Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De demonstratie is zonder vergunning gegaan. Er heeft wel vooroverleg plaatsgevonden. GVB is op eigen initiatief gaan omleiden toen het te druk werd op de Dam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Uhm, een demonstratie heeft doorgaans toch formele toestemming van de gemeente nodig in de vorm van een vergunning?
Beul van de blindegeleidelijn
Wannes

Bericht door Wannes »

Nee, voor een demonstratie is geen vergunning nodig, je hoeft het alleen maar te melden.
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... f%20route.
trolly

Bericht door trolly »

Het zou een leuke boel worden als de overheid met het afgeven van een vergunning verantwoordelijk wordt voor een demonstratie. Zonder uitgebreid alle mogelijkheden op te noemen die dat aan demonstranten zou bieden om de overheid dwars te zitten zal ik het er maar op houden dat me dat op z'n minst onwenselijk lijkt. Ook voor de demonstranten overigens. Een demonstratievergunning maakt het wel héél makkelijk een wat minder gewenste demonstratie niet te laten doorgaan. Niet noodzakelijkerwijs door geen vergunning af te geven, maar ook door de aanvraagprocedure zo stroperig mogelijk te laten verlopen of torenhoge leges te vragen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

traibergen schreef:Nee, voor een demonstratie is geen vergunning nodig, je hoeft het alleen maar te melden.
Dit ontslaat de gemeente en de burgemeester niet van de verantwoordelijkheid als het gaat om de veiligheid en gezondheid van de deelnemers. En juist in deze tijd had ze voorwaarden moeten stellen voor het waarborgen van de gezondheid door maximale aantallen te benoemen en tijdig de Dam af te sluiten bij teveel deelnemers.

Juist in deze tijd had de gemeente de vinger aan de pols moeten houden.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Trouw heeft de dader gevonden: WhatsApp!

https://www.trouw.nl/binnenland/hoe-kon ... ~bdf92b1e/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Op de Erasmusbrug schijnt het ook flink druk te zijn nu.
Aking

Bericht door Aking »

Is Tante Suus niet ter plaatse om verslag te doen? :o
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dan zou ze nu al onderweg naar huis moeten zijn, het protest is vroegtijdig beëindigd vanwege de drukte.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Suus schreef:Trouw heeft de dader gevonden: WhatsApp!

Het 'probleem' is natuurlijk dat we teveel privacy hebben door onbreekbare versleuteling. Hoelang duurt het voordat er politici aan zulke beveiliging wil tornen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik steun het doel en de standpunten van de demonstranten, maar het leek mij gezien de gekozen locatie verstandiger niet te gaan. Ik weet ook niet zo heel goed hoe je de locatie goed kan ontruimen. Ik hoor op het moment eigenlijk constant helicopters.
Spoiler: show
Ik ben wel enigszins verbaasd dat de grootste criticus van het Nederlands coronabeleid Jaap Stronks bij de demonstratie aanwezig is en nu boos is dat de autoriteiten de demonstratie staken wegens te grote drukte.
trolly

Bericht door trolly »

JordiBrabant schreef:

Het 'probleem' is natuurlijk dat we teveel privacy hebben door onbreekbare versleuteling. Hoelang duurt het voordat er politici aan zulke beveiliging wil tornen.
Er zullen vast politici staan te trappelen, dus laten we hopen dat dat niet gebeurt. Aan de andere kant: whatsapp is natuurlijk ook Facebook, dus Joost mag weten wie er allemaal met je meeleest...

Ik vond dit wel een aardig zinnetje uit het artikel van Suus:
Trouw schreef:maar in deze tijd is een analyse van traditionele sociale media als Facebook en Twitter ‘niet meer zaligmakend’
Facebook en Twitter zijn zoooooo dooooood... :')

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

WhatsApp, Snapchat, Instagram DM’s. Sociale media is tegenwoordig meer besloten dan open.
Alargule

Bericht door Alargule »

Asociale media!!1!
Vinny

Bericht door Vinny »

De échte dader is natuurlijk de individuele demonstrant. Op het moment dat er geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden moet je gewoon naar huis. De richtlijnen zijn erg duidelijk op dat punt. :Y

En een mondkapje of -masker afzetten als je een statement maakt op televisie is precies doen waarom een mondkapje volgens het RIVM dus geen zin heeft: zo verspreid je alsnog het virus :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM

Bericht door VIRM »

trolly schreef:Het zou een leuke boel worden als de overheid met het afgeven van een vergunning verantwoordelijk wordt voor een demonstratie. Zonder uitgebreid alle mogelijkheden op te noemen die dat aan demonstranten zou bieden om de overheid dwars te zitten zal ik het er maar op houden dat me dat op z'n minst onwenselijk lijkt. Ook voor de demonstranten overigens. Een demonstratievergunning maakt het wel héél makkelijk een wat minder gewenste demonstratie niet te laten doorgaan. Niet noodzakelijkerwijs door geen vergunning af te geven, maar ook door de aanvraagprocedure zo stroperig mogelijk te laten verlopen of torenhoge leges te vragen.
Ik weet wel dat een demonstratie moet worden aangemeld bij de gemeente, maar had even niet scherp in welke vorm dat moet. ;)

Eerder vanavond zag ik op het NOS Journaal dat politiemensen juist eerder hadden aangevoeld dat de opkomst te hoog zou worden, maar dat er van hogerhand niks gebeurde.
Beul van de blindegeleidelijn
trolly

Bericht door trolly »

VIRM schreef:Ik weet wel dat een demonstratie moet worden aangemeld bij de gemeente, maar had even niet scherp in welke vorm dat moet. ;)
Voor dit keer zie ik het door de vingers, maar laat het niet nog eens gebeuren :')

Chrysa

Bericht door Chrysa »

@Z2N

Hoe gaat het eigenlijk in Frankrijk? Ik heb je al een tijd niet gehoord over afgebrande Mcdonald's.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

De grens is dicht, dus ik mag niet naar mijn geboortegrond terug. Maar mijn familie daar zat dicht bij het coronavuur in Île-de-France, dus misschien is het maar beter dat ik niet zomaar de Thalys mocht pakken. :|
Flickr!
Aking

Bericht door Aking »

Mag je zelfs als echte Baguette de grens niet over? :shock:
trolly

Bericht door trolly »

Is ie niet demi baguette?

Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Aking schreef:Mag je zelfs als echte Baguette de grens niet over? :shock:
Verplaatsingen zijn alleen toegestaan tot 100 kilometer van de woonplaats, en ik sta ingeschreven als Fransman in het buitenland.
Flickr!
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Racismeprotest Rotterdam afgebroken, twee arrestaties bij opstootjes - https://nos.nl/l/2336102

Laat overigens maar weer zien dat Halsema de juiste beslissing heeft genomen. In Rotterdam zijn de ondernemers nu ook boos omdat er vernielingen zijn aangebracht terwijl in Amsterdam een verkeerd signaal afgaf door ze te laten staan. Het is ook nooit goed.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wannes

Bericht door Wannes »

gkw1969 schreef:
traibergen schreef:Nee, voor een demonstratie is geen vergunning nodig, je hoeft het alleen maar te melden.
Dit ontslaat de gemeente en de burgemeester niet van de verantwoordelijkheid als het gaat om de veiligheid en gezondheid van de deelnemers. En juist in deze tijd had ze voorwaarden moeten stellen voor het waarborgen van de gezondheid door maximale aantallen te benoemen en tijdig de Dam af te sluiten bij teveel deelnemers.

Juist in deze tijd had de gemeente de vinger aan de pols moeten houden.
Ik probeerde in mijn antwoord geen waardeoordeel te geven. Tuurlijk ontslaat dit de gemeente en burgemeesters niet van hun verantwoordelijkheid maar feit blijft dat er geen vergunning nodig is. De demonstratie kan natuurlijk wel door de burgemeester afgebroken worden indien er teveel mensen komen waardoor de volksgezondheid niet meer gewaarborgd kan worden, maar de vraag is natuurlijk wat daar het effect van is.
SuperGhost

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Racismeprotest Rotterdam afgebroken, twee arrestaties bij opstootjes - https://nos.nl/l/2336102

Laat overigens maar weer zien dat Halsema de juiste beslissing heeft genomen. In Rotterdam zijn de ondernemers nu ook boos omdat er vernielingen zijn aangebracht terwijl in Amsterdam een verkeerd signaal afgaf door ze te laten staan. Het is ook nooit goed.
Je kunt het natuurlijk ook niet 1-op-1 overnemen tussen 2 steden. Maar het laat wel goed zien dat het gewoon een zeer lastige afweging is voor een burgemeester en je het nooit goed kan doen.
Plaats reactie