Wat verlies je nou door je te laten testen? Als je het niet doet en vervolgens wel een hoop mensen weet te besmetten richt het gigantisch veel schade aan, lijkt mij dat voorzichtigheid dus geboden is.ICE11 schreef:https://www.pzc.nl/binnenland/oproep-aa ... ~a2c44d09/
Al bij niezen laten testen is dan toch een beetje overdreven......
Coronavirus
-
Re: Een tas vol politiek!
- Suus
- Contacteer:
Als er een Nederlands kampioenschap is voor wie het meeste niest per jaar vermoed ik dat ik toch wel een podiumplek haal. Dan kan ik elke dag wel in de rij gaan staan voor een test...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ICE11
Klopt, wat Suus zegt. Niezen kan zo veel oorzaken hebben, vooral nu in het voorjaar als bloemen en planten massaal bloeien. Een ander punt zijn de kosten van een test (hier in Duitsland varieren tussen 60 en 300 euro) en dat de capaciteiten daardoor overbelast worden.
(Ik heb net gezien dat ik in met mijn bovenstaande reactie in het foute onderwerp beland ben, misschien kan een moderator het alsnog naar het "Coronavirus" verschuiven....!?)
(Ik heb net gezien dat ik in met mijn bovenstaande reactie in het foute onderwerp beland ben, misschien kan een moderator het alsnog naar het "Coronavirus" verschuiven....!?)
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Re: Coronavirus
Tsja, dat dachten wij dus ook en we hebben ze in ons antwoord ook laten weten dat ze uit elkaar geplaatst worden. Dus dan weten ze er in ieder geval van. We hebben er wel de ruimte voor.Tom024 schreef:Ik gun jullie uiteraard de klandizie, maar de hele sfeer ia toch weg als je zo uit eten moet? Is het voor jullie wel rendabel om weer open te gaan?
Ik hoop dat het zich gaat lonen om open te gaan. Niemand weet wat we kunnen verwachten dus ook voor ons is het spannend. Voor een paar parttimers is het wel fijn dat we ze weer een paar uurtjes werk kunnen geven, maar we hebben wel met ze besproken dat we ze geen vast aantal uren kunnen garanderen.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Mensen die regelmatig verkouden zijn kunnen niet eens meer fatsoenlijk lrven. Als je elke drie weken verkouden bent moet je elke drie weken 48 uur binnen blijven.teun schreef:Wat verlies je nou door je te laten testen? Als je het niet doet en vervolgens wel een hoop mensen weet te besmetten richt het gigantisch veel schade aan, lijkt mij dat voorzichtigheid dus geboden is.
-
Als je je bij niezen al zou moeten testen zou binnen een week of twee iedereen zich moeten laten testen, hebben we weer een tekort aan testten.ICE11 schreef:https://www.pzc.nl/binnenland/oproep-aa ... ~a2c44d09/
Al bij niezen laten testen is dan toch een beetje overdreven......
- marvinkok
Kwamen ze daadwerkelijk voor Ardan, of het andere gespuis wat regelmatig rond het station rondhangt daar?ICE11 schreef:Heeft de politie echt geen andere problemen? -o-Ardan schreef:maar gisteren werden we toen we net zaten ineens aangesproken door politie.
Hoe vaak de laatste tijd al geen vernielingen op het perron daar zijn gemeld :N
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
- Suus
- Contacteer:
Ostrichoo heeft ook een filiaal geopend op de hoek Hoogstraat/Binnenrotte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Sinds laatst een hoop fietsen zijn vernield en de ruiten van de abri voor de zoveelste keer zijn ingetrapt zie ik ze wel vaker langsrijden ja. Het ligt natuurlijk een beetje afgelegen en er komt nu geen hond meer buiten onze openingstijden..marvinkok schreef: Kwamen ze daadwerkelijk voor Ardan, of het andere gespuis wat regelmatig rond het station rondhangt daar?
Hoe vaak de laatste tijd al geen vernielingen op het perron daar zijn gemeld :N
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- marvinkok
Vind het sowieso een zooitje qua fietsen daar...
Wat daar maar tegen de hekken en de gevel geparkeerd staat..
Maandje of 2 terug stond er nog een fiets klem onder het gewicht van de overwegboom :')
Wat daar maar tegen de hekken en de gevel geparkeerd staat..
Maandje of 2 terug stond er nog een fiets klem onder het gewicht van de overwegboom :')
-
Was jouw buurt/stadsdeel niet al een deelfietsparadijs?Suus schreef:Ostrichoo heeft ook een filiaal geopend op de hoek Hoogstraat/Binnenrotte.
Beul van de blindegeleidelijn
- Suus
- Contacteer:
De meeste deelfietsen zijn verdwenen door het Coronavirus, maar Ostrichoo doet naast fietsen tegenwoordig ook aan mondkapjes (jeweetwel, die van Thierry die Hugo niet wou hebben).
-
Goh, zulks een verassing :') *O*
Het uitdelen van boetes aan mensen die zich niet aan de coronaregels houden in treinen is niet het uitgangspunt van de NS, zo meldt een woordvoerder zondag in gesprek met NU.nl.
Deze week werd het nieuwe handelingsperspectief opgesteld. Dit is een document waarin staat hoe NS-medewerkers moeten omgaan met de coronaregels.
Vanaf 1 juni zijn reizigers verplicht om een mondkapje te dragen in de trein. Ook moeten reizigers 1,5 meter afstand houden. Boa's, treinconducteurs en stewards kunnen reizigers die zich niet aan deze regels houden beboeten. "Wij zijn en blijven een servicebedrijf. Een boete is voor ons een middel, maar het is nooit het doel. Natuurlijk zullen we reizigers wel waar nodig aanspreken", aldus de woordvoerder.
meer bij Nu.nl
Het uitdelen van boetes aan mensen die zich niet aan de coronaregels houden in treinen is niet het uitgangspunt van de NS, zo meldt een woordvoerder zondag in gesprek met NU.nl.
Deze week werd het nieuwe handelingsperspectief opgesteld. Dit is een document waarin staat hoe NS-medewerkers moeten omgaan met de coronaregels.
Vanaf 1 juni zijn reizigers verplicht om een mondkapje te dragen in de trein. Ook moeten reizigers 1,5 meter afstand houden. Boa's, treinconducteurs en stewards kunnen reizigers die zich niet aan deze regels houden beboeten. "Wij zijn en blijven een servicebedrijf. Een boete is voor ons een middel, maar het is nooit het doel. Natuurlijk zullen we reizigers wel waar nodig aanspreken", aldus de woordvoerder.
meer bij Nu.nl
-
- Donateur
En nog een verrassing: *O*
Te druk in de trein tussen Amsterdam en Zandvoort
(bron: NOS Liveblog)
Je verwacht het niet. :')
Te druk in de trein tussen Amsterdam en Zandvoort
(bron: NOS Liveblog)
Je verwacht het niet. :')
-
Blijf thuis blijf gezond :Y
- ODRAIL
precies dat ja :pos:
.
-
Thuis blijf ik niet gezond *O*en-es schreef:Blijf thuis blijf gezond :Y
-
- Donateur
- Contacteer:
Dus ga ik er juist op uit MET HET OV om ergens te gaan wandelen. Afgelopen woensdag al 28 km, gisteren een kilometer of 10 en vandaag weer 13 kilometer. Gezond :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Oud-beheerder OVNL
Ik heb gisteren ook 13 km gelopen. Maar dan gewoon vanuit huis. Ik ontdek nog steeds leuke plekjes op loopafstand van mijn huis, ookal woon ik nu opgeteld al 10 jaar in deze buurt.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- Suus
- Contacteer:
Deze week 48 kilometer gewandeld met steeds mijn huis als vertrekpunt.
- AppleMoose
Afgelopen maanden heb ik ook veel gewandeld met een cliënt (leuk, een rolstoel duwen met alleen maar heuvels/bulten in de buurt...). Nu de groep weer is opgestart en het wandelen een stuk minder zal zijn daar, moet ik maar weer mijn wandelingetjes vanuit huis eens op gaan pakken. Genoeg moois te ontdekken hier, ook al woon ik al mijn hele leven in deze omgeving. Als mijn fiets deze week weer gemaakt wordt, kan ik ook weer wat fietsroutes gaan afstrepen *O*
En blandning av sött och salt.
-
Ik ben een paar weken terug van Zoetermeer naar Woerden gefietst, binnendoor via Boskoop en Bodegraven. Een tripje van een kilometer of 50, toch niet een onverdeeld succes op mijn stadsbarrel... :') :X
Dus heb ik op Hemelvaartsdag toen iedereen en ze moeder naar Zandvoort ging een fiets gehuurd op Texel, om aldaar een (bijna)rondje Texel te doen á 55km. Heen via de oostkant, en terug via de westkant. Ik wist alleen niet dat de duinen aldaar nogal heuvelig waren, waardoor de laatste kilometers eigenlijk net niet leuk meer waren -o-
En verder fiets ik hier redelijk rond en door de stad, alwaar ik toch ook wel de nodige kilometertjes wegtrap. Maar misschien moet ik binnenkort toch maar eens gaan kijken voor iets toerfietsachtigs, dan worden dit soort tripjes toch nog net iets plezanter denk ik zo :Y
Dus heb ik op Hemelvaartsdag toen iedereen en ze moeder naar Zandvoort ging een fiets gehuurd op Texel, om aldaar een (bijna)rondje Texel te doen á 55km. Heen via de oostkant, en terug via de westkant. Ik wist alleen niet dat de duinen aldaar nogal heuvelig waren, waardoor de laatste kilometers eigenlijk net niet leuk meer waren -o-
En verder fiets ik hier redelijk rond en door de stad, alwaar ik toch ook wel de nodige kilometertjes wegtrap. Maar misschien moet ik binnenkort toch maar eens gaan kijken voor iets toerfietsachtigs, dan worden dit soort tripjes toch nog net iets plezanter denk ik zo :Y
En als eindpunt? Ook je huis? *O*Suus schreef:Deze week 48 kilometer gewandeld met steeds mijn huis als vertrekpunt.
-
- OVNL-beheerder
Ik fiets enkel om mijn longen wat te 'trainen,' verder heb ik er een hekel aan, nogal snel last van mijn derriere.
Maar deze week wel ruim 40km gelopen. Meestal met vertrekpunt mijn huis, eenmaal ging er eerst nog een stukje PKW aan vooraf.
Maar deze week wel ruim 40km gelopen. Meestal met vertrekpunt mijn huis, eenmaal ging er eerst nog een stukje PKW aan vooraf.
-
Ja ik heb het juist andersom, ik heb een pleurishekel aan lopen. :X
En helemaal als ik vooraf weet dat ik van A naar B moet lopen wordt t helemaal niks, heel soms "ontstaat" het ongepland onderweg en loop ik een paar kilometer, maar naar de tramhalte 500m verderop pak ik de fiets zeg maar :')
En helemaal als ik vooraf weet dat ik van A naar B moet lopen wordt t helemaal niks, heel soms "ontstaat" het ongepland onderweg en loop ik een paar kilometer, maar naar de tramhalte 500m verderop pak ik de fiets zeg maar :')