Wordt er niet juist overal de hele tijd geroepen dat het VOORAL GEEN uitweg uit deze toestand is maar slechts een AANVULLING op deze ellende?
Mag ik even kwijt
-
- trolly
Re: Mag ik even kwijt
Nee.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- ArrivaBas
- Contacteer:
Alleen onder de complotwappies.
Maar ik vind 2020 helemaal niet zo'n vervelend jaar als anderen mij voorspiegelen. Ja, je bent wat beperkter in de omgang met mensen en grensoverschrijdende reizen, maar een jaartje niet de grens over vind ik niet zo heel erg. Ik heb mijn rijbewijs van de zomer gehaald en denk zelf binnenkort mijn eerste auto te gaan kopen.
Maar ik vind 2020 helemaal niet zo'n vervelend jaar als anderen mij voorspiegelen. Ja, je bent wat beperkter in de omgang met mensen en grensoverschrijdende reizen, maar een jaartje niet de grens over vind ik niet zo heel erg. Ik heb mijn rijbewijs van de zomer gehaald en denk zelf binnenkort mijn eerste auto te gaan kopen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Z2N
- Donateur
Ik sla even de binnenkant van mijn hand in mijn gezicht. 

-
- OVNL-beheerder
Vanochtend weer eens ouderwets een fax verstuurd, dat was toch zeker zes jaar geleden dat ik dat nog eens gedaan heb.
Ik denk dat er vast forummers zijn die niet eens weten hoe zo'n apparaat werkt.
Ik denk dat er vast forummers zijn die niet eens weten hoe zo'n apparaat werkt.

-
Hier is er één 

- Suus
- Contacteer:
Mag ik even kwijt
Wij faxten altijd naar de dove oma. Ze overleed begin dit jaar en sindsdien heb ik niet meer gefaxt. Voordat we gingen faxen hadden we een teksttelefoon. Dat was een apparaat met een volwaardig toetsenbord en twee regels waarop je via de vaste telefoonlijn tekstberichtjes kon sturen, lang voordat SMS een ding werd.
Rondom mijn medicatie zit nog wel totaal archaïsch faxproces. Ik moet een bandje van het ziekenhuis inspreken en daarbij het faxnummer van de plaatselijke apotheek noemen. Een paar dagen later krijg ik dan een e-mail van de apotheek of ik langs wil komen. De apotheek heeft dan de fax omgezet in een stapel papieren herhaalrecepten met de look van een typemachine, op A6-formaat. Daarmee moet ik dan steeds naar de apotheek komen
Rondom mijn medicatie zit nog wel totaal archaïsch faxproces. Ik moet een bandje van het ziekenhuis inspreken en daarbij het faxnummer van de plaatselijke apotheek noemen. Een paar dagen later krijg ik dan een e-mail van de apotheek of ik langs wil komen. De apotheek heeft dan de fax omgezet in een stapel papieren herhaalrecepten met de look van een typemachine, op A6-formaat. Daarmee moet ik dan steeds naar de apotheek komen

Laatst gewijzigd door Suus op vr 27 nov 2020, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stukken naar een Rechtbank/Hof gestuurd? Dat zijn de enige die nog op grote schaal faxen.
-
- Oud-beheerder OVNL
Ik denk dat de laatste fax die ik verstuurde zo'n 15 jaar geleden was. Maar in mijn herinnering was het niet heel moeilijk, ik deed het op zo'n kopieerapparaat waarmee je ook kan scannen enzo, daarop lijkt het erg op scannen alleen moet je dan ook nog een telefoonnummer intypen.
-
- Donateur
Ik kan me niet herinneren ooit gefaxt te hebben, maar wel dat er af en toe op de vaste lijn tekstberichten binnenkwamen. Dan nam je de telefoon op en begon een of andere blikken stem een sms'je voor te lezen.
Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik nog steeds niet.

- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik heb nog nooit gefaxt. We hadden vroeger wel thuis een telefoon met een draaischijf. Daar kon ik als klein hummeltje van 2 heel leuk mee spelen op zondagochtend 7 uur, toen ik per ongeluk een echt nummer draaide en degene aan de andere kant van de lijn not amused was.. mijn moeder vertelde toen ik ouder was dat ze flink moeite moest doen uit te leggen dat ik met die draaischijf aan het spelen was 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Meltrain
- Donateur
Ziekenhuizen ook, als ik mijn moeder moet geloven.
Ik heb overigens nog nooit een fax verstuurd en zou ook niet weten hoe het moet.
Mijn opa en oma hadden ook een telefoon met draaischijf en ik heb er ook wel eens een verkeerd nummer mee gedraaid.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Fabienne (dacht ik) zat ergens in een studiootje en sprak al die SMSjes in, die jij dan vervolgens te horen kreegumbusko schreef: ↑vr 27 nov 2020, 13:42 Ik kan me niet herinneren ooit gefaxt te hebben, maar wel dat er af en toe op de vaste lijn tekstberichten binnenkwamen. Dan nam je de telefoon op en begon een of andere blikken stem een sms'je voor te lezen.Hoe dat precies in zijn werk ging weet ik nog steeds niet.

-
- Donateur

Een telefoon met draaischijf hebben we nog steeds.

-
-
M'n vader heeft vroeger nog wel een fax gehad voor z'n eigen bedrijf, die in de laatste jaren vooral diende als zakelijke telefoon. Toen we verhuisd zijn is de particuliere aansluiting vervallen omdat er hier nog maar één aansluiting over was en voor een extra aansluiting een aantal kilometers aan extra koperkabel aangelegd moest worden en dat zou een nogal duur geintje worden (nadeel van aan het einde van de wereld wonen zullen we maar zeggen). M'n vader had de vaste aansluiting nog nodig om in te bellen in een bepaald programma, maar sinds dat programma vernieuwd is hoeft dat ook niet meer en zijn alle vaste telefoonaansluitingen vervallen (verder werd 'ie toch nergens voor gebruikt omdat we mobiel allemaal een unlimited abonnement hebben omdat het vaste internet hier vrij traag is met 10 mbps en 4G dan toch net iets sneller en prettiger werkt, het is hier met 150-200 mbps een stuk sneller dan de wifi thuis, mede omdat de 4G-mast in de achtertuin van de buurman staat).
-
- OVNL-beheerder

Ik ben gewoon een brave burger, PHS.

Er moest een betalingsbewijs verzonden worden naar een Duits bedrijf. Ik gok dat het aan de andere kant van de grens nog wat gebruikelijker is om te faxen, zelfs met een betaalpas betalen is daar al heel wat. In de zorg kom je ze overigens hier in Nederland ook nog wel eens tegen inderdaad.
Het was wel met een kopieerapparaat, dus niet met een echte ouderwetse fax. Bij een van mijn vorige werkgevers moesten sommige bestellingen nog per fax worden gedaan, al zal dat inmiddels ook wel niet meer zo gebeuren.
-
Dus zelfs "we BEFFEN" is tegenwoordig achterhaald?
(en voor de smeerlappen hier, dat staat dus voor Bellen Emailen Faxen)

(en voor de smeerlappen hier, dat staat dus voor Bellen Emailen Faxen)
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
-
De fax ken ik ook nog wel. Met name voor de correspondentie met rechtbanken.
- ODRAIL
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ja hoor.
Je hoeft niet zo betweterig te doen hoor, ik heb er elke dag mee te maken op mijn werk.
Je hoeft niet zo betweterig te doen hoor, ik heb er elke dag mee te maken op mijn werk.