Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Pascal1998 schreef:
Suus schreef:Ik denk Infrastructuur & Milieu.
Het goede antwoord is niet gegeven, dan zal ik het maar doen, dat is het ministerie van Volksgezondheid, waar het RIVM ondervalt.

Overigens heb ik vandaag 6 mensen die in 1 en dezelfde bus zaten geteld die geen mondkapjes je droegen maar welke wel boven de 13 jaar waren. Dus ik tweeten naar Keolis, dat ze in die bus wel aardig wat boetes konden uitdelen, krijg ik als antwoord: Wilt u zo vriendelijk zijn om deze reizigers te vertellen dat dit verplicht is en anders een V&S aanspreken, de chauffeur kan hier niks mee
En toen heb je die mensen er op aangesproken?
VIRM
Berichten: 7707
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Dennenboom schreef:
VIRM schreef:Het RIVM komt later deze maand met het advies voor het OV. Ben benieuwd.
Is het idee van de noodzakelijke reizen wel van het RIVM gekomen? Dat was volgens mij meer iets van de vervoerbedrijven en de ministeries om te kunnen omgaan met de anderhalve meter. Het RIVM wilde niet dat de treinen overbevolkt raakten, maar heeft zich dacht ik niet bemoeid met wie wel of niet met de trein mogen. Besef wel dat FNV in april nog aangaf dat de situatie onhoudbaar was en men daarom pleitte voor een verbod op het vervoeren van mensen die niet een cruciaal beroep uitoefenden. Ik dacht dat het RIVM zich wel weer bemoeid heeft met de aangepaste inrichting van de treinen en de mondkapjes vanaf 1 juni. Omdat men ook dit keer bang was voor te volle treinen en bussen bleef het OV toch beperkt tot noodzakelijke reizen. De volgende stap waarover volgens treinreiziger.nl wordt gepraat is het openstellen van alle stoelen:
De OV-sector hoopt dat in juli weer alle stoelen gebruikt kunnen worden in bus, trein en metro. Als het OMT groen licht geeft, ontstaat er mogelijk ook weer ruimte voor actiekaartjes. Maar, zegt Koster: “Net als bij het kabinet, gaat het bij ons ook stapje voor stapje”.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/fnv ... uze-maken/
https://www.metronieuws.nl/onderweg/ov/ ... s-en-tram/
https://www.treinreiziger.nl/wanneer-ko ... nkaartjes/
Dezelfde OV-sector die eerst zo min mogelijk reizigers wilde, wil ze dus nu terug? :mrgreen:
Maar ik denk dat er wel meer ruimte gaat komen in het OV, naast de vitale reizen. Dingen gaan weer open, dus mensen willen ook weer op pad. Geen idee of de actiekaartjes (naast de bestaande Kruidvataanbieding) dan nog massaal gaan terugkomen. En op normale werkdagen gaat het OV denk ik ook gewoon veel meer inzetten op het spreiden van reizigers, totdat er een vaccin o.i.d. voor Corona is.
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Kunnen we niet een Nederlandse kloon maken van de Duitse Corona app? Als we elkaar weer meer gaan ontmoeten iets waar je wat aan hebt. Ook treinreizen worden door de minister hierbij genoemd. Wel opvallend dat Duitsers die over het algemeen veel meer gesteld zijn op privacy dan Nederlanders hier zo positief op inhaken.

https://www.bundesregierung.de/breg-de/ ... a-warn-app
Gesundheitsminister Jens Spahn (CDU) schreef:Im Vergleich zu anderen Projekten anderer Länder sei die deutsche App besonders gelungen, sagte er. "Das ist gute Ingenieurskunst".
Besonders in Zeiten von zunehmenden Lockerungen sei die App entscheidend. Denn etwa bei Demos, bei Konzerten, beim Bahn-Fahren habe man vermehrt Kontakt zu Unbekannten. Über die App könne herausgefunden werden, ob darunter ein Infizierter gewesen sei. Die App "macht einen entscheidenden qualitativen Unterschied beim Unterbrechen von Infektionsketten", sagte der Gesundheitsminister. Das sei mit der Anwendung schneller, einfacher und besser möglich.
https://www.tagesspiegel.de/wissen/coro ... west_first
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Post schreef:
Pascal1998 schreef: Overigens heb ik vandaag 6 mensen die in 1 en dezelfde bus zaten geteld die geen mondkapjes je droegen maar welke wel boven de 13 jaar waren. Dus ik tweeten naar Keolis, dat ze in die bus wel aardig wat boetes konden uitdelen, krijg ik als antwoord: Wilt u zo vriendelijk zijn om deze reizigers te vertellen dat dit verplicht is en anders een V&S aanspreken, de chauffeur kan hier niks mee
En toen heb je die mensen er op aangesproken?
Nee, dat heb ik niet gedaan, want ik heb niet zo zeer zin in een schreeuwbui van mijzelf, omdat die mensen een grote mond hebben, plus dat ook nog met 313 euro beboet kan worden wegens overlast. Dus nee, dat doe ik niet en ga ik ook niet doen, ben geen politieagent die maar alles moet zeggen want Keolis doet niks
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door OVSpotterKevin »

Pascal, ik ben het helemaal met je eens. Keolis is in 10 van de 10 gevallen liever lui dan moe, want er is ook vaak weinig tot geen S&V (Service en Veiligheid) aanwezig om te controleren of de mondkapjes maatregel wordt gehandhaafd.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 17 jun 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten. Tapatalk-onderschrift verwijderd.
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Coronavirus

Bericht door Post »

Pascal1998 schreef:
Post schreef:
Pascal1998 schreef: Overigens heb ik vandaag 6 mensen die in 1 en dezelfde bus zaten geteld die geen mondkapjes je droegen maar welke wel boven de 13 jaar waren. Dus ik tweeten naar Keolis, dat ze in die bus wel aardig wat boetes konden uitdelen, krijg ik als antwoord: Wilt u zo vriendelijk zijn om deze reizigers te vertellen dat dit verplicht is en anders een V&S aanspreken, de chauffeur kan hier niks mee
En toen heb je die mensen er op aangesproken?
Nee, dat heb ik niet gedaan, want ik heb niet zo zeer zin in een schreeuwbui van mijzelf, omdat die mensen een grote mond hebben, plus dat ook nog met 313 euro beboet kan worden wegens overlast. Dus nee, dat doe ik niet en ga ik ook niet doen, ben geen politieagent die maar alles moet zeggen want Keolis doet niks
Je kunt er ook voor kiezen om niet te schreeuwen? Of zeg ik nu iets heel raars?
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door OVSpotterKevin »

Dat is voor sommige mensen lastig. Ik spreek hier namens Pascal, om te zeggen dat dat in bepaalde situaties best lastig is.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 17 jun 2020, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd.
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Zet je handtekening even uit, nu komt hij er iedere keer door heen
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Post schreef:
Pascal1998 schreef:
Post schreef:
Pascal1998 schreef: Overigens heb ik vandaag 6 mensen die in 1 en dezelfde bus zaten geteld die geen mondkapjes je droegen maar welke wel boven de 13 jaar waren. Dus ik tweeten naar Keolis, dat ze in die bus wel aardig wat boetes konden uitdelen, krijg ik als antwoord: Wilt u zo vriendelijk zijn om deze reizigers te vertellen dat dit verplicht is en anders een V&S aanspreken, de chauffeur kan hier niks mee
En toen heb je die mensen er op aangesproken?
Nee, dat heb ik niet gedaan, want ik heb niet zo zeer zin in een schreeuwbui van mijzelf, omdat die mensen een grote mond hebben, plus dat ook nog met 313 euro beboet kan worden wegens overlast. Dus nee, dat doe ik niet en ga ik ook niet doen, ben geen politieagent die maar alles moet zeggen want Keolis doet niks
Je kunt er ook voor kiezen om niet te schreeuwen? Of zeg ik nu iets heel raars?
Ja. dat is lastig voor mij ivm met mijn autisme, kan daardoor vrij makkelijk boos worden
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door OVSpotterKevin »

Pascal, dan kunnen wij elkaar de hand schudden.
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
Dennenboom
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Als je dat maar laat!
OVSpotterKevin
Berichten: 43
Lid geworden op: za 13 jun 2020, 16:46
Locatie: Het gat wat ze Almere noemen
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door OVSpotterKevin »

Dennenboom, hele scherpe opmerking
OV Spotter/Fotograaf regio Almere en toekomstig buschauffeur
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10644
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Pascal1998 schreef:Ja. dat is lastig voor mij ivm met mijn autisme, kan daardoor vrij makkelijk boos worden
Vooruit, daar kan ik dan ook wel weer inkomen, en ook voor minder autisten blijkt dat niet altijd even eenvoudig te zijn. Maar dat kunnen Suus en Keolis natuurlijk ook niet weten, en ook Keolis heeft niet altijd zin in een schreeuwbui... Ik snap je frustratie over het gedrag van anderen, maar ook al heb je helemaal gelijk, soms is het gewoon een kwestie van slikken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja dat zei ik ook tegen mijn vriendin toen ze klaagde over hoofdpijn...
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Jemig, we zijn helemaal off-topic geraakt, kunnen we nu weer on-topic gaan
VIRM
Berichten: 7707
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Mensen al dan niet aanspreken of ze een mondkapje in de bus ophebben is best on-topic voor een Coronatopic. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Mensen aanspreken: prima.

Mensen aanspreken in de grote steden: Doe dat maar niet, krijg je een grote mond van diegene terug
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Moesten we nou weer on-topic van je gaan, of wil je eerst nog even wat meer stoom afblazen?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

VRIM was al on-topic, dus ik ook, maar goed, ik pak het laatste nieuws wel op:

Er is namelijk vandaag een protest van Touringcar bedrijven in Den Haag. Zij eisen dat dezelfde regels moeten gelden als in een vliegtuig, geen anderhalve meter en geen mondkapjes. Ik weet niet wat ik van dit idee moet vinden, maar de 1,5 meter regel kan er gewoon niet uit naar mijn idee
Michael
Berichten: 11779
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Pascal1998 schreef:Zij eisen dat dezelfde regels moeten gelden als in een vliegtuig, geen anderhalve meter en geen mondkapjes.
In een vliegtuig zijn mondkapjes wel verplicht
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik wou net zeggen.

Wat ik me daarover afvraag: is er iets bekend over de mate van verspreiding onder vliegtuigpassagiers en degenen met wie zij na hun reis in contact komen? Als daar nu geen significante stijging blijkt te zijn, zou dat weleens verregaande consequenties voor de anderhalvemeterregel kunnen hebben.
VIRM
Berichten: 7707
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

En hoe is de ventilatie geregeld in een touringcar?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8896
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Van vliegtuigen is bekend dat de ventilatie op een zeer hoog niveau staat. Dat niveau kan in touringcars minder goed tot niet bereikt worden. Desondanks is de goede ventilatie van vliegtuigen niet zaligmakend. Ook in een vliegtuig kunnen mensen besmet raken. Het kabinet lijkt bij deze afweging de 'SARS-vlucht' in 2003 gemakshalve te zijn vergeten. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5302
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Lijn 45 »

En hoe is de ventilatie geregeld in een touringcar?
Volgens Evobus wordt de lucht door het dak aangezogen en via roosters onder bij de stoelen weggezogen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Pascal1998 schreef:Mensen aanspreken: prima.

Mensen aanspreken in de grote steden: Doe dat maar niet, krijg je een grote mond van diegene terug
Je moet het per situatie beoordelen. Sommige mensen denken bij het woord mondkapje dat het dus niet over de neus hoeft. Even voorzichtig gebaren dat ze het kapje wat omhoog moeten schuiven helpt dan. Een andere groep weet niet dat je even rond de neus moeten knijpen om een kapje in vorm te krijgen, ook daar heeft gebaren dan wel effect. Er is geen voorlichting geweest over het correcte gebruik van mondkapjes, dus veel mensen weten gewoon niet zo goed hoe het werkt.

Zit er een groep hyperactieve jongeren in het voertuig, dan heeft in je eentje aanspreken natuurlijk niet zo veel zin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten