Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6642
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Bijzonder dat die folder voor volgende week nu al online staat... Maar het klopt inderdaad. En de avond voor de actie mag ik gaan werken... Komen vaak genoeg mensen op dit soort acties af, dus ik ga er ook niet vanuit dat wij dat in de winkel gaan inpakken :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Omdat ik niet zo goed wist of ik dit in het regenboogtopic, het drankentopic of het supermarkttopic plaats ik dit hier. Uit de actuele Aldi-folder, verkrijgbaar vanaf 2 mei:

Afbeelding
Is er eigenlijk ook een afvalbaktopic? Daar zou dit volgens mij heel goed in passen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

trolly schreef:Is er eigenlijk ook een afvalbaktopic?
Volgens mij ben jij bij uitstek de persoon die dat zou moeten weten :Y
cassie127
Berichten: 6642
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ach er zijn dat weekend ook Schultenbräu/Golden Power tenten, shirts en boxershorts te koop _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

Een paar berichten verwijderd, het is niet nodig om steeds grapjes te blijven maken over verbannen forumleden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Niemand weet waar Poetin is. Hij is al weken niet meer gezien in het Kremlin of in Moskou.
Kim Jong Un is ook al een tijdje kwijt. Hij heeft gezondheidsproblemen of is geopereerd, dat is niet helemaal duidelijk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Gezondheidsproblemen had Kim Jong Un sowieso al, hij heeft een BMI van 45. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

In de categorie "expliciete verboden": https://www.irishrail.ie/IrishRail/medi ... erford.pdf
Als je dus op vrijdagmiddag van Dublin naar Waterford wilt en onderweg een biertje wilt drinken (of als je al al dronken bent), dan moet je wachten tot 16:15. :Y
:')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dus op zaterdag kan je gewoon dronken in de trein zitten? Good to know. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Wel fijn dat ze een extra zuiptrein hebben ingelegd. :mrgreen:

Maar als je op zaterdag dronken heen reist, moet je zorgen dat je niet teveel drinkt (of dat je zoveel drinkt dat je de volgende dag zweert nooit meer te drinken), want op zondag mag je richting Waterford Dublin alleen in de trein van 09:05 drinken. :o
Laatst gewijzigd door umbusko op wo 22 apr 2020, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In de categorie isn't that ironic: In het altijd gezellige Alphen a/d Rijn staat momenteel een oud crematorium in brand. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1986
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Mijn motor stond bij de dealer in Bodegraven voor vervangen van een lekke band en gelijk een onderhoudsbeurtje.

De motor gisteren gaan ophalen. Normaal gesproken zou ik met de trein van Delft naar Bodegraven gaan maar dat nu maar niet gedaan. Daarom eerst met de auto naar Bodegraven en terug naar Den Hoorn op de motor via een mooie route (o.a. Hekendorp - Haartrecht - Gouderak en Ouderkerk). Dan op de fiets van huis naar de dealer, die daar in de auto gelegd en weer terug naar huis.

Was een lekker stukje fietsen al viel het tegen met de wind. Normaal is de heersende wind ZW maar nu een straffe NO wind. Dus bijna 42 km tegen de wind in. Ach, was goed voor de conditie. Alleen de zonnebrand vergeten :oops:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Meltrain schreef:In de categorie "expliciete verboden": https://www.irishrail.ie/IrishRail/medi ... erford.pdf
Als je dus op vrijdagmiddag van Dublin naar Waterford wilt en onderweg een biertje wilt drinken (of als je al al dronken bent), dan moet je wachten tot 16:15. :Y
:')
De andere kant op daarentegen mag je natuurlijk wel straalbezopen richting Dublin reizen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: Maar als je op zaterdag dronken heen reist, moet je zorgen dat je niet teveel drinkt (of dat je zoveel drinkt dat je de volgende dag zweert nooit meer te drinken), want op zondag mag je richting Waterford alleen in de trein van 09:05 drinken. :o
Nee, dat is richting Dublin. Richting Waterford mag je op zondag in elke trein alcohol drinken.
Een soortgelijke situatie zag ik ook in de dienstregeling van de trein Dublin - Galway, maar in andere dienstregelingen kon ik het niet vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Wat is de reden hiervoor? Veel studenten o.i.d.?
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: Nee, dat is richting Dublin.
Je hebt natuurlijk gelijk, ik pas het aan. :P
en-es
Berichten: 4596
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

In Schotland heb je ook zoiets. Treinen waar alcohol nuttigen verboden is. Worden op stations met affiches aangekondigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Wat is de reden hiervoor? Veel studenten o.i.d.?
Veel Ieren, vermoedelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Anne schreef:Mijn motor stond bij de dealer in Bodegraven voor vervangen van een lekke band en gelijk een onderhoudsbeurtje.

De motor gisteren gaan ophalen. Normaal gesproken zou ik met de trein van Delft naar Bodegraven gaan maar dat nu maar niet gedaan. Daarom eerst met de auto naar Bodegraven en terug naar Den Hoorn op de motor via een mooie route (o.a. Hekendorp - Haartrecht - Gouderak en Ouderkerk). Dan op de fiets van huis naar de dealer, die daar in de auto gelegd en weer terug naar huis.

Was een lekker stukje fietsen al viel het tegen met de wind. Normaal is de heersende wind ZW maar nu een straffe NO wind. Dus bijna 42 km tegen de wind in. Ach, was goed voor de conditie. Alleen de zonnebrand vergeten :oops:
Creatief stukje logistiek om het OV te omzeilen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Tom024 schreef:Wat is de reden hiervoor? Veel studenten o.i.d.?
Andere alcoholcultuur. Zowel de Britten als de Ieren zijn perfect in staat om zodanig en masse te drinken dat je zonder dit soort maatregelen volledig dronken treinen hebt. Ik heb wel eens op een zonnige zaterdagochtend een trein van Llandudno naar Manchester genomen, om half tien was zeker een derde van de 200 reizigers aan boord al stevig aan het indrinken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat zeg ik :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Hornbach.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Heb je weer vieze filmpjes zitten staan lopen bekijken?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef:
Tom024 schreef:Wat is de reden hiervoor? Veel studenten o.i.d.?
Andere alcoholcultuur. Zowel de Britten als de Ieren zijn perfect in staat om zodanig en masse te drinken dat je zonder dit soort maatregelen volledig dronken treinen hebt. Ik heb wel eens op een zonnige zaterdagochtend een trein van Llandudno naar Manchester genomen, om half tien was zeker een derde van de 200 reizigers aan boord al stevig aan het indrinken.
Dat ze daar van innemen houden wist ik, dat het zo erg was niet. Okee dan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Duitsers zijn er ook niet vies van om op voetbaldag (of feestdag, of eender welke andere dag) om 10 uur 's ochtends de halve liters open te trekken in de trein. Misschien behoren wij nog wel tot één van de braafste jongetjes van de klas.
Hoewel, Niedersachsen heeft wel een totaalalcoholverbod in het OV, meer deelstaten die dat hebben? NRW dus totaal niet.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten