1) Man (20-30) gaat zitten zonder in te checken. Ik vraag hem of hij niet hoeft in te checken: nee, e-ticket. Nou ja, prima, laat maar zien. Is het alleen een screenshot van de bestelbevestiging. Vervolgens een lulverhaal dat ie de transactie uit z'n bank-app (dat is ons controlemiddel) niet kan laten zien omdat z'n telefoon bijna leeg zou zijn. Beetje vreemd dat je dan wel Spotify aan hebt staan he

2) Twee meisjes (jaar of 15-16) staan buiten de bus en zodra ik even naar buiten ben stappen ze heel snel in. Ik zag dat ze niet incheckten dus ook maar even naar hun kaartje gevraagd. Laten ze een screenshot zien van een dagkaart die in december 2019 verkocht werd, maar met de datum van vandaag. Nou staat daar ook een 6-cijferige code op die we kunnen controleren, het kaartje bleek geldig te zijn op 19-12-2019. Deze twee dus ook maar vriendelijk doch dringend de deur gewezen
3) Twee jongens (tegen de 20) stappen in maar ik hoor bij het inchecken een wel heel afwijkende pieptoon. Gevraagd nogmaals de kaart er voor te houden: weer dezelfde afwijkende piep, en ook geen ingecheckt-melding op het scherm van de kaartlezer. "Kun je dan niet inchecken met je telefoon?". Eh, nee, en dat weet je zelf ook donders goed anders was het geluid wel uit de kaartlezer ipv uit je telefoon gekomen. Geen chipkaart, geen geld op de rekening, wel 20 euro contant dat ze mij aanboden om toch met de laatste bus mee te kunnen. Jammer joh, maar om mij om te kopen moet je toch iets meer bieden, zeker als je eerst hebt geprobeerd de boel te flessen. Uiteindelijk ook allebei de bus uit, en in dit geval werd ik kort daarvoor door een van de twee 'een hele goede buschauffeur' genoemd. Ik heb het maar als compliment opgevat