Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hoeveel politieauto’s zijn er wel niet in Rotterdam :shock:

https://www.ad.nl/rotterdam/loeidruk-vr ... ~a6d35989/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Aking schreef:Maar sowieso is, met mijn kleine twee meter, een bank niet de meest comfortabele plek voor een eventueel middagdutje :N
Dat hangt volgens mij vooral van de lengte van je bank af. Je hebt ook banken van meer dan 2 meter :-)
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

jelmerrr schreef:Vanwege de uiteenstorting van de heilige geest.
Heb meer het idee dat de hooikoortsgeest vandaag is uitgestort...
Aking

Bericht door Aking »

Das gewoon Corona hoor :Y *O*
Durashift

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Hoeveel politieauto’s zijn er wel niet in Rotterdam :shock:

(..)
Paar honderd, zeg ik uit mijn hoofd met kennis van 10 jaar geleden...

Ik vond het opvallend dat er nog geen enkele Mercedes B-klasse tussen staat, kennelijk weten ze daar aan de Boezembocht die nog mooi ff buiten de deur te houden. :D
Durashift

Bericht door Durashift »

Stereotype plek voor het nemen van een foto, vind ik.
:)

https://twitter.com/Conducteur_Jan/stat ... 7869899776

Denk daar dan ff over na en neem een foto in een (lege) bak. Lijkt mij dat het om 6:05 nog niet (corona)stampe's vol zal zitten in de trein, toch?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Waarom zou je? Om half zeven zitten er mensen in de trein, en door in de cabine een foto te nemen voorkom je sowieso dat je een foto maakt zonder dat iemand herkenbaar in beeld is. Bovendien: de foto kwam online om 06:27, dat is enkele minuten na vertrek van trein 519 uit Gouda, dus misschien was de HC wel net terug van het sleutelen en op weg naar zijn Railpocket. Niet zo negatief denken, Durashift. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking

Bericht door Aking »

Mogen ze alweer controleren dan, dat ze een Railpocket nodig hebben? En hebben de meeste dat ding niet gewoon ergens aan hun broek(riem) hangen? :mrgreen:
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik zou het niet weten, ik ben sinds gisteren de regels veranderd zijn niet meer met het OV geweest. :cry:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Beter dan HC's bij SGM. Die komen niet eebs meer op het perron. Die deuren worden vanuit cabine gesloten waardoor reizigers bij problemen geen aanspreekpunt meer hebben.
Aking

Bericht door Aking »

Daar hebben ze een speciaal Mikosoproepknopje voor in het leven geroepen, die dingen zien er ongeveer zo uit:
Afbeelding
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Je kunt nog altijd op de deur van de cabine kloppen toch? :Y
Aking

Bericht door Aking »

Stel nou dat een trein met 3 (of 4) keer ICM rijdt, op welke cabinedeur klop je dan precies? (A)

En ook een VIRM-6 is nog best een wandelingetje hoor :Y
SuperGhost

Bericht door SuperGhost »

Aking schreef:Daar hebben ze een speciaal Mikosoproepknopje voor in het leven geroepen, die dingen zien er ongeveer zo uit:
Afbeelding
Volgens mij heb je die onderste regel erin gefotoshopt.. Stond daar niet origineel: "Mikos zal verschijnen"? :wink:
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Aking schreef:Stel nou dat een trein met 3 (of 4) keer ICM rijdt, op welke cabinedeur klop je dan precies? (A)

En ook een VIRM-6 is nog best een wandelingetje hoor :Y
Ik zat afgelopen donderdag in de trein en daar riep de HC om in welk treinstel hij zat en waar (in de voorste cabine van stel 4039). Dus als je hem nodig had en je zat toevallig in het andere stel heb je pech, maar dat heb je altijd bij 6 bakken ICM.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Aking

Bericht door Aking »

Ik heb nog nóóit een kondoekoe om horen roepen in welk stel die zat, óók niet tijdens het hele coronagezeik, dus dat is een uitzondering lijkt me (A)
SuperGhost schreef:
Aking schreef:Daar hebben ze een speciaal Mikosoproepknopje voor in het leven geroepen, die dingen zien er ongeveer zo uit:
*plaatje*
Volgens mij heb je die onderste regel erin gefotoshopt.. Stond daar niet origineel: "Mikos zal verschijnen"? :wink:
Ik beroep me op mijn zwijgrecht :Y
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

umbusko schreef:Je kunt nog altijd op de deur van de cabine kloppen toch? :Y
De meesten geven niet aan waar ze zitten en heb al verhalen gehoord dat een HC aangaf niet beschikbaar te zijn voor reizigers. Als je overlast hebt moet je maar uitstappen en halfuur wachten op volgende trein.
Aking

Bericht door Aking »

jelmerrr schreef:heb al verhalen gehoord dat een HC aangaf niet beschikbaar te zijn voor reizigers. Als je overlast hebt moet je maar uitstappen en halfuur wachten op volgende trein.
In zo'n geval zou ik toch echt wel aan de noodrem trekken geloof ik :X :')
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

jelmerrr schreef:De meesten geven niet aan waar ze zitten
Dat is niet anders dan anders; ook "vroeger" kon een HC in de cabine verdwijnen. En met meerdere stellen zat je ook "vroeger" niet per se in hetzelfde stel als de HC.
jelmerrr schreef:en heb al verhalen gehoord dat een HC aangaf niet beschikbaar te zijn voor reizigers. Als je overlast hebt moet je maar uitstappen en halfuur wachten op volgende trein.
Dat is echt belachelijk. Als een HC argumenten heeft om zijn werk niet te willen doen, moet hij dat niet afwentelen op de reiziger maar een oplossing vinden met zijn werkgever. Die zou dan moeten besluiten om de betreffende persoon in ieder geval geen rijdende dienst te geven. Tenminste, ik neem aan dat dit niet het beleid is van de vervoerder? :X
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Ik weet niet wat de situatie daar was natuurlijk en hoevaak het voorkomt. Misschien was toen de trein ook heel druk en durfdd de HC daarom niet op perron te kijken.
teun

Bericht door teun »

Gecontroleerd wordt er volgens mij nog helemaal niet, zat conducteurs gezien vandaag maar ik ben niet één keer om een kaartje gevraagd. Over het algemeen was het in de trein niet druk, behalve in de SLT-6 die eventjes het gehele intercityverkeer van het afgelopen half uur tussen Amersfoort en Utrecht erbij kreeg :')
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb een videosollicitatiegesprek te pakken voor een hele toffe functie, dus er moet nu toch maar eens een einde komen aan mijn Corona-kapsel. Dus donderdag mag ik weer met de trein *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Om iets aan je kapsel te doen moet je naar de kapper hoor. Niet met het ov.
Aking

Bericht door Aking »

U bent niet bekend ter plaatse? In Roffa hebben ze geen kappers (A)
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik gok dat Suus (terecht) kritisch is door wie ze haar haar laat knippen. Zo ben ik, toen ik in Nijmegen woonde, ook jarenlang naar de kapper bij mijn ouders in her dorp geweest.
Plaats reactie