Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TomSteyl

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TomSteyl »

hauptbahnhof schreef: do 17 apr 2025, 13:29
TomSteyl schreef: do 17 apr 2025, 12:37 :') :X Het is echt verschrikkelijk als je uitgerekend zo'n plaats krijgt. Vgs mij in de Flirts van Arriva heb je ook zo'n rijtje, vlak achter de machinist (2e klasse stiltezone).
Het voordeel is dat je bij DB ook zelf je zitplaats kunt kiezen en je dus kunt zien hoe de stoelen gepositioneerd zijn. Bij Eurostar-Blue moet ik echt de plattegronden erbij halen want die bij de boekingsmodule is niet helemaal accuraat.
Ik vind dat ik nog steeds vaak mag puzzelen hoe mijn zitplaats bij DB gepositioneerd is :mrgreen: fernbahn.de erbij is echt een must.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ingangscontrole bij de IC in Maastricht. Dus ik laat mijn Interrail zien. “I saw it” zegt de HC, een onvervalste Maastrichtenaar, dus ik zeg hem “Geer kint ouch Mestreechs mèt miech praote, huur.” Meteen dubbel enthousiast, oh ja ja, ik zag iets buitenlands… Enfin, weer een dag een stukje beter gemaakt. :mrgreen:
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

umbusko schreef: di 22 apr 2025, 09:28 oh ja ja, ik zag iets buitenlands
Umbusko is van de Asian persuasion?
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Nee nee, de Interrail was het buitenlandse waar hij op doelde. ;)
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Treinpersoneel reageert vaak in het Engels als je een Interrail laat zien. Ook bv. in Duitsland of Frankrijk, ook na een Duitse of Franse begroeting van mijn kant.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Met het overlijden van Kabouter Lui van vandaag zou die spotprent van jou ook van toepassing kunnen zijn op Studio 100. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het is wel grote opruiming onder de sterren de laatste weken, of ligt dat aan mij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

ArrivaBas schreef: do 24 apr 2025, 19:35 Met het overlijden van Kabouter Lui [...]
Suus schreef: do 24 apr 2025, 20:46 [...]sterren[...]
Is Kabouter Lui een ster? :N
Hainje

Bericht door Hainje »

Het is wel een acteur welke een belangrijk onderdeel is geweest in de kindertijd/jeugd van veel leden hier.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Nog nooit van gehoord.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus zou beter kunnen schrijven over beroemdheden i.p.v. sterren.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 24 apr 2025, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Ploper de Ploper de Plop toch.
Daar wordt ik toch zo moe van.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef: do 24 apr 2025, 23:14
Suus zou beter kunnen schrijven over beroemdheden i.p.v. sterren.
En als ik beroemdheden zou schrijven zou je Kabouter Lui nog niet kennen waarschijnlijk -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

Het zal aan mij liggen, maar ik lees de "i" in die naam elke keer als een "l" :oops:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Suus schreef: do 24 apr 2025, 20:46 Het is wel grote opruiming onder de sterren de laatste weken, of ligt dat aan mij?
Ik ben het ook al een tijdje aan het zeggen, dat het dit jaar erg rap gaat en echt ook veel namen uit mijn jeugd (nu was de acteur die Kabouter Lui speelde bij mij meer bekend door zijn rol in Langs de Kade).

Maar even een opsomming: Willem van Kooten (de eerste echte Nederlandse DJ), Manuela Kemp, Brian Murphy (van George&Mildred), Ferd Hugas, Sigrid Koetse, Ron Brandsteder, Vincent van Engelen, Frits Bolkestein, Hans van den Broek (bekend oud-minister), Roberta Flack (Killing me softly), Gene Hackman, Dieuwertje Blok (OntbijtTV), Wim van den Heuvel, Bruni Heinke (Helen Helmink), Jan Versteegt (bekende weerman van de radio), Rob de Nijs, Loretta Schrijver, Val Kilmer, Harmen Siezen, Keith Bakker, Leo Beenhakker, Danny Verbiest, de paus en Jonnie Boer.

Daar zitten echt opvallend veel namen tussen die bekend waren in de jaren 80 en 90.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: do 24 apr 2025, 19:35 Met het overlijden van Kabouter Lui van vandaag zou die spotprent van jou ook van toepassing kunnen zijn op Studio 100. :roll:
Is Vance ook op bezoek geweest bij Studio 100?
TomSteyl schreef: vr 25 apr 2025, 08:21 Dieuwertje Blok (OntbijtTV)
Ik vind het opvallend dat je bij Dieuwertje Blok (i.t.t. veel andere namen) de noodzaak voelt om aan te geven waar ze bekend van is en dan nog niet eens haar bekendste programma noemt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Vance is niet bij Studio 100 geweest, maar je zou bijna denken dat het wapen dat die in zijn handen heeft zijn slachtoffers binnen die club aardig weet te maken. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Het is nu inderdaad hooguit nog Studio 98, ja...
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Meltrain schreef: vr 25 apr 2025, 10:44 Ik vind het opvallend dat je bij Dieuwertje Blok (i.t.t. veel andere namen) de noodzaak voelt om aan te geven waar ze bekend van is en dan nog niet eens haar bekendste programma noemt.
In mijn jeugd was ze zeker wel het bekendst van OntbijtTV, pas daarna is ze voor een hele andere generatie de koningin van het Sinterklaasjournaal geworden. Vraag een generatie voor de mijne en ze zeggen dat Dieuwertje Blok groots was als (KRO-)omroepster.
Net zoals iedereen van na mijn generatie Chris Cauwenberghs kent als Kabouter Lui, terwijl mijn generatie en eerder hem juist kent vanuit andere series zoals Thuis en Langs de Kade.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Ik kende Dieuwertje ook als omroepster, niet zozeer van het Sinterklaasjournaal.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

TomSteyl schreef: vr 25 apr 2025, 13:05
Meltrain schreef: vr 25 apr 2025, 10:44 Ik vind het opvallend dat je bij Dieuwertje Blok (i.t.t. veel andere namen) de noodzaak voelt om aan te geven waar ze bekend van is en dan nog niet eens haar bekendste programma noemt.
In mijn jeugd was ze zeker wel het bekendst van OntbijtTV, pas daarna is ze voor een hele andere generatie de koningin van het Sinterklaasjournaal geworden. Vraag een generatie voor de mijne en ze zeggen dat Dieuwertje Blok groots was als (KRO-)omroepster.
Net zoals iedereen van na mijn generatie Chris Cauwenberghs kent als Kabouter Lui, terwijl mijn generatie en eerder hem juist kent vanuit andere series zoals Thuis en Langs de Kade.
Dat snap ik, maar ik vind het opvallend dat je bij bepaalde personen expliciet aangeeft waar je ze van kent, terwijl je dat bij anderen niet doet.
Ik ken bijvoorbeeld Ferd Hugas, Sigrid Koetse, Vincent van Engelen en Wim van den Heuvel niet, maar bij hen heb je geen toelichting geschreven.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
waldo79

Bericht door waldo79 »

TomSteyl mag toch wel zeker zelf weten hoe hij zijn posts schrijft?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Uiteraard, net zoals dat ik de opsomming opvallend mag vinden. :)
waldo79

Bericht door waldo79 »

Vragen stellen, helemaal prima om context te krijgen. Maar het hoeft geen scherpslijperij te worden :Y
Plaats reactie