Een tas vol politiek!
- Suus
- Contacteer:
Een tas vol politiek!
De demonstratie is zonder vergunning gegaan. Er heeft wel vooroverleg plaatsgevonden. GVB is op eigen initiatief gaan omleiden toen het te druk werd op de Dam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Re: Een tas vol politiek!
Uhm, een demonstratie heeft doorgaans toch formele toestemming van de gemeente nodig in de vorm van een vergunning?
Beul van de blindegeleidelijn
-
Nee, voor een demonstratie is geen vergunning nodig, je hoeft het alleen maar te melden.
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... f%20route.
- trolly
Het zou een leuke boel worden als de overheid met het afgeven van een vergunning verantwoordelijk wordt voor een demonstratie. Zonder uitgebreid alle mogelijkheden op te noemen die dat aan demonstranten zou bieden om de overheid dwars te zitten zal ik het er maar op houden dat me dat op z'n minst onwenselijk lijkt. Ook voor de demonstranten overigens. Een demonstratievergunning maakt het wel héél makkelijk een wat minder gewenste demonstratie niet te laten doorgaan. Niet noodzakelijkerwijs door geen vergunning af te geven, maar ook door de aanvraagprocedure zo stroperig mogelijk te laten verlopen of torenhoge leges te vragen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Dit ontslaat de gemeente en de burgemeester niet van de verantwoordelijkheid als het gaat om de veiligheid en gezondheid van de deelnemers. En juist in deze tijd had ze voorwaarden moeten stellen voor het waarborgen van de gezondheid door maximale aantallen te benoemen en tijdig de Dam af te sluiten bij teveel deelnemers.traibergen schreef:Nee, voor een demonstratie is geen vergunning nodig, je hoeft het alleen maar te melden.
Juist in deze tijd had de gemeente de vinger aan de pols moeten houden.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Suus
- Contacteer:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Op de Erasmusbrug schijnt het ook flink druk te zijn nu.
-
Is Tante Suus niet ter plaatse om verslag te doen? :o
- Z2N
- Donateur
Dan zou ze nu al onderweg naar huis moeten zijn, het protest is vroegtijdig beëindigd vanwege de drukte.
-
Het 'probleem' is natuurlijk dat we teveel privacy hebben door onbreekbare versleuteling. Hoelang duurt het voordat er politici aan zulke beveiliging wil tornen.Suus schreef:Trouw heeft de dader gevonden: WhatsApp!
https://www.trouw.nl/binnenland/hoe-kon ... ~bdf92b1e/
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- Suus
- Contacteer:
Ik steun het doel en de standpunten van de demonstranten, maar het leek mij gezien de gekozen locatie verstandiger niet te gaan. Ik weet ook niet zo heel goed hoe je de locatie goed kan ontruimen. Ik hoor op het moment eigenlijk constant helicopters.
- Spoiler: show
- trolly
Er zullen vast politici staan te trappelen, dus laten we hopen dat dat niet gebeurt. Aan de andere kant: whatsapp is natuurlijk ook Facebook, dus Joost mag weten wie er allemaal met je meeleest...JordiBrabant schreef:Het 'probleem' is natuurlijk dat we teveel privacy hebben door onbreekbare versleuteling. Hoelang duurt het voordat er politici aan zulke beveiliging wil tornen.Suus schreef:Trouw heeft de dader gevonden: WhatsApp!
Ik vond dit wel een aardig zinnetje uit het artikel van Suus:
Facebook en Twitter zijn zoooooo dooooood... :')Trouw schreef:maar in deze tijd is een analyse van traditionele sociale media als Facebook en Twitter ‘niet meer zaligmakend’
- Suus
- Contacteer:
WhatsApp, Snapchat, Instagram DM’s. Sociale media is tegenwoordig meer besloten dan open.
- Vinny
De échte dader is natuurlijk de individuele demonstrant. Op het moment dat er geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden moet je gewoon naar huis. De richtlijnen zijn erg duidelijk op dat punt. :YSuus schreef:Trouw heeft de dader gevonden: WhatsApp!
En een mondkapje of -masker afzetten als je een statement maakt op televisie is precies doen waarom een mondkapje volgens het RIVM dus geen zin heeft: zo verspreid je alsnog het virus :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
Ik weet wel dat een demonstratie moet worden aangemeld bij de gemeente, maar had even niet scherp in welke vorm dat moet. ;)trolly schreef:Het zou een leuke boel worden als de overheid met het afgeven van een vergunning verantwoordelijk wordt voor een demonstratie. Zonder uitgebreid alle mogelijkheden op te noemen die dat aan demonstranten zou bieden om de overheid dwars te zitten zal ik het er maar op houden dat me dat op z'n minst onwenselijk lijkt. Ook voor de demonstranten overigens. Een demonstratievergunning maakt het wel héél makkelijk een wat minder gewenste demonstratie niet te laten doorgaan. Niet noodzakelijkerwijs door geen vergunning af te geven, maar ook door de aanvraagprocedure zo stroperig mogelijk te laten verlopen of torenhoge leges te vragen.
Eerder vanavond zag ik op het NOS Journaal dat politiemensen juist eerder hadden aangevoeld dat de opkomst te hoog zou worden, maar dat er van hogerhand niks gebeurde.Suus schreef:Trouw heeft de dader gevonden: WhatsApp!
Beul van de blindegeleidelijn
- trolly
Voor dit keer zie ik het door de vingers, maar laat het niet nog eens gebeuren :')VIRM schreef:Ik weet wel dat een demonstratie moet worden aangemeld bij de gemeente, maar had even niet scherp in welke vorm dat moet. ;)
-
@Z2N
Hoe gaat het eigenlijk in Frankrijk? Ik heb je al een tijd niet gehoord over afgebrande Mcdonald's.
Hoe gaat het eigenlijk in Frankrijk? Ik heb je al een tijd niet gehoord over afgebrande Mcdonald's.
- Z2N
- Donateur
De grens is dicht, dus ik mag niet naar mijn geboortegrond terug. Maar mijn familie daar zat dicht bij het coronavuur in Île-de-France, dus misschien is het maar beter dat ik niet zomaar de Thalys mocht pakken. 

-
Mag je zelfs als echte Baguette de grens niet over? 

- trolly
Is ie niet demi baguette?
- Z2N
- Donateur
Verplaatsingen zijn alleen toegestaan tot 100 kilometer van de woonplaats, en ik sta ingeschreven als Fransman in het buitenland.Aking schreef:Mag je zelfs als echte Baguette de grens niet over?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Racismeprotest Rotterdam afgebroken, twee arrestaties bij opstootjes - https://nos.nl/l/2336102
Laat overigens maar weer zien dat Halsema de juiste beslissing heeft genomen. In Rotterdam zijn de ondernemers nu ook boos omdat er vernielingen zijn aangebracht terwijl in Amsterdam een verkeerd signaal afgaf door ze te laten staan. Het is ook nooit goed.
Laat overigens maar weer zien dat Halsema de juiste beslissing heeft genomen. In Rotterdam zijn de ondernemers nu ook boos omdat er vernielingen zijn aangebracht terwijl in Amsterdam een verkeerd signaal afgaf door ze te laten staan. Het is ook nooit goed.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
Ik probeerde in mijn antwoord geen waardeoordeel te geven. Tuurlijk ontslaat dit de gemeente en burgemeesters niet van hun verantwoordelijkheid maar feit blijft dat er geen vergunning nodig is. De demonstratie kan natuurlijk wel door de burgemeester afgebroken worden indien er teveel mensen komen waardoor de volksgezondheid niet meer gewaarborgd kan worden, maar de vraag is natuurlijk wat daar het effect van is.gkw1969 schreef:Dit ontslaat de gemeente en de burgemeester niet van de verantwoordelijkheid als het gaat om de veiligheid en gezondheid van de deelnemers. En juist in deze tijd had ze voorwaarden moeten stellen voor het waarborgen van de gezondheid door maximale aantallen te benoemen en tijdig de Dam af te sluiten bij teveel deelnemers.traibergen schreef:Nee, voor een demonstratie is geen vergunning nodig, je hoeft het alleen maar te melden.
Juist in deze tijd had de gemeente de vinger aan de pols moeten houden.
-
Je kunt het natuurlijk ook niet 1-op-1 overnemen tussen 2 steden. Maar het laat wel goed zien dat het gewoon een zeer lastige afweging is voor een burgemeester en je het nooit goed kan doen.regenmaker schreef:Racismeprotest Rotterdam afgebroken, twee arrestaties bij opstootjes - https://nos.nl/l/2336102