Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wij hebben even geleden in ieder geval de mededeling gekregen dat we echt geen kleding etc. meer mogen dragen waar Schenker bij op staat.
Dat dan bij een cursus een maandje geleden doodleuk een animatie met trein met koeiegroot "DB Schenker" op de loc staat....
... dat ik het zwaar irritant vind dat elke keer dat ik een dag wil gaan treinreizen dat ProRail half Rotterdam platgooit en ik dus nergens heen kan omdat er geen treinen rijden. En ik ga niet in een TVV bus zitten vanwege trauma
(Ter context: Ik woon in een vrij grote plaats zonder treinstation en als het treinverkeer rondom Rotterdam platgaat kan ik nergens heen met de trein)
Als je niet met de bus wilt kun je op eigen kosten altijd nog met de (drukke) metro naar Den Haag. Dus het is niet dat je niet uit Rotterdam wegkomt zonder railvervoer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Het probleem is dat ik niet zwem in het geld. Elke euro die ik niet aan de RET hoef uitgeven is er 1 bespaard. Dus Metrolijn E is geen optie omdat een op en neertje naar Den Haag gewoon niet te doen is (hele metronetwerk oversteken)
Ik verbaas mij wel eens over hoe er op Facebook wordt getarget qua maken van reclame. Volgens terugkerende reclames van NS is de business card goed voor de mobiliteit van mijn werknemers. Uhm, ik ben gewoon in loondienst en krijg zelf een zakelijke chipkaart van mijn werkgever....
Ik zit nu in een metro die maar 2 metrostellen heeft (er must 1 stel) we moeten haast mensen gaan achterlaten zo vol is de metro. T lijkt wel pre covid spits...
umbusko schreef: ↑do 08 mei 2025, 17:51
Ik kocht een kaartje voor de rechtstreekse ICE Berlijn-Parijs: een reis van 8 uur en 1 minuut. Omdat het een trein naar Frankrijk is, kun je niet zelf een plaats kiezen. Nu heb ik dus een plaats toebedeeld gekregen aan het gangpad, in een rij zonder raam en tegen de richting in. Bedankt DB.
Al met al lijkt het nog mee te vallen: de raamplek is vrij tot Frankfurt (edit na Frankfurt: blijft helemaal vrij ) en heeft nog een stoelbreedte raam, en DB was zo vriendelijk in omgekeerde rijtuigvolgorde te rijden. (edit: Ook met de vervangende trein vanaf Fulda. )
Laatst gewijzigd door umbusko op za 31 mei 2025, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zag op YouTube een filmpje op Planes, Trains and Everything waarin iemand die ICE nam van Berlijn naar Parijs. Die had een plek in de 1e klasse precies tussen twee ramen.
Een VIRM van Roosendaal naar Rotterdam Blaak voelt als een hogesnelheidstrein als je daarvoor in een HLE+M6 intercity van Nijvel naar Essen hebt gezeten. Twee uur had die trein nodig voor 100 km, de VIRM maar 35 minuten voor 50 km.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De NS mag vaker gaan staken wat mij betreft. Heerlijke rustige stadsbussen in Eindhoven. Ik ben niet voor niets bewust in een treinvrije gemeente gaan wonen met uitstekende busverbindingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dat mijn dienst van 12 uur en 55 minuten er bijna op zit (opzit?). Nog net legaal want 1 uur en 10 minuten betaalde pauze, dus de werktijd is onder de 12 uur.
en dat ik benieuwd ben hoe de treinverslaafden zichzelf door de stakingsdag slepen.
regenmaker schreef: ↑vr 06 jun 2025, 07:57
De NS mag vaker gaan staken wat mij betreft. Heerlijke rustige stadsbussen in Eindhoven. Ik ben niet voor niets bewust in een treinvrije gemeente gaan wonen met uitstekende busverbindingen.
Nouja, op een vrijdag voor een lang weekend zullen wel meer reizigers van hun reis afgezien hebben. Mijn 80 vanmorgen was ook doodstil ondanks een gat van anderhalf uur ervoor door rituitval.
En dat op een streeklijn tussen twee stations.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De 19742 waar ik tussen Hengelo en Zwolle in zat was erg rustig, ik was de enige reiziger in de coupé. Zo rustig zelfs, dat Keolis het nodig vond om de IC23 met twee stellen te rijden, terwijl dat normaliter vrij zeldzaam is.
Ik zit voor de grap te kijken naar de compensatiewebsite voor de staking bij NS, maar bij het kopje van de restitutie voor meerkosten openbaar vervoer valt me iets op (link): NS vraagt om op www.rijdendetreinen.nl te kijken of er een advies was om met ander openbaar vervoer te reizen, de website van forumbestuurder Geert.
Maar wat me nog het meeste opvalt is dat ze geen kilometers meer vergoeden als je door een staking de auto hebt moeten nemen. Dat kon een jaar of drie geleden nog wel. Ik heb toen ik nog studeerde een keer stakingsvergoeding bij NS geclaimd en toegekend gekregen, omdat ik met mijn auto naar school ben gereisd (en van Dordrecht naar Tilburg is dat nog steeds quasi het enige alternatief op een dag als vandaag).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Yup, de regeling voor kilometervergoeding geldt nog steeds:
Je hebt recht op een tegemoetkoming in de kosten voor vervangend vervoer met een maximum van € 25,00 óf € 0,23 per kilometer voor je eigen auto met maximum van € 25,00 voor gebruik eigen vervoer, als de stakingsregeling van kracht is.
Jelle schreef: ↑vr 06 jun 2025, 13:43
De 19742 waar ik tussen Hengelo en Zwolle in zat was erg rustig, ik was de enige reiziger in de coupé. Zo rustig zelfs, dat Keolis het nodig vond om de IC23 met twee stellen te rijden, terwijl dat normaliter vrij zeldzaam is.
De treinen van Arriva en Breng in de Achterhoek waren ook een stuk rustiger dan normaal. Er zijn toch veel mensen gisteren gaan thuiswerken of met de auto naar werk gegaan.