Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
julsteren
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Al 2 uur in dit joekel van de KD en nog een uur te gaan tot Wrocław :N losse 4tje Newag Impuls is prop en prop vol.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

en-es schreef:
PHS schreef: Blaming the victim, heet dat met een chique term. En niet alleen is het vaak totale onzin (het is meer de verkeerde persoon op de verkeerde plek tegenkomen), het is ook nog eens behoorlijke trap na naar het slachtoffer :neg:
Als dat zo overkomt dan spijt het me. Het is absoluut niet mijn bedoeling Z2N de schuld te geven of een trap na te geven.
No offense taken, handig is het niet maar de excuses worden aanvaard.

Vandaag is voor mij dag 4 van een trip door Oost-Europa, dus die dagen missen nu. De camera (een Nikon 7100) was bij aanschaf best prijzig, maar was al zowat aan bet einde van zijn levensduur. Nu moet ik wel een nieuwe kopen, maar dat gaat lukken voor ik weer weg ga. Het enige wat nu mist is mijn reisverslag, inclusief rit met de RR 823. Het komische was dat we op het stuk tussen vertrek uit Szob (laatste bezichtiging) en aankomst in Vac (constatering van vermissing) beiden in de coupé zaten. Dat moet dus tijdens een toevallig moment van mutuele onoplettendheid zijn geweest, wat wel wat ballen vraagt van een dief.

Maargoed, mijn ideeën over Hongarije waren al niet goed, en het café waar ik nu met Plan-V444 zit voor avondeten bevestigt dat wel. Dit café, duidelijk gericht op studenten, heeft een sticker aan de muur over de Central European University. Die universiteit, gesticht door de Amerikaan George Soros, past niet binnen de ideeën van president Orbán, en verliest dus met ingang van deze zomer zijn fundering vanuit de Hongaarse overheid. De school verhuist dus nu na de zomer naar Wenen. Dat, en de trend van bodycams bij gewone burgers die ik constateer, maken mijn ideeën niet beter.

Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

julsteren schreef:
Inmiddels heb ik de eerste beeldjes online staan
https://youtu.be/F-mHH9E4UGA
En nu ook deel 2
https://youtu.be/Qda5uRWmHf0
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 8003
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Heb ik toch al in de zomer... heerlijk om eind juli/eerste weken augustus gewoon te werken (vakantie is net voorbij). Is altijd zo'n lekker rustige periode als je net voor de echte spitspiek reist zoals ik eigenlijk dagelijks doe.
Zo denk ik er ook over; heerlijk om in de rustige juli en augustusmaand te werken. Pas daarna ga ik op vakantie :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Dat had ik vorig jaar, toen was ik eind augustus/begin september vrij maar dat vond ik uiteindelijk toch wel laat (zo lang wachten na de kerstvakantie). Vandaar dit jaar in juli vakantie.
En dit jaar ook wel de ultieme rust want vanaf volgende week woensdag heb ik 2,5 week het hele lab voor mij alleen :) Ideaal voor die dingen waar je anders niet aan toe komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Mag ik even kwijt dat Eduroam fantastisch is? Dat je zomaar, op meer dan 1000 km van huis, ingelogt bent op het wifi-netwerk dat je via de Universiteit krijgt is best handig! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja, dat ken ik nog wel. Al aardig wat jaren geleden was ik in Oslo en was roaming nog snikkelduur. Opeens hoor ik allemaal "nieuwe mail" geluidjes uit mijn telefoon komen. Had mijn telefoon contact gemaakt met de Eduroam van Kulturhistorisk museum waar ik langs liep :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

julsteren schreef:
julsteren schreef:
Inmiddels heb ik de eerste beeldjes online staan
https://youtu.be/F-mHH9E4UGA
En nu ook deel 2
https://youtu.be/Qda5uRWmHf0
In Wrocław heb je denk ik niet zwart gereisd in de tram, maar is je contactloze pinpas het kaartje (Als in, de controleurs kunnen zien hoe lang geleden je pinpas interactie met een kaartautomaat heeft gehad en wat je toen gekocht hebt).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Daar ben ik later zelf ook achter gekomen nadat ik meerdere mensen het heb zien doen, ben voor een 24uurskaartje later toch maar een loket op gaan zoeken, waar ik nog als tolk heb moeten spelen voor Aziatische toeristen *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Z2N schreef:Mag ik even kwijt dat Eduroam fantastisch is? Dat je zomaar, op meer dan 1000 km van huis, ingelogt bent op het wifi-netwerk dat je via de Universiteit krijgt is best handig! :D
Jammer dat ik geen student meer ben en ik daar geen gebruik meer van kan maken, maar ik heb voor €9 per maand een kleine 4G-bundel van 2GB die in de hele EU, Noorwegen, IJsland en Zwitserland geldig is. Moet ik het daar mee doen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Negen euro voor twee gigabyte 4G komt bij mij over als duur...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6502
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Je kan toch gewoon je databundel gebruiken in het buitenland?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Suus schreef:Negen euro voor twee gigabyte 4G komt bij mij over als duur...
Ik wil net zeggen. Ik betaal 14 en dan kan ik er ook nog mee bellen en sms'en, én dan heb ik nog eens 5x zoveel data in de beschreven landen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
julsteren
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Momenteel aan een Piwo Weizen en Pierogi in IC 6501 van Wrocław naar Gdańsk. Alles dikke prima.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik squirt volgens mij uit elke porie die mijn lijf heeft aangezien de airco pas na vertrek aanging en nu een beetje op gang komt, maar ik ben onderweg in trein 214Ш *O*
julsteren
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Oei, deze werd gekoeld en al voorgereden :@
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Bij bier vind ik dat wel prettig, want ik ben helaas te ongeduldig om te wachten tot het afgekoeld is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
julsteren
Berichten: 2354
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Loopt een kat rond in het hotel _O- _O_
Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Een huis / hotel kat (of hond) kom je wel vaker in hotels hoor.

Heb op vakantie als menig keer een kat of hond in een hotel gezien. Best leuk en nog gezellig ook :pos: :wink: .
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Groeten vanuit een Mark-3-rijtuig van de LNER tussen Inverness en Edinburgh. Prettigste trein tot nu toe, en met raampjes in de deuren om ze open te kunnen maken en om foto’s te kunnen maken! *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Kijk, dat zijn de leukere berichten. Waar ben je naartoe onderweg?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Naar Edinburgh?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Hoeft niet, het kan ook een trip zijn die verder gaat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vandaag naar Edinburgh inderdaad. (Trein gaat door naar Londen.) Morgen (24 uur later) met dezelfde trein naar York en ‘s avonds door naar Oxford. Overmorgen een hele dag in Oxford en de dag daarna een halve dag London en ‘s avonds naar huis.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Cool, veel plezier nog even. Ik ga volgende week vrijdag losgeslagen rijtuigen vincken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 46 gasten