Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
ITF

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ITF »

Dat mijn nickname op dit forum veranderd is naar ITF. De naam rooddolfijn heb ik een jaar of 6 geleden bedacht en het werd tijd voor wat nieuws. Sinds ik met de Zwitserse spoorwegen heb gereisd (al weer een jaar geleden, wat gaat de tijd snel), ben ik dieper gedoken in het Intergrale Taktfahrplan (afkorting: ITF) en is daar een lichte fascinatie voor ontstaan. Zodoende heb ik mijn naam laten aanpassen.

Edit: overbodig woord weggehaald
Laatst gewijzigd door ITF op wo 17 jul 2024, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Vanavond voor het eerst gewandeld in het "Steinse Groen" :pos: ;) .
VIRM

Bericht door VIRM »

De NS wil heel graag weten waarom ik een Weekend Vrij heb gekocht bij de Weg = Wegweken. Nou, als ik er al eentje had, is het vragen naar de bekende weg. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Ja ... van die tevredenheidsonderzoeken die veel bedrijven sturen wordt je vaak niet goed :s .
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Toen ik vanochtend met de intercity door Tilburg reed was er nog niet zo heel veel van te zien, maar toen ik aan het begin van de avond nogmaals door Tilburg reed waren de Beierse vlaggen op de wildwaterbaan niet te missen. Het is weer bijna kermis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Maandag mocht de wildwaterbaan al opbouwen, evenals het Tirolerdorp. De rest mocht vanaf dinsdagavond aan de slag :Y Al betrof dat vooral het oprijden, want ze mogen niet tot heel laat in de avond opbouwen.
En blandning av sött och salt.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Lijjkt me verschrikkelijk om tijdens de kermis in het centrum van Tilburg te wonen: je kunt je huis amper bereiken en de hele dag herrie en gedoe.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Mijn oud-collega's van desbetreffende gemeente drukten mij al maandenlang op het hart dat ik komende maandag vrij moest houden voor de Roze Maandag, maar daar zijn helaas toch een paar hindernissen tussengekomen. :oops:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: do 18 jul 2024, 13:32 Lijk me verschrikkelijk om tijdens de kermis in het centrum van Tilburg te wonen± je kunt je huis amper bereiken en de hele dag herrie en gedoe.
Dat lijkt mij ook verschrikkelijk. Maar weet je dat als inwoner niet van tevoren? Net zoals voor evenementen als Leids Ontzet.
AppleMoose

Tom024 schreef: do 18 jul 2024, 13:32 Lijk me verschrikkelijk om tijdens de kermis in het centrum van Tilburg te wonen± je kunt je huis amper bereiken en de hele dag herrie en gedoe.
Velen vinden het juist ook weer een feest en kijken ernaar uit :Y

Ach, je weet dat je te maken hebt met evenementen, herrie en gedoe als je in het centrum van een stad gaat wonen. De kermis is maar 10 dagen in het jaar en het valt altijd in de zomervakantie, dus je kunt lekker de hort op als je er echt helemaal niks mee hebt.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Kennissen van mij gingen ooit in een huis aan de Brink wonen, het grote stadsplein van Deventer. Die kregen er ook een te ondertekenen verklaring bij, van de strekking 'dat je wel weet waar je terecht komt en dat klagen over uitgaansleven en de kermis voor je deur weinig nut heeft'. Ach, ze vonden reuring wel leuk!
Anderhalf jaar later zijn ze toch weer in een wijkje gaan wonen. 'Was wel een beetje veel reuring'.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Boven een winkelstraat wonen lijkt mij niet zo'n probleem, in de avonduren zal er weinig gebeuren. En lekker dicht bij de winkels *O*

In een drukke uitgaansstraat of een groot stadsplein wonen lijkt mij toch wel wat minder, al ben ik na nu al vele jaren tegenover een politiebureau te wonen en een invalsweg toch wel enige geluids- en lichteffecten 's nachts gewend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl

Bericht door Karl »

Heeft toevallig iemand een simpel artikel gevonden over de computerstoring die vandaag plaatsvond? Ik snap niets van computers, dus ik houd me aanbevolen voor een Dummy-Niveau.
Het is een spectrum.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: vr 19 jul 2024, 00:13 Boven een winkelstraat wonen lijkt mij niet zo'n probleem, in de avonduren zal er weinig gebeuren. En lekker dicht bij de winkels

In een drukke uitgaansstraat of een groot stadsplein wonen lijkt mij toch wel wat minder, al ben ik na nu al vele jaren tegenover een politiebureau te wonen en een invalsweg toch wel enige geluids- en lichteffecten 's nachts gewend.
Ach ... ik woon nu tegenover een winkelcentrum. En over de weg die tussen het winkelcentrum en mijn huis ligt rijdt gemiddeld twee keer per dag een een auto voorbij met geluids- en lichteffecten. Ben het inmiddels wel gewend.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Karl schreef: vr 19 jul 2024, 16:30 Heeft toevallig iemand een simpel artikel gevonden over de computerstoring die vandaag plaatsvond? Ik snap niets van computers, dus ik houd me aanbevolen voor een Dummy-Niveau.

Dit misschien

Wat is Crowdstrike en hoe kon het zo misgaan? Dit is wat we nu weten - https://nos.nl/l/2529477
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Karl schreef: vr 19 jul 2024, 16:30 Heeft toevallig iemand een simpel artikel gevonden over de computerstoring die vandaag plaatsvond? Ik snap niets van computers, dus ik houd me aanbevolen voor een Dummy-Niveau.
Super versimpelde lekentaal van wat ik denk dat er aan de hand kan zijn:
Computer beveiligd met de software start op.
Computer checkt of er een goede versie van beveiliging aanwezig is.
Geüpdate versie van beveiliging wordt niet als een goede gezien.
Faalveilige optie wordt gekozen: niet opstarten met een blauw scherm.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Hieruit blijkt maar weer dat we tegenwoordig "te afhankelijk" van computers zijn :shock: :s .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 20 jul 2024, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
AppleMoose

Afhankelijk zijn van computers hoeft geen probleem te zijn. Grotendeels hebben die ons leven ook verrijkt en zijn er veel mogelijkheden bijgekomen; veel levensreddende operaties zouden niet mogelijk zijn als er geen computers zouden zijn, om maar een voorbeeld te noemen. Wat wél een probleem is, is dat er te veel cruciale bedrijven/instellingen afhankelijk zijn van dezelfde softwareleverancier(s). Dat maakt ons wel kwetsbaar voor dit soort fouten en kwaadwillenden. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of een update wereldwijd tegelijk uitvoeren wel een verstandig idee is.
Bemined

Bericht door Bemined »

Met veiligheidsupdates is het een afweging tussen risico op een foutieve update en niet beschermd zijn tegen de laatste bedreigingen, zeker op computers die rechtstreeks met het internet verbonden zijn en waarop bedrijfsgevoelige informatie staat.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Eerder deze week werd er nog een beetje sarcastisch gereageerd toen Thales aankondigde geen software-updates voor hun apparatuur (veel betaalsystemen in het OV) uit te voeren tijdens de Olympische spelen vanwege het risico voor storingen en een paar dagen later toont een ander bedrijf het gelijk van Thales aan.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

In deze ICNG zijn er van de 6 binnendeuren die ik kan zien, 3 defect. :X
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

… dat ik voor het eerst in mijn leven in een tram met leren stoelen zit. :shock: Wel erg comfortabel. :Y
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Echt leer of kunstleer?
In elk geval de trams van de RET en De Lijn en sommige trams van de HTM hebben stoelen met (kunst)leren bekleding.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
VIRM

Bericht door VIRM »

Gisteren zag ik op mijn vaste buslijn in Zwolle twee ritten die achter elkaar uitvielen. Onderaan de pagina op OVinfo stond daarom ook reclame voor Range Rover. :mrgreen:
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: ma 22 jul 2024, 08:24 Echt leer of kunstleer?
In elk geval de trams van de RET en De Lijn en sommige trams van de HTM hebben stoelen met (kunst)leren bekleding.
Echt leer denk ik, en deze trams in Edinburgh hebben niet zomaar bekleding, het is echt een complete zachte stoel.
Plaats reactie