Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat zou ik ook niet doen. Ik ben een schijterd en ik houd van mijn koffer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es

Bericht door en-es »

Mijn zeer beperkte kennis van de Franse taal belet mij elke discussie met de Franse gendarme.
trolly

Bericht door trolly »

Dat puntje was ik nog even vergeten (A)

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

trolly schreef:Dat zou ik ook niet doen. Ik ben een schijterd en ik houd van mijn koffer.
Mooi! Fijn dit misverstand voor de lunch uit de wereld geholpen te hebben :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

:Y

Nu eens kijken of we nog een nieuw misverstand kunnen bedenken en oplossen voor de lunch. Ik heb vrij laat ontbeten, dus desnoods houd ik het nog wel uit tot rond half twee.

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nou dan heb ik er nog wel een: geloof je het verhaal van Tati Westbrook of van James Charles? Dat is weer een actuele kwestie nadat gisteren door James Charles een video is gepubliceerd als antwoord op de video van Tati Westbrook eerder deze week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

Als ik me daarin ga verdiepen kan ik de lunch maar beter overslaan. Wat een gezeik over niks. Maar wel fijn dat het een paar miljoen mensjes wel boeit, natuurlijk.

Bericht door Post »

Suus schreef:Nou dan heb ik er nog wel een: geloof je het verhaal van Tati Westbrook of van James Charles? Dat is weer een actuele kwestie nadat gisteren door James Charles een video is gepubliceerd als antwoord op de video van Tati Westbrook eerder deze week.
Ik zal wel onder een steen leven, maar ik had van beide nog nooit gehoord. :roll:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik ook niet totdat het deze week in de krant aandacht kreeg!
Aking

Bericht door Aking »

trolly schreef:Het is juist de bedoeling van internetfora om over de meest onzinnige zaken discussie te voeren
Dus het songfestival is nóg onzinniger dan foeballe? :o Want de eerst heeft 388 reacties waar de laatste er maar 87 heeft :')

Of moeten we gewoon generaliseren en zeggen dat het aan de soort mense op deze forum ligt? *O*
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Mensen met teveel cultureel kapitaal? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
visgraat

Bericht door visgraat »

Ik reis jaren met de trein en heb het idee gekregen dat er vaak scheef gecontroleerd wordt. Ik bedoel daarmee dat conducteurs een trein vlak na vertrek vanaf het beginstation controleren en daarna in de trein niet meer te bekennen zijn of eerste klas zitten. Dit weekend de proef op de som genomen van Groningen naar Heerlen en weer terug. Op de heenweg gecontroleerd vlak na Assen en daarna niet meer tot Heerlen. Op de terugweg gecontroleerd bij Hoensbroek en daarna ook niet meer tot Groningen. Blijft hypothese, maar versterkt het beeld wel. Waren overigens ritten die ik sowieso maakte, dus niet om deze reden.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat gevoel herken ik ook wel, als ik op mijn forenzenritten gecontroleerd wordt is dat vaak alleen op de terugweg, omdat de trein dan net uit Utrecht vertrokken is. Overigens blijf ik er wel bij dat het de standaard moet zijn dat je meer dan eens gecontroleerd wordt op een treinrit, het verschil tussen Nederland en de rest van Europa is daarin echt bizar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

DB Regio controleert naar mijn gevoel ook nauwelijks. Enige Duitse regiovervoerder die naar mijn idee fanatiek is met controleren is Abellio. Op de RE19 is er vrijwel altijd controle.
-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Toen ik nog treinforenste reed ik meestal het hele traject van de trein uit. Daarbij was vooral een verschil te merken tussen de heen en de terugweg: controle op de terugweg was zeldzaam, heen kwam meer voor. Of ik meestal op het eerste stuk gecontroleerd werd weet ik niet meer, sowieso is dat natuurlijk niet heel representatief op een trein met 2 treinstellen en 1 tussenstation.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Zo ... nu ik toch verplicht en paar weken huisarrest heb (door mijn ziekte) heb ik weer mooi alle tijd voor mijn hobby :wink: .
cassie127

Bericht door cassie127 »

Nitein-Repart schreef:DB Regio controleert naar mijn gevoel ook nauwelijks. Enige Duitse regiovervoerder die naar mijn idee fanatiek is met controleren is Abellio. Op de RE19 is er vrijwel altijd controle.
Zeg maar gerust altijd controle... En ga er maar vanuit dat de kans dat je controle krijgt tussen Arnhem en Emmerich 99% is. Westfalenbahn controleert ook vrij vaak in de treinen, ook voordat het onder Abellio is gaan vallen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren

Bericht door julsteren »

En vond ook altijd al dat het personeel bij Westfalenbahn het vriendelijkst is wat er rond loopt daar *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
en-es

Bericht door en-es »

Ook tussen Kaldenkirchen en Viersen vaak controle meegemaakt. Zelfs meegemaakt dat een beveiliger meeliep.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De laatste keer dat ik überhaupt een conducteur zag (met Koningsdag) werd ik niet gecontroleerd. De woensdag daarvoor waren de conductrices daarentegen weer overijverig met bijna direct na vertrek controle. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

visgraat schreef:Ik reis jaren met de trein en heb het idee gekregen dat er vaak scheef gecontroleerd wordt.
Klopt vaak genoeg niet. Ik zit vaak in de sprinter Dordrecht - Zevenbergen. Daar is de controle bijna altijd na Lage Zwaluwe.

Controle op de 1100 is bijna altijd tussen Breda en Rotterdam.

Vandaag zat ik ook nog in de IC Rotterdam - Groningen tot Amersfoort, controle was tussen Utrecht en Amersfoort.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

In dat laatste geval dus ook een goeie kans dat het een HC met net gestarte dienst was, d'r wordt nogal eens personeel gewisseld op de NoordOost in Utrecht.
Al werd ik toen ik nog dagelijks Amersfoort - Utrecht en v.v. forenste juist weer vrij zelden gecontroleerd, hangt ook wel weer een beetje van het moment van de dag af dus (een los stelletje in het weekend levert als er al een ronde gelopen wordt immers een drie keer zo hoge trefkans op dan in een spitstrein van 10 bakken, waar je maar net in het gecontroleerde stel moet zitten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Groeten uit een propvolle Desiro Classic die zijn merknaam Trilex eer aan doet, gaat door Duitsland, Polen en Tsjechië van Dresden naar Liberec!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afbeelding

Geen twijfel waar deze Amba in Liberec vandaan komt ;-)
julsteren

Bericht door julsteren »

Suus schreef:Groeten uit een propvolle Desiro Classic die zijn merknaam Trilex eer aan doet, gaat door Duitsland, Polen en Tsjechië van Dresden naar Liberec!
Ah dat is een leuke, deze zomer ga ik Liberec ook nog aan doen, Dresden niet :wink:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie