Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1418
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Coronavirus

Bericht door ovVeluwe »

Ben heel benieuwd wat de Keukenhof gaan doen. Die zou volgende week open gaan en daar zouden toch best veel Aziaten op af komen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik gok dat er meer dan 100 man in de Keukenhof past...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De Keukenhof gaat niet open volgende week. Arriva rijdt dus ook geen Keukenhoflijnen. Arriva
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

ovVeluwe schreef:Ben heel benieuwd wat de Keukenhof gaan doen.
Alle personeel naar huis sturen en uitstel van betaling aanvragen?

Voor de normale toerisme- en reisindustrie is het de vraag hoe lang deze crisis gaat duren. ALS het eind april weer beter gaat, dan is er misschien nog wat van dit jaar te redden. Duurt dit nog tot mei/juni, dan is er een groot probleem. In de zomer draait alles sowieso al op maximale capaciteit, dus daar kan je niet "extra" verdienen om de huidige verliezen goed te maken.

Voor de Keukenhof is er sowieso een groot probleem, want zij zijn alleen open in het voorjaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Keukenhof heeft vorig jaar anderhalf miljoen betalende bezoekers gehad, bestaat al meer dan 60 jaar en heeft ook nog andere inkomstenbronnen, zoals zomerfestivals (Castlefest) en bruiloften. Die zullen het wel overleven, al zal er flink ingeteerd worden op de algemene reserves.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking schreef:Ik gok dat er meer dan 100 man in de Keukenhof past...
Bron?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Treinverkeer tussen Oostenrijk en Zwitserland wordt nu ook stopgezet. Ik blijf wel lekker thuis dit weekend, da-haag...
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

trolly schreef:
Aking schreef:Ik gok dat er meer dan 100 man in de Keukenhof past...
Bron?
Www.1tegen100.tk
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mail van de CEO van Thalys:
Beste klanten,

Gezien de evolutie rond COVID-19 in de landen die door Thalys bediend worden, wil ik me persoonlijk tot u richten om u in alle helderheid uit te leggen welke uitzonderlijke maatregelen wij nemen om uw veiligheid en de veiligheid van ons personeel te garanderen. Wij willen uw reis gemakkelijker maken en stellen u daarom maximale flexibiliteit voor.




Uw gezondheid op de eerste plaats
Zoals altijd is onze eerste prioriteit de veiligheid van onze klanten en van ons personeel. In reactie op het coronavirus hebben wij enkele dagen geleden al nog strengere maatregelen genomen omtrent reiniging en hygiëne. Onze teams in de treinen en in de stations werden op de hoogte gebracht van de juiste handelswijze in deze moeilijke context.


Wij stellen u een maximale flexibiliteit voor
Onze teams werden volledig gemobiliseerd om u bij te staan in deze unieke situatie en om u een maximale flexibiliteit voor te stellen. Hiervoor hebben wij uitzonderlijke commerciële maatregelen genomen:

Thalys-tickets voor reizen tussen 10 maart en 30 april 2020 kunnen zonder extra kosten ingewisseld of terugbetaald worden.

Voor reizen in mei en juni is inwisseling of terugbetaling zonder extra kosten mogelijk tot 30 dagen voor het vertrek.

Klik hier voor de inwisselings- en terugbetalingsmogelijkheden

Deze nooit eerder geziene crisis heeft, zoals u weet, een belangrijke impact op onze activiteiten. Wij hebben het treinverkeer tot eind maart met 20% teruggeschroefd en het valt te verwachten dat er nog meer afschaffingen zullen volgen in april. Als u een reis met ons gepland hebt, raden wij u aan om onze uurroosters te raadplegen op thalys.com of via de Thalys-app.


Ik bedank u voor het vertrouwen dat u al meerdere jaren in Thalys stelt.

Met vriendelijke groeten,

Bertrand Gosselin

CEO Thalys
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Suus schreef:De Keukenhof (..)Die zullen het wel overleven, al zal er flink ingeteerd worden op de algemene reserves.
Hadden ze net bolllen bijgekocht omdat veel bolllen al volop in bloei staan vanwege het 'warme' winterweer... Ook zonde.
rooddolfijn
Berichten: 827
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door rooddolfijn »

Daniel schreef:U-OV rijdt vanaf maandag als in de kerstvakantie zie ik zojuist, Syntus Utrecht past vooralsnog de dienstregeling nog niet aan.
Is dat niet praktisch onmogelijk door de verworven dienstregeling op lijn 50? In de ochtendspits gaat dat nog wel, maar in de middagspits niet.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Durashift schreef:
Suus schreef:De Keukenhof (..)Die zullen het wel overleven, al zal er flink ingeteerd worden op de algemene reserves.
Hadden ze net bolllen bijgekocht omdat veel bolllen al volop in bloei staan vanwege het 'warme' winterweer... Ook zonde.
Kunnen die bollen niet nog een jaar in de koeling/vriezer dan? *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zonet een update gekregen van de UU, voor de rest van het huidige blok (t/m 20 april) wordt al het fysieke onderwijs inclusief tentamens geschrapt. Mijn coronavakantie is op 24 uur tijd van 0 dagen naar vijf weken gegaan. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Aking schreef: Kunnen die bollen niet nog een jaar in de koeling/vriezer dan? *O*
Die kunnen door de staat aan de bevolking worden uitgedeeld als er na het hamsteren geen voedsel meer is overgebleven. :Y
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersnaam
Berichten: 639
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Gebruikersnaam »

En in Wageningen heb je als student ook niks meer te zoeken tot eind deze maand. Colleges online, excursies en werkcolleges vervallen en er wordt naar een alternatief gezocht. Tentamens voor de volgende periode (die zijn pas begin mei) worden mogelijk digitaal afgenomen. Opmerkelijk: Het BSA is met 6 punten verlaagd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Bij Qbuzz wordt per maandag een aangepaste dienstregeling gereden in DMG en regio Utrecht. Verder wordt bij alle OV-bedrijven geattendeerd niet bij de chauffeur en/of (bij de tram) conducteur in te stappen.

Oh ja, ook leuk gedaan bij Arriva: https://www.arriva.nl/a/aanpassingen-bu ... imburg.htm
Daar lees ik namelijk dit:
Buurtbussen
Vanaf maandag 16 maart rijden de volgende buurtbuslijnen tot nader order niet:
Buurtbuslijn 971 (Margraten – Valkenburg – Meerssen)
Buurtbuslijn 973 (Margraten – Banholt – Eijsden)
Welke lijnen zijn dit precies? :') Ze bedoelen 791 en 793
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Z2N schreef:Zonet een update gekregen van de UU, voor de rest van het huidige blok (t/m 20 april) wordt al het fysieke onderwijs inclusief tentamens geschrapt. Mijn coronavakantie is op 24 uur tijd van 0 dagen naar vijf weken gegaan. :roll:
Bij de RU is uitgangspunt nog steeds dat tentamens doorgaan, meer info op dinsdag. En geen fysiek onderwijs t/m 31 maart.
huibf
Donateur
Berichten: 4125
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Suus schreef:Het is even niet anders, je kan nu geen kaartjes kopen bij de buschauffeur.
Online vaak genoeg mogelijkheden.

Connexxion heeft een landelijk E ticket ritkaartje voor 4 euro.
Deze was vorige week nog niet bij Hermes beschikbaar, nu wel.
Gek kost deze normaal 4,38 in Brabant.
https://www.hermes.nl/nl/vervoerbewijze ... s/e-ticket

Arriva kan je op arrivalijnen al 3 jaar een E ticket kopen tegen chipkaartarief (reis plannen).
Arriva verkoopt bijvoorbeeld ook gewoon het Dalurendagkaartje Brabant als E-ticket.
https://www.arriva.nl/eticket/d?ticket_type_id=268
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

Intussen gaat het internationaal treinverkeer ook steeds verder plat. Naast sluitingen van de grensovergangen in Oostenrijk, Slowakije en Tsjechie heeft nu ook Polen aangekondigd dit weekend het internationale treinverkeer te stoppen, al blijven er wel treinen om Poolse burgers terug naar Polen te brengen, die vervolgens in quarantaine moeten. Buitenlanders mogen het land niet meer in.

Bij ons is nog niets officieel besloten, maar ik verwacht zelf dat Frankrijk in de eerste helft van volgende week op slot gaat, ik gok dinsdag. Wij zijn dan niet lang daarna aan de beurt, ik denk woensdag of donderdag. Wellicht gelijktijdig met Belgie en Duitsland. Het internationale bus- en treinverkeer gaat natuurlijk overeenkomstig plat.

Wie nog naar een ander land moet reizen of wil terugkeren zou ik adviseren om op te schieten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Op slot als in "Italiaanse toestanden"? Of Nederlandse grenzen dicht?
🍉
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

huibf schreef:
Suus schreef:Het is even niet anders, je kan nu geen kaartjes kopen bij de buschauffeur.
Online vaak genoeg mogelijkheden.

Connexxion heeft een landelijk E ticket ritkaartje voor 4 euro.
Deze was vorige week nog niet bij Hermes beschikbaar, nu wel.
Gek kost deze normaal 4,38 in Brabant.
https://www.hermes.nl/nl/vervoerbewijze ... s/e-ticket

Arriva kan je op arrivalijnen al 3 jaar een E ticket kopen tegen chipkaartarief (reis plannen).
Arriva verkoopt bijvoorbeeld ook gewoon het Dalurendagkaartje Brabant als E-ticket.
https://www.arriva.nl/eticket/d?ticket_type_id=268
Het Connexxion-kaartje (dus ook Breng, Hermes) is landelijk geldig, is waarschijnlijk als een soort noodmaatregel ingevoerd. Wel erg scherp geprijsd voor sommige reizen, als ik van hier naar Rotterdam reis (uur reizen) heb ik 'm er dik uit.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1986
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Coronavirus

Bericht door Anne »

Info mail van NS
De gratis reisdag met het Boekenweekgeschenk van zondag 15 maart gaat niet door. Wij vinden het niet gepast reizigers te stimuleren die dag op pad te gaan met de trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

D'r staan nog wel wat meer maatregelen in:
NS brengt u graag veilig en comfortabel naar uw bestemming. Nu heel Nederland te maken heeft met de gevolgen van het coronavirus, houden wij u op de hoogte van de maatregelen die wij nemen in het belang van onze reizigers.

Het treinverkeer is onderdeel van de vitale infrastructuur van Nederland. NS wil Nederland ook nu bereikbaar houden. Dat doen wij door een zo betrouwbaar mogelijke dienstregeling te bieden. Nederlanders die noodzakelijke reizen moeten maken, kunnen zo met de trein blijven reizen.

Als OV-bedrijf volgen wij in ieder geval het beleid van het RIVM en de overheid. En waar nodig nemen we nog eigen aanvullende maatregelen in samenwerking met ProRail en andere OV-bedrijven.
Door de strengere richtlijnen van donderdag 12 maart, zijn er meer ziektemeldingen onder NS-medewerkers, waardoor zij minder inzetbaar zijn.

De serviceverlening op stations en in de trein kan de komende tijd anders zijn dan u van ons gewend bent. Uiteraard blijft uw veiligheid op het station en in de trein geborgd.

Maatregelen
Vanaf vrijdag 13 maart rijden op een beperkt aantal trajecten geen extra spitstreinen, omdat er door de thuiswerkmaatregel fors minder reizigers verwacht worden.

De rest van de dienstregeling blijft voorlopig hetzelfde. Van dag tot dag bekijken we de ontwikkelingen rondom het coronavirus en wat de effecten hiervan zijn voor de dienstregeling en onze medewerkers.

Vanaf zaterdag 14 maart is per station, waar mogelijk, één Tickets & Service-balie of OV Servicewinkel en één winkel open. Zo kunnen wij u, indien gewenst, van informatie of iets te eten en drinken voorzien.

De gratis reisdag met het Boekenweekgeschenk van zondag 15 maart gaat niet door. Wij vinden het niet gepast reizigers te stimuleren die dag op pad te gaan met de trein.

Wij doen er alles aan onze collega’s gezond en fit te houden en de dienstverlening zo optimaal mogelijk te blijven uitvoeren, voor u als reiziger. Daarom vragen wij u ook zoveel mogelijk met PIN te betalen en, bij controle door het treinpersoneel, uw vervoerbewijs zelf voor het scanapparaat van de conducteur te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

Hainje schreef:Op slot als in "Italiaanse toestanden"? Of Nederlandse grenzen dicht?
Ik bedoel vooral dat je alleen nog zoals in Italie op pad mag voor je werk of bij dringende noodzaak, maar voor de rest thuis moet blijven. Plus negatief reisadvies voor hele land en sluiting van winkels (behalve supermarkten, apotheken, etc.), restaurants, etc.. En dan ga je natuurlijk ook stoppen met internationale trein- en busverbindingen. Wellicht dat regionaal grensverkeer nog mogelijk blijft.

De grens zal niet helemaal dicht zijn, dat is tegenwoordig niet meer te handhaven. Sowieso wil je goederenvervoer ook zoveel mogelijk doorlaten. Maar je wil geen mensen meer die zonder noodzaak op reis zijn, zoals toeristen en studenten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Statler Rail schreef: Bij ons is nog niets officieel besloten, maar ik verwacht zelf dat Frankrijk in de eerste helft van volgende week op slot gaat, ik gok dinsdag.
Om te beginnen schrapt de SNCF vanaf maandag circa 20% van de treinen. De precieze ritten worden vanaf morgenmiddag bekendgemaakt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten