Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef: ma 02 nov 2020, 19:42 Ik zie geen spoken hoor.
Zou je mij logisch kunnen uitleggen waarom de Moord van Pim Fortuin een verklaring is voor waarom Koning Willem-Alexander zou weigeren om een regering-Wilders te beëdigen? Of waarom agenten van de DBB ervoor zouden kiezen om gaten te laten vallen in de beveiliging?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 02 nov 2020, 19:42 Ik zie geen spoken hoor.
Ronaldussen schreef: ma 02 nov 2020, 19:30
PHS schreef: ma 02 nov 2020, 16:20 Het grappige is dat de linkse partijen jarenlang het beleid hadden om iedere motie van de PVV weg te stemmen, ongeacht of ze het ermee eens waren of niet.
Is dat zo? Bij mijn weten heeft de SP nooit dat beleid gehad.
Bij de PvdA was het officieel beleid dat ze naar buiten toe uitdroegen. Van de SP kan ik dat niet zo gauw terugvinden, maar mij staat bij dat het iets algeheel links was. Maar misschien ook niet, en zit ik er wat betreft de SP naast.
Dus je weet het zeker. Van één partij :roll:

En er is een subtiel verschil tussen "een truc" en een kogel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6061
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef: ma 02 nov 2020, 19:42 Ik zie geen spoken hoor.
Deze moord is gepleegd omdat de DBB gaten heeft laten vallen?
De Koning kan in theorie een regering weigeren, maar denk jij dat hij dat doet als een regering op democratische wijze is gekozen? Dan kan die direct zijn boeltje bij elkaar pakken en met zijn twee miljoen euro kostende speedboot richting Griekenland varen om daar verder in ballingschap te leven...
Je ziet spoken dus.
PHS schreef: ma 02 nov 2020, 19:42
Ronaldussen schreef: ma 02 nov 2020, 19:30
PHS schreef: ma 02 nov 2020, 16:20 Het grappige is dat de linkse partijen jarenlang het beleid hadden om iedere motie van de PVV weg te stemmen, ongeacht of ze het ermee eens waren of niet.
Is dat zo? Bij mijn weten heeft de SP nooit dat beleid gehad.
de PvdA was het officieel beleid dat ze naar buiten toe uitdroegen. Van de SP kan ik dat niet zo gauw terugvinden, maar mij staat bij dat het iets algeheel links was. Maar misschien ook niet, en zit ik er wat betreft de SP naast.
Ah, één partij had dat als beleid en je projecteert dat meteen op heel links zonder verder te controleren of dat wel klopt, helder.
Goh.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef: ma 02 nov 2020, 20:21
Z2N schreef: ma 02 nov 2020, 19:46 Zou je mij logisch kunnen uitleggen waarom de Moord van Pim Fortuin een verklaring is voor waarom Koning Willem-Alexander zou weigeren om een regering-Wilders te beëdigen? Of waarom agenten van de DBB ervoor zouden kiezen om gaten te laten vallen in de beveiliging?
Het was quasi-cynisch bedoeld, niet als bewijs.
Maar toch: Volkert van der Graaf heeft verklaard dat hij Pim Fortuyn heeft vermoord omdat de LPF op het punt stond om de verkiezingen te gaan winnen, en Fortuyn daardoor te veel macht zou krijgen.
Mensen kunnen ver gaan om te voorkomen dat 'de ander' - populistisch rechts - de macht krijgt, de moord op Fortuyn illustreert dat. Scenario's waarbij Geert Wilders politiek dan wel fysiek wordt uitgeschakeld als hij met absolute meerderheid de premier zou worden, lijken mij daarom niet eens zo heel onrealistisch.
Maar je kan dus niet uitleggen waarom. Goed om te weten dat je 'ja maar Pim Fortuin is vermoord' als drogreden gebruikt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het is in Nederland sinds het bestaan van het algemeen kiesrecht nog nooit een partij gelukt een absolute meerderheid te halen in de Tweede Kamer. Elke theorie dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren door Wilders, die zich behoorlijk aan het einde van het politieke spectrum bevindt, lijkt mij al behoorlijk vergezocht. Dat vervolgens nu alvast "links" (verder niet duidelijk gedefineerd) de schuld wordt gegeven dat onmogelijk te maken is al helemaal dwaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef: ma 02 nov 2020, 20:43
Z2N schreef: ma 02 nov 2020, 20:29 Maar je kan dus niet uitleggen waarom. Goed om te weten dat je 'ja maar Pim Fortuin is vermoord' als drogreden gebruikt.
Je vraagt me om uit te leggen waar mijn gedachten vandaan komen, dat doe ik, en vervolgens noem je het een drogreden :X

Drogredenen, Z2N, zijn er voor harde stellingen, niet voor nogal hypothetische scenario's zoals Geert Wilders die een absolute meerderheid haalt en dat er dan iets met hem gebeurt.
Je noemt wel een bepaalde logica, als in: je stelt dat als Geert Wilders een meerderheid haalt, de Koning zijn werk niet gaat doen omdat Pim Fortuin vermoord is. Dat is een hele boeiende manier van denken, je bent zelf niet in staat om daar een logische verklaring voor te geven maar verdedigt de stelling wel. Ik ben vooral benieuwd waarom je dat dan denkt, en dát uitleggen doe je dan niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Waarom zeg je dan eerst iets anders? Je antwoord op de vraag van Ronaldussen op waarom de Koning zijn werk niet zou doen was namelijk een link naar het Wikipedia-artikel over de Moord op Pim Fortuin. Waarom noem je dan dat, in plaats van een nuchtere verklaring dat sommige mensen gekke dingen doen om de eigen politieke mening door te drukken (waarvan die moord een extreem voorbeeld is)?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dat is niet het geval, je antwoorde op de post van 19:24 waarin hij vraagt waarom je denkt dat de rechtstaat onder druk zou staan als de PVV een meerderheid zou halen, en daarop volgt als verklaring 'Pim Fortuin werd vermoord'.

Overigens: vanwaar je idee dat als de PVV een meerderheid zou halen er iets bijzonders zou gebeuren? Er zijn op dezelfde fiets natuurlijk andere 'voorbeelden' te geven: stel dat D66 de meerderheid zou halen, zou de koning kunnen weigeren om de regering-Kaag te beëdigen omdat Els Borst vermoord is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Herstel, 19:30. My bad.

Overigens: ik wordt er eveneens moe van, maar vooral ook omdat je nog steeds geen verklaring geeft voor waarom je denkt dat de PVV anders behandeld zou worden (anders dan 'de moord op Pim Fortuin', maar die moeten we cynisch zien). Als je die verklaring niet wil geven, prima, maar zeg dát dan, in plaats van zomaar een politieke moord uit de kast te trekken.

(Oh, je post werd aangepast terwijl ik de respons gaf. Iets te snel geantwoord.)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6061
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef: ma 02 nov 2020, 20:43
Ronaldussen schreef: ma 02 nov 2020, 20:24 Ah, één partij had dat als beleid en je projecteert dat meteen op heel links zonder verder te controleren of dat wel klopt, helder.
Nee, ik heb geen perfect geheugen waar ik iedere bron paraat heb. Toch zijn mijn herinneringen blijkbaar best goed, want het klopt wel van de SP.
Heb ik even gemist, bedankt voor je link :pos: Het betrof een (politiek) jaar, misschien twee (niet helemaal duidelijk) naar aanleiding van de 'minder, minder, minder-uitspraak' van Wilders. Tot 2014 had geen enkele partij het beleid om geen moties van de PVV te steunen. Vrij snel na dat jaar werden weer moties gesteund van de PVV. Dus jarenlange blokkade is overdreven. Overigens niet alleen (enkele?) linkse partijen hadden dit beleid, ook de VVD.
Ronaldussen schreef: ma 02 nov 2020, 19:30
PHS schreef: ma 02 nov 2020, 16:20 Overigens denk ik dat als de PVV een absolute meerderheid zou behalen bij de verkiezingen, er wel een truc zou worden uitgehaald om ze alsnog buitenspel te zetten, bijvoorbeeld dat de Koning weigert om de regering te beëdigen, of dat de beveiliging van de PVV een 'foutje' maakt - zo groot is de angst voor een premier Wilders :roll:
Waar haal je dit nu weer vandaan? Volgens mij zie je spoken :')
Je kunt Z2N nu wel creatieve interpretaties verwijten, maar het is vrij simpel. Je doet een paar beweringen en op de vraag waar je dat idee vandaan haalt is je enige antwoord de moord op Fortuyn. De link zien we niet helemaal en telkens als er gevraagd wordt om uitleg haal je er van alles bij, maar de simpele vraag beantwoorden doe je niet.
Goh.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: Opvallend dat het zo stil is in de tas de avond na de Amerikaanse verkiezingen.

Met hoe de ochtend begon, kan ik dat wel begrijpen
Toch mooi hoe je meteen in de eerste zinnen van je post andere users in een bepaalde hoek weet te duwen.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Heel dat Murica boeit me geen reedt, in welke hoek zit ik dan? *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Waarom zou ik woorden vuil moeten maken aan een verkiezing die ik niet als democratisch zie? :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Wie zegt dat je dat moet? :shock: Dat vermaledijde RIVM zeker weer? :roll:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Biden heeft de popular vote op dit moment binnen. Duimen dat hij deze binnen houdt én voldoende kiesmannen weet te winnen. Wat ik op de site van de Volkskrant zie, is het bij de resterende staten echt 48/52 of krapper. Dus dat gaat nog heel spannend worden.
🍉
Dennenboom
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Winst in Michigan is een game changer. Ik zie dat Biden daar inmiddels Trump heeft ingehaald met 94% van de stemmen geteld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er is bij de tussenstand nu een voorsprong in Arizona, Michigan, Nevada en Wisconsin. Dat zou voldoende moeten zijn, maar het tellen is nog niet afgelopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten