Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑za 15 mar 2025, 22:32
Is dat deels de tweedaagse NS-wandeling Meinweg?
Ik had hem nog eens nagekeken, maar deze kende ik niet. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik de route zou wandelen (ondanks dat het door prachtig gebied is), namelijk doordat je niet zo best terugkomt met het OV. Juist in dat gebiedje heb je geen enkel grensoverschrijdend OV (alhoewel ik juist voorstander ben van de heringebruikname van de IJzeren Rijn, zonder diesel- en goederentreinen). Het is zo dicht bij huis dat ik een overnachting in Bruggen niet zo zie zitten.
Moet wel zeggen dat de oude NS-wandelingen veel interessanter zijn dan de huidige.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Zo ben ik met forumgenoot Teun een keer vanaf Dalheim naar ergens tussen Herkenbosch en Roermond gelopen langs de oude spoorlijn. Zeker de moeite waard, en die oude lijn 64 de grens over was ideaal voor ons. Twee weken later werd hij helaas opgeheven.
Dat voormalige spoorlijntje loopt officieel nog door naar Hückelhoven-Baal en Jülich, maar verder dan Wassenberg zou ik hem persoonlijk niet lopen. Het bosgebied rondom Dalheim is nog wel interessant, maar na Wassenberg kom je in een ontzettend monotoon gebied uit. Zorg wel dat je in het weekend daarheen gaat, want dan is het gezellige restaurantje bij de Dalheimer Mühle aan de Nederlands-Duitse grens open.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dalheimer Mühle is idd een bekend, goed restaurant
Simpele kost, maar wel erg goed.
In die omgeving wil ik zeker nog eens naar de testbaan bij Wildenrath gaan. Daar was ik in de tijd dat ik veel deed fotograferen en filmen geregeld te vinden. Veel mooie dingen daar zien langs komen toen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Ik was vandaag in 's-Hertogenbosch, waar zelfs het draaiorgel op de weekmarkt inspeelt op actualiteiten met bijvoorbeeld Wackelkontakt, onze Songfestival-inzending en een medley van wijlen Rob de Nijs.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ik nam de “stadsbus” (lijn 721 ) van Ludwigsfelde naar Ludwigsfelde-Struveshof. Waarschijnlijk is dat ook het beste wat Ludwigsfelde te bieden heeft. Mijn hemel, wat een treurnis.
Ik was een aanzienlijk deel van de dag in Overijssel, en ben nu ook te voet in de gemeenten Wierden geweest. Daarmee ben ik nu te voet in zeven Overijsselse gemeenten onderweg geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa schreef: ↑za 05 apr 2025, 18:26Op het vliegveld.
Welke? Dat van Sint Maarten is natuurlijk spectaculair. Dat van Gibraltar kan vliegtuigen hevig doen schommelen door de wind die van de rots afwaait. Dat van Saba is billenknijpen....