Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

marvinkok schreef:
jelmerrr schreef:Bij Keolis nog wel.
Nee hoor, het wordt alleen geadviseerd. Daarom hangen de groene stickers er ook nog..
Net zo "Geadviseerd" als bij NS, of ekte ekte?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Geen idee hoe de Staatsbahn het brengt, maar het is bij Keolis gewoon een advies, wordt voor zover ik weet (zit lekker in m'n cabine natuurlijk) ook niet direct op gehandhaafd. Men is al druk zat met proces verbalen wegens het niet/onjuist dragen van de mondkapjes...

En daarbij heb ik vakantie, dus het het zal me een zorg zijn *O*
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef:Ik vond gister de 7900 ook inderdaad best druk. Het lastige is dat alleen mensen aan het raam mogen zitten waardoor je dus flink mimder plek hebt, net als dat klapstoelen niet gebruikt mogen en kunnen worden.
Bij keolis mag je alle zitplaatsen gebruiken. Maar bij voorkeur alleen de zitplaatsen aan het raam. Zowel in de bussen als de treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1812
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Stationsweb doet het weer niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ben ik de enige of staat de airco van DDZ-treinen altijd een stuk koeler afgesteld dan andere treinen?
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vergeleken met SGM zeker, ja. *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ok, laten we die ouwe meuk even buiten beschouwing en ons alleen de treinen MET airco onderling vergelijken. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Station Groningen heeft nu echt een heel ander gezicht rondom de perrons. Heb er een zooitje foto's van genomen, zal van de week wel een topic aanmaken.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Project loading: 75% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik wist dat je er een foto van had gemaakt, dat het een heel topic betrof was mij dan weer ontgaan. Ik zal eens zien welke foto's van mij dan nog de moeite waard zijn om te plaatsen.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Gewoon erbij zetten :wink:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Moet jij niet ergens een luik openzetten? (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Ik denk dat dat nog een tijdje dicht blijft, ik post steeds minder op het forum en dat in combinatie met Corona en het verminderde aantal reizen dat nog steeds gemaakt wordt, maakt dat ik heropening nog eens flink heroverweeg. Bovendien zijn er beschikbare alternatieven die zeer geschikt zijn. Misschien na de zomer weer.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:Moet jij niet ergens een luik openzetten? (A)
Als je de hitte buiten wil houden moet je niet een luik opengooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Ik denk dat dat nog een tijdje dicht blijft, ik post steeds minder op het forum en dat in combinatie met Corona en het verminderde aantal reizen dat nog steeds gemaakt wordt, maakt dat ik heropening nog eens flink heroverweeg. Bovendien zijn er beschikbare alternatieven die zeer geschikt zijn. Misschien na de zomer weer.
Zet dat dan wel in het luik zelf erbij. Want ... de twee weken dat het luik dicht zou zijn (vanaf 3 Juli 2020) zijn immers al voorbij. Of gooi het luik gewoon weer open.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef:Ik denk dat dat nog een tijdje dicht blijft, ik post steeds minder op het forum en dat in combinatie met Corona en het verminderde aantal reizen dat nog steeds gemaakt wordt, maakt dat ik heropening nog eens flink heroverweeg. Bovendien zijn er beschikbare alternatieven die zeer geschikt zijn. Misschien na de zomer weer.
Je hoeft zelf niet veel te posten op het forum om de meldingen te lezen en door te geven. ;)
Maar wat zijn dan de beschikbare alternatieven om meldingen van defecte borden enz. door te geven? (En dan bedoel ik iets anders dan Twitter, want daar heb ik geen account.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

De Reisplanner, hamburgermenu rechts onderin 'Meer' > onderaan 'Hoe is je reis?'
Project loading: 75% loaded. Please wait...
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Waarom heten dat soort dingen trouwens hamburgermenu's?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Omdat die streepjes met een beetje fantasie op een broodje hamburger lijken? :P
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Hainje schreef:Omdat die streepjes met onvoorstelbaar veel fantasie misschien heel in de verste verte op een broodje hamburger lijken? :P
FTFY
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

:lol:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vandaag een elektrische Donkey gehuurd en een grote ronde gefietst door Schiedam en de Beneluxtunnel naar Pernis. Op Heijplaat zie je steeds overal zeecontainers als je er bent, maar de containers en Shell zijn bij Pernis toch niet iets te ver weg om het steeds in het zicht te hebben. Zodra je het dorp uitkiest heb je wel uitzicht op containers tien hoog opgestapeld, dat is wel apart.

Daarna ben ik via de Vondelingenweg terug naar Rotterdam gefietst. Ik was enigszins verbaasd rolbanden aan te treffen bij het viaduct van de Oud Pernisseweg over de Vondelingenweg en de Havenspoorlijn. Op de Vondelingenweg parallel aan de havenspoorlijn waren meerdere treinspotters, wat niet heel vreemd was want gedurende de tijd dat ik er fietste kwamen er twee cargoshuttles met een Vectron van RTB Cargo als trekkracht voorbij, plus een losse anonieme Traxx. Verder heb ik nog een Vectron van BLS Cargo gezien bij Kloosterboer en onder het viaduct van de S101 door dacht ik nog de 1600's van DB Cargo op de Waalhaven Zuid te zien staan.

Daarna ging het via de gerenoveerde Maastunnel terug naar de noordoever. Jammer genoeg zijn de historische foto's verwijderd bij de roltrappen. Voetgangers kunnen overigens een normale Donkey huren om naar de overkant te gaan of in een riksja plaatsnemen nu de voetgangerstunnel nog dicht is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vandaag kwam ik dit artikel tegen, bij het lezen voelde ik plaatsvervangende schaamte. Zo iemand is ver heen.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/197320/T ... n-zijn-zak
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Hele treurige situatie inderdaad.
🍉
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gisteren kreeg ik op Facebook een reclame van crisis.nl, met de vraag of ik wist wat ik moest doen tijdens een aanslag. Iets met Corona is misschien wat meer relevant...
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten