Waar hangen we vandaag weer eens uit?
- Hainje
Re: Waar hangen we vandaag weer eens uit?

Laatst gewijzigd door Hainje op di 10 sep 2024, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
En over waar ik vandaag uithang:
Tot 16.30 ben ik thuis en daarna ga ik nog een avondje werken bij Thermen Bussloo in Voorst, waar we deze week het wereldkampioenschap opgieten hebben.
Tot 16.30 ben ik thuis en daarna ga ik nog een avondje werken bij Thermen Bussloo in Voorst, waar we deze week het wereldkampioenschap opgieten hebben.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Holden R.I.P.
Tot grote verontwaardiging van de Australiërs is het merk de nek omgedraaid.
In 2017 rolde de laatste Holden Commodore van de band in Adelaide, waarna nog een aantal jaren Vauxhalls met een Holden logo verkrijgbaar waren maar in 2021 hield ook dat op en werden er geen Holden's meer verkocht.
Er rijden er overigens nog genoeg rond, vooral 6 en 8 cylinder Commodores van het type dat in NL werd verkocht als Opel Omega.
Zeer populair onder de lokale aso's (a.k.a. Bogans)
Wereldkampioenschap opgieten?
Hoe wordt die kunstvorm beoordeeld?
Snelheid? Volume? Hoe gracieus er wordt opgegoten? Hoeveelheid geproduceerde stoom?
-
Opgieten is meer dan alleen water of ijs op de hete kolen. Tegenwoordig is het een heel showprogramma waarbij ook geur en beeld een belangrijke rol is gaan spelen. Daarnaast wordt er beoordeeld op de techniek van de opgieter en of de opgieting het gewenste effect heeft op de gasten.
Een gemiddelde opgieting bestaat uit 3 stadia vaak heeft ieder stadium een eigen geur(combinatie) en beleving, veelal wordt het ijs overgoten met de gewenste geuren alvorens het op de hete kolen gelegd wordt. De techniek gaat dan voornamelijk over het zwaaien met het doek en of alle gasten de volle beleving krijgen van warmte en geur.
Er zijn solo opgietingen en duo opgietingen. Hoewel ik het wel leuk vind om een show opgieting mee te maken, ga ik vaak voor de traditionele opgieting waarbij de aandacht veel meer ligt op de gast dan op de show.
Een gemiddelde opgieting bestaat uit 3 stadia vaak heeft ieder stadium een eigen geur(combinatie) en beleving, veelal wordt het ijs overgoten met de gewenste geuren alvorens het op de hete kolen gelegd wordt. De techniek gaat dan voornamelijk over het zwaaien met het doek en of alle gasten de volle beleving krijgen van warmte en geur.
Er zijn solo opgietingen en duo opgietingen. Hoewel ik het wel leuk vind om een show opgieting mee te maken, ga ik vaak voor de traditionele opgieting waarbij de aandacht veel meer ligt op de gast dan op de show.
-
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Mja, ik wilde op het ritje van daarnet net ook gaan schakelen en *boink*
Oh ja, daar zit een deur.
Oh ja, ik hoef niet te schakelen.
Ik heb in Engeland wel eens een auto in gegluurd om te kijken of de versnellingen ook andersom zaten, maar nee.
Oh ja, daar zit een deur.
Oh ja, ik hoef niet te schakelen.
Ik heb in Engeland wel eens een auto in gegluurd om te kijken of de versnellingen ook andersom zaten, maar nee.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Meltrain
- Donateur
Ik heb zo'n 2 uur in Amsterdam door de regen gefietst. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
Effe schakelen he...
- trolly
Mwoehahahahahaha.
Haha.
Ha.
Haha.
Ha.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik ben echt geen held als het op autorijden aankomt maar met links rijden met onze Nederlandse auto had ik dan weer geen moeite. Je moet idd even goed opletten als je wegrijdt, invoegen is lastiger en de weg indeling in Engeland vond ik soms anders dan in Nederland. Spiekbriefje met de snelheden in mijl omgerekend naar km waa ook wel heel handig.
-
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Contacteer:
In het zuid Duitse plaatsje Rust ben ik momenteel te vinden. Waarbij ik vandaag Europapark heb bezocht.
- trolly
Rust roest.
Non oltrepassare la linea gialla
-
Wer rastet in Rust, der rostest.
-
Ik ben vandaag te vinden in de lijnen 7 en 5 in Arnhem tussen 13.15 en 20.00. Ik ben daarbij de enige met een vaste zitplaats 

-
- OVNL-beheerder
Gevarieerd. 

-
Herkenbaar.
Ik ben morgen ook in 2 lijnen te vinden: 509 en 514.
9 uur en 55 minuten "dienstje".
Met het uur onbetaalde pauze erbij 10:55.
O ships, das off-topic (".......vandaag......")
Ik ben morgen ook in 2 lijnen te vinden: 509 en 514.
9 uur en 55 minuten "dienstje".
Met het uur onbetaalde pauze erbij 10:55.
O ships, das off-topic (".......vandaag......")
-
Ach, ik rij vandaag alleen lijn 50 tussen Veenendaal/Wageningen en Utrecht van 17:45 tot 1:15. 

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Groeten uit Nicosia, op onze laatste volle dag in Cyprus. Berlijnse Muur-vibes hier, de stad is in tweeën gedeeld en we gaan straks een kijkje nemen in het Turkse deel. Vanaf de snelweg hier naartoe zie je op de bergen achter de stad een enorme Turks-Cypriotische vlag, een provocatie waar men in "Grieks"-Cyprus helemaal niet blij mee is.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik lig lekker in het zonnetje op mijn balkon, vast een van de laatste keren dit jaar
-
Is Europapark wat?

Veel plezier op Cyprus! Lijkt mij ook nog eens leuk om te bezoeken.Ardan schreef: ↑do 19 sep 2024, 10:46 Groeten uit Nicosia, op onze laatste volle dag in Cyprus. Berlijnse Muur-vibes hier, de stad is in tweeën gedeeld en we gaan straks een kijkje nemen in het Turkse deel. Vanaf de snelweg hier naartoe zie je op de bergen achter de stad een enorme Turks-Cypriotische vlag, een provocatie waar men in "Grieks"-Cyprus helemaal niet blij mee is.
Beul van de blindegeleidelijn
-
Is leuk inderdaad.
Ben er in 2014 een weekje geweest. Vanaf Charleroi met Ryanair voor 30 Euri retour.
Otootje gehuurd en beetje hetzelfde gedaan als Meneer DoetMaarWat, inclusief de Turks Cypriotische versie van checkpoint Charlie.
Aanrader!
Ben er in 2014 een weekje geweest. Vanaf Charleroi met Ryanair voor 30 Euri retour.
Otootje gehuurd en beetje hetzelfde gedaan als Meneer DoetMaarWat, inclusief de Turks Cypriotische versie van checkpoint Charlie.
Aanrader!
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Zeker! Mooi weer, vriendelijke mensen, lekker eten. Iedereen spreekt goed Engels. Bergen en strand, toeristisch of niet, voor ieder wat wils. Autorijden gaat prima hier als je aan Linksverkehr gewend bent, de wegen zijn goed en rustig.
-
Ik ben in California. Leuk om te zijn geweest en ik ga zeker terug voor de natuurparken. Maar het verkeer is hypernerveus en ontzettend druk.