Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik ben net iets meer dan een uur in Duitsland en ik heb al:
RE18 in Herzogenrath die met de tekst "Geen dienst" rijdt i.p.v. RE18 Maastricht.
RE18 die om onduidelijke redenen vlak voor Aachen West gaat stilstaan zodat we met +4 in Aachen aankomen.
Een welkomst-SMS van de Bundesregierung. Of ik me even aan de coronaregels wil houden.
Twee ordehandhavers die een jongen, die in een hoekje van de stationshal van Aachen Hbf met wel 10 meter afstand tot de volgende persoon een net gekocht broodje zit te eten met het mondkapje op zijn kin, sommeren om het mondkapje onmiddellijk op te zetten, waarop hij zich 5 meter verplaatst en op het Bahnhofsvorplatz zijn broodje gaat staan eten.
Duitsers op het perron van genoemd Aachen Hbf waarvan minstens de helft überhaupt geen mondkapje opheeft.
Een Thalys naar Parijs met +35 i.v.m. een technische storing aan de trein. (Die ik niet neem.)
Een ICE met umgekehrte Wagenreihung. (Waar ik nu in zit, met stel "Europa".)
Een e-mail dat mijn volgende ICE met 1 stel rijdt i.p.v. 2 zodat ik geen reservering meer heb.
Oh, ik kan wel weer wat afstrepen. In de 529 (waar Wagen 31-39 dus ontbreken) zijn de toiletten in Wagen 22, 23 en 25 defect. Maar de conducteur meldde heel trots dat er toch nog 4 toiletten in deze trein het doen, waarop de halve eerste klas begon te klappen.
Ook noemde hij de trein "sehr gut besucht". Ja, wat verwacht je dan als je de halve trein niet meeneemt.
Hainje schreef: ↑ma 30 aug 2021, 12:59
HBO, uni en enkele MBO's zijn al begonnen. Zo begreep ik van mijn studerende collega's.
Hier (regio Noord) start dat voor het grootste deel pas volgende week
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024 schreef: ↑ma 30 aug 2021, 10:20
Het is te merken dat een gedeelte van de scholen in Brabant weer zijn begonnen: een stuk drukker op de weg en in de bus. Dat is wel weer ff wennen.
Het is weer aardig druk ja. Ik begreep van mijn collega's dat ze gisterochtend soms gewoon zeker 30 mensen moesten laten staan bij de halte. Zelfs de gelede bussen op lijn 9 (Breda station -Breda Loevesteinstraat) zaten vol. Van spreiding heeft het Avans dus nooit gehoord.
umbusko schreef: ↑di 31 aug 2021, 10:20
Oh, ik kan wel weer wat afstrepen. In de 529 (waar Wagen 31-39 dus ontbreken) zijn de toiletten in Wagen 22, 23 en 25 defect. Maar de conducteur meldde heel trots dat er toch nog 4 toiletten in deze trein het doen, waarop de halve eerste klas begon te klappen.
Ook noemde hij de trein "sehr gut besucht". Ja, wat verwacht je dan als je de halve trein niet meeneemt.
Ondertussen kan ik ook meepraten: trein 105 liep vertraging op bij Duisburg, in Köln Messe/Deutz liep mijn aansluitende trein 625 vertraging op door problemen met trein 2013 (omgeleid via Messe/Deutz, en vandaag maar tot Stuttgart), en nu rijden we via Köln/Bonn Flughafen omdat er weer een infrastoring is. Oh, en rijtuig 36 heeft een beperkt bistroaanbod, om redenen. Maar ook nu weer binnen een kwartiertje kaartcontrole, dat zou me bij NS niet lukken.
Vanochtend reden we met ICE 11 ook via Köln/Bonn Flughafen. Leverde maar +1 op in Frankfurt Flughafen.
Er was hier overigens ook nog een relletje toen een paar oude vrouwtjes hun zitplaatsen niet af wilden staan aan degenen die ze gereserveerd hadden, want hun rijtuig was er niet en het was niet eerlijk. Uiteindelijk zijn ze na tussenkomst van de conducteur onder protest afgedropen naar het volgende rijtuig.
Wij rijden inmiddels met +22, maar ik heb een uur in München en de 115 rijdt vooralsnog op tijd. Oh, en inderdaad al 3 controles gehad. Net na een Personalwechsel in Würzburg iedereen nog een keer.
Chrysa schreef: ↑di 31 aug 2021, 12:06
Ik zie bij de ICEs eigenlijk altijd kaartcontrole na elk station.
Überhaupt lopen ze in Duitsland in het Fernverkehr eigenlijk na jeder station wel door de trein heen voor de "neu zugestiegen" en vaak zijn ze ook verdomd goed in onthouden wie er al zat
Hebben ze in de lounges in DE trouwens alweer zaufereien? Of zijn die nog steeds met Cojonaferien?
Niet mijn treinen, ik ken wel een trein die vandaag ook DB-Bingo doet.
IC 2037 van Norddeich Mole naar Leipzig is vanochtend in Leer opgeheven. Vanaf Hannover is voor het resterende traject een vervangende IC 2937 ingelegd. Deze trein heeft vervolgens drie kwartier vertraging opgelopen in Braunschweig door personen op het spoor. En blijkbaar rijdt de trein met materieel dat niet in staat is kop te maken, want de trein gaat Magdeburg Hbf overslaan en extra stoppen in Magdeburg-Buckau
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik ben bijna Duitsland uit, dus ik wil graag even mijn DB-Bingo completeren met:
Een defecte stuurstand met een locomotief ervoor.
Een bloedhete coupé waar iemand de airco op "zo heet mogelijk" had gedraaid en de deur open had laten staan. (Beide niet bevorderlijk.) Maar nu ik de airco op zo koud mogelijk heb gedraaid en de deur heb dichtgeknald, gaat het beter. Ben ook maar naar een leeg coupeetje verhuisd, want daar waar ik gereserveerd had was al iemand aan het raam gaan zitten op de plek ertegenover.
Ik heb vast een paar dingetjes gemist bij het samenstellen, maar zelfs een DB-bingo van 24 vakjes krijg ik bijna niet vol. De perikelen rondom reizen met DB zijn helaas niet altijd zo cliché als een persconferentie over corona.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ik heb wel eens zitten tobben met het idee voor een daadwerkelijke DB-bingokaart. Voor vertrek een nieuwe genereren, en afstrepen gedurende de reis. Gegarandeerd plezier, de hele reis (of totdat de kaart vol is en je nog drie uur standen te gaan hebt)!
En 24 vakjes moet wel lukken denk ik, denk anders eens aan klassiekers als 'de bistro is defect/gesloten', 'het geboekte abteil is niet beschikbaar' of 'HC roept de naam van een tussenstation verkeerd/met verkeerde uitspraak om'.
Oh, ik ben er nog een vergeten, bazige conductrice komt met vuur uit de ogen zeggen dat gangpaden vluchtroutes zijn en te allen tijde vrij moeten blijven, terwijl er een koffer 1 cm uitsteekt en de vorige conducteur zei, jao, laat maar staan. (Niet mijn koffer voor de duidelijkheid.)