Mag ik even kwijt
- ODRAIL
Re: Mag ik even kwijt
Zwarte rook.
- Hainje
Misschien moet je dan het roetfilter even checken.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- trolly
Haal jij je serval nou maar binnen. Want ondanks dat klimaatgedoe is 't erg vroeg voor dat soort komkommernieuws.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
-
Wat grappig als je de klantenservice van NS belt dat je doorverbonden wordt met Paramaribo. Met babbelonische spraakverwarringen omdat het Nederlands van daar toch iets anders is 

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Volgens mij komen die spraakverwarringen niet alleen door een accent of ander taalgebruiken. In Paramaribo hebben ze ook minder kennis van de producten en diensten van NS dan de medewerkers in Utrecht en Eindhoven (en in Groningen). 

- ODRAIL
Wederom zwarte rook uit Rome.
-
- Contacteer:
Ja ik vind het maar een bijzonder fenomeen. Alsof ze het vanavond ineens wel eens zijn over wie ze gaan stemmen 

Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
- Donateur
Ik kocht een kaartje voor de rechtstreekse ICE Berlijn-Parijs: een reis van 8 uur en 1 minuut. Omdat het een trein naar Frankrijk is, kun je niet zelf een plaats kiezen. Nu heb ik dus een plaats toebedeeld gekregen aan het gangpad, in een rij zonder raam en tegen de richting in. Bedankt DB. 

-
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
Bij de SNCF kun je een voorkeur geven. Al kun je ook dan nog steeds een Frans raam krijgen.umbusko schreef: ↑do 08 mei 2025, 17:51 Ik kocht een kaartje voor de rechtstreekse ICE Berlijn-Parijs: een reis van 8 uur en 1 minuut. Omdat het een trein naar Frankrijk is, kun je niet zelf een plaats kiezen. Nu heb ik dus een plaats toebedeeld gekregen aan het gangpad, in een rij zonder raam en tegen de richting in. Bedankt DB.![]()
-
- Donateur
… maar daar kan ik mijn BahnCard dan weer niet toevoegen. Dus dat schiet ook niet echt op.
- Suus
- Contacteer:
Het Pausjournaal had gisterenavond ene Kuhlmann in het program, die werd bestempeld als "pausfan". Nuja, dat snap ik wel met die achternaam 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
-
Voor de Eurostar Frankrijk - België/Nederland/Duitsland en ICE/TGV Frankrijk - Duitsland kan je helaas geen zitplaatsvoorkeur opgeven. Dit kan niet meer online, maar ook niet meer bij de telefonische klantenservice. Waarom is mij volstrekt onduidelijk, omdat het vroeger wel kon, in ieder geval voor de toenmalige Thalys.
-
Ja ok, dat weet ik ook. Maar ik dacht misschien kom ik eindelijk de reden te weten waarom dit zo is. En waarom dat bij DB ook zo is.
-
- Donateur
- Contacteer:
Afgelopen dinsdag eens een nieuwe levenservaring opgedaan door per bus naar Urk te reizen en vandaag voor het eerst in m'n leven eens uitgestapt op station Vlissingen-Souburg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Bucket list nu leeg?
-
- Donateur
- Contacteer:
Die zaken stonden dan ook niet op de bucketlist. 

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
-
We krijgen op het werk een mailtje over de overname van DB Schenker door DSV. Staat er in de mail "By combining the strengths of DSV and Schenker across air freight, sea freight, road transport and contract logistics"
EN SPOOR DAN!??!!?!
DB Schenker is toch vooral een DB company en is spoorvervoer dan niet meer een vervoersmodaliteit?

EN SPOOR DAN!??!!?!
DB Schenker is toch vooral een DB company en is spoorvervoer dan niet meer een vervoersmodaliteit?

Laatst gewijzigd door MaartenD op di 20 mei 2025, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Spoor is toch "contract logistics"?
-
Nee, contract logistics is dat je met een partner een contract aangaat om je logistiek te doen. Bijvoorbeeld met DPD om je pakketjes te versturen. Daar wordt niet op modaliteit gefilterd. Uiteraad kan contract logistics via het spoor gaan (en zal spoorvervoer veelal contract logistics zijn), maar heel veel gaat ook over de weg.
- Lijn 45
- Contacteer:
DB Schenker is al een aantal jaar niet meer de naam van de spoorvervoerder.
- Suus
- Contacteer:
DB heeft de goederentak die niets met het spoor deed verkocht. DB had een behoorlijke tijd de grootste vrachtwagenvloot van Duitsland, terwijl het een spoorvervoerder is 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Toch lees ik in de aankondiging van de overname, september vorig jaar, dat er toch goedkeuring van de Raad van Commissarissen van Deutsche Bahn nodig was én er is een praatje van de CEO van DB.
https://www.ttm.nl/transport/transportb ... ro/163247/
Nu MaartenD een bericht over deze overname heeft gekregen zal dat wel inhouden dat de implementatieperiode afgerond is?
https://www.ttm.nl/transport/transportb ... ro/163247/
Nu MaartenD een bericht over deze overname heeft gekregen zal dat wel inhouden dat de implementatieperiode afgerond is?