Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen.. :shock:

:?:

Iemand bekend daarmee? Het was écht waar, volgens hem.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Durashift schreef:Iemand bekend daarmee?
De directeur van Prorail wel denk ik *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ben wel benieuwd wat ze dan op het Gare du Nord zeggen als Mikos zich verslapen heeft :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Merde?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen.. :shock:

:?:

Iemand bekend daarmee? Het was écht waar, volgens hem.
Ja, klopt. Dan sta je niet van :25 tot :28 op spoor 1 of 2 op Schiphol Airport maar van :27 tot :30. Daardoor blokkeer je het vertrek van de sprinter naar Amsterdam Centraal van :30 die ook op spoor 1/2 staat en die blokkeert daarmee weer het vertrek van spoor 1/2 van de intercity naar Leeuwarden van :34. Die gaat daardoor later aankomen in Zwolle, daardoor mis je daar weer de overstap van 2 minuten naar Groningen en als je die later laat rijden gaat het ook weer mis met de korte aansluiting (nu 6 min) in Groningen naar Delfzijl.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Tenzij het door een wonder lukt die twee minuten op dat krappe stukkie tussen Parijs en Schiphol in te lopen, uiteraard :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Gewoon niet stoppen in Rotterdam; opgelost.
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef:
Durashift schreef:Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen.. :shock:

:?:

Iemand bekend daarmee? Het was écht waar, volgens hem.
Ja, klopt. Dan sta je niet van :25 tot :28 op spoor 1 of 2 op Schiphol Airport maar van :27 tot :30. Daardoor blokkeer je het vertrek van de sprinter naar Amsterdam Centraal van :30 die ook op spoor 1/2 staat en die blokkeert daarmee weer het vertrek van spoor 1/2 van de intercity naar Leeuwarden van :34. Die gaat daardoor later aankomen in Zwolle, daardoor mis je daar weer de overstap van 2 minuten naar Groningen en als je die later laat rijden gaat het ook weer mis met de korte aansluiting (nu 6 min) in Groningen naar Delfzijl.
Als die Sprinter om :32 zou vertrekken, dan kan die IC toch gewoon om :34 blijven vertrekken? Wel krapjes allemaal, en dan moet de Schiphol Schreeuw Service alle zeilen bijzetten enzo.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21511
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef:Tussen de middag was de nieuwe directeur van ProRail te gast bij BNR zakendoen. Daarin vertelde hij onder meer dat als de Thalys 2 minuten later uit Parijs vertrekt.. ProRail de dienstregeling in Zwolle moet aanpassen.. :shock:
Het gaat om de dienstregeling, niet om eventuele vertragingen.
Maar als de "grenstijden" veranderen, moet inderdaad de hele dienstregeling omgegooid worden.
Verder: zie uitleg van Suus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:Tenzij het door een wonder lukt die twee minuten op dat krappe stukkie tussen Parijs en Schiphol in te lopen, uiteraard :')
Valkuil bij de Thalys blijkt niet de rijtijd te zijn, maar de benodigde halteringstijd. Een Thalys is gewoon niet ontworpen op tussendoor in- en uitstappende reizigers. Bij een nieuwe generatie treinstellen (Thalys rijdt tenslotte al 24 jaar naar Nederland) hoop ik op een verbeterd ontwerp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Er zijn toch al twee generaties Thalys - treinstellen?
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Maar qua ontwerp en fabricage stammen die toch uit de jaren 90? Het is altijd even voorzichtig in- en uitstappen in die dingen, vooral als je een koffer bij je hebt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Er zijn toch al twee generaties Thalys - treinstellen?
En daarvan zijn de 8 rijtuigbakken identiek aan elkaar, het enig verschil zit hem in de motorwagens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

VIRM schreef:Gefeliciteerd!
Meltrain schreef:Gefeliciteerd Michael.
Dankjulliewel :D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Valkuil bij de Thalys blijkt niet de rijtijd te zijn, maar de benodigde halteringstijd. Een Thalys is gewoon niet ontworpen op tussendoor in- en uitstappende reizigers. Bij een nieuwe generatie treinstellen (Thalys rijdt tenslotte al 24 jaar naar Nederland) hoop ik op een verbeterd ontwerp.
Waaruit maar weer blijkt, dat reizigers veruit het grootste probleem zijn bij het OV.

Maarre... als de rijtijd dat niet is, is het dan echt onmogelijk ergens twee lullige minuutjes in te halen op die vierhonderd kilometers? Mij maakt het verder niet uit, maar anders zullen ze Rotterdam toch echt moeten gaan overslaan, temeer omdat jij toch de enige bent die daar opstapt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

De Thalys is wat mij betreft toch al overschat. Duur, doorgaans vol, "Frans comfort," nee dankjewel.
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Nou ja, 70 euro voor een retoer is niet gek. Echt niet veel duurder dan in het pre-thalys tijdperk.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Altijd een gereserveerde plek, niet duur (35 euro voor 500 kilometer is gewoon goedkoop), en loeisnel. Dat de ICE naar Frankfurt 4 uur nodig heeft voor 450 kilometer maakt van dat ding gewoon een veredelde sneltrein. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn designmondkapjes zijn gearriveerd uit Italië *O*

Duurde wat langer, op 11 juni waren ze vertraagd in Padova, op 14 juni in Nürnberg en op 15 juni trad er vertraging op in de middle-of-the-nowhere :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Pics or it didn't happen (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Afbeelding

:Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Is dat een BH voor eenborstigen? *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Je mist de helft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo vanmiddag weer bij de tandarts geweest. Drie kleine gaatjes gevuld en van twee tanden is de onderkant bijgewerkt.

Mag over drie maanden terugkomen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Aking schreef:-o-

De dag dat ik Waddinxveen m'n thuis ga noemen mag je me euthanaseren :Y
Je bent al een keer vrijwilliger door dat dorrep gefietst, dus misschien dat de sfeer er zo goed is bevallen dat je een huis hebt gehuurd. :D
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten