Deel je mening: Hoe ga je met OV personeel om

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TomSteyl

Re: Deel je mening: Hoe ga je met OV personeel om

Bericht door TomSteyl »

Ik groet in principe altijd bij binnenkomst van een bus. Als er een groet terugkomt, dan zeg ik eigenlijk altijd "bedankt hé" bij het uitstappen of bij ons in de streek "haije".

Over het algemeen is het personeel heel redelijk en aardig, maar je hebt er altijd pareltjes tussenzitten.

Zal nooit vergeten dat ik eens in een Interliner van Gorinchem naar Utrecht zat, waar ik op een gegeven moment via de microfoon door de chauffeuze werd aangeschreeuwd in een rustige bus dat ik mijn muziek zachter moest zetten (ik had oordopjes in met zachtjes Radio 1 op). Toen ik de buurman aan de andere kant van het gangpad aankeek en we allebei de schouders omhoog trokken dat er geen muziek te horen was, begon het mens weer te schreeuwen via de microfoon dat ik mijn muziek uit moest zetten. Vanuit achterin de bus werd er door iemand anders teruggeschreeuwd dat er geen muziek te horen was en dat ze haar mond moest houden en doorrijden. Bus aan de kant in Vianen, ze wilde niet meer verder rijden. Gelukkig reed er een paar minuten later een andere Interliner door naar Utrecht. Toen ik later me beklaagde hierover bij het busloket in Gorinchem kreeg ik een wonderlijke reactie: oh, dat is Boze Marianne (fictieve naam), daar is al een ontslagprocedure voor in gang gezet. Hier krijg je 4 gratis dagkaarten, met onze excuses voor het ongemak :X toen viel me lichtelijk de bek open.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
ThatPCDude
Donateur

Re: Deel je mening: Hoe ga je met OV personeel om

Bericht door ThatPCDude »

Ik moest hier iets te hard om gniffelen _O_ _O_
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Plaats reactie