Spoorwegmuseum t/m eind maart dicht -o-
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Donateur
Klopt deels. Probleem met dit virus is dat er nog geen medicijn/prik voor is. Hierdoor worden er ineens teveel mensen ziek, wat problemen oplevert in de zorg, niet alleen in de ziekenhuizen, maar ook de thuiszorg.Durashift schreef:Nee, ik vind het fijner als er minder paniekeriger wordt omgegaan met dit virus.
Het is een, verwant, griepvirus.. mensen.. en hoeveel mensen zijn er het afgelopen najaar gestorven aan de toen bekende griepvirussen?
Daarvoor werden evenementen etc. toch ook niet afgelast?
In Italie worden op dit moment dus beslissingen genomen die niet prettig zijn. Je maakt de keuze. Wie laat ik doodgaat: een oudere van 65 of een 85 beide met longproblemen die het vrus krijgen. En dus ja die van 85 zal dus het noodlot treffen. Die is in de lijn vd verwachting eerder dood.
En ik denk als het je eigen moeder is van 85. Dat jij dat niet accepteert.
En over Amerika. Ik mag aannemen dat die Yanks ook niet meer welkom zijn in de EU.
-
Alles wat ik doe is op kosten van de gemeenschap, dus dan kan dit er ook nog wel bij *O*Littlebusdriver schreef:Je kunt het virus bij je dragen zonder (nu al) ziek te zijn. Je kunt anderen dan wel besmetten. Dus op reis gaan is onverstandig. Verder is het advies nu aan sociale onthouding te doen. Als jij dat niet doet moet je niet verwachten op kosten van de gemeenschap teruggehaald te worden.
En als m'n Interrail gecompenseerd wordt wil ik best nog ff wachten hoor, anders zoeken ze het maar lekker uit :Y
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Op www.ns.nl lees ik het volgende bericht:
Heeft dit toevallig ook met het Coronavirus te maken? Er wordt helaas nergens vermeld wat er wel en niet rijdt, dat moet je maar uit de reisplanner halen...Vanaf vrijdag 13 maart minder treinen in de spitsuren
Laatst gewijzigd: 12 maart 2020, 18.57 uur
Vanaf vrijdag 13 maart rijden minder treinen in de spitsuren. De reisplanner voor morgen is bijgewerkt met deze wijzigingen. Plan uw reis vooraf met de reisplanner.
Plan uw reis
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Dat laatste is niks nieuws toch? :')
- Z2N
- Donateur
Ja. De te schrappen treinseries:
[serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] Den Helder - Alkmaar
[serie=Intercity direct|2020|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] Rotterdam - Breda (al vanwege defect spoor in Willemsspoortunnel)
[serie=Intercity|2020|(Deventer -) Amersfoort Centraal - Amsterdam Centraal1500[/serie] Amersfoort - Deventer
[serie=Intercity|2020|Eindhoven Centraal - Dordrecht1900[/serie] Dordrecht - Eindhoven
[serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] Amersfoort - Deventer
[serie=Intercity|2020|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|(Oss -) 's-Hertogenbosch - Deurne4400[/serie] Oss - Den Bosch
[serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] Rotterdam - Dordrecht (al vanwege defect spoor in Willemsspoortunnel)
[serie=Sprinter|2020|Assen - Groningen6200[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Houten Castellum - Utrecht Centraal6500[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] (Integraal, behalve als [serie=Sprinter|2020|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] niet rijdt)
[serie=Intercity|2020|(Vlissingen -) Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] (Spitsritten Zeeland)
[serie=Sprinter|2020|Harderwijk - Amersfoort Centraal15600[/serie] (Integraal)
[serie=Museumpendel|2020|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] (Museumpendel, Spoorwegmuseum is gesloten)
[serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] Den Helder - Alkmaar
[serie=Intercity direct|2020|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] Rotterdam - Breda (al vanwege defect spoor in Willemsspoortunnel)
[serie=Intercity|2020|(Deventer -) Amersfoort Centraal - Amsterdam Centraal1500[/serie] Amersfoort - Deventer
[serie=Intercity|2020|Eindhoven Centraal - Dordrecht1900[/serie] Dordrecht - Eindhoven
[serie=Intercity|2020|(Deventer -) Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] Amersfoort - Deventer
[serie=Intercity|2020|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|(Oss -) 's-Hertogenbosch - Deurne4400[/serie] Oss - Den Bosch
[serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] Rotterdam - Dordrecht (al vanwege defect spoor in Willemsspoortunnel)
[serie=Sprinter|2020|Assen - Groningen6200[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Houten Castellum - Utrecht Centraal6500[/serie] (Integraal)
[serie=Sprinter|2020|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] (Integraal, behalve als [serie=Sprinter|2020|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] niet rijdt)
[serie=Intercity|2020|(Vlissingen -) Bergen op Zoom - Roosendaal12200[/serie] (Spitsritten Zeeland)
[serie=Sprinter|2020|Harderwijk - Amersfoort Centraal15600[/serie] (Integraal)
[serie=Museumpendel|2020|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] (Museumpendel, Spoorwegmuseum is gesloten)
-
- Donateur
Ook altijd gezeur (doe ik ook aan mee) over geld terug voor je ticket. De vervoerder/vliegmaatschappij/hotel kan er ook niets aan doen. Dus waarom zouden ze restitueren, ze hebben nl al onkosten gemaakt en rekening gehouden met personeel etc, want die willen ook uitbetaald worden.Aking schreef:Alles wat ik doe is op kosten van de gemeenschap, dus dan kan dit er ook nog wel bij *O*Littlebusdriver schreef:Je kunt het virus bij je dragen zonder (nu al) ziek te zijn. Je kunt anderen dan wel besmetten. Dus op reis gaan is onverstandig. Verder is het advies nu aan sociale onthouding te doen. Als jij dat niet doet moet je niet verwachten op kosten van de gemeenschap teruggehaald te worden.
En als m'n Interrail gecompenseerd wordt wil ik best nog ff wachten hoor, anders zoeken ze het maar lekker uit :Y
Nu kan je wel zeggen. Ik kan er toch ook niets aan doen? Klopt inderdaad.
Anderzijds, als je dan fair wilt zijn, neem je tijdens deze 'verplicht' thuiszitten ook geen salaris aan. Immers je werkt ook niet... sterker nog. Je laat het afschrijven van je vakantiedagen.
- Mikos
- Contacteer:
Er zijn veel mensen die zich ziek hebben gemeld, door dat hoge ziektepercentage kunnen simpelweg niet alle treinen rijden. Een overzicht zal er wel komen zodra er een vaststaand plan is, op dit moment zijn er te veel onzekerheden en kon het wel eens van dag tot dag gaan verschillen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- Z2N
- Donateur
Het voordeel zal wel zijn dat er minder mensen zullen reizen. Ik denk dat ik zojuist mijn laatste treinreis van dit kwartaal gemaakt heb. :')
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Dat laatste begrijp ik, maar voor morgen is de reisplanner wel bijgewerkt en weet men dus wat er niet rijdt. Dan zou het toch best fair zijn naar de reiziger toe om een overzicht te maken voor morgen? Dan weet de reiziger - hoe vervelend ook - wel waar hij/zij aan toe is.
Updates:
Updates:
- Mikos
- Contacteer:
Enerzijds met je eens, anderzijds is zo'n lijstje volgens mij vooral interessant voor de hobbyist en minder voor de "gewone" reiziger. Die wil van A naar B en terug, dat valt simpel te plannen in de planner.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Dat weet ik niet, want als ik als doodgewone reiziger mijn traject niet in de lijst zie staan, dan hoef ik niet speciaal mijn reis te plannen omdat daar dus niets vervalt. Tenminste, zo zie ik het.
Updates:
Updates:
-
Die zijn er als het goed is voor verzekerd, ik niet.huibf schreef:Ook altijd gezeur (doe ik ook aan mee) over geld terug voor je ticket. De vervoerder/vliegmaatschappij/hotel kan er ook niets aan doen. Dus waarom zouden ze restitueren
En daarbij sluiten ze dan het risico uit dat ik als mogelijke massamoordenaar (of kon je maar 2-3 man besmetten? dan valt het mee) hun personeel en andere reizigers om zeep help. Win-win dus *O*
Anderzijds, als je dan fair wilt zijn, neem je tijdens deze 'verplicht' thuiszitten ook geen salaris aan. Immers je werkt ook niet... sterker nog. Je laat het afschrijven van je vakantiedagen.[/quote]
Ik weet niet wat de soos zegt als ik dat voorstel, grote kans dat ik een psychiater op m'n dak krijg :')
En daarbij kan ik dan m'n huur en shit niet betalen, waarna de schuldenindustrie weer kosten gaat maken die uiteindelijk allemaal op het bordje van de belastingbetaler terechtkomen. Dus ik weet niet of je dat moet willen *O*
- Hainje
Maar jij bent geen doorsnee reiziger, je bent een persoon met bovenmatige interesse in de gang van zaken op het spoor. Dus dat lijstje met treinseries en trajecten is echt alleen voor jou/ons interessant. De rest van de reizigers kijkt bij het horen van "er rijden minder treinen vanwege corona" echt wel in de app. Doet die dat niet, dan komt de reiziger er vanzelf wel achter dat zijn/haar/anders trein niet rijdt. Niet te moeilijk denken.Milco schreef:Dat weet ik niet, want als ik als doodgewone reiziger mijn traject niet in de lijst zie staan, dan hoef ik niet speciaal mijn reis te plannen omdat daar dus niets vervalt. Tenminste, zo zie ik het.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
De gemiddelde forens zal toch ook wel willen weten of zijn trein rijdt? Die plant toch ook niet elke dag dezelfde reis? Je mag toch ergens vanuit gaan?
Dus ja, een lijstje bij de verstoringen e.d. lijkt mij wel nuttig voor meer mensen dan de hobbyist.
:?
Dus ja, een lijstje bij de verstoringen e.d. lijkt mij wel nuttig voor meer mensen dan de hobbyist.
Goed bezig.. minder treinen, meer mensen op één kluitje.Milco schreef:Op http://www.ns.nl lees ik het volgende bericht:Heeft dit toevallig ook met het Coronavirus te maken? (...)..Vanaf vrijdag 13 maart minder treinen in de spitsuren
Laatst gewijzigd: 12 maart 2020, 18.57 uur
Vanaf vrijdag 13 maart rijden minder treinen in de spitsuren. (..)
:?
Dat is maar de vraag.. doordat dit nu, formeel, tot een pandemie is benoemd door de WHO.. behoort dat niet tot de verzekerbare risico's. Dat hoorde ik vanochtend de woordvoerder van het verbond van verzekeraars zeggen bij Gerard Ekdom in de radioshow. Simpelweg omdat het te berekenen risico niet berekenbaar is (onvoorzien) en dat er dan dus ook geen euro's (premie)tegenover kunnen staan om dat risico te dekken..Aking schreef:(..) Die zijn er als het goed is voor verzekerd, ik niet. (..)
Laatst gewijzigd door Durashift op do 12 mar 2020, 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
:')
- trolly
Gelukkig is onze Durashift niet in paniek (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Omdat er de laatste tijd meer besmettingen zijn die geen duidelijke link hebben met andere besmettingshaarden, zoals Italië, waardoor er dus besmettingen binnen Nederland lijken op te treden. Dat maakt het natuurlijk zinvoller om de risico's op besmetting binnen Nederland te beperken, zodat de meevallende situatie ook mee blijft vallen.Durashift schreef:^^^ waarom dan alle advies maatregelen van heden middag?
Overigens krijg ik zojuist een mail binnen met de maatregelen op m'n werk en die gaan zelfs nog wat verder dan de maatregelen die door de overheid aangekondigd zijn. Zoals bijvoorbeeld verspreid pauzeren en een verbod op meetings met externe bezoekers waarbij meer dan drie personen aanwezig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Mikos
- Contacteer:
Een gemiddelde forens die bij de waarschuwing "Er rijden in de spits minder treinen" zijn reis niet plant, gaat al helemaal niet een lijstje bekijken. :')Durashift schreef:De gemiddelde forens zal toch ook wel willen weten of zijn trein rijdt? Die plant toch ook niet elke dag dezelfde reis? Je mag toch ergens vanuit gaan?
-
Jij wel dan?trolly schreef:Gelukkig is onze Durashift niet in paniek (A)
- Suus
- Contacteer:
Nu iedereen die ook maar snottert zich ziek moet melden kan je een hoop ziekmeldingen verwachten ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Ik snotter zo ongeveer altijd, bijwerking van m'n medicatie. Moet ik me nu ook ziek melden? :')