Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TffpaA
Donateur

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat die doorsnede sowieso onder een steen resideert.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

NS die wel te lui is om op de schermen in de trein een regelmatig bericht over mondkapjes te laten zien, maar nu het niet meer hoeft er wel een bericht over te hebben :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Is de Kiosk op een niet-actief-stimulerenbeleid of zo, ik moet de laatste tijd steeds zelf om een zegeltje vragen. :') Wat ze me altijd vriendelijk geven, dat dan weer wel.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik weet niet wat DB aan het doen is, maar ik heb zojuist een eerste klas SuperSparpreis Aachen-Praha gekocht voor €27,90 voor over minder dan 3 weken. :') En terug voor €32,90. Terug is wel via München, maar ja, je moet er iets voor over hebben om goedkoop te reizen. :mrgreen:
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Dat zijn toch vrij normale prijzen? Ik kreeg ze altijd voor 37 euro vanaf Breda, ook voor reizen kort van tevoren.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Voor eerste klas? Rond de 45 lukte me wel vaker, maar dat was dan via ČD. Tweede klas is overigens al vanaf €18,90. Lager dan 29 kan ik me toch niet herinneren, en die waren meestal meteen uitverkocht.
reisthijs
Contacteer:

Bericht door reisthijs »

Ik kan tegenwoordig niet meer 's nachts uit het raam kijken zonder aan het onderschrift van trolly te denken.
# Het is de schuld van de Rabobank.
Afbeelding
Kalil Nieuw
Contacteer:

Bericht door Kalil Nieuw »

Één van mijn beste vrienden op mijn sportclub is gisterenmiddag de eerste kinderburgemeester van Rotterdam geworden:

https://www.pzc.nl/rotterdam/louey-10-i ... 0de%20stad.

*O* *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

umbusko schreef: vr 25 mar 2022, 21:39 Ik weet niet wat DB aan het doen is, maar ik heb zojuist een eerste klas SuperSparpreis Aachen-Praha gekocht voor €27,90 voor over minder dan 3 weken. :') En terug voor €32,90. Terug is wel via München, maar ja, je moet er iets voor over hebben om goedkoop te reizen. :mrgreen:
Het weekend van 1 en 3 april toevallig? Ik heb een retour Emmerich - Ceske Budejovice voor ook iets van 60 euro eerste klas. *O*

Nou zijn er bij Furth im Wald de laatste weken wel grenscontroles met aardig wat vertraging en daardoor gemiste overstappen, dus grote kans krijg je nog een deel terug ook.
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

umbusko schreef: vr 25 mar 2022, 21:39 Ik weet niet wat DB aan het doen is, maar ik heb zojuist een eerste klas SuperSparpreis Aachen-Praha gekocht voor €27,90 voor over minder dan 3 weken. :') En terug voor €32,90. Terug is wel via München, maar ja, je moet er iets voor over hebben om goedkoop te reizen. :mrgreen:
Heb jij massel. Mijn Sparpreisen van en naar Malmö voor eind juni kosten € 120 per stuk. Gelukkig had ik nog een hoop vouchers van Deutsche Bahn over, een herinnering uit het coronatijdperk.

Maar goed, de Sparpreis naar München voor medio mei was wel redelijk goed geprijst, € 60 heen, €42 terug. Een Super Sparpreis durf ik niet meer te boeken, want je weet nooit om wat voor reden je een reis moet annuleren. Heeft bijvoorbeeld Praag of Berlijn nog veel last van vluchtelingen uit Oekraïne?
-
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

"AppleMoose"? Fo' real? En was het altijd al Ronalddussen, zoals Tom0024 schreef?
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Nee, dat was met 1 d.
En blandning av sött och salt.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Dus die moddereters kunnen je oude naam nog niet eens goed schrijven. Dan hoop ik maar dat je niet eigenlijk ApleMose wilde gaan heten...

(A)
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

AppleMoose schreef: za 26 mar 2022, 08:49 Nee, dat was met 1 d.
Oh, dan corrizjeer ik mijn post even. (A)
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Gellukig!
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Tom024 schreef: za 26 mar 2022, 08:56
AppleMoose schreef: za 26 mar 2022, 08:49 Nee, dat was met 1 d.
Oh, dan corrizjeer ik mijn post even. (A)
Ddank!
TffpaA schreef: za 26 mar 2022, 08:51 Dus die moddereters kunnen je oude naam nog niet eens goed schrijven.
En dat na ál die jaren dat ik hier zit... Ben diep teleurgesteld... -0-
En blandning av sött och salt.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ach. Jou hebben ze hier dan tenminste nog al die jaren laten rondlopen.

(A)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nu heb ik zin in Koeleman. Helaas is dat al 14 jaar niet meer verkrijgbaar -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef: za 26 mar 2022, 07:27
Het weekend van 1 en 3 april toevallig? Ik heb een retour Emmerich - Ceske Budejovice voor ook iets van 60 euro eerste klas. *O*

Nou zijn er bij Furth im Wald de laatste weken wel grenscontroles met aardig wat vertraging en daardoor gemiste overstappen, dus grote kans krijg je nog een deel terug ook.
Nee, iets later, rondom Pasen. Hmmm, ze zijn wel allebei via Furth im Wald en op de terugweg is de overstap in München maar 10 minuten. (Maar wel met een alternatief een minuut of 20 later.) Shit. :mrgreen:

Ik heb ook geen al te beste ervaring met de niet zo intelligente douaniers in Furth im Wald, die waren er een paar jaar geleden heilig van overtuigd dat ik marihuana smokkelde (ik heb dat spul niet eens aangeraakt :roll: ) en moesten per se mijn rugzak uitpakken; mijn koffer lieten ze met rust. Dat was ook een geluk bij een ongeluk, want ze begonnen daarna nog door te vragen: drugs? "Nee" alcohol? "Nee". Door de irritatie over hun manier van doen dacht ik dat ook echt, maar ik realiseerde me pas later dat ik een fles Becherovka in mijn koffer had zitten voor het thuisfront, en ijzerpillen die mijn moeder toen nodig had en beter werkten dan de Nederlandse. :lol:
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Nitein-Repart schreef: za 26 mar 2022, 07:49 Een Super Sparpreis durf ik niet meer te boeken, want je weet nooit om wat voor reden je een reis moet annuleren.
Snap ik, maar in dit geval was het dan €4,50 duurder die je sowieso kwijt bent, plus €10 die je kwijt bent bij annuleren, en de rest als voucher. Met dit soort goedkope prijzen ben je dan sowieso de helft van het geld al kwijt.
trolly

Bericht door trolly »

reisthijs schreef: za 26 mar 2022, 02:25 Ik kan tegenwoordig niet meer 's nachts uit het raam kijken zonder aan het onderschrift van trolly te denken.
# Het is de schuld van de Rabobank.
Afbeelding
Dat mag zo zijn, maar U leest het het eerst op #OVinNL *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Nitein-Repart schreef: za 26 mar 2022, 07:49 Heb jij massel. Mijn Sparpreisen van en naar Malmö voor eind juni kosten € 120 per stuk. Gelukkig had ik nog een hoop vouchers van Deutsche Bahn over, een herinnering uit het coronatijdperk.
Voor dat geld kan je beter interrailen toch? Ik krijg trouwens Basel - Stockholm voor 80 euro, dus 120 lijkt me erg veel.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Zojuist hebben mijn vader en ik ons weer ingeschreven voor een Rammelbakken Reis. Van 4 t/m 10 september gaan wij weer met onze Citroën Visa 11 RE mee met een editie, ditmaal die naar Italië. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Cas

Bericht door Cas »

Nederland naar Malmö voor 120 euro per stuk lijkt me inderdaad erg veel, ik reis regelmatig van/naar Kopenhagen voor 40 euro, en zelfs op drukke momenten niet meer dan 80. Da's met een supersparpreis, maar toch.

Treinen naar Zweden frusteren me momenteel wel: ik wil een reisje Kopenhagen-Gothenburg boeken, maar blijkbaar kan ik daarvoor nergens in Denemarken terecht :')
DSB internationaal vindt niks (en is gewoon de site van B-Europe...) behalve een waarschuwing dat het geen Øresundståger weergeeft (waarom dan?), en DSB's nationale/øresund-planner kent Goteborg C niet. Bahn.de en de Deense reisplanner Rejseplanen (maar niet de app) kunnen me wel reizen aanbevelen, maar hebben geen ticketinfo. Gelukkig kan ik nog wel bij SJ terecht, maar ik zou dit toch liever gewoon in DKK afrekenen...
請勿靠近車門
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Chrysa schreef: za 26 mar 2022, 13:40
Nitein-Repart schreef: za 26 mar 2022, 07:49 Heb jij massel. Mijn Sparpreisen van en naar Malmö voor eind juni kosten € 120 per stuk. Gelukkig had ik nog een hoop vouchers van Deutsche Bahn over, een herinnering uit het coronatijdperk.
Voor dat geld kan je beter interrailen toch? Ik krijg trouwens Basel - Stockholm voor 80 euro, dus 120 lijkt me erg veel.
De eerste klas Interrail voor vier dagen kost €295. Dat is nog altijd meer dan 2x € 240. Verder denk ik dat Interrail enkel loont als je meerdere dagen (ook op locatie) gebruikmaakt van het Fernverkehr, naar een verschrikkelijk duur land reist (Zwitserland/Noorwegen) of pas op het allerlaatste moment besluit om te gaan reizen en de Sparpreis-tickets op zijn. Nu ook voor het Fernverkehr 7% btw geldt kun je bijvoorbeeld een eerste klas Sparpreis naar München of Berlin voor onder de € 45 scoren. Op locatie kun je gebruikmaken van de Ländertickets.
-
Plaats reactie