Coronavirus
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Re: Coronavirus
Van alle namen die Nederland in een andere taal had kunnen hebben is 'Alankomaat' toch wel degene die ik het minst verwachtte :')
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Klinkt als een geflopt apparaat uit de jaren '50.
Huisvrouwen van Nederland! Voor wonderschone was, gebruikt alléén de "Alankomaat"!
Huisvrouwen van Nederland! Voor wonderschone was, gebruikt alléén de "Alankomaat"!
- trolly
Eerder een door jou in elkaar geflanste mechanische TomTom: "Waarheen of U gaat, weet Uw Alankomaat!"
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-beheerder
Ook in Israel loopt het uit de hand door politiek oppertunisme
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/07/is ... f-a4005240
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/07/is ... f-a4005240
Laatst gewijzigd door Tom024 op do 09 jul 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat moet je in Finland :')
-
- OVNL-beheerder
Gezien alcohol er nogal prijzig is, lijkt het me voor jou inderdaad geen interessante bestemming. (A)
-
Had mevrouw daar niet een ex zitten? (A)
-
Zeker :')
In Espoo zit wel een hele goede brouwerij trouwens. (A) Dat was ook het laatste wat ik bezocht heb voordat ik coronasymptomen kreeg na thuiskomst, dus heb er mooie herinneringen aan. *O*
In Espoo zit wel een hele goede brouwerij trouwens. (A) Dat was ook het laatste wat ik bezocht heb voordat ik coronasymptomen kreeg na thuiskomst, dus heb er mooie herinneringen aan. *O*
Nee, véél te vergezocht.trolly schreef:Eerder een door jou in elkaar geflanste mechanische TomTom: "Waarheen of U gaat, weet Uw Alankomaat!"
Tsssss.
:N
- Suus
- Contacteer:
Het Overlegcomité van Belgische regeringen heeft vandaag besloten dat vanaf aanstaande zaterdag in geheel België maskers verplicht worden in winkels, winkelcentra, bioscopen, theaters, concertzalen, congreszalen, auditoria, gebedshuizen, musea en bibliotheken. Morgen zal de Nationale Veiligheidsraad het besluit van het Overlegcomité bekrachtigen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/09 ... open-zale/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/09 ... open-zale/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Precies op tijd. :')
-
Dan ben je net weer weg? *O*
-
Sinds gisteren ben in één van de mensen die de nieuwe CoronaMelder-app mogen testen. Het eerst wat ik moest doen was de Duitse app uitschakelen, want er kan er blijkbaar maar één tegelijk actief zijn :')
- Hainje
Ja nee, dat geeft vertrouwen... :pos:
-
Neuh, maar stel dat er een globale pandemie ofzo komt, dan zijn de Belgen alvast voorbereid. Fijn dat ze dit besluit zo tijdig hebben genomen.Aking schreef:Dan ben je net weer weg? *O*
- Hainje
Ik moest hier veel te hard om lachen.
- Suus
- Contacteer:
Als het goed is gebruiken de Nederlands en de Duitse app dezelfde technologie en worden de codes ontvangen van andere gebruikers op één plek op de telefoon bewaard (en weer automatisch gewist), ongeacht de gebruikte app. Ongeacht welke app je gebruikt zend je dus codes uit die andere mensen met een actieve corona-app ontvangen.dennistd schreef:Sinds gisteren ben in één van de mensen die de nieuwe CoronaMelder-app mogen testen. Het eerst wat ik moest doen was de Duitse app uitschakelen, want er kan er blijkbaar maar één tegelijk actief zijn :')
Echter, elke overheid moet zelf de verificatie doen wanneer een besmettingsalert wordt uitgevaardigd, daarom heb je voor elk land dat je bezoekt wel een aparte app nodig om de alerts te kunnen ontvangen. In de instellingen van je telefoon zit in het COVID19-menu een soort roaminglijst waar je de actieve app kan selecteren, dit moet je in tegenstelling tot mobiele netwerken wel handmatig doen als je de grens oversteekt.
Het is voor Belgische begrippen absurd snel gegaan. Vanochtend gaf de Hoge Gezondheidsraad het dringende advies voor een verplichting, vanavond besloot het Overlegcomité het advies over te nemen en morgen vindt een extra digitale zitting van de Nationale Veiligheidsraad plaats om het te bekrachtigen. Vanochtend zei de federale regering nog pas woensdag over het advies te gaan overleggen.Chrysa schreef:Neuh, maar stel dat er een globale pandemie ofzo komt, dan zijn de Belgen alvast voorbereid. Fijn dat ze dit besluit zo tijdig hebben genomen.Aking schreef:Dan ben je net weer weg? *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Staat Van Ranst op een lijst, ja?PHS schreef: Van Ranst kreeg daarbij de nodige persoonlijke verwijten over zich heen: hij is politiek actief voor de Vlaamse PVDA, een extreemlinkse/communistische, partij, en heel toevallig willen de vakbonden ook meer mondmaskers omdat het de werknemers in winkels e.d. zou beschermen. Echt heel gezellig zal het dus niet zijn geweest bij de overleggen in België :')
En zoals je wel zult weten vertegenwoordigt de PVDA geen enkele Vlaamse danwel Waalse vakbond, dus e.e.a. lijkt me nogal kort door de bocht?
Gezien de versnipperde bevoegdheden is men het toch vrij vlot eens geworden, negen ministers van Volksgezondheid plus alles daarom heen op één lijn krijgen kost tijd.
-
- OVNL-beheerder
Je zag mijn retorische vraag kennelijk niet, van Ranst is inderdaad niet verkiesbaar, maar heeft schijnbaar wel een overtuiging. Jaap van Dissel, om maar bij die vergelijking te blijven, zal die vast ook hebben.
In België is altijd alles politiek, maar bij de virusbestrijding valt dat nog wel mee naar mijn inschatting, er is net zoals bij ons in Nederland een raad van experts die de regering van advies voorziet, waar Van Ranst zitting in heeft. Ik zie het probleem niet die die overtuiging oplevert voor het wetenschappelijk advies dat Van Ranst geeft. Dat politici uit bepaalde partijen de gegeven adviezen vervolgens niet willen overnemen is een ander verhaal.
Als het gaat om het economische aspect van het virus kan ik niet anders dan je gelijk geven, daar zie je duidelijk dat de verschillende partijen liever elkaar bevechten dan samenwerking te zoeken. Dat er, met een ongeziene crisis voor de deur, nog geen definitieve regering is, is natuurlijk godsgeklaagd.
Ten slotte: de Vlaamse Jaap Van Dissel is Steven van Gucht. Marc van Ranst is een viroloog aan de KU Leuven (die nu veel in de media komt inderdaad, maar welke viroloog doet dat niet?). Ik kan na het lezen van je reacties dan ook slechts concluceren dat je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Naar mijn idee tuig je een heel verhaal op, inclusief zaken van zes jaar gelden die er niets mee te maken hebben, om iemand zwart te maken.
In België is altijd alles politiek, maar bij de virusbestrijding valt dat nog wel mee naar mijn inschatting, er is net zoals bij ons in Nederland een raad van experts die de regering van advies voorziet, waar Van Ranst zitting in heeft. Ik zie het probleem niet die die overtuiging oplevert voor het wetenschappelijk advies dat Van Ranst geeft. Dat politici uit bepaalde partijen de gegeven adviezen vervolgens niet willen overnemen is een ander verhaal.
Als het gaat om het economische aspect van het virus kan ik niet anders dan je gelijk geven, daar zie je duidelijk dat de verschillende partijen liever elkaar bevechten dan samenwerking te zoeken. Dat er, met een ongeziene crisis voor de deur, nog geen definitieve regering is, is natuurlijk godsgeklaagd.
Ten slotte: de Vlaamse Jaap Van Dissel is Steven van Gucht. Marc van Ranst is een viroloog aan de KU Leuven (die nu veel in de media komt inderdaad, maar welke viroloog doet dat niet?). Ik kan na het lezen van je reacties dan ook slechts concluceren dat je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Naar mijn idee tuig je een heel verhaal op, inclusief zaken van zes jaar gelden die er niets mee te maken hebben, om iemand zwart te maken.
- Meltrain
- Donateur
Ach, dat besluit is altijd nog eerder genomen dan in Nederland. (A)Chrysa schreef:Neuh, maar stel dat er een globale pandemie ofzo komt, dan zijn de Belgen alvast voorbereid. Fijn dat ze dit besluit zo tijdig hebben genomen.Aking schreef:Dan ben je net weer weg? *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Ik vind het nog altijd opvallend hoe goed wij het virus eronder hebben gekregen zonder mondkapjes waar heel veel overheden op hameren, terwijl wij op Zweden na de minst strenge restricties hadden.
- Suus
- Contacteer:
Zolang we zo veel mogelijk buiten (op terrassen, parken, straat) blijven kan er weinig gebeuren. En ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik sta nog altijd in de rij voor de Jumbo om naar binnen te mogen zodat je afstand kan houden van andere klanten.