Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

lijntaxi schreef:
Pascal1998 schreef:Nou, ik zie genoeg ouderen die geen mondkapje dragen, maar dan ook niet bij zich hebben, maar ik zal het zo wel weer zien. Maar geef wel even advies wat ik zou kunnen zeggen...

Ik dacht dat het openbaar vervoer louter en alleen was voor noodzakelijke reizen. Of betreft het ouderen, die een vitaal beroep uitoefenen??
Of een andere dringende reden hebben om met het openbaar vervoer te reizen.
Ik ga ook alleen noodzakelijk, omdat ik namelijk geen ander vervoermiddel heb
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Spiegel deed verslag vanuit Kreis Gütersloh. Wat een toestand :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Kreis Gütersloh gaat nu toch in lockdown, in ieder geval tot 30 juni. Alle inwoners kunnen op kosten van Tönnies een Corona-test krijgen. Ontmoetingen met mensen uit andere huishoudens zijn niet meer toegestaan. Alle culturele voorzieningen die weer geopend waren gaan dicht. Alle sport wordt afgelast. Restaurants blijven open, maar mogen slechts zeer beperkt gasten ontvangen. Zorgcapaciteit wordt opgeschaald.

Afbeelding

Bijzonderste afwijking van deze nieuwe lockdown: inwoners mogen het gebied wel blijven verlaten. Reden: aankomend weekend beginnen de schoolvakanties en mensen hebben al vakanties geboekt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3500
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: Reden: aankomend weekend beginnen de schoolvakanties en mensen hebben al vakanties geboekt :')
Ja, nee, logisch...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8898
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Die uitzondering op de regel maakt de gehele lockdown zo goed als nutteloos. :X :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Dus Gütersloh is binnen nu en 24 uur geheel ontvolkt. Nou ja, missie geslaagd: de kans op verdere besmettingen in het Kreis is gegarandeerd 0.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Niet helemaal natuurlijk, in Verl zijn de inwoners van drie straten door de autoriteiten opgesloten achter een hek, dus die gaan voorlopig nergens heen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Suus schreef:Bijzonderste afwijking van deze nieuwe lockdown: inwoners mogen het gebied wel blijven verlaten. Reden: aankomend weekend beginnen de schoolvakanties en mensen hebben al vakanties geboekt :')
Maar ze mogen niet naar Beieren:
https://www.welt.de/politik/deutschland ... rsloh.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ook Kreis Warendorf gaat per direct in lockdown.

Afbeelding

Reizigers uit deze twee gebieden moeten voortaan ook 14 dagen in quarantaine als ze naar de deelstaat Schleswig-Holstein gaan: https://www.faz.net/aktuell/politik/inl ... 28409.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8898
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Extra 3 is ook wakker geworden :Y :
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Oostenrijkse bondsregering heeft een negatief reisadvies afgegeven voor geheel Nordrhein-Westfalen. Directe vluchten tussen Oostenrijk en NRW zijn per direct gestaakt. Oostenrijkers in NRW moeten zich melden bij de ambassade. De Duitse minister van Binnenlandse Zaken ergert zich aan deze gang van zaken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De tweede golf is al begonnen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

De boodschap voor reizen met het OV wordt per 1 juli gewijzigd in: "Mijd drukte en de spits".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

In de regio Gütersloh is inmiddels een stormloop op de gratis testen ontstaan. De wachttijd liep op tot enige uren, veel mensen zijn uit de rij weggestuurd omdat ze vandaag niet meer aan de beurt zouden komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hier in Berlijn is er van eventuele paniek of een tweede golf heulemaal niks te merken. Genoeg mondkapjes in het straatbeeld, maar ook genoeg mensen zonder mondkapje op de terrasjes en in het OV.

Ook onderweg hier naartoe was het geen probleem, na melden bij het treinpersoneel ben ik in het kleindkindabtiel geplaatst en heeft mijn mondkapje van Duisburg tot Berlijn aan mijn oor vertoefd *O*
Alleen onderweg naar de bordbistro voor het inslaan van apfelschorle en bier ging ie even om :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13045
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Aking schreef: na melden bij het treinpersoneel ben ik in het kleindkindabtiel geplaatst
'Ah, Herr Aking, welkom! U had een plaats in de ballenbak gereserveerd? We hebben hier ook nog een leuke Thomas De Stoomlocomotief-kleurplaat voor u!'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

_O- _O- _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Negentien districten van Lissabon gaan weer in lockdown, het virus grijpt daar te snel om zich heen. Diverse Europese landen hebben inmiddels het reisadvies voor Portugal aangescherpt, Nederland (nog) niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ardan schreef:
Aking schreef: na melden bij het treinpersoneel ben ik in het kleindkindabtiel geplaatst
'Ah, Herr Aking, welkom! U had een plaats in de ballenbak gereserveerd? We hebben hier ook nog een leuke Thomas De Stoomlocomotief-kleurplaat voor u!'
:N

Der kleine ICE natürlich *O* *O* *O*
VIRM
Berichten: 7707
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Na twee maanden is het steunpakket voor KLM rond. Zo te zien wil de Nederlandse regering heel graag dat er geen enkele cent naar de Franse tak gaat. :mrgreen:

https://nos.nl/artikel/2338574-steunpak ... chten.html
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Suus schreef:Negentien districten van Lissabon gaan weer in lockdown, het virus grijpt daar te snel om zich heen. Diverse Europese landen hebben inmiddels het reisadvies voor Portugal aangescherpt, Nederland (nog) niet.
Is het refrein niet zo langzamerhand dat we in Nederland in alles langzaam zijn? Maatregelen nemen en versoepen. Reisadviezen versoepelen en aanscherpen..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Weet het niet, ik had verwacht dat de versoepelingen van 1 juni een groter aantal besmettingen zou opleveren, maar dat lijkt niet het geval ondanks het grootschalige testprogramma (dat inderdaad wel wat eerder had mogen beginnen). Het valt mij wel op dat we in Nederland heel streng zijn over Groot-Brittannië en Zweden, maar niet reageren op andere uitbraken binnen Europa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Klaasje schreef:
Suus schreef:Negentien districten van Lissabon gaan weer in lockdown, het virus grijpt daar te snel om zich heen. Diverse Europese landen hebben inmiddels het reisadvies voor Portugal aangescherpt, Nederland (nog) niet.
Is het refrein niet zo langzamerhand dat we in Nederland in alles langzaam zijn? Maatregelen nemen en versoepen. Reisadviezen versoepelen en aanscherpen..
Dat we hier langzaam zijn komt omdat zowat iedereen er iets over te zeggen wil hebben of een menig heeft. En dat moet dat weer mee genomen worden bij een beslissing :? :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten