Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TomSteyl

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TomSteyl »

Ik denk dat een gemiddelde reiziger de adviesaanvraag van het Locov niet leest :mrgreen:
Maar het is best pittig om er ineens 50 cent op te gooien. Ik heb wel eens gelezen dat de distributie van een dergelijk ticket ongeveer 6 cent is. Waarom stapt men niet over op een ticket met QR-code, zoals in België nu ook gebeurd. Goedkoper en de poortjes zijn nog steeds te gebruiken.
TffpaA schreef: di 24 dec 2024, 12:01 Volgens mij wordt die toch in het citaat vermeld: de nieuwe infofolder van NS...
Thanks voor het citeren :p voor de zekerheid de link voor iedereen https://www.ns.nl/binaries/_ht_17325486 ... n-2025.pdf
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Het probleem voor NS is dat de automaten heel duur zijn. Die automaten zijn al 25 jaar oud he... De computers enzo zijn vast al 3x vernieuwd, maar ze moeten naar een nieuw concept met nieuwe alles. Het liefst hebben ze dus dat iedereen alles online doet, dan heb je geen automaten meer nodig. Maar dat is de komende jaren nog niet perse houdbaar...
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

TomSteyl schreef: di 24 dec 2024, 12:33 Waarom stapt men niet over op een ticket met QR-code, zoals in België nu ook gebeurd. Goedkoper en de poortjes zijn nog steeds te gebruiken.
NS is "voornemens om op de kaartverkoopautomaten QR-codes te plaatsen die linken naar het aanschaffen van e-tickets om reizigers te helpen gebruik te maken van een digitaal verkoopkanaal", aldus het besluit over de tarieven 2025.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Ik ben echt verbaasd over de vertrekstaat voor Köln Hbf. voor de komende uur: Trein met de meeste vertraging is een RB26 uit Mainz met +6 Min. :shock:
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Maarten rolt de car.

Mist er nou een letter, of is het toch een ander antwoord?
Hainje

Bericht door Hainje »

webguy schreef: di 24 dec 2024, 13:51 Het probleem voor NS is dat de automaten heel duur zijn.
Het zal anders allicht nog een stuk goedkoper zijn dan een peloton lokettisten.
Eigenlijk idioot dat een publiek servicegericht bedrijf zich zo moet richten op de kosten en dat ten koste moet gaan van de toegankelijkheid voor de digibeten onder ons. Maar goed, dit is misschien niet de juiste plek voor een dergelijke discussie.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
April064

Bericht door April064 »

Dionysusnu schreef: di 24 dec 2024, 14:56 Maarten rolt de car.

Mist er nou een letter, of is het toch een ander antwoord?
Ik had gisteren met twee vrienden ernaar zitten kijken en wij geconcludeerden dat er een t mist.
zij/haar/hen/hun
Visgraatmodel

Bericht door Visgraatmodel »

Mag ik even kwijt...

...dat ik de kerstdagen heb afgetrapt met een vertraagd binnenkomend toestel (met een maximale geplande omdraaitijd van 40 minuten uiteraard), waarbij een kind tijdens het uitstappen de halve rij heeft ondergekotst. De purser wilde het zelf opruimen, maar de kapitein wilde schoonmaak bellen. Zij liet ons weten dat de opkomst minimaal 45 minuten zou duren, waardoor de purser en de kapitein zijn gaan bekvechten met wat de beste oplossing zou zijn. Ik stond er heel ongemakkelijk bij en had oprecht zin om huiswaarts te gaan.
De grondstewards bij de gate durfden de reden voor de vertraging niet om te roepen, dus moest ik het doen bij gebrek aan proactiever personeel. Uiteindelijk is de purser zelf gaan schoonmaken en besloot ze te beginnen met instappen, terwijl ze de passagiers van de vieze rij elders plaatste.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ach, als je dacht dat jij een slechte dag had...(A)

Zalige kersemus iedereen *O*
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Merkwaardige kop heeft dat artikel trouwens, meestal worden toch juist de overledenen benoemd? Wel geheel indachtig de kerstgedachte om hier juist de overlevenden te benoemen.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ach, het begon vanochtend zo bij de NOS:

Afbeelding

Maar van een zachte landing was toch bepaald geen sprake (A)
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Het verbaast mij altijd dat de NS op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag nog altijd een volledige zondagsdienstregeling rijdt. Veel personeel wil graag thuis zijn met deze dagen en zou het niet gek vinden als bijvoorbeeld de 2100, de 3500 tussen Dordrecht en Eindhoven, de 3100 tussen Utrecht en Nijmegen, de 2000, de 1700 tussen Den Haag en Utrecht, de 1800 tussen Rotterdam en Breda, de 2400/s9500 tussen Amsterdam en Rotterdam, de 3900 en de 9200 tussen Rotterdam en Breda geschrapt worden op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag. Dan kan een groter deel van het personeel Kerst en Nieuwjaar thuis vieren en er blijft ieder half uur een IC rijden (tussen Amsterdam en Utrecht en tussen Amersfoort en Utrecht ieder kwartier).
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op wo 25 dec 2024, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

De vraag is er om deze treinen te rijden, dus worden ze gereden. Dat is publieke dienstverlening. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es

Bericht door en-es »

Dat is altijd zo geweest en dat gaat niet veranderen. Want zoals gezegd er is vraag naar.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ik ben blij dat het hier niet zo is als in het Verenigd Koninkrijk.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Nitein-Repart schreef: wo 25 dec 2024, 15:25 en zou het niet gek vinden als bijvoorbeeld de 2100, de 3500 tussen Dordrecht en Eindhoven, de 3100 tussen Utrecht en Nijmegen, de 2000, de 1700 tussen Den Haag en Utrecht, de 1800 tussen Rotterdam en Breda, de 2400/s9500 tussen Amsterdam en Rotterdam, de 3900 en de 9200 tussen Rotterdam en Breda niet geschrapt worden op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag.
Dan vind je de huidige dienstregeling dus prima. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Zeg, dat doen we niet in dit topic niet.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Fijne feestdagen iedereen :pos: ;) .
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik heb er al twee loodzware werkdagen van 13:00 tot 1:00 op zitten en vandaag komt er nog een. Dus waar ik nou echt op zat te wachten midden in de nacht? Dat de brandmelder begint te piepen omdat de batterij bijna leeg is :evil: :evil: :evil: Je weet wel, zo'n hele schelle korte piep elke halve minuut. En natuurlijk geen nieuwe batterij in huis dus die moet zo tussen de bedrijven door nog even gehaald worden. Het mocht elk moment behalve nu..
Gediplomeerd ongeluksmagneet
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Zo'n geval hadden wij tijdens de verhuizing ook in het oude huis. Tijdens een verhuizing is het al een flinke puinzooi en dan komt dat er ook nog bij :s .
Ivan

Bericht door Ivan »

Het is net of ze weten wanneer het absoluut NIET uitkomt :roll:
Hainje

Bericht door Hainje »

Ardan schreef: do 26 dec 2024, 11:32 Ik heb er al twee loodzware werkdagen van 13:00 tot 1:00 op zitten en vandaag komt er nog een. Dus waar ik nou echt op zat te wachten midden in de nacht? Dat de brandmelder begint te piepen omdat de batterij bijna leeg is :evil: :evil: :evil: Je weet wel, zo'n hele schelle korte piep elke halve minuut. En natuurlijk geen nieuwe batterij in huis dus die moet zo tussen de bedrijven door nog even gehaald worden. Het mocht elk moment behalve nu..
Ik verdenk die brandmelder ervan familie te zijn van printers.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

@Hainje: Hoe bedoel je dit?
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Brandmelders en printers gaan vaak stuk op momenten dat het precies niet uitkomt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
trolly

Bericht door trolly »

Dit in tegenstelling tot willekeurig welk ander apparaat, dat pas de geest geeft als je er nèt klaar mee bent.

:s

Oh, wacht...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie