Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen..
Iemand bekend daarmee? Het was écht waar, volgens hem.
Durashift schreef:Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen..
Iemand bekend daarmee? Het was écht waar, volgens hem.
Ja, klopt. Dan sta je niet van :25 tot :28 op spoor 1 of 2 op Schiphol Airport maar van :27 tot :30. Daardoor blokkeer je het vertrek van de sprinter naar Amsterdam Centraal van :30 die ook op spoor 1/2 staat en die blokkeert daarmee weer het vertrek van spoor 1/2 van de intercity naar Leeuwarden van :34. Die gaat daardoor later aankomen in Zwolle, daardoor mis je daar weer de overstap van 2 minuten naar Groningen en als je die later laat rijden gaat het ook weer mis met de korte aansluiting (nu 6 min) in Groningen naar Delfzijl.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift schreef:Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen..
Iemand bekend daarmee? Het was écht waar, volgens hem.
Ja, klopt. Dan sta je niet van :25 tot :28 op spoor 1 of 2 op Schiphol Airport maar van :27 tot :30. Daardoor blokkeer je het vertrek van de sprinter naar Amsterdam Centraal van :30 die ook op spoor 1/2 staat en die blokkeert daarmee weer het vertrek van spoor 1/2 van de intercity naar Leeuwarden van :34. Die gaat daardoor later aankomen in Zwolle, daardoor mis je daar weer de overstap van 2 minuten naar Groningen en als je die later laat rijden gaat het ook weer mis met de korte aansluiting (nu 6 min) in Groningen naar Delfzijl.
Als die Sprinter om :32 zou vertrekken, dan kan die IC toch gewoon om :34 blijven vertrekken? Wel krapjes allemaal, en dan moet de Schiphol Schreeuw Service alle zeilen bijzetten enzo.
Durashift schreef:Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen..
Het gaat om de dienstregeling, niet om eventuele vertragingen.
Maar als de "grenstijden" veranderen, moet inderdaad de hele dienstregeling omgegooid worden.
Verder: zie uitleg van Suus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
trolly schreef:Tenzij het door een wonder lukt die twee minuten op dat krappe stukkie tussen Parijs en Schiphol in te lopen, uiteraard :')
Valkuil bij de Thalys blijkt niet de rijtijd te zijn, maar de benodigde halteringstijd. Een Thalys is gewoon niet ontworpen op tussendoor in- en uitstappende reizigers. Bij een nieuwe generatie treinstellen (Thalys rijdt tenslotte al 24 jaar naar Nederland) hoop ik op een verbeterd ontwerp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maar qua ontwerp en fabricage stammen die toch uit de jaren 90? Het is altijd even voorzichtig in- en uitstappen in die dingen, vooral als je een koffer bij je hebt.
Suus schreef:Valkuil bij de Thalys blijkt niet de rijtijd te zijn, maar de benodigde halteringstijd. Een Thalys is gewoon niet ontworpen op tussendoor in- en uitstappende reizigers. Bij een nieuwe generatie treinstellen (Thalys rijdt tenslotte al 24 jaar naar Nederland) hoop ik op een verbeterd ontwerp.
Waaruit maar weer blijkt, dat reizigers veruit het grootste probleem zijn bij het OV.
Maarre... als de rijtijd dat niet is, is het dan echt onmogelijk ergens twee lullige minuutjes in te halen op die vierhonderd kilometers? Mij maakt het verder niet uit, maar anders zullen ze Rotterdam toch echt moeten gaan overslaan, temeer omdat jij toch de enige bent die daar opstapt.
Altijd een gereserveerde plek, niet duur (35 euro voor 500 kilometer is gewoon goedkoop), en loeisnel. Dat de ICE naar Frankfurt 4 uur nodig heeft voor 450 kilometer maakt van dat ding gewoon een veredelde sneltrein. :X