Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

umbusko schreef: vr 11 feb 2022, 10:28 Over het algemeen is de koffie ten opzichte van 20 jaar geleden een stuk beter geworden. Of anders gezegd: er is veel meer aanbod van goede koffie en veel minder van slechte koffie.
Koffie van de kiosk had altijd de naam duur en slecht te zijn. Dus als de prijzen verhoogd worden moet de kwaliteit welhaast vooruitgaan (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 654
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DPDelft »

De HEMA vraagt nu 2,25 voor een heel klein bekertje thee :neg:
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ik moest van de week bij een huis aanbellen. Zat er een mooi schild op de muur met de melding dat de woning door Verisure beveiligt wordt.
Ik had sterk de neiging om te vragen of men lekker geslapen had met het alarm aan.. :D

De leeftijdsindicatie toen de deur geopend werd.. klopte wel aardig met die in de reclame, in ieder geval.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vinny schreef: za 12 feb 2022, 18:54
umbusko schreef: vr 11 feb 2022, 10:28 Over het algemeen is de koffie ten opzichte van 20 jaar geleden een stuk beter geworden. Of anders gezegd: er is veel meer aanbod van goede koffie en veel minder van slechte koffie.
Koffie van de kiosk had altijd de naam duur en slecht te zijn. Dus als de prijzen verhoogd worden moet de kwaliteit welhaast vooruitgaan (A)
De Kiosk heeft eigenlijk altijd prima bonenkoffie en zeer goede melk, daar is echt in geïnvesteerd :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Wat bedoel je met zeer goede melk Suus? Ik heb nooit echt een verschil geproefd tussen de verschillende merken melk die je in de supermarkt vindt.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Fristi smaakt wel degelijk heel anders dan AH Rijstmelk.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10652
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik bewonder je avontuurlijke instelling. Verder dan magere melk of yoghurt heb ik het nooit gebracht, maar ik geloof je op je woord.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

PHS schreef: za 12 feb 2022, 22:41 Wat bedoel je met zeer goede melk Suus? Ik heb nooit echt een verschil geproefd tussen de verschillende merken melk die je in de supermarkt vindt.
Echt niet? :shock: Ik drink altijd de halfvolle melk van De Zaanse Hoeve (van de Ap), maar ik proef het onmiddellijk als ik eens een pak Melkan heb (omdat ik bij de Coop ben geweest) of een pak Arla Biologisch (omdat ik bij de Ap To Go ben geweest) en melk van Campina drink ik niet, want die vind ik smerig. Daarom dronk ik ook nooit schoolmelk, want die kwam van Campina. :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: za 12 feb 2022, 22:41 Wat bedoel je met zeer goede melk Suus? Ik heb nooit echt een verschil geproefd tussen de verschillende merken melk die je in de supermarkt vindt.
Wellicht doelt Suus specifiek op het schuim? Ik proef wel echt een smaakverschil tussen verschillende soorten opgeschuimde melk, de Kiosk doet het dan inderdaad meer dan prima.
Durashift schreef: za 12 feb 2022, 21:24 Ik moest van de week bij een huis aanbellen. Zat er een mooi schild op de muur met de melding dat de woning door Verisure beveiligt wordt.
Ik had sterk de neiging om te vragen of men lekker geslapen had met het alarm aan.. :D

De leeftijdsindicatie toen de deur geopend werd.. klopte wel aardig met die in de reclame, in ieder geval.
'Sgat heb jij het alarm aangezet?' Haat die reclame, komt gevoelsmatig ook echt elk reclameblok voorbij. -0-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

TffpaA schreef: vr 11 feb 2022, 09:26 Koffie is inderdaad nog even traag als toen, ja.

Dat ze daar nou geen enkele verbetering in hebben doorgevoerd.
Je zou terug verlangen naar de TEE-koffie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dan heb je een zwaar leven, want alle melk die je in de supermarkt koopt is gepasteuriseerd. (A)

Gesteriliseerde melk (UHT-melk) is wat je waarschijnlijk bedoelt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1515
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

umbusko schreef: zo 13 feb 2022, 00:07
PHS schreef: za 12 feb 2022, 22:41 Wat bedoel je met zeer goede melk Suus? Ik heb nooit echt een verschil geproefd tussen de verschillende merken melk die je in de supermarkt vindt.
Echt niet? :shock: Ik drink altijd de halfvolle melk van De Zaanse Hoeve (van de Ap), maar ik proef het onmiddellijk als ik eens een pak Melkan heb (omdat ik bij de Coop ben geweest) of een pak Arla Biologisch (omdat ik bij de Ap To Go ben geweest) en melk van Campina drink ik niet, want die vind ik smerig. Daarom dronk ik ook nooit schoolmelk, want die kwam van Campina. :mrgreen:
Echt? Ik koop melk meestal in 2l kannen, en die smaken eigenlijk allemaal hetzelfde. Waarschijnlijk omdat voor de meeste verkopers: Lidl, Jumbo, AHe etc. van het zelfde zuivelbedrijf komen: Farm Dairy B.V. uit Lelystad. Dat is allemaal te herkennen aan de de EG-code in het ovaaltje, in dit geval NL Z0816 EG. Misschien is er bij de verpakkingen melk die jij koopt wel verschil in producenten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb dus van de dokter op mijn kop gekregen dat ik niet mijn aanbevolen 35 porties zuivel per week haal, gewoon omdat ik niet zo’n melkdrinker ben, maar zo te lezen halen jullie dat makkelijk :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Om welke stof gaat het dan? Want de meeste stoffen zitten ook in andere voedingsmiddelen, zuivel is niet perse een must om te consumeren. Naar mijn mening is je arts op dat vlak een beetje ouderwets/laat zich teveel leiden door de zuivellobby.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb extra grote kans op botontkalking, dus ik moet ruim voldoende calcium consumeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

35 porties per week? Dat is dus 5 per dag. 5 glazen melk per dag of is het scheutje in je thee ook een portie?
Ik vind zuivel belangrijk om tot je te nemen en neem elke dag minimaal een portie kwark en wat melk, maar 35 per week lijkt me wat overdreven.

Edit, ooh nu snap ik het voor Suus.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik moet ook veel eiwitten en calcium binnen krijgen maar ik drink ook geen melk dus ik herken wel hoe lastig het is.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ik ook, maar krijg daarvoor calcium-tabletten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

35 porties! :shock:

Volgens mij zit het in m'n vitaminepillen, want zuivel eet/drink ik niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik slik ook calcium magnesium zink en vitamine D maar eiwit zit niet in een pilletje. Ik heb wel shakes.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Klopt, eiwit moet inderdaad ergens anders vandaan komen.
Overigens is mijn thuisapotheek (onderhand) enerzijds gevuld met medicijnen en voor de andere helft met supplementen.
Nog even en ik zal er een meter bij moeten kopen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Suus schreef: za 12 feb 2022, 21:32
Vinny schreef: za 12 feb 2022, 18:54
umbusko schreef: vr 11 feb 2022, 10:28 Over het algemeen is de koffie ten opzichte van 20 jaar geleden een stuk beter geworden. Of anders gezegd: er is veel meer aanbod van goede koffie en veel minder van slechte koffie.
Koffie van de kiosk had altijd de naam duur en slecht te zijn. Dus als de prijzen verhoogd worden moet de kwaliteit welhaast vooruitgaan (A)
De Kiosk heeft eigenlijk altijd prima bonenkoffie en zeer goede melk, daar is echt in geïnvesteerd :Y
Het allerlekkerst is een cappuchino bij de Julia's. :D

Bij de Kiosk vind ik de koffie en de melk overigens ook prima te doen. AH to go vaak wat minder.
Ik slik ook calcium magnesium zink en vitamine D maar eiwit zit niet in een pilletje. Ik heb wel shakes.
Vervelend dat je zoveel bij moet slikken. Ik probeer zelf wel bewust meer melk te consumeren: Vitamine D is belangijk. Zeker in de hele COVID-crisis, en ik merk aan het eind van de winter ook wel een dip in mijn energieniveau en sinds ik bewuster ben van het feit dat een vitamine D tekort daar ondermeer de oorzaak van is meer op gaan letten door een langere pauze te nemen als de zon schijnt en meer melk te drinken. Het helpt wel :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ardan schreef:35 porties per week? Dat is dus 5 per dag. 5 glazen melk per dag of is het scheutje in je thee ook een portie?
Melk in koffie of thee (ieuwl) telt niet mee, dat is niet voldoende om een portie genoemd te kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik zweer er bij. Thee op zijn Bri'ish :pos:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten