Wat eten we vandaag?
-
- OVNL-beheerder
Re: Wat eten we vandaag?
Interessant wel dat we nu een dagelijkse update krijgen over Suus' eitjes.
Ik at zojuist een gevulde koek.
Ik at zojuist een gevulde koek.
-
Ehm... ja, dat was even een ontbrekende schakel. Inderdaad de prei is vervangen door de rode kool en de rest is intact gebleven en het smaakte nog goed ook. Alleen moet je wel wat meer kruiden toevoegen dan normaal omdat prei van zichzelf meer smaak geeft dan rode kool.erjeebee schreef: ↑wo 22 jan 2025, 10:43 Had even moeite met de plotselinge "and now for something C O M P L E T E L Y different" omschakeling naar koffiezetters.
Is prei niet een van de ingrediënten van een prei-kerrieschotel? En wordt het dus een Rode kool-prei-kerrie schotel?
Of vervang je de prei door rode kool en laat je de rest intact?
De chef in mij MOET dat weten![]()
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Suus
- Contacteer:
Ik heb niet zo veel anders te doen.Tom024 schreef:Interessant wel dat we nu een dagelijkse update krijgen over Suus' eitjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Thanks mate!
Hoop dat ie het overleeft in de klamme hitte hier.
Hoop dat ie het overleeft in de klamme hitte hier.
- Suus
- Contacteer:
Vanavond eitje nummer 4, donkergroen.
Pure chocolade, met een wat zure vulling. We denken dat dit de gember citroen is. De gember is prima maar persoonlijk ben ik geen fan van de populaire combinatie citrusvruchten-chocolade
Pure chocolade, met een wat zure vulling. We denken dat dit de gember citroen is. De gember is prima maar persoonlijk ben ik geen fan van de populaire combinatie citrusvruchten-chocolade

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Suus
- Contacteer:
Ik liep hier een beitje achter, dus tijd voor een einerverende update!
Gisterenavond aten we eitje nummer 5, roze. Melkchocolade met een wat zoetige en melige vulling, dit was waarschijnlijk de cookie dough. Best prima eitje.
Vanavond was het de beurt aan eitje nummer 6, lichtblauw met > patroon. Melkchocolade met een wat onduidelijke lichtzoete vulling. Ga voor een echte pannenkoek met stroop, niet voor dit eitje.
Gisterenavond aten we eitje nummer 5, roze. Melkchocolade met een wat zoetige en melige vulling, dit was waarschijnlijk de cookie dough. Best prima eitje.
Vanavond was het de beurt aan eitje nummer 6, lichtblauw met > patroon. Melkchocolade met een wat onduidelijke lichtzoete vulling. Ga voor een echte pannenkoek met stroop, niet voor dit eitje.
-
Just had a bloody good "Toad in the hole" with a pint of Emerson.
en nu boer ik uien
en nu boer ik uien
- Meltrain
- Donateur
Gewokte groenten en garnalen met rijst.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Donateur
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Da's maar één taart, je had er minstens 3,14 moeten hebben 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Suus
- Contacteer:
Ik was op de 4e Nationale Moulade, georganiseerd vanwege 750 jaar Schiedam.
En op een Moulade eet men natuurlijk moules frites, waarbij de mosselen boven een open vuur klaar worden gemaakt.
De mossels worden op een grote stalen tafel met opstaande randen gelegd, en gemengd met gesneden groenten. Ze worden overgoten met o.a. bier, water en een speciale bouillon. Er worden meerdere lagen plastic zeil over de mossels gelegd, met tussen elke laag flink wat water, om stoom te creëren. De tafel wordt boven de brandende hooibaal geplaatst, en het vuur met steeds nieuw hooi opgestookt. Na enige tijd wordt de tafel uit het vuur gehaald, met aan één kant de tafelpoten op een verhoging zodat het vocht uit de tafel loopt, en de mossels worden in emmers geserveerd.

En op een Moulade eet men natuurlijk moules frites, waarbij de mosselen boven een open vuur klaar worden gemaakt.
De mossels worden op een grote stalen tafel met opstaande randen gelegd, en gemengd met gesneden groenten. Ze worden overgoten met o.a. bier, water en een speciale bouillon. Er worden meerdere lagen plastic zeil over de mossels gelegd, met tussen elke laag flink wat water, om stoom te creëren. De tafel wordt boven de brandende hooibaal geplaatst, en het vuur met steeds nieuw hooi opgestookt. Na enige tijd wordt de tafel uit het vuur gehaald, met aan één kant de tafelpoten op een verhoging zodat het vocht uit de tafel loopt, en de mossels worden in emmers geserveerd.

- Suus
- Contacteer:
Vanochtend lopen knabbelen op een paashaasbroodje met overjarige kaas 

- trolly
In overjarig paashaaskaasplakformaat?

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- trolly
Mocht je geen paashaaskaas meer kunnen zien, dan is er altijd nog de mogelijkheid te gaan achtergrondeten in het first dates restaurant 

Non oltrepassare la linea gialla
-
- OVNL-beheerder
Ik wist dat ze bijna rijp waren, maar had niet verwacht vanochtend bijna een kilo aardbeien te kunnen plukken. 

- Meltrain
- Donateur
Sperziebonen, patat (uit de oven) en een lekkerbekje.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.