Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik heb het bij PostNL inderdaad nog niet vaak zo gedetailleerd gezien. Al hadden ze een tijdje terug wel eventjes een live tracker van het bezorgbusje in hun app zitten, dan kon je dus op de kaart zien dat de bezorger in de buurt was. Maar die is geruisloos weer verdwenen.

Meestal inderdaad een tijdslot van 2-3 uur, maar de laatste tijd ook vaak genoeg dat een pakketje naar een ophaalpunt zelfs na ophalen nog de status heeft dat de bezorger onderweg is naar het ophaalpunt ;) Kreeg ook een keer de notificatie dat ik het pakketje op kon halen een uur nadat ik thuisgekomen was na het ophalen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Z2N schreef: zo 08 aug 2021, 17:00 Het was dringend, en inbegrepen bij Bol.com Select, en dus heb ik vandaag (op den Zevende Dag, de reden waarom aldus een sommigen niet alles zou mogen vandaag) een pakketje laten bezorgen. Maar nu vraag ik mij toch af: waarom kan PostNL op zondag wél zeggen hoe laat ze voor de deur staan, en de rest van de week niet? Want dit is wel erg fijn, nu wil ik vaker bezorgingen op zondag. :o
Afbeelding
Volgens mij zijn het live volgen van de bezorger en deze reminder een pilot (inmiddels al een jaar ofzo) die alleen te zien is bij de avond- en zondagbezorging. Waarom dat niet uitgerold wordt naar de hele week is mij ook een raadsel.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Wat telt dan als avondbezorging? Bij mij in de buurt (een studentenbuurtje) wordt er regelmatig door PostNL bezorgd na 19:00, en dat bij 'gewone' bestellingen. Nou hebben de pakketbezorgers hier wel een reputatie, maar/dus ik ga er niet vanuit dat ze 'zomaar' 's avonds gaan bezorgen... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik neem aan dat gegarandeerde bezorging in een avondtijdvak waarvoor je extra betaalt daar onder valt, dus niet een bezorger die toevallig nog laat met z'n ronde bezig is.

En nu je het zegt PatrickM, dat volgen was idd bij een avondbezorging... In dat geval overigens eentje waarbij bol.com niet door had dat het geheel weliswaar niet door de brievenbus paste, maar de twee afzonderlijke handelaren op hun platform me beide een brievenbuspakketje hadden gestuurd :mrgreen:
(Dus belde de bezorger niet aan en was de uitdaging aan mij om m'n brievenbus nog open te krijgen met twee van die stevige kartonnen enveloppen die tegen het slot aan lagen ;)
Schapekop in de Keistad

PatrickM

Bericht door PatrickM »

Z2N schreef: zo 08 aug 2021, 23:05 Wat telt dan als avondbezorging? Bij mij in de buurt (een studentenbuurtje) wordt er regelmatig door PostNL bezorgd na 19:00, en dat bij 'gewone' bestellingen. Nou hebben de pakketbezorgers hier wel een reputatie, maar/dus ik ga er niet vanuit dat ze 'zomaar' 's avonds gaan bezorgen... :X
Er zijn specifiek routes vanaf iets van 17:00, die tellen als avondbezorging. De routes van overdag die in de vroege avond doorlopen worden als regulier gezien en daar krijg je deze meldingen niet voor.
VIRM

Bericht door VIRM »

En het nieuwste IPCC rapport is uit, met hier. En ondanks het overweldigend wetenschappelijk bewijs zijn er nog politici die niet geloven in klimaatverandering, en landen die nog te weinig doen. What could possibly go wrong?
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Bericht door Alargule »

1991: wilt u branderige vlekken op uw huid die over een aantal dagen weer wegtrekken, of derdegraads brandwonden over 20% van uw lichaam?

2021: wilt u derdegraads brandwonden over 20% van uw lichaam, of over 40% van uw lichaam?

2051: ...

(PS: het is niet mijn bedoeling om slachtoffers van brandwonden te kwetsen)
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ondanks dat ik fervent voorstander ben van bepaalde maatregelen tegen klimaatverandering, vraag ik me af hoeveel effect er aan energie uit biomassa zit. Als dat betekent dat we planten en bomen gaan verbranden om energie uit op te wekken, blijven we maar aanmodderen. Planten en bomen houden de planeet koel en fungeren als opslag van CO2.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking

Bericht door Aking »

En kwam dat spul niet uit Zuid-Amerika met schepen op vloeibare kanker met een vleugje aan alle chemische rotzooi waar men goedkoop vanaf wil?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Met biomassa is het probleem inderdaad een beetje dat we meer verbruiken dan dat we hier afvalhout e.d. te verbranden hebben.
Schapekop in de Keistad

isadora

Bericht door isadora »

Tja, en de rest van de bossen brandt sowieso al vlot onder onze neus weg.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Zolang het niet de grachtengordel is die vol water loopt of Den Haag blijft het gevoel van urgentie toch wel afwezig...
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Volgens mij is de GGD aan het bezuinigen? Van de 12 hokjes nu maar 4 open en dus maar 2 prikkers. Beetje jammer dat zo weinig mensen zich laten vaccineren nu -0-
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ze zijn inmiddels de grootschalige locaties aan het afschalen omdat iedereen die dat wil al een afspraak heeft kunnen maken. Het aantal afspraken loopt daardoor logischerwijs terug.
Als vervanging worden nu kleinschaliger locaties in de wijken met lage vaccinatiegraad ingezet, net als prikbussen.
Schapekop in de Keistad

en-es

Bericht door en-es »

Volgens mij is het alweer een tijdje geleden dat de GGD de sluiting van veel locaties aankondigde.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het niet gek dat de GGD nu al gedeeltelijk afschaalt. Veruit de meeste mensen die willen hebben hun eerste prik al gehad en er zijn ook steeds minder mensen die hun tweede prik nog moeten halen. Zelf moet ik morgenmiddag voor mijn tweede.
Bij de prikbussen is het voordeel dat het halen van een vaccinatie een stuk laagdrempeliger is, omdat je geen afspraak nodig hoeft te maken en de medewerkers de werkwijze uitleggen in Jip-en-Janneketaal. Een groot deel van de wijken met een lage vaccinatiegraad bestaan voornamelijk uit diverse migratieachtergronden, waardoor de kans wat groter is dat deze mensen de standaard brief vanuit het RIVM niet volledig begrijpen vanwege een taalbarrière, ervan uitgaande dat de uitnodiging niet vertaald is in bijvoorbeeld Engels of Turks.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
rikthoff

Bericht door rikthoff »

Kees van Kooten wordt/is vandaag 2 maal 40, ofwel 80 jaar oud. De VPRO eert dat op Twitter met een prachtig OV-gerelateerd filmpje over de alleenstaande vandaal.

https://twitter.com/vpro/status/1424991816328306706
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Daniel schreef: di 10 aug 2021, 09:51 Ze zijn inmiddels de grootschalige locaties aan het afschalen omdat iedereen die dat wil al een afspraak heeft kunnen maken. Het aantal afspraken loopt daardoor logischerwijs terug.
Als vervanging worden nu kleinschaliger locaties in de wijken met lage vaccinatiegraad ingezet, net als prikbussen.
Ja dat weet ik maar ik had gehoopt dat ik zo door kon lopen.
Edit: ze hadden dit keer wel twee stoelen staan dus ik hoefde de stoel niet meer om te draaien :mrgreen:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Twee stoelen voor de te prikken persoon of twee stoelen voor de prikker? Omdat ik linkshandig ben heb ik beide keren gevraagd voor een prik in de rechterarm maar de prikker had een kruk met wielen en kon dus gewoon om mij heen rijden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

De techniek staat toch ook voor niets he, dat heet nou vooruitgang. :Y
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: di 10 aug 2021, 10:50 Twee stoelen voor de te prikken persoon of twee stoelen voor de prikker? Omdat ik linkshandig ben heb ik beide keren gevraagd voor een prik in de rechterarm maar de prikker had een kruk met wielen en kon dus gewoon om mij heen rijden :Y
Twee stoelen voor de te prikken persoon. Als ze eerst nog om je heen moeten rijden kost dat meer tijd lijkt me
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ze zijn langer bezig om alles te checken, registreren en te printen dan om de prik zelf te zetten dus ja die prik zetten hoeft niet sneller.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Nou mijn prikster niet...
VIRM

Bericht door VIRM »

Mag ik even kwijt dat ik een hekel begin te krijgen aan nutteloze geautomatiseerde afwezigheidsberichten? Ik gun iedereen vakantie, maar geef dan aan wie ik moet hebben als je weg bent. Niet een secretariaat die het soms niet weet, of een collega die ook met vakantie is.
Beul van de blindegeleidelijn
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Automatische antwoorden zijn inderdaad mogelijk in Outlook en blijkbaar ook op de telefoon. De gebruiker kan deze zelf instellen, maar dat is geen garantie tot een goede verwijzing naar een wel aanwezige verantwoordelijke persoon. Bij mij op school hadden een aantal docenten ook zoiets ingesteld. Was ook een behoorlijk succes waarbij de bekende generalisatie ("ambtenaar hè", de betreffende docent is werkzaam bij de gemeente Tilburg) ook weer gebezigd werd onder mijn projectgroep. :')
Plaats reactie