Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

trolly schreef:
Durashift schreef:Het doet mij een beetje denken aan huisarts Tromp uit Tuitjenhorn.
Het doet mij eerder denken aan huisarts Trump uit Washington. (..)
Ja, die slikt het preventief, hoorde ik vanochtend. :lol:

Maar goed, dát is niet het advies van de betreffende huisarts.
trolly schreef: (..) Hydrochloroquine is een paardenmiddel, dat bij iets langduriger gebruik stevige bijwerkingen heeft, zoals hartproblemen en nierschade.
Doel is snelle interventie aan het begin van de virusuitbraak bij de getroffen persoon en geen langdurig gebruik, zoals bij de reuma gebruikers.

trolly schreef: Geneeskunde is namelijk een wetenschap, (..)
[/quote]

Ja.. vertrouw nooit een wetenschapper die zegt 'het zeker te weten' las ik laatst nog.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

en-es schreef:Zorg dat je het bij je hebt! Kost je anders 95 eurietjes. :oops:
Neenee, anders kán je een boete krijgen. Dat is heel wat anders :Y

Dat kun je nu namelijk ook voor bijvoorbeeld het roken buiten de rookzones of tailgaten _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Moet je die dingen eigenlijk ook dragen op het perron of alleen in de voertuigen? Want dan is het wel sneller dan 1 oktober gedaan met de rookzones :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Van wat ik begreep uit de persconferentie alleen in het voertuig. Maar de dagen voor de rookpaal zijn hoe dan ook geteld. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En nog steeds staan ze overal op de perrons aan kankerstokkies te zuigen :Y
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Moet je die dingen eigenlijk ook dragen op het perron of alleen in de voertuigen? (..):
(..)Openbaar vervoer

Het openbaar vervoer is alleen bedoeld voor noodzakelijke reizen.
In tram, (water)bus, metro en trein is met ingang van 1 juni voor reizigers van 13 jaar en ouder het dragen van een niet-medisch mondkapje verplicht. Dit geldt niet voor stations, haltes en perrons; daar is een mondkapje niet verplicht. Iedereen houdt hier 1,5 meter afstand tot anderen.
Reizigers die na 1 juni geen mondkapje dragen, kunnen een boete van € 95 krijgen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gende-stap

Dus.. met een overstap op een perron oid.. kan/mag de mondkap ff af. *bus*

Pak 'm lekker vast met je hand.. _O_

~~~~~~~~~~~

Ik vraag het mij af hoe dat met de horeca gaat.. Iets 'simpels' als een bezoekje aan de McD.. wordt dus al een reservering. (niet de drive natuurlijk)

ff kop koffie drinken ná de boodschappen.. kan alleen maar als je gereserveerd hebt.
Ik ben benieuwd hoe groot de behoefte bij mensen is om dat er allemaal voor over te hebben.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Op de posters op de stations staat dat ze ook op het perron verplicht worden.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11796
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Durashift schreef:Ik vraag het mij af hoe dat met de horeca gaat.. Iets 'simpels' als een bezoekje aan de McD.. wordt dus al een reservering. (niet de drive natuurlijk)
McDonald's heeft daar al iets op verzonnen. Hoeft niet gereserveerd te worden. Kwam laats een filmpje tegen waar gedemonstreerd werd hoe ze het willen gaam doen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Op de posters op de stations staat dat ze ook op het perron verplicht worden.
En dat klopt dus niet met wat onze Mark zegt :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De anderhalvemetersamenleving is erg lastig voor slechtzienden: https://www.volkskrant.nl/a-bbcfdbb9
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Op de posters op de stations staat dat ze ook op het perron verplicht worden.
Niet op alle stations. Op Veenendaal-De Klomp staat op dezelfde plek op die poster "raak zo weinig mogelijk aan".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat staat er in Alphen ook op. Daar staat echter ook dat je vier treden afstand moet houden op de roltrap, en die zijn er daar natuurlijk niet. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef:Daar kun je dus 95 wegwerpmondkapjes van kopen.
O, heb jij een adres (liefst online) voor me? :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Naja, ik had laatst 50 mondkapjes online besteld, niet 95. :P Maar zoek je ze echt? Kruidvat verkoopt ze inmiddels ook online.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

NS denkt binnen drie weken 150 stations helemaal volgeplakt te hebben met allerlei informatieve stickers. In Rotterdam en Schiedam zijn ze al klaar

https://www.ad.nl/rotterdam/treinstatio ... ae4e8403a/

Ben wel benieuwd of ze de 5 tegels afstand stickers ook in Schiedam gebruikt hebben. Daar zijn de tegels op het perron niet 30x30 centimeter, maar 60x60 centimeter. Dan wordt vijf tegels afstand niet anderhalve meter maar drie meter :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Voor het hoger onderwijs komen twee reisslots: tussen 11:00 en 15:00 en na 20:00. Bron is een mail die ik net vanuit mijn school heb ontvangen (in spoiler, mail is in het Engels).
Spoiler: show
Afbeelding
De NOS meldt dat deze tijden (11:00-15:00 en na 20:00) de collegetijden gaan worden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk (dan reist iedereen alsnog in de spits).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Logischerwijs wordt er dan vanaf ~ 13:00 tot na de avondspits lesgegeven, zodat studenten na de ochtendspits kunnen reizen, en na de avondspits naar huis gaan. Als dat het geval is voorspel ik gouden tijden voor de pizzaria op De Uithof. :P
Meltrain schreef: O, heb jij een adres (liefst online) voor me? :D
In Hoog Catharijne staan sinds kort zelfs automaten met hygieneproducten erin, waaronder mondkapjes. Twee voor twee euro, met een doosje van 10 krijg je korting, en je vind er maskers in verschillende soorten en maten. Het is dat ik al had ingeslagen, maar anders was dit een verrassend goede plek om te beginnen. :o

En anders: in de komende dagen gaan bijna alle stationswinkels weer open (begin juni kan je zelfs weer je matige Pasta halen op het station), en de meeste daarvan gaan ook mondmaskers verkopen. Dus bij hoge nood kan je dan ook daar terecht. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef:Naja, ik had laatst 50 mondkapjes online besteld, niet 95. :P Maar zoek je ze echt? Kruidvat verkoopt ze inmiddels ook online.
Etos verkoopt ze ook online.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Bovendien beginnen en eindigen de meeste lessen tussen 11.00 en 15.00 uur en na 20.00 uur, dus buiten de spitstijden.
Ah ja. Fuck iedereen met een bijbaan en fuck iedereen die verder weg woont. Had je maar geld moeten lenen. Eerst is er al vrijwel geen uitkering te krijgen voor flexwerkers, en wordt tegen studenten gezegd dat ze maar extra moeten lenen, en nu worden ze verder ook nog genaaid waardoor ze hun hele dag op moeten geven voor hun school. Kansloze beslissing.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Wie studeert er dan ook... :')
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Precies! Ga gewoon werken. Of kinderen baren. Maak je in ieder geval nuttig voor de maatschappij in plaats van op kosten van vadertje staat vijftien jaar lang een of andere pretstudie uit te zitten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: In Hoog Catharijne staan sinds kort zelfs automaten met hygieneproducten erin, waaronder mondkapjes. Twee voor twee euro, met een doosje van 10 krijg je korting, en je vind er maskers in verschillende soorten en maten. Het is dat ik al had ingeslagen, maar anders was dit een verrassend goede plek om te beginnen. :o

En anders: in de komende dagen gaan bijna alle stationswinkels weer open (begin juni kan je zelfs weer je matige Pasta halen op het station), en de meeste daarvan gaan ook mondmaskers verkopen. Dus bij hoge nood kan je dan ook daar terecht. :wink:
Dan moet ik daar alleen wel eerst zien te geraken. :') En zonder masker mag dat dus niet met het OV. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Je hebt nog een dag of 10 geloof ik, moet lukken toch? *O*

En anders kom je lekker op de fiets :Y
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:
Bovendien beginnen en eindigen de meeste lessen tussen 11.00 en 15.00 uur en na 20.00 uur, dus buiten de spitstijden.
Ah ja. Fuck iedereen met een bijbaan en fuck iedereen die verder weg woont. Had je maar geld moeten lenen. Eerst is er al vrijwel geen uitkering te krijgen voor flexwerkers, en wordt tegen studenten gezegd dat ze maar extra moeten lenen, en nu worden ze verder ook nog genaaid waardoor ze hun hele dag op moeten geven voor hun school. Kansloze beslissing.
Zit je nog steeds op de BUas? In dat geval hoef je je nergens zorgen over te maken, ik heb in de afgelopen periode gemerkt dat ze nog stroever dan beton zijn en handelen (niet alleen rondom Corona), dus verwacht niet dat je voor september nog terug bent op de campus. Zelfs daarna zit je nog voor het grootste deel van de tijd thuis, dus wat dat betreft valt het misschien nog wel mee.
Tentamens gaan gewoon via proctoring-programma’s (waar ik zelf niet zo’n fan van ben, kom met alle liefde naar school om ‘m fysiek te maken) terwijl het gewoon fysiek mag (maar dat mag niet bij onze academie, slechts 2 van de 5 academies hebben mogelijkheid tot fysieke tentamens). Ze hebben ook gekozen voor het ‘minst slechte’ proctoring-programma (waar de privacy het minst geschonden wordt), vertellen de helft van het verhaal rondom proctoring niet en als je geen zin in hebt in vage software op je computer heb je gewoon pech en mag je het volgend jaar nog eens proberen (met alle gevolgen qua studievertraging van dien).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten